Αθήνα

 

16 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

kokkalis 280324
Τα λόγια αγάπης του Πέτρου Κόκκαλη για τη Δήμητρα Ματσούκα

AUTO

To νέο Golf GTI είναι ένα διακριτικό και οικογενειακό αυτοκίνητο με σπόρ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά

Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr)

Η Ελλάδα είναι μια χώρα που έχει άψογες σχέσεις με την Γερμανία (!), γι’ αυτό αγοράζει όλα της τα προϊόντα! Ίσως αν είχαμε μεγαλύτερο πληθυσμό τα ελληνικά VW Golf να ήταν πιο πολλά από τα αντίστοιχα των Γερμανών.

Πρέπει, λοιπόν, να μιλήσουμε για το νέο Golf GTI, το οποίο όπως φαίνεται με την παρούσα οικονομική ελληνική πραγματικότητα, δεν δείχνει να τα πηγαίνει καλά σε πωλήσεις. Παρ’όλα αυτά, είναι ένα αξιόλογο αυτοκίνητο που έχει γοητεύσει γενιές νέων ή και πιο μεγάλων, τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες.

Δεν το επέλεγαν εκείνοι που ήθελαν απλά να πηγαίνουν γρήγορα, να βάλουν μια εξάτμιση Group N και σε κάθε φανάρι να θέλουν να κοντράρουν με όποιον βρεθεί στο πλάι τους. Το επέλεγαν αυτοί που ήθελαν να τα έχουν όλα. Κύρος, σοβαρότητα, χώρους, πρακτικότητα, άνεση και όταν χρειαζόταν έδιναν ένα μάθημα στους ανυποψίαστους που νόμιζαν ότι είναι άλλο ένα απλό Golf που δεν «πάει».

golf_gti_0511

Εν ολίγοις, αυτός είναι και ο σκοπός της έβδομης γενιάς GTI. Πρόκειται για ένα διακριτικό αυτοκίνητο με διάφορα σπόρ σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, που ταξιδεύει άνετα την οικογένεια αλλά κάνει και τον οδηγό περήφανο για την επιλογή του όταν το βλέπει από μακριά ή όταν το οδηγεί.

Κατ’αρχάς το νέο GTI 7ης γενιάς βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB του ομίλου, πράγμα που σημαίνει ότι διατηρεί όλα τα νέα και καλά χαρακτηριστικά των απλών εκδόσεων του Golf 7. Τα βασικά πλεονεκτήματα της MQB είναι η μείωση του βάρους αλλά και η καλύτερη διαχείριση των εσωτερικών χώρων χωρίς να μεγαλώνει και να βαραίνει το αυτοκίνητο ταυτόχρονα.

Με τη χρήση της νέας πλατφόρμας σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της, η VW δημιουργεί διαφορετικά αυτοκίνητα αλλάζοντας τις επιθυμητές διαστάσεις, τον κατάλληλο συνδυασμό γεωμετρίας ανάρτησης μπρος-πίσω και εξασφαλίζει έτσι υπέρογκα ποσά από διαφορετικές γραμμές παραγωγής για κάθε μοντέλο. Για παράδειγμα οι απλές εκδόσεις από το «7αρι» χρησιμοποιούν ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ οι πιο ακριβές, ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Ευτυχώς στο GTI έβαλαν την “ακριβή” ανάρτηση!

Ας ξεκινήσουμε από την εμφάνιση. Πρώτον, ξέρεις ότι είναι Golf από μακριά. Μετά παρατηρείς διάφορες λεπτομέρειες όπως οι μπροστινές γρίλιες, η κόκκινη γραμμή της μάσκας, που μάλλον μπερδεύτηκε το ρομπότ στο εργοστάσιο και την συνέχισε και στα φανάρια.. και σε όλο το αυτοκίνητο γύρω γύρω. Άγνωσται αι βουλαί των ρομπότ! Ναι, σίγουρα το φινιστρίνι στις μπροστινές πόρτες θυμίζει άλλες εποχές, αλλά, ας πούμε, πως είναι της μόδας  πάλι.

golf_gti2_0511

Οι ζάντες αλουμινίου 17’’ τονίζουν μια επιθετικότητα, όπως και τα πίσω led φανάρια με την μαύρη αεροτομή που αγκαλιάζει σχεδόν τα ¾ του παρμπρίζ. Οι μικρές διπλές εξατμίσεις, ωχριούν σε πλήθος και μέγεθος μπροστά στις υπερβολικά πολλές (4) απολήξεις του νέου Golf R. Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι λίγο-πολύ γνωστά από τις τελευταίες γενιές. Κοφτή βάση τιμονιού, καρώ καθίσματα, κόκκινες ραφές, μαύρες επενδύσεις στην οροφή, μεγάλα συστήματα πολυμέσων και όλα τα ηλεκτρονικά που ρυθμίζουν κινητήρα και αναρτήσεις στα χέρια του οδηγού.

Η ουσία είναι πως θα προσπεράσω, χωρίς δισταγμό, την απλή έκδοση από τις δύο του GTI. Οπότε, ας πάμε κατ’ευθείαν στο GTI Performance. Νέος δίλιτρος τούρμπο κινητήρας TSI, απόδοσης 230 ίππων και ροπής 350 Nm. Η εταιρεία ανακοινώνει ότι η τροφοδοσία καυσίμου γίνεται με άμεσο ψεκασμό αλλά και με ψεκασμό πολλαπλών σημείων, ανάλογα με τις συνθήκες που χρειάζεται να αντιμετωπίσει, χρησιμοποιώντας το βέλτιστο από τα δύο συστήματα κάθε φορά.

Επίσης, εμφανίζεται ένας πρωτοποριακός τρόπος για να ζεσταίνεται πιο γρήγορα ο κινητήρας ώστε να μειώνονται στο ελάχιστο οι τριβές όταν είναι κρύος. Έτσι, το νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ψύξης, δεν αφήνει να περάσει το νερό στα κυκλώματα του κινητήρα, όταν είναι κρύος και αυτό γίνεται μόνο όταν η θερμοκρασία του ανέβει. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το ελαφρωμένο αμάξωμα σημαίνουν καλύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Τι άλλο να ζητήσεις καλύτερο από ένα σπόρ αυτοκίνητο που θές να χρησιμοποιείς κάθε μέρα; Α, ναι, να στρίβει καλά. Εδώ η VW μας πηγαίνει, όπως πάντα, σε συντηρητικές λύσεις. Οι αναρτήσεις είναι άψογες, το ίδιο και το μπλοκέ διαφορικό (XDS+) που σε κάνει να ξεχνάς τι σημαίνει υποστροφή, καθώς μπορεί να δώσει μέχρι και το 100% της ροπής στον τροχό που χάνει πρόσφυση.

golf_gti3_0511

Επίσης, το τιμόνι με τη μεταβλητή κρεμαγιέρα των 2,1 στροφών από άκρη σε άκρη, δίνει μεγάλη ακρίβεια στους χειρισμούς σε γρήγορες στροφές αλλά και ευκολία στις μανούβρες της πόλης. Ξέχασαν, μάλλον ότι πρόκειται για Golf GTI- όχι για Passat- και βγάλανε το χειρόφρενο. Γιατί το μόνο που σε πείραζε παλιά, ήταν το αν το αυτοκίνητο θα έφευγε πίσω σε μια ανηφόρα, οπότε έπρεπε να βάλουν το ηλεκτρικό χειρόφρενο.. Ακόμα και το ESP ξέχασαν να ρυθμίσουν και δεν απενεργοποιείται. Γιατί άλλωστε να το απενεργοποιήσεις σε ένα GTI; Υπερβολή.

Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 6,4 δευτερόλεπτα είτε με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είτε με το αστραπιαίο DSG  – αν πιστέψουμε την VW. Η τελική περιορίζεται στα 250 km/h. Είναι προφανώς ένα γρήγορο χάτσμπακ, με αδιαμφισβήτητη ιστορία και με αρκετά προσόντα, που παρά κάποια ελαττώματά του εξακολουθεί να είναι η επιλογή που τα προσφέρει όλα σε ένα πακέτο. Το αν συμφέρει, τα 32950 ευρώ της βασικής έκδοσης είναι στην κρίση του καθενός να τα διαθέσει ή όχι. Σίγουρα όμως, με αυτά τα χρήματα θα έχει μια από τις κορυφαίες προτάσεις στα σπορ μικρομεσαία.

Περισσότερα για τα αυτοκίνητα ΕΔΩ

Ροή Ειδήσεων

6133440

29/03/2024 | 07:47

Συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου σήμερα – Ανακοινώνεται αύξηση κατώτατου μισθού

28/03/2024 | 23:01

Βουλή: Καταψηφίστηκε η πρόταση δυσπιστίας για τα «Τέμπη» με 159 «Όχι»

28/03/2024 | 22:46

Θοδωρής Αθερίδης: Μου αρέσει πάρα πολύ το Ζάρι της Μαρίνας Σάττι, σίγουρα θα είναι μέσα στην τριάδα
tzoker deltio

28/03/2024 | 22:42

Νέο τζακ ποτ στο Τζόκερ – Δείτε ποιοι αριθμοί κληρώθηκαν

28/03/2024 | 22:26

Σωκράτης Φάμελλος: Σχέδιο συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών με ευθύνη Μητσοτάκη, να γίνει Προανακριτική για τον Καραμανλή

28/03/2024 | 22:20

MasterChef-Απών ο Σωτήρης Κοντιζάς: «Δεν είμαστε όλοι καλά, δεν ακολούθησε τις οδηγίες»
6167503

28/03/2024 | 22:05

Νίκος Ανδρουλάκης: Εδραιωμένη η πεποίθηση στον λαό πως η κυβέρνηση λειτουργεί ως μηχανή διαφθοράς

28/03/2024 | 21:57

Πυροβολισμοί στα ΚΤΕΛ Κηφισού- Ένας τραυματίας

28/03/2024 | 21:53

Survivor-Αλέξης Παππάς: Η Χρύσα απείλησε την ομάδα ότι στη μονομαχία θα περπατά
6167653

28/03/2024 | 21:47

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Δεν ντρέπεστε να λέτε ότι μέλημά μου ήταν να αλλάξω τους διαλόγους;» – Ουδέποτε υπήρξε εντολή για συγκάλυψη, κοιτώ στα μάτια τους συγγενείς των θυμάτων

28/03/2024 | 21:34

Κασσελάκης σε Μητσοτάκη: Επαναφέρω την πρόταση για αξιοπρεπή αποχώρηση προτού το παρακράτος καταρρεύσει πάνω σας

28/03/2024 | 21:23

ΚΚΕ για παραιτήσεις υπουργών: Αδιαμφισβήτητες οι σχέσεις της κυβέρνησης με μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα
screenshot 18

28/03/2024 | 21:12

Δημήτρης Κόκοτας: Σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο μετά το έμφραγμα

28/03/2024 | 20:57

Καιρός αύριο Παρασευή: Ανοιξιάτικος σε όλη τη χώρα με θερμοκρασίες μέχρι και 26 βαθμούς Κελσίου

28/03/2024 | 20:51

Αλέξης Χαρίτσης: Δεσμευτείτε για σύσταση Προανακριτικής – Ο Φλωρίδης οφείλει να παραιτηθεί
byd launch in greece 281529
Ο Όμιλος Σφακιανάκη εγγυάται για το πανελλήνιο δίκτυο BYD- Έτοιμες ήδη οι δύο πρώτες εκθέσεις
p90527419 lowres the new bmw m 1000 x
Αυτές είναι οι επιτυχίες και τα βραβεία που έλαβε η BMW Motorrad
alfa romeo montreal alfa romeo anoigma
Αυτά είναι τα 10+1 πιο ξεχωριστά ανακλινόμενα φώτα στην ιστορία της αυτοκίνησης
bmw group plant regensburg 281229
Το BMW Group συνεχίζει με 600 προσλήψεις στο ψηφιοποιημένο εργοστάσιο του Ρέγκενσμπουργκ
davanti tyres gr 2024 01
Ένας χρόνος επιτυχημένης παρουσίας των ελαστικών Davanti στην Ελλάδα
byd atto 3 1
BYD: Με ένα SUV και ένα sedan κάνει ποδαρικό στην Ελληνική αγορά- Με προηγμένη τεχνολογία και ανάλογες τιμές