Gymkhana Grid στον Μαραθώνα με όλους τους σταρ του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού!

Είναι σαν να έρθουν οι Rolling Stones, οι Aerosmith και ο… Justin Bieber μαζί (!) να δώσουν από κοινού συναυλία στο ΟΑΚΑ!

Τόσο μεγάλο γεγονός είναι αυτό που έγινε φέτος στην Ελλάδα. Μια μηχανοκίνητη Ελλάδα που τη ζήλεψαν όλοι οι παγκόσμιοι οδηγοί.

mpouloukis_kostasΓράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr)

Όχι μόνο από το πάθος των θεατών που παρακολούθησαν τον αγώνα και από τη λατρεία προς τους οδηγούς, αλλά κυρίως από την αγωνιστική εικόνα που έβγαλαν οι Έλληνες οδηγοί με τα δικά τους θηρία απέναντι στους ξένους συναθλητές τους.

Από την πρώτη μέρα των δοκιμών, όλοι άρχισαν να καίνε λάστιχα στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα στον Μαραθώνα, ανάμεσα σε βαρέλια, βάρκες και κάθε λογής εμπόδιο, αφού όμως πρώτα η αυλαία άνοιξε εντυπωσιακά με τον ιδρυτή αυτού του ιδιαίτερου αγώνα, Ken Block.

Ο Αμερικανός μπήκε στο Ford Fiesta RX με το νούμερο 43 και άρχισε να κάνει ντόνατ γύρω απ’τον… Ηλία Ψινάκη, το δήμαρχο του Μαραθώνα!

Gymkhana1_0311

Έτσι με την επίσημη αυτή έναρξη, όλοι οι οδηγοί άρχισαν να βρίσκουν τα πατήματά τους, το ιδανικό set up ώστε να βελτιώσουν σιγά σιγά το χρόνο τους. Ακόμα και στην παρέλαση των οδηγών από την πίστα στο κέντρο της Νέας Μάκρης όπου πήγαν να κάψουν λάστιχα και να κάνουν θόρυβο, υπήρχε μεταξύ τους ο ψίθυρος: «Ναι ο Petter θα το κερδίσει, είναι πολύ δυνατός». Για να το λένε οι ίδιοι, κάτι θα ξέρουν! Ο Solberg ήρθε στην Ελλάδα με το δικό του Citroen Xsara WRC με το οποίο έτρεχε στα Ράλλυ αμέσως μετά τη φυγή της Subaru απ’τους αγώνες. Μπορεί να μην είναι τόσο τεχνολογικά προηγμένο σε σχέση με το Fiesta RX του Block ή το DS3 RX του Doran, όμως ήταν στα χέρια ενός πολύ έμπειρου οδηγού με καρδιά και δίψα για νίκη μικρού παιδιού… Έχασε το πρωτάθλημα στο Rallycross, αλλά ήθελε όσο τίποτε άλλο να τα πάει καλά στα AWD του Gymkhana.

Ειδικά το Σάββατο για τα Qualifying άρχισε να «δείχνει τα δόντια του», γράφοντας χρόνους κάτω του 1 λεπτού με τον Ken Block να είναι σε απόσταση αναπνοής πίσω του. Όταν ήρθε η ώρα του τελικού, ο Νορβηγός αγχώθηκε για να τα πάει καλά και το Xsara του έσβησε στην εκκίνηση του πρώτου battle. Όμως ο Petter δε μασάει – εδώ έχει κερδίσει αγώνα Rallycross κάνοντας 2 Joker γύρους – έβαλε μπροστά το Xsara και με το πόδι στο πάτωμα έκανε εξαιρετικό χρόνο όταν άλλαξε τεραίν, κερδίζοντας τη μάχη. Στη συνέχεια ο Liam Doran απέκλεισε τον Ken Block απ’τον τελικό, καθώς ο Hooni-man έκανε αρκετά λάθη την ώρα που ο Solberg απέκλειε τον έτερο Rallycross οδηγό, Reinis Nitiss.

Gymkhana2_0311

Ο μικρός τελικός πήγε υπέρ του Nitiss, ο οποίος ήταν εξαιρετικός σε όλο τον αγώνα και με σαφώς υποδεέστερο αυτοκίνητο – ένα Mitsubishi Evo X – κατέκτησε την τρίτη θέση του βάθρου, πετώντας έξω τον Ken Block που δήλωνε ότι έφταιγε το Jet Lag! Έτσι η μάχη του τελικού στα 4-κίνητα θα κρινόταν ανάμεσα στον Doran και τον Solberg. Σε ένα εξαιρετικό ντουέτο, οι δύο πρώην teammates στο Rallycross τα έδωσαν όλα και ξεκινώντας σε διαφορετικούς χρόνους ανέβαζαν την αγωνία στο κατακόρυφο, καθώς όλοι περίμεναν τα χρονόμετρα να σταματήσουν και να βγει το συνολικό αποτέλεσμα των δύο περασμάτων, κάτι που με το μάτι ήταν αδύνατο να κριθεί. Με μικρή διαφορά, 1,7 δευτερόλεπτα και στους δύο γύρους ο Petter Solberg έγινε για πρώτη φορά νικητής του Gymkhana Grid και όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο το καταχάρηκε! Έτρεχε και πανηγύριζε σα μικρό παιδί, λες και ήταν η πρώτη φορά που κέρδιζε κάτι στην καριέρα του. Αυτός ο πρωταθλητής που είναι τόσο αγαπητός στους Έλληνες θεατές ήδη από τους αγώνες ράλλυ, φέτος στο Μαραθώνα τον είδαμε να τα σαρώνει όλα και να του αρέσει τόσο μα τόσο πολύ αυτό που κάνει…


Στα πισωκίνητα οι μάχες ήταν επικές με πρώτο θύμα τον Andreas Bakkerud, ο οποίος από το Σάββατο στα δοκιμαστικά, είχε δηλώσει στην κάμερα του Στρίβειν ότι είναι πολύ δύσκολο το να κρατήσεις γρήγορο ρυθμό με το Ford Escort MK2 του Ken Block. «Δύσκολο αλλά πολύ διασκεδαστικό» μας είπε χαρακτηριστικά, ενώ δεν έκρυψε και τα σημάδια απ’το πρησμένο του χέρι το οποίο χτύπησε στη μάχη του με το… τιμόνι! Τον Νορβηγό κατάφερε να αποκλείσει ένας Έλληνας οδηγός,ο Χρήστος Σαιτας με μια BMW E36.

Από το Ελληνικό team, ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δώσουμε στον Αποστόλη Κυριακούδη, όχι μόνο επειδή το Στρίβειν σαν χορηγός επικοινωνίας υπάρχει στα δύο άκρα του μπροστινού προφυλακτήρα, αλλά κυρίως λόγω της σταθερής και εξαιρετικής αγωνιστικής του απόδοσης. Κέρδισε την πρώτη μάχη απέναντι στον Fulbrook με τους χιλιάδες θεατές να μη χάνουν την ευκαιρία και να φωνάζουν υπέρ των Ελλήνων οδηγών σε όλες τις μάχες. Το επόμενο battle ήταν δύσκολο μια και ο αντίπαλος έφτασε μέχρι και το βάθρο. Ο Danny Cross έκανε καλύτερο χρόνο, αλλά αυτό δεν πτόησε τον Έλληνα οδηγό που στάθηκε επάξια σε μια τέτοια δύσκολη μάχη με συνολικό χρόνο 02:08.310 έναντι του 02:07.090. Για τον Αποστόλη, η προσπάθεια ήταν πολύ καλή και σύντομα το βίντεο που του ετοιμάζουμε με όλα τα onboard και τα πλάνα απ’τις εξέδρες, θα τον κάνουν να δει την προσπάθειά του από μια άλλη οπτική γωνία!

Άλλος ένας που πέρασε στα προημιτελικά, αλλά στην κατηγορία των AWD είναι ο Πάνος Κύρκος. Ένα όνομα-θεσμός στους Ελληνικούς αγώνες, ο Κύρκος δεν πέρασε απαρατήρητος κι απ’το Gymkhana Grid. Κέρδισε την πρώτη μάχη με τον Stevens, όμως στη συνέχεια βρήκε στο δρόμο του έναν εξαιρετικό Reinis Nitiss. Χειροκροτήθηκε από όλους τους θεατές, δείχνοντας ότι ένας Κύρκος δεν είναι τυχαίο όνομα στο χώρο!

Τελικά στα πισωκίνητα η νίκη πήγε για άλλη μια χρονιά στον σταθερότατο και πολύ γρήγορο Luke Woodham με δεύτερο τον Adam Elder και τρίτο όπως είπαμε τον Danny Cross. Μια τριάδα από S-Chassis της Nissan σάρωσε το βάθρο των πισωκίνητων με αυτοκίνητα στο grid που ξεπερνούσαν κάθε φαντασία!

Gymkhana5_0311

Gymkhana4_0311

Μακάρι να μπορούσαμε να πούμε και του χρόνου. Αυτά, όμως, γίνονται μια φορά και ποτέ ξανά… Κρίμα που δεν έχουμε στη χώρα μας κάτι αντίστοιχο παγκόσμιου βεληνεκούς να γίνεται κάθε χρόνο. Ίσως η καλή διοργάνωση του φετινού αγώνα, οι εκπληκτικοί φίλοι των αυτοκινήτων από όλη την Ελλάδα που κατέκλυσαν τις κερκίδες και η θέληση της πολιτείας να γίνει πραγματικότητα ένα τέτοιο γεγονός, μας οδηγήσουν σε κάτι που να ελπίζουμε τα επόμενα χρόνια.

Έναν αγώνα που να υπερηφανευόμαστε ότι γίνεται στην Ελλάδα και δεν αλλάζει με τίποτα. Ήταν ένα απίστευτο διήμερο με πολύ burn out, καμμένα λάστιχα, μάχες και αστέρια να παρελαύνουν… Ας σταματήσουμε να ονειρευόμαστε κι ας κάνουμε αυτά που μπορούμε πραγματικότητα.

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερα για τα αυτοκίνητα

Δείτε επίσης

Στο νέο Peugeot 3008 «τετραγώνισαν» το τιμόνι!

Το δικό σας τιμόνι είναι στρογγυλό; Ή μήπως σας το τετραγώνισαν; Έχετε δει πως το τιμόνι χάνει το στρογγυλό σχήμα του και γίνεται τετράγωνο ή παραλληλόγραμμο; Και τελικά κερδίζει έτσι σε εργονομία ή είναι απλά μόδα και θα περάσει;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *