AUTO
[adsense]
Αν και δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αν θα έρθει στη χώρα μας, το νέο Peugeot 308 GT ήδη έχει τραβήξει την προσοχή όσων περίμεναν μετά από χρόνια μια δυνατή έκδοση για το μικρομεσαίο της Peugeot.
Έχει περάσει πάνω από μια δεκαετία που το ελαφρύ 306 GTi (σχεδίασης Pininfarina) έβαζε φωτιά στα όνειρα όσων έψαχναν ένα καθαρόαιμο, παλιομοδίτικο, μπροστινοκίνητο παιχνίδι-GTi.
Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr)
Με τη νέα γενιά του 308, άρχισαν να τονίζονται ξανά κάποια σπορ χαρακτηριστικά, κυρίως στην εμφάνιση (με μυώδεις γραμμές για να κρύβουν τον όγκο, φώτα Led ημέρας, όμορφοι συνδυασμοί σε χρώματα και ζάντες) η οποία συνοδεύεται από ενδιαφέροντες κινητήρες τούρμπο για την ελληνική αγορά. Το GT όμως, στοχεύει ξεκάθαρα σε πιο γρήγορες προτάσεις που ταυτόχρονα τα κάνουν όλα, είναι δηλαδή ποιοτικά, ευρύχωρα, με δυνατούς κινητήρες, ευέλικτα στη γρήγορη οδήγηση και ιδανικά για μεγάλα ταξίδια.
Η αρχή έγινε με την τοποθέτηση του υπερτροφοδοτούμενου 1,6 λίτρων κινητήρα THP άμεσου ψεκασμού, ο οποίος αποδίδει στη συγκεκριμένη περίπτωση 205 ίππους. Η ροπή εμφανίζεται από αρκετά χαμηλά κυρίως λόγω του twin-scroll τούρμπο (με διπλά ακροφύσια στην εισαγωγή των καυσαερίων, ένα για κάθε ζεύγος κυλίνδρων για άμεση απόδοση χαμηλά και ψηλά) και παίρνει τη μέγιστη τιμή της στα 285 Nm. Η απόδοση δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα του 1,6 THP, καθώς οι ρύποι έχουν κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα (130 g/km) και η αυτονομία σε υψηλά (με τη βοήθεια Start & Stop) σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.
Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει λίγο σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του 308 και η ανάρτηση -McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω – έχει ρυθμιστεί ώστε να μη χάσει πολλά από την άνεση, αλλά να κερδίσει περισσότερα σε ό,τι έχει σχέση με κράτημα στις στροφές και δυναμική οδική συμπεριφορά. Σε αυτό βοηθάει και η μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι, ενώ σιγουριά εμπνέουν τα δυνατά φρένα με δίσκους διαμέτρου 330mm μπροστά και 268mm πίσω. Σημαντικό για τον οδηγό που θέλει να έχει το πάνω χέρι είναι το γεγονός ότι το ESP μπορεί να απενεργοποιηθεί και με το χαμηλό βάρος του 308 GT (1165 Kg) έχει τον απόλυτο έλεγχο στους χειρισμούς.
Στο εσωτερικό, τώρα, την παράσταση κλέβει το Peugeot i-Cockpit, με την οθόνη των οργάνων να βρίσκεται μπροστά στα μάτια του οδηγού, ακριβώς πάνω απ’το μικρό τιμόνι που ίσως και να καλύπτει λίγο κάποιες ενδείξεις απ’το καντράν αλλά δεν πειράζει! Η τεράστια οθόνη πολυμέσων και χειρισμού του κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα είναι εργονομική και εύκολη στον χειρισμό και έχει κάνει το ταμπλό του 308 να φαίνεται απλό και παράλληλα να είναι πλούσιο.
Τα στοιχεία αλουμινίου έχουν την τιμητική τους στους αεραγωγούς, στα χερούλια, στις πόρτες, στο τιμόνι, στο λεβιέ και στα πεντάλ. Το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα είναι δίπλα από το ηλεκτρικό χειρόφρενο, στοιχεία που δηλώνουν φωναχτά premium εξοπλισμό και όχι απαραίτητα σπορ προσανατολισμό. Ακολουθώντας τη μόδα, στον εξοπλισμό της ασφάλειας υπάρχει το σύστημα που προειδοποιεί τον οδηγό για συγκρούσεις (Emergency Collision Alert) και αν αυτός δεν… ακούσει, επεμβαίνει μόνο του και φρενάρει (Emergency Collision Braking).
Δεν αναβιώνει ο θρύλος κάποιου GTi με το νέο 308 GT, όμως σίγουρα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει χαρακτήρα και όλα τα βήματα στη νέα γενιά 308 είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Αρκεί να το αντιληφθούν και οι ίδιοι στην Peugeot πως ο κόσμος θέλει και χρειάζεται αυτοκίνητα που δεν είναι άχρωμα, ουδέτερα και δεν ξεχωρίζουν. Άλλωστε, η εταιρεία έχει ανταμειφθεί στο παρελθόν από το κοινό της για κάποιες από τις σπουδαίες κατασκευές της.
Περισσότερα για τα αυτοκίνητα ΕΔΩ
Ροή Ειδήσεων
28/03/2024 | 17:23
The Chase-Ο «αδέκαστος επιθεωρητής» Ηλίας Αλεξίου: «Είπα στη γυναίκα μου πάω να σου πάρω ένα αυτοκίνητο και έρχομαι… και το κέρδισα»
28/03/2024 | 17:05
My Style Rocks- «Κόκκαλο» η Κατερίνα Καραβάτου με τo κορμάκι του Λάκη Γαβαλά: «Είναι πέρα από κάθε φαντασία»
28/03/2024 | 16:59
Live: Ξεκίνησαν οι ομιλίες των πολιτικών αρχηγών στη Βουλή – Μετωπική σύγκρουση στη Βουλή για την πρόταση δυσπιστίας
28/03/2024 | 16:47
Κλέλια Ανδριολάτου για τα σχόλια Μουρατίδη κατά Παπακαλιάτη: Υπάρχει ελευθερία και δικαίωμα λόγου
28/03/2024 | 16:02
Ραφήνα: Εσπευσμένα στο νοσοκομείο με σοβαρά τραύματα μια γυναίκα ύστερα από επίθεση σκύλων σε χώρο πάρκινγκ
28/03/2024 | 15:47
Γρηγόρης Αρναούτογλου για Γιάννη Πλούταρχο: «Δεν θέλω να έρθει, δικαίωμά μου δεν είναι; Δεν θέλω να τον δω, δεν θέλω να τον συναντήσω»
28/03/2024 | 15:22
Βάσω Γουλιελμάκη: «Κάθε πρωί θα κοιταχτώ στον καθρέφτη και θα πω μπράβο, είσαι πολύ ωραία, προχώρα»
28/03/2024 | 15:12
Γ.Παπανδρέου: Εσείς της ΝΔ υπηρετείτε τους ισχυρούς της ελίτ – Υπονομεύετε τα αυτονόητα μιας δημοκρατικής πολιτείας
28/03/2024 | 15:05
Επίσκεψη Κουτσούμπα στην Κύπρο: Το ΚΚΕ στέκεται αλληλέγγυο στον αγώνα του Κυπριακού λαού για μια πατρίδα ενιαία
27/03/2024 | 14:14
Λάμπρος Κωνσταντάρας για Γιούλικα Σκαφιδά: «Το κρύβει η ίδια;» – Φαίη Σκορδά: «Πιο ξεκάθαρη δεν γίνεται»
27/03/2024 | 09:54
Βασίλης Σίμος: Ο πρόεδρος της ιχθυαγοράς Αθηνών αναλαμβάνει πολιτικός εκπρόσωπος στο κόμμα Δημοκράτες
27/03/2024 | 10:27
Αντώνης Ρέμος: «Εξαφάνισαν» την εκκλησία από την υπερπολυτελή βίλα του στη Μύκονο
27/03/2024 | 13:38
Χειροτονείται ο εγγονός του Ανέστη Βλάχου: «Εύχομαι κάποια στιγμή να ηγηθεί της εκκλησίας» λέει ο πατέρας του
27/03/2024 | 08:43
Ελεωνόρα Ζουγανέλη: «Πολλοί σύντροφοί μου δεν μπόρεσαν να με διαχειριστούν, γι’ αυτό και δεν μείναμε μαζί»
27/03/2024 | 12:54
Νέες δηλώσεις Ταμήλου μετά τη διαγραφή του: Εμείς οι Τρικαλινοί δεν ευθυνόμαστε για τις διαδικασίες απονομής της Δικαιοσύνης
27/03/2024 | 11:24