WRC Rally Finland 2016: Kris Meek-onen- Ο θρίαμβος που κανένας Βρετανός δεν είχε καταφέρει!

Όταν μιλάμε για Ράλλυ, η Φινλανδία είναι στις πρώτες θέσεις. Όταν ακούς τους πρωτοκλασάτους οδηγούς να λένε ότι είναι το σπίτι των αγώνων Ράλλυ, γνωρίζεις πως εκεί υπάρχει κάτι το ξεχωριστό. Κάτι που μόνο όσοι το ζουν από κοντά μπορούν να το αντιληφθούν πλήρως.

Δεν είναι τυχαίο πως η νίκη εκεί θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα ενός οδηγού Ράλλυ – ειδικά αν δεν είναι Σκανδιναβός – και μάλιστα όλοι τους, αναζητούν αυτή τη νίκη σαν το… Άγιο Δισκοπότηρo, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Kris Meek. Kris Meek; Αυτός που δεν τρέχει όλη τη σεζόν, αλλά όταν μπαίνει σε κάποιον αγώνα, σαρώνει;

mpouloukis_kostasΓράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr)

Ναι, έχει βοήθεια από τη σειρά εκκίνησης, όμως η οδήγησή του πλέον είναι εκτός από γρήγορη και ώριμη. Άλματα και απίστευτα γρήγορες ειδικές ήταν παιχνιδάκι για τον Meek που περιόρισε στη δεύτερη θέση τον άνθρωπο που γνωρίζει καλά αυτούς τους δρόμους και έχει κερδίσει τον αγώνα τα δύο προηγούμενα χρόνια, τον Jari Matti Latvala.

Μπορεί η ειδική της πρώτης μέρας να πήγε στον Tanak που έδειχνε τις προθέσεις του να κινηθεί γρήγορα σε άλλον έναν αγώνα μετά την Πολωνία, όμως ο Meek βρήκε το κουμπί να πηγαίνει flat out και κανένας να μη μπορεί να τον φτάσει. Όταν λέμε κανένας, εννοούμε κανένας. Ούτε καν ο πρωταθλητής Ogier που ενώ ήταν τρίτος, έκανε ένα παιδιάστικο λάθος σε μια αργή δεξιά στροφή, έχασε τον έλεγχο του Polo R WRC και βρέθηκε με τα «μούτρα» στο χαντάκι, χάνοντας 16 ολόκληρα λεπτά, 3 ειδικές πριν το τέλος των ειδικών τις Παρασκευής. Έτσι έμεινε ο Latvala να κυνηγά τον Meek, καθώς και ο Tanak που τον απειλούσε, έσπασε το σύστημα διεύθυνσης μετά από δυνατή προσγείωση πέφτοντας δέκατος. Ο Meek εκμεταλλεύτηκε το χώμα που στέγνωνε από τη βροχή και έκανε δύσκολη τη δουλειά για τους πρώτους της σειρά εκκίνησης. Κέρδισε 4 ειδικές και στο τέλος της μέρας έχτισε διαφορά ασφαλείας 18,1 δευτερολέπτων από τον Latvala, με τη βοήθεια του Φινλανδού που χτύπησε κι έσκασε το πίσω αριστερό λάστιχο, χάνοντας 15 δευτερόλεπτα. Η μάχη για την τρίτη θέση – μετά την έξοδο του Ogier – ήταν ανάμεσα σε Neuville, Mikkelsen και Breen που αντάλλασσαν θέσεις όλη μέρα. Προσωρινά τη μάχη κέρδισε ο Neuville μετά από ένα λάθος του Mikkelsen. Τα δύο Hyundai είχαν πρόβλημα με το set up, ενώ στις θέσεις 7 και 9 ήταν τα δύο Ford των Ostberg και Camilli, με το D-Mack του Tanak ανάμεσα στην 8η.

rally_finland2

Η χαριστική βολή στον Latvala ήρθε το Σάββατο, όταν ο Meek καταπόντισε τις ελπίδες του Φινλανδού στην Ouninpohja. Η ειδική διαδρομή 33 km, σύμβολο για τον αγώνα με δεκάδες συνεχόμενα flat out άλματα, θεωρείται ως ειδική για οδηγούς με… κότσια! Κι ο Meek πήρε 13,4 δευτερόλεπτα απ’τον Latvala μόνο εκεί και άλλα δέκα στο επόμενο πέρασμα! Με τί ψυχολογία να πιέσει παραπάνω ο Φινλανδός; Δήλωσε ότι φοβήθηκε μήπως πιέζοντας, κάνει λάθος και χάσει τη 2η θέση. Τα καλύτερα νέα για τον Meek. Η νίκη πλησίαζε πιο πολύ και όλα ήταν στο χέρι του, ειδικά με τη διαφορά να έχει εκτοξευθεί στα 41 δευτερόλεπτα με 4 ειδικές της Κυριακής να απομένουν. Η τρίτη θέση ήταν σε κίνδυνο για τον άπειρο μεν, σταθερό δε, Craig Breen. Ο Tanak φόρτωνε ταχύτητα πιο πίσω του και παρά το κλατάρισμα, πλασάρισε το Fiesta RS στην 4η θέση σε απόσταση αναπνοής από το DS3 του Breen. Εκείνος που έχασε αρκετό έδαφος ήταν ο Mikkelsen. Εκκινούσε πρώτος, καθαρίζοντας το δρόμο κι έπεσε στην 7η θέση πίσω απ’τα δύο Hyundai και το Ford του Ostberg. Το άλλο Ford με οδηγό τον Camilli είχε μια πολύ δυνατή έξοδο, αλλά ευτυχώς το πλήρωμα δεν είχε κανένα πρόβλημα.

rally_finland3

Η εκπληκτική οδήγηση του Meek έδωσε καρπούς και την τελευταία μέρα, ο Βρετανός έφερε πίσω άθικτο το Citroen DS3 WRC, σχεδόν μισό λεπτό μπροστά απ’τον Latvala. Ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για τον ίδιο και τη γαλλική ομάδα. Έγινε ο μόνος Βρετανός που νίκησε στη Φινλανδία, κάτι που ούτε ο μέντοράς του Colin McRae, ούτε ο Richard Burns είχαν καταφέρει. Μπήκε στο κλάμπ των μη Σκανδιναβών οδηγών που κερδίζουν αυτόν τον αγώνα, όπως οι Ogier, Loeb, Markko Martin, Carlos Sainz. Η Citroen Racing είχε άλλον έναν λόγο να χαρεί, αφού ο Breen έμεινε στην τρίτη θέση μετά από την έξοδο του Tanak. Ο Ιρλανδός ήταν φανερά συγκινημένος στο τέλος της Power Stage, δε μπορούσε να συγκρατήσει τα δάκρυά του και έλεγε πως ήταν η καλύτερη μέρα της ζωής του. Θέλει απεγνωσμένα τη θέση στην εργοστασιακή Citroen το 2017 και κάνει τα πάντα για να το πετύχει. Με τέτοιες εμφανίσεις, μάλλον θα την πάρει επάξια έναντι του Lefebvre. Ο Neuville κράτησε πίσω του τον Paddon με το άλλο i20, μόλις 2,3 δευτερόλεπτα για να πάρει την 4η θέση. Οι δύο Νορβηγοί Ostberg και Mikkelsen στις θέσεις 6 και 7 ήταν τα τελευταία αυτοκίνητα WRC, ενώ στο WRC 2 ο Φινλανδός Lappi με Skoda Fabia R5 νίκησε στην κατηγορία.

Ένα είναι το συμπέρασμα και δεν αφορά αυτή τη χρονιά. Το 2017 θα είναι μια σεζόν φωτιά με νέους κατασκευαστές και οδηγούς διψασμένους για τον τίτλο, όπως ο Kris Meek. Με πιο φαντασμαγορικά αυτοκίνητα, πιο γρήγορα και εξαιρετικούς οδηγούς, το θέαμα είναι εγγυημένο. Για φέτος, μπορεί το προβάδισμα του Ogier να είναι αρκετά μεγάλο, όμως έχουμε σε κάθε αγώνα και από έναν διαφορετικό νικητή και podium, οπότε είναι μια καλή αλλαγή!

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερα για τα αυτοκίνητα

Δείτε επίσης

Η Ferrari γιορτάζει τα 70α γενέθλια της με 800 «ξέφρενα» άλογα -Ferrari 812 Superfast

Η Ferrari παρουσίασε την «812 Superfast», το πιο πρόσφατο από τα V12 οχήματα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και αντικαταστάτη της απερχόμενης «Berlinetta F12 ».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *