Αθήνα

 

23 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

kokkalis 280324
Τα λόγια αγάπης του Πέτρου Κόκκαλη για τη Δήμητρα Ματσούκα

CALLER'S CHOICE

Εδώ τα “τρώμε” Γερούν: Βασιλιάδες του delivery oι Έλληνες – Πάνω από 6,5 δισ. ξόδεψαν τα τελευταία χρόνια!

Η ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ, με δείγμα 2.000 καταναλωτών από όλη τη χώρα, αναδεικνύει τις σημαντικές και βαθιές αλλαγές από τις οποίες διέρχεται ο Έλληνας καταναλωτής καταγράφοντας τις αντιλήψεις του σε σημαντικά θέματα, γύρω από τις αγορές τροφίμων, όπως διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων.

Συγκεκριμένα, παρότι τα κύρια γεύματα που μαγειρεύονται στο σπίτι αποτελούν κυρίαρχη τάση – με αυξανόμενη σημασία μάλιστα όπως καταγράφεται τα τελευταία χρόνια – σε σχέση με τα συμπληρωματικά γεύματα εμφανίζονται νέες τάσεις. Φαίνεται πως σε ακολουθία και των διεθνών εξελίξεων η αγορά έτοιμου γεύματος από τα σουπερμάρκετ φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος και ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες επιλογές έτοιμου φαγητού των καταστημάτων μαζικής εστίασης.

Άλλωστε, γενικά η εστίαση παρά τη σημαντική της μείωση τα χρόνια της οικονομικής ύφεσης κατά 40% εξακολουθεί να αποτελεί μία σημαντική αγορά με το μέσο νοικοκυριό να ξοδεύει περίπου 125 ευρώ σε αυτές τις αγορές (1,500 ευρώ ανά έτος) και άρα ξεπερνά συνολικά τα 6,5 δισ. ευρώ. Ένα μεγάλο μέρος αυτής της αγοράς αποτελεί το έτοιμο φαγητό και το φαγητό-για-τον-δρόμο food-to-go. Όπως καταγράφεται στην έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει σε πολύ υψηλά ποσοστά τις έξι αυτές συγκεκριμένες κατηγορίες φαγητού. Συγκεκριμένα, έτοιμο καφέ αγοράζει το 87% των καταναλωτών, γλυκά και σνακ το 85%, τυρόπιτα-κρουασάν το 85%, έτοιμο κρύο γεύμα, π.χ. σαλάτα, σάντουιτς το 70%, έτοιμο μαγειρευτό φαγητό το 63% και έτοιμο κατεψυγμένο γεύμα το 51%.

Τα κύρια σημεία πώλησης είναι τα σουπερ-μάρκετ, φούρνοι, εστιατόρια, καφετέριες και καταστήματα delivery. Το κάθε διαφορετικό κανάλι τοποθετείται δυναμικά σε εξειδικευμένες κατηγορίες. Το ζητούμενο είναι το πως θα εξελιχθεί η κατανομή των πωλήσεων ανά κατηγορία προϊόντων στο μέλλον με βάση τις νέες αγοραστικές συνήθειες, τα ψηφιακά κανάλια και τα καινοτόμα προϊόντα της βιομηχανίας τροφίμων.

Σε αρκετές από αυτές τις κατηγορίες έχει ήδη σημαντική παρουσία και διείσδυση το κανάλι του σουπερμάρκετ, όπως για παράδειγμα στη κατηγορία του γλυκού-σνακ ή στην κατηγορία του έτοιμου μαγειρευτού φαγητού, αλλά σε κάθε περίπτωση υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης σε άλλες κατηγορίες, όπως π.χ. αυτή του καφέ. Άλλωστε χαρακτηριστικό παράδειγμα στρατηγικής διείσδυσης στη αγορά του food-to-go είναι η ανάπτυξη του bake-off εντός των σουπερμάρκετ, ύστερα βέβαια και από την αλλαγή της νομοθεσίας και την απλοποίηση της σχετικής αδειοδότησης. Μία επένδυση η οποία στοχεύει πέρα από την σημαντική αγορά του ψωμιού και στην αγορά των έτοιμων αρτοσκευασμάτων.

H μεγαλύτερη διείσδυση καταγράφεται στα έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα με το 41% των καταναλωτών να δηλώνει ότι τα αγοράζει από το Σούπερ Μάρκετ. Το 37% δηλώνει ότι αγοράζει Γλυκά/Σνακ για κάποιο συμπληρωματικό γεύμα, το 23% έτοιμο κρύο γεύμα όπως σαλάτα ή σάντουιτς, το 18% έτοιμο μαγειρευτό φαγητό, το 12% τυρόπιτα ή κρουασάν και τέλος το 9% καφέ.

Η αύξηση των επισκέψεων στο σουπερμάρκετ που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, συνάδει με αυτή την τάση. Π.χ. επισκέψεις που ίσως γίνονται με στόχο την αγορά «δεκατιανού» γίνονται όλο και περισσότερο πλέον στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Στο μέλλον θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε σημαντικές επενδύσεις από τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ σε πολλές διαφορετικές αγορές στις οποίες υπάρχουν σημαντικά περιθώρια διείσδυσης (π.χ. στις αγορές των φρέσκων προϊόντων ή αγορές συμπληρωμάτων διατροφής), οι οποίες αποτελούν ευκαιρία για την περεταίρω ανάπτυξη του κλάδου. Παράλληλα αναμένουμε τη σταδιακή επέκταση εξειδικευμένων σημείων πώλησης «έτοιμου φαγητού» (όπως κρεοπωλεία, γαλακτοπωλεία, ιχθυοπωλεία, φαρμακεία κλπ) να εξελίσσονται σε ολοκληρωμένους χώρους διάθεσης συνολικών λύσεων για έτοιμο φαγητό με λύσεις που ανταποκρίνονται στις νέες καταναλωτικές συνήθειες.

Πηγή: thestival.gr

Ροή Ειδήσεων

konstantinos xristoforou 290324

29/03/2024 | 17:51

Κωνσταντίνος Χριστοφόρου: «Εγώ είχα πει να διαλύσουμε τους ONE, δεν μπορούσα άλλο»

29/03/2024 | 17:42

Θεσσαλονίκη: Καταδικάστηκε 49χρονος ΑμεΑ για γενετήσιες πράξεις με ανήλικη έναντι αμοιβής

29/03/2024 | 17:32

Ο αέρας που αναπνέουμε και η καρδιαγγειακή μας υγεία
stelios legakis 290324

29/03/2024 | 17:23

Στέλιος Λεγάκης: «Από τη στιγμή που έγινα πατέρας μαθαίνω κάτι καινούργιο κάθε μέρα»

29/03/2024 | 17:17

«Τουρισμός για όλους 2024»: Έως τις 8 Απριλίου η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα

29/03/2024 | 17:08

Στα 171 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα η πρώτη αρωγή για τις πλημμύρες του Σεπτεμβρίου
limni zazari 290324

29/03/2024 | 17:01

Ζάζαρη: Η άγνωστη ελληνική λίμνη – καθρέφτης

29/03/2024 | 16:53

Βρέθηκε σώος ο 34χρονος που ήταν αγνοούμενος 2 μέρες στην Καβάλα

29/03/2024 | 16:48

Αθηνά Οικονομάκου: «Δεν με σκεφτόντουσαν για την τηλεόραση φέτος γιατί…»
katotatos misthos

29/03/2024 | 16:40

Αύξηση κατώτατου μισθού: Φτάνει τα 1.079 ευρώ – Ποια επιδόματα αυξάνονται τον Απρίλιο

29/03/2024 | 16:26

Πρόγραμμα δράσης του Δήμου Αθηναίων για την πρόληψη και αντιμετώπιση σεξουαλικής παρενόχλησης σε εργασιακό χώρο

29/03/2024 | 16:22

«Lapis Lazuli»: Η νέα ιδιότυπη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη έρχεται στην Στέγη
nunn panathinaikosaktor 290324

29/03/2024 | 16:19

Euroleague: «Διπλό» στην Μπολόνια για να παραμείνει 2ος ο Παναθηναϊκός AKTOR

29/03/2024 | 16:13

Συνταγή Αργυρώς Μπαρμπαρίγου: Κοτόπουλο κοκκινιστό

29/03/2024 | 16:06

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Αδιανόητη η ευκολία με την οποία εκστομίζει ψέματα ο Κώστας Καραμανλής
limni zazari 290324
Ζάζαρη: Η άγνωστη ελληνική λίμνη – καθρέφτης
screenshot 12
Χρήστος Χατζηπαναγιώτης: «Βλέπω τη ζωή με άλλα μάτια» – Οι πρώτες δηλώσεις μετά τo έμφραγμα
Η Duffy σε μία σπάνια ανάρτηση: «H αληθινή ευτυχία έρχεται από μέσα μας»
airplane british
Πέντε πράγματα που συμβαίνουν στο σώμα σου όταν είσαι στο αεροπλάνο
tempi 290224
Δήμος Αθηναίων: Εγκρίθηκε η δημιουργία μνημείου για τα θύματα της τραγωδίας στα Τέμπη
pilio 270324
Τέσσερα χωριά στο Πήλιο ιδανικά για ανοιξιάτικα ταξίδια