AUTO
[adsense]
Όταν ο ελληνικής καταγωγής Άλεκ Ισιγόνης σχεδίαζε το πρώτο θρυλικό Mini, δεν είχε στο μυαλό του πως ένας άλλος Βρετανός, ο John Cooper, θα έβλεπε στην κατασκευή του, την προοπτική για σπορ οδήγηση.
Έτσι δούλεψαν μαζί για το συνδυασμένο αποτέλεσμα του Mini Cooper, ενός μικρού, ευέλικτου και γρήγορου για την εποχή αυτοκινήτου που αποτελεί σήμα κατατεθέν της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας συνολικά.
Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr)
Η δυνατή συνεργασία αυτή ξεχάστηκε καθώς πάλιωνε με το πέρασμα των χρόνων το κλασικό Mini, μέχρι που αναβίωσε με τη νέα γενιά του μοντέλου μετά το 2000. Η John Cooper Works είναι η βρετανική εταιρεία που ίδρυσε ο γιός του John Cooper και συνεργάστηκε πλέον με την BMW για την εξέλιξη των πιο σπορ, σκληροπυρηνικών εκδόσεων του Mini. Με την φετινή παρουσίαση του νέου Mini, έπρεπε να έρθει και ο αντικαταστάτης για το Mini John Cooper Works. Κατ’αρχάς, ο βελτιωτικός οίκος φρόντισε εξωτερικά να δείχνει πιο επιθετικό και διαφορετικό από τις άλλες εκδόσεις του Mini.
Οι εισαγωγές αέρα στο μπροστινό μέρος έγιναν περισσότερες και μεγαλύτερες. Η παραδοσιακή πάνω στο καπό για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα και οι υπόλοιπες στον προφυλακτήρα που έχουν πάρει τη θέση από τα προβολάκια για καλύτερη ψύξη σε φρένα και κινητήρα. Ξεχωρίζουν επίσης οι δύο γραμμές της έκδοσης John Cooper Works, οι οποίες διατρέχουν το καπό και καταλήγουν στην πολυγωνική μπροστινή μάσκα με γρίλιες πάνω στις οποίες τοποθετήθηκε το λογότυπο του βελτιωτικού οίκου – έτσι για να ξεχωρίζουμε! Το ίδιο σκηνικό και στο πίσω μέρος με τις γρίλιες – αεραγωγούς, την κεντρική διπλή εξάτμιση και τα αεροδυναμικά βοηθήματα, όπως μορφοποιητής αέρα στο κάτω μέρος και μεγάλη αεροτομή.
Στο εσωτερικό τα πράγματα λίγο – πολύ ακολουθούν τις γραμμές του νέου Mini με την οθόνη πολυμέσων να έχει τοποθετηθεί στην κεντρική κονσόλα σε κυκλικό σχήμα θυμίζοντας το κοντέρ που βρισκόταν στην ίδια ακριβώς θέση στο πρώτο Mini πολλές δεκαετίες πριν. Συνεπώς, τα όργανα μεταφέρθηκαν ακριβώς μπροστά απ’το τιμόνι κι αυτά σε κυκλική μορφή, όπως άλλωστε κυκλικό είναι και κάθε τι μέσα στο νέο Mini, από τους διακόπτες, τους αεραγωγούς, τα χερούλια μέχρι και τα πεντάλ έχουν οβάλ σχήμα!
Μοναδική εξαίρεση οι καλαίσθητοι, αγωνιστικού τύπου διακόπτες κάτω απ’τον κλιματισμό. Οι προσθήκες στο John Cooper Works αφορούν στο νέο δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, στο νέο λεβιέ ταχυτήτων αλλά κυρίως στα ολοκαίνουρια πανέμορφα μπάκετ καθίσματα που προσφέρουν άψογη στήριξη, αναγκαία για γρήγορη οδήγηση. Τέλος, λόγω των αυξημένων διαστάσεων του νέου Mini, οι τέσσερις επιβάτες θα καθίσουν πιο άνετα, ενώ θα βάλουν και μια μικρή βαλίτσα παραπάνω – σε σχέση με το παρελθόν – στα 211 λίτρα του χώρου αποσκευών.
Επιτέλους τελειώσαμε με τα τετριμμένα! Καιρός να μιλήσουμε για πιο πικάντικα θέματα. Δε νοείται John Cooper Works χωρίς μηχανικές βελτιώσεις, πρώτα στον κινητήρα: ως βάση επιλέχθηκε ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος από το Mini Cooper S του 2015. Είναι άμεσου ψεκασμού, έχει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (Valvetronic της BMW) με ξεχωριστό έλεγχο σε κάθε εκκεντροφόρο που ελέγχει τις βαλβίδες εισαγωγής ή εξαγωγής (double Vanos, πάλι της BMW!). Έτσι, αποδίδει 231 άλογα και μέγιστη ροπή 320 Nm. Οι αριθμοί από μόνοι τους μιλάνε, όμως υπάρχουν ακόμα πιο σημαντικά στοιχεία. Το τούρμπο είναι φτιαγμένο για άμεσο’ρούφηγμα” των καυσαερίων που έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη πίεση του αέρα που τελικά φτάνει στο θάλαμο καύσης.
Εκεί τα ειδικά σχεδιασμένα πιστόνια δημιουργούν χαμηλότερη συμπίεση και χρησιμοποιούν περισσότερο τον υπερσυμπιεσμένο αέρα απ’το τούρμπο. Τα δύο αυτά στοιχεία σε συνδυασμό έχουν ένα και μοναδικό χειροπιαστό αποτέλεσμα: άμεση απόκριση στο γκάζι από πολύ χαμηλά διατηρώντας τη δύναμη μέχρι τα κόκκινα στο στροφόμετρο. Όταν λέμε πολύ χαμηλά, εννοούμε από τις 1250 στρ/λεπτό η μέγιστη ροπή των 320 Nm είναι διαθέσιμη μέχρι και τις 4800 στρ/λεπτό. Στην πράξη αυτό σημαίνει πως με απενεργοποιημένο το DSC, οι μπροστινοί τροχοί θα ψάχνουν να βρούν πρόσφυση όχι μόνο με πρώτη ταχύτητα! Η πιο ελεύθερη εξάτμιση συμβάλλει κι αυτή στο να σε χτυπάει ακαριαία η δύναμη με το πάτημα στο δεξί πεντάλ και ταυτόχρονα να παίζει την χαρακτηριστική μελωδία του Mini John Cooper Works στα αυτιά κάθε οδηγού.
Ένας τέτοιος κινητήρας πρέπει να συμπορεύεται με κατάλληλο κιβώτιο και η BMW φροντίζει γι’αυτό. Η βασική επιλογή είναι το 6αρι χειροκίνητο που είναι ελαφρύ, κάνει γρήγορες αλλαγές και εφοδιάζεται με έναν αισθητήρα που προσαρμόζει την ταχύτητα περιστροφής απ’το επόμενο γρανάζι της σχέσης που θα επιλεχθεί – είτε σε ανέβασμα είτε σε κατέβασμα – και γλιτώνουμε απ’τα “μαχαιρώματα” σε κάθε γρήγορη αλλαγή! Παράλληλα, στο 6αρι ημιαυτόματο Steptronic τοποθετήθηκε κι ένα σύστημα που το είδαμε στην πρόσφατη BMW Σειρά 1, μέσω του οποίου κιβώτιο και πλοήγηση (GPS) συνεργάζονται ώστε να αποφεύγονται άσκοπες αλλαγές ταχυτήτων διαβάζοντας τον δρόμο μπροστά και την κίνηση που υπάρχει. Σε ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο δε λείπουν τα φρένα, οπότε έχει αναλάβει η Brembo να τιθασεύσει τα km/h που ανεβαίνουν με μεγάλη ευκολία.
Στον βωμό της απαλλαγής από βάρος, έχουν τοποθετηθεί σε κομμάτια της ανάρτησης ελαφρά υλικά και το ίδιο έχει γίνει στις 17-άρες (ή κατ’επιλογή 18-άρες) ζάντες. Λιγότερο βάρος, λοιπόν σημαίνει πιο καλή οδική συμπεριφορά σε ένα αυτοκίνητο που έχει τα χαρακτηριστικά ενός… κάρτ! Οι τροχοί βρίσκονται ακριβώς στις 4 άκρες του Mini και με το χαμηλό κέντρο βάρους, οι αντιδράσεις του θυμίζουν άλλες εποχές όταν το παιχνίδι στα μικρά μπροστινοκίνητα ήταν δεδομένο, διατηρώντας έτσι ένα βασικό στοιχείο από το αυθεντικό Mini. Ο οδηγός του Mini τώρα, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικά οδηγικά στυλ (Mid, Green, Sport) που αλλάζουν την απόκριση του κινητήρα, τον ήχο που παράγει, τις αναρτήσεις (με εξτρά DDC), τις αλλαγές ταχυτήτων (με εξτρά Steptronic) και τις διάφορες ενδείξεις στα κεντρικά όργανα. Επιλέγετε ανάλογα με τη διάθεσή σας…
Ένα αυτοκίνητο που είναι αρκετά γρήγορο και σε βάζει στο παιχνίδι να το ελέγχεις στο όριο δε μπορεί να περνά απαρατήρητο. Είναι κάτι περισσότερο από ένα Mini Cooper S με πολλές ιδιαιτερότητες που το κάνουν να ξεχωρίζει. Έχει χαρακτήρα και το δείχνει όχι μόνο στα χαρτιά αλλά και στην καθημερινή οδήγησή του. Ένα βαρύ ελάττωμα είναι η απαγορευτική τιμή του (30.950 ευρώ) και η σκέψη που μπαίνουμε όλοι, αν δηλαδή αξίζει τα σχεδόν 5000 ευρώ παραπάνω σε σχέση με το S. Οι πιο συντηρητικοί θα πουν πως δεν έχει νόημα, εκείνοι που λειτουργούν από καρδιάς θα χρειαστεί να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αποκτήσουν ένα μικρό κατά τα άλλα αυτοκίνητο με μεγάλο οδηγικό ταλέντο, αστείρευτη δύναμη και ιστορικό background που δημιουργεί στο χαρακτήρα του κάτι το μοναδικό.
Περισσότερα για τα αυτοκίνητα ΕΔΩ
Ροή Ειδήσεων
29/03/2024 | 10:42
Κολωνός: Ένταση έξω από τα δικαστήρια εν αναμονή της απόφασης για την υπόθεση της 12χρονης – Πέταξαν πέτρες στους κατηγορούμενους
29/03/2024 | 10:22
Βίκυ Κουλιανού: «Ο ρόλος της Κατερίνας Λέχου στο «Είσαι το ταίρι μου» είχε γραφτεί για μένα»
29/03/2024 | 10:14
Δημήτρης Κόκοτας-Τι συνέβη στις πρόβες του J2US: «Άρχισε να ιδρώνει, να μουδιάζει το χέρι του και να έχει τάσεις λιποθυμίας»
29/03/2024 | 10:06
Απαντά ο Γιάννης Πλούταρχος στα σχόλια του Γρηγόρη Αρναούτογλου: «Τον έχω δει δυο φορές σε όλη μου τη ζωή»
29/03/2024 | 09:05
Ευρωεκλογές 2024-ΣΥΡΙΖΑ: Ανακοινώθηκαν οι πρώτοι υποψήφιοι για την κατάρτιση του Ευρωψηφοδελτίου
29/03/2024 | 08:42
Δημήτρης Κόκοτας: Πολύ κρίσιμα τα επόμενα 24ωρα – Υπέστη έμφραγμα, ανακοπή και ανατάχθηκε
29/03/2024 | 08:31
Πύργος: Άγριο ξύλο ανάμεσα σε μαθήτριες Γυμνασίου – Οι αυτόπτες μάρτυρες τραβούσαν βίντεο
28/03/2024 | 08:25
Μαριάνθη Κάσδαγλη: «Μετά το Survivor έπεσα θύμα χάκερ και έχασα όλα μου τα χρήματα»
28/03/2024 | 09:27
Διονύσης Ατζαράκης για Χαρούλα Αλεξίου: «Η χιουμοριστική μας συνεργασία ήταν ιδέα του γιου της»
28/03/2024 | 12:37