ΕΛΛΑΔΑ
Ο πραγματογνώμονας Αν. Δέδες μιλώντας στον ΣΚΑΪ προσπάθησε να εξηγήσει -με τα δεδομένα που έχει έως τώρα- τον λόγο που έγινε η σύγκρουση των δύο τρένων.
Τόνισε μάλιστα το γεγονός ότι δεν υπήρχε οπτικό πεδίο έπαιξε το ρόλο του, αλλά τον σημαντικότερο είχαν οι σηματοδότες που δεν λειτουργούσαν, ούτε τώρα, ούτε στο παρελθόν.
«Προκύπτουν βασικά στοιχεία για να βγει ένα αρχικό συμπέρασμα. Τα βασικά στοιχεία είναι ότι έχουμε μια αλλαγή γραμμής, από την γραμμή ανόδου προς τη γραμμή καθόδου του συγκεκριμένου intercity που εκτελούσε δρομολόγιο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη.
Με εντολή του σταθμάρχη, γιατί δεν γίνεται ο μηχανοδηγός να αλλάξει γραμμή από μόνος του, έχει γίνει αλλαγή της γραμμής και το τρένο στη Λάρισα μπήκε στη γραμμή καθόδου αντί να συνεχίσει στην άνοδο.
Ο λόγος για τον οποίο έγινε αυτό θα αποσαφηνιστεί από τα στοιχεία τα οποία θα προκύψουν, δηλαδή αν υπήρχε πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση της ανόδου ή ότι άλλο.
Αυτό που ενίσχυσε την εξέλιξη του δυστυχήματος ήταν η μη λειτουργία του συστήματος φωτοσήματος και σηματοδότησης της συγκεκριμένης γραμμής.
Και λάθος να γίνει από μηχανοδηγό ή από σταθμάρχη και να πάρει διαφορετική γραμμή ένας συρμός, η ασφαλιστική δικλείδα είναι η φωτοσήμανση, η οποία δεν δούλεψε, όπως και δεν δούλευαν παλαιότερα.
Δεν δούλευαν καθόλου γιατί από ότι άκουσα, αν και είχαν εγκατασταθεί τα συστήματα, και στην αμαξοστοιχία και στις γραμμές, δεν είχαν επικαιροποιηθεί για να δουλέψουν. Δηλαδή δεν ήταν συμβατό το λογισμικό του τρένου με το άλλο λογισμικό.
Οι άνθρωπο έφυγαν λόγο εγκληματικής αμέλειας των υπευθύνων και λόγο του ότι τα συστήματα δεν δούλεψαν. Για εμένα υπάρχει διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, που είναι κακούργημα.
Από τα στοιχεία που έχω, η ταχύτητα του intercity μπορεί να πιάσει σε αυτό το σημείο τα 160χλμ. Αν πολλαπλασιάσουμε αυτή την ταχύτητα με τη μάζα που έχουν τα έξι βαγόνια, κοντά 300 τόνοι, θα βγάλουμε μια τεράστια ορμή.
Αντίστοιχα και σε αυτό το τρένο που κατέβαινε πάλι δεν λειτουργούσε η σηματοδότηση και δεν υπήρχε και οπτική επαφή -καθώς το ένα έβγαινε από το τούνελ- για να προλάβουν να φρενάρουν έστω και λίγο».
Ροή Ειδήσεων
12/05/2024 | 12:30
Ά. Γεωργιάδης: Στις 10/6 μετά τις ευρωκλογές ίδια θα είναι η κυβέρνηση – Κρίνεται όμως η κυβερνησιμότητα
12/05/2024 | 12:15
«Προσοχή Έλληνες, ο Ράμα θα σας προκαλέσει» – Το μήνυμα Μπελέρη για τη «φιέστα» του Αλβανού πρωθυπουργού
12/05/2024 | 12:15
Νότια Αφρική: Ζωντανός ανασύρθηκε άνδρας από τα ερείπια, πέντε ημέρες μετά την κατάρρευση κτιρίου – Δραματικές αφηγήσεις
12/05/2024 | 12:09
Eurovision 2024 – Άφωνοι στον αέρα του Mega με την Κάλια Ελευθερίου: «Χάρηκα για το 7αρι της Κύπρου στην Ελλάδα»
12/05/2024 | 12:09
Eurovision 2024 – Νίκος Μάνεσης για Ζερόμ και Αλευρά: «Όταν έχεις ακούσει Μπόκοτα και Κωστάλα, δεν μπορείς να ακούσεις κανέναν άλλον»
12/05/2024 | 11:15
Μπάιντεν: Μια εκεχειρία στη Γάζα είναι εφικτή ακόμη και «αύριο» εάν η Χαμάς απελευθερώσει ομήρους
12/05/2024 | 10:45
Ευρωεκλογές – Επιστολική ψήφος: Σε εξέλιξη η αποστολή των φακέλων – Η διαδικασία και οι προθεσμίες
11/05/2024 | 12:40
Κωνσταντίνος Βασάλος – Σε αμηχανία με τη Σίσσυ Χρηστίδου: “Είναι αδιάκριτο αυτό που κάνεις”
11/05/2024 | 07:20
Eurovision 2024: Η ανακοίνωση της EBU για τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του ιταλικού televoting
11/05/2024 | 10:20
Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρωση 4.800 θέσεων στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία – Τις 20.299 έφτασαν οι αιτήσεις φέτος
11/05/2024 | 07:43
Ρωσία: Τουλάχιστον επτά νεκροί από την πτώση λεωφορείου σε ποταμό της Αγίας Πετρούπολης
11/05/2024 | 08:17
Σήμερα στις 22:00 ο τελικός της Eurovision: Έτοιμη η Μαρίνα Σάττι να ρίξει και πάλι το «ζάρι» της
11/05/2024 | 08:48
Eurovision 2024: Η Μαρίνα Σάττι ξεκαθαρίζει για τη στάση της απέναντι στην εκπρόσωπο του Ισραήλ
11/05/2024 | 11:24