Αθήνα

 

24 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

screenshot 20
«Τα ΄σπασαν» Mαρία Αναστασοπούλου και Παπαδάκης: Η παρουσιάστρια ανακοίνωσε στον ΑΝΤ1 ότι αποχωρεί – «Διαζύγιο» αν παραμείνει στο κανάλι

BUSINESS

Επίσκεψη του υφ. Μεταφορών και του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ σε σιδηροδρομικά έργα της Β. Ελλάδας

Την πρόοδο των εργασιών στις υποδομές για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Βορείου Ελλάδας, επιθεώρησαν σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης.

Αρχικά οι κ.κ. Γιώργος Καραγιάννης και Χρήστος Βίνης, επισκέφθηκαν τα γραφεία του εργοταξίου για τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη», ένα έργο μείζονος σημασίας με πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα για την ανάπτυξη της χώρας, που έχει ήδη εισέλθει σε πορεία υλοποίησης μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, τον Μάρτιο του 2022.

Στη συνέχεια, μετέβησαν στο εργοτάξιο για την κατασκευή δύο νέων σιδηροδρομικών γεφυρών της Γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του σιδηροδρόμου και μεγιστοποιώντας την ασφάλεια των μεταφορών.

Θεσσαλονίκη – Ειδομένη

Το έργο εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, αφορά στην εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης, τιμήματος 40.973.034,12 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.

Μέσω αυτού του έργου:

Επιτυγχάνεται η λειτουργική αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, που αποτελεί μία από τις κυριότερες εμπορικές διασυνοριακές συνδέσεις με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια, διασυνδέοντας την Ελλάδα με την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη. Προβλέπεται σημαντική αύξηση της χωρητικότητας του δικτύου στις εμπορευματικές μεταφορές.

Ανάδοχος του έργου είναι η «ΕΝΩΣΗ ΑΒΑΞ – ALSTOM» και για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά σε:

  • εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα με ηλεκτρονόμους
  • εγκατάσταση παρατρόχιου συστήματος ETCS L1 σε όλο το τμήμα
  • σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολύκαστρο – Παιονία – Ειδομένη
  • αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες, σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος, για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης
  • εγκατάσταση 4 νέων αλλαγών τροχιάς και κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτήριου γραμμής, μήκους 2,275 χιλιομέτρων περίπου, στην περιοχή του Μικρού Δάσους
  • εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στους σταθμούς του εν λόγω τμήματος
  • εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών, για τη μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και δικτύου τηλεπικοινωνιών, για τις ανάγκες φωνητικών επικοινωνιών
  • εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη νέα παρακαμπτήριο στην περιοχή του Μικρού Δάσους

Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 36 μήνες, ενώ προβλέπεται πρόσθετη 36μηνη περίοδος υποχρεωτικής συντήρησης μετά την αποπεράτωση.

Δίδυμες σιδηροδρομικές γέφυρες στον Γαλλικό ποταμό

Η σύμβαση του έργου για την κατασκευή των δύο νέων σιδηροδρομικών γεφυρών της Γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες, υπεγράφη τον Μάιο του 2019.

Ανάδοχος του έργου είναι η Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ. Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 4,42 εκατ.€, και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2022.

Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Πιο συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει:

  • Τεχνικά έργα της κατασκευής των δύο νέων γεφυρών
  • Στρώση νέας σιδηροδρομικής γραμμής, επί των νέων σιδηροδρομικών γεφυρών, συνολικού μήκους 700 μ.
  • Υδραυλικά έργα διαμόρφωσης της κοίτης του ποταμού Γαλλικού, όπως επίσης τα υδραυλικά έργα εκτροπής της κοίτης
  • Έργα εγκατάστασης του νέου δικτύου της ηλεκτροκίνησης, στις αντίστοιχες ζώνες του δικτύου, επί των σιδηροδρομικών γραμμών Ανόδου και Καθόδου.
  • Επανεγκατάσταση του GSMR και του ETCS στις νέες θέσεις.
  • Σιδηροδρομικές εργασίες διατήρησης της λειτουργίας της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής
  • Εργασίες κατασκευής – αποκατάστασης του υφιστάμενου οδικού δικτύου εξυπηρέτησης της τοπικής κυκλοφορίας των οχημάτων.

Σε δήλωσή μετά τις επιθεωρήσεις και στα δύο σημεία, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, αρμόδιος για θέματα υποδομών, ανέφερε:

«Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά πώς “τρέχουν” δύο σημαντικά έργα για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και ειδικά της Βόρειας Ελλάδας. Οι εργασίες στη γραμμή “Θεσσαλονίκη – Ειδομένη” έχουν αρχίσει ήδη εδώ και ένα τρίμηνο και αφορούν παρεμβάσεις που θα εκσυγχρονίσουν τα σιδηροδρομικά συστήματα μεγιστοποιώντας την ασφάλεια και προσφέροντας άνεση στο ταξίδι. Το δίκτυο θα είναι εφάμιλλο των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Δικτύων και αυτό θα ανοίξει τον δρόμο για διεθνή επιβατικά δρομολόγια που εδώ και χρόνια είναι σχεδόν ανύπαρκτα.

Επίσης, είδαμε από κοντά τις εργασίες στον Γαλλικό ποταμό όπου έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό. Μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι στο τέλος του 2022 θα έχουμε δύο νέες σιδηροδρομικές γέφυρες, στην άνοδο και την κάθοδο, στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Φλώρινας. Αντικαθιστούμε, έτσι, τις δύο υφιστάμενες μεταλλικές γέφυρες και μεγιστοποιούμε την ασφάλεια των μεταφορών.

Τα δύο αυτά έργα, είναι ένα τμήμα των όσων γίνονται στη Θεσσαλονίκη και ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα. Οι υποδομές βρίσκονται στο προσκήνιο και μέσα από τον εκσυγχρονισμό τους ανοίγει και ο δρόμος της ανάπτυξης για όλους.

Οι παρεμβάσεις μας ειδικά στον σιδηρόδρομο εντάσσονται σε ένα συνολικό, συνεκτικό σχέδιο, στο μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει στη χώρα. Επιβεβαιώνουμε, έτσι, την ξεκάθαρη απόφασή μας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον Κώστα Καραμανλή, να κάνουμε πραγματικότητα την ανάπτυξη και βελτίωση του πλέον φιλοπεριβαλλοντικού, οικονομικού και πράσινου μέσου μεταφοράς. Με πολιτική βούληση, σωστό σχεδιασμό και στενή επίβλεψη το καταφέρνουμε».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε:

«Η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά με ταχείς ρυθμούς την ολοκλήρωση υποδομών που αναβαθμίζουν σημαντικά το σιδηροδρομικό δίκτυο. Η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη βρίσκονται στο επίκεντρο του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων, αλλά και της αναπτυξιακής προοπτικής που φέρνει η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού για τον σιδηρόδρομο και την ενσωμάτωσή του σε ένα ευρύ δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών.

Συνεχίζουμε απαρέγκλιτα την υλοποίηση του στόχου μας, που είναι η ανάδειξη των χώρας μας σε διεθνή κόμβο μεταφορών, και παράλληλα η ποιοτική αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον».

Ροή Ειδήσεων

menidi zeugari xr 1

18/05/2024 | 12:50

Μενίδι: «Η κόρη της 40χρονης υπέστη ψυχολογικό σοκ βλέποντας την μητέρα της νεκρή στον δρόμο» – Τι είπε η δικηγόρος της οικογένειας

18/05/2024 | 12:40

Αλεπουδάκι έπεσε θύμα τροχαίου στη Χαλκιδική

18/05/2024 | 12:30

Μπέττυ Μαγγίρα για Μαρίνα Σάττι: “Ο τρόπος της κάτι δείχνει για την ίδια και τον χαρακτήρα της”
000 34t44pl

18/05/2024 | 12:22

Γάζα: Εκφόρτωση ανθρωπιστικής βοήθειας στην προσωρινή αποβάθρα — Συνεχίζονται οι μάχες

18/05/2024 | 12:10

Συνεχίζεται η αυξητική τάση τιμών στην αγορά ακινήτων – Οι Έλληνες και οι ξένοι αγοραστές, οι κατηγορίες ακινήτων

18/05/2024 | 12:00

Η Αθηναΐς Νέγκα για Θανάση Αλευρά και Ζερόμ Καλούτα: “Τρικλοποδιά σχεδόν, ήταν έξω από τα νερά τους”
kalomoira 1

18/05/2024 | 11:50

“Λύγισε” η Καλομοίρα – Το παράπονο για τον πατέρα της: “Πολύ καλός πατέρας αλλά…”

18/05/2024 | 11:20

Επιθεώρηση Εργασίας: Δράση ενημέρωσης για τη βία και την παρενόχληση – Τα δικαιώματα των εργαζομένων και οι υποχρεώσεις του εργοδότη

18/05/2024 | 11:15

Τέιλορ Σουίφτ: Μεταβαίνει για συναυλία στη Στοκχόλμη – Ανησυχία για… αύξηση του πληθωρισμού
6223930

18/05/2024 | 11:10

Διατήρηση των αυξημένων συγκεντρώσεων αφρικανικής σκόνης – Άνοδος της θερμοκρασίας

18/05/2024 | 11:00

Η Ευσταθία Τσαπαρέλη για την γνωριμία με τον σύζυγο της, Αλέξανδρο Λογοθέτη: “Η ζωή μας έκανε ένα μικρό δωράκι”

18/05/2024 | 10:50

ΗΠΑ: Η αμερικανική κυβέρνηση προειδοποιεί για πιθανή τρομοκρατική απειλή στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+
franco di mare

18/05/2024 | 10:45

Πέθανε ο δημοσιογράφος Φράνκο Ντι Μάρε – Ο σπάνιος καρκίνος και η σχέση του με το ουράνιο

18/05/2024 | 10:40

Δέσποινα Βανδή για Βασίλη Μπισμπίκη: “Έγιναν όλα τόσο γρήγορα που από το σοκ δεν πρόλαβα να σκεφτώ τι μπορεί να πάθει”

18/05/2024 | 10:30

Δέσποινα Βανδή: “Ένιωθα ότι παθαίνω καρδιά και πήγα στο νοσοκομείο με κρίση πανικού”
thecaller kimbo masoutis
Ο καφές KIMBO πλέον και στα καταστήματα Μασούτης
lng trailer
Πρωτιά της ΔΕΠΑ για τον μήνα Μάρτιο στον ανεφοδιασμό βυτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου
ellaktor (1)
Ελλάκτωρ: Σε ρεκόρ 10ετίας τα κέρδη του Ομίλου το 2023
Έρευνα της Povaddo – Η γνώμη των Ευρωπαίων πολιτών για το παράνομο εμπόριο και τη φορολόγηση των προϊόντων καπνού και νικοτίνης
Λήξης Μικροί Επιστήμονες στον Δήμο Αριστοτέλη 2023 24 1
Γιορτή Λήξης και Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με θέμα τις τέχνες για τους Μικρούς Επιστήμονες στον Δήμο Αριστοτέλη!
delphi economic forum img
Ι.Παπαδόπουλος: «Το φυσικό αέριο αποτελεί κρίσιμο συμπλήρωμα των ΑΠΕ στην πορεία προς την απανθρακοποίηση»