ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ένα παράξενο τοπίο. Ένας πύργος ξεπροβάλλει ανάμεσα από λουλούδια και όσο περνά ο χρόνος γίνεται μεγαλύτερος. Μια γυναίκα πλέκει μια κουβέρτα από αστέρια. Ένα κεφάλι ξεπροβάλλει από έναν τοίχο. Αντικείμενα που αλλάζουν ιδιότητες. Πρόσωπα που χωρίζονται, διπλασιάζονται, πολλαπλασιάζονται, εξαφανίζονται, στερεοποιούνται, θολώνουν, ξεκαθαρίζουν… Εικόνες από παιδικό όνειρο ή από ένα παράδοξο ποιητικό παραμύθι γεμάτο απόκοσμες ιστορίες που αφηγείται κάποιος/α ηλικιωμένος/η… Ίσως, τελικά, να είναι μόνο ένα σκηνικό όνειρο, ένα Ονειρόδραμα (1901) σαν αυτό που συνέθεσε ο Άουγκουστ Στρίντμπεργκ και παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη.
Ο Σουηδός θεατρικός συγγραφέας αφηγείται την ιστορία της κόρης του θεού Αγνής, από τη στιγμή που κατεβαίνει από τον ουρανό για να επισκεφθεί τη γη, προκειμένου να γνωρίσει την ανθρώπινη φύση και όσα βιώνει το άγνωστο για εκείνη είδος. Τα πολλά και διαφορετικά πρόσωπα που γνωρίζει μοιράζονται μαζί της το καθένα το δικό του σύμπαν, όπου η Αγνή εισχωρεί άλλοτε ως θεατής και άλλοτε ως συμμέτοχη. Όσο πορεύεται μαζί τους, από πλάσμα του ουρανού, αρχίζει να γίνεται ολοένα και περισσότερο άνθρωπος, γνωρίζοντας από κοντά τις δυσκολίες της ζωής, τις ελπίδες και τις διαψεύσεις της.
Το Ονειρόδραμα, το πιο προσωπικό και πιο αγαπημένο, κατά δήλωση του ίδιου του συγγραφέα, έργο του είναι την ίδια στιγμή και το πιο αινιγματικό. Ο Στρίντμπεργκ, έχοντας συμβάλλει καίρια στη διαμόρφωση του ρεαλιστικού κινήματος, καταδύεται τώρα στον χώρο των συμβόλων και του αρχέγονου μύθου, προβάλλοντας ένα ανορθολογικό όραμα του κόσμου, μια ερμηνεία της ανθρώπινης εμπειρίας, πέρα από τους νόμους της φυσικής επιστήμης. Σε αυτό το υψηλής ποιητικής πνοής δράμα ο συγγραφέας δημιουργεί μικρές νησίδες απτής πραγματικότητας οι οποίες καταποντίζονται καθώς ο χώρος σταδιακά καταργείται, ο χρόνος διαστέλλεται και τα πρόσωπα δεν είναι παρά διαφορετικές όψεις του ίδιου ατόμου, του ατόμου που ονειρεύεται, του ατόμου που αέναα αναρωτιέται: Γιατί υποφέρουν οι άνθρωποι; Γιατί είναι έτσι φτιαγμένος ο κόσμος; Πώς να ζει κανείς;
Η Γεωργία Μαυραγάνη έχοντας δίπλα της έναν δυναμικό θίασο συντελεστών και ηθοποιών της μεγαλύτερης αλλά και νεότερης γενιάς προσεγγίζει το έργο σαν μια χορική αφήγηση, ένα χειροποίητο θέατρο μεγάλης κλίμακας. Αφουγκράζεται τους άρρητους νόμους αυτού του παράδοξου σύμπαντος, όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, προσεγγίζοντάς το με ευαισθησία και λυρισμό. Μέσω των σωμάτων και των φωνών των ηθοποιών, του λόγου και της μουσικής η σκηνοθέτρια αποπειράται να μιμηθεί την ασύνδετη αλληλουχία του ονείρου και των παραμυθιών. Γιατί στα όνειρα, όπως και στη σκηνή, όλα μπορούν να συμβούν και όλα είναι πιθανά…
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη
Σκηνικά: Άρτεμις Φλέσσα
Κοστούμια: Λίλη Κυριλή
Μουσική: Χάρης Νείλας
Κίνηση: Ερμής Μαλκότσης
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Δραματολόγος παράστασης: Ασπασία-Μαρία Αλεξίου
Α΄βοηθός σκηνοθέτριας: Νίκη Δουλγεράκη
Βοηθός σκηνογράφου: Αγγελική Βασιλοπούλου-Καμπίτση
Βοηθός ενδυματολόγου-Β΄βοηθός σκηνοθέτριας: Μαρία Ηλιάδη
Βοηθός φωτίστριας: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά):
Αλίκη Αλεξανδράκη, Ασημίνα Αναστασοπούλου, Κορίνα-Άννα Γκουγκουλή, Θανάσης Δόβρης, Βασίλης Καραμπούλας, Ράνια Κελαϊδίτη, Μελίνα Κοτσέλου, Ερμής Μαλκότσης, Νίκος Μάνεσης, Παναγιώτης Παναγόπουλος, Μαρίνα Παπούλια, Ελίνα Ρίζου, Μαριάμ Ρουχάτζε, Κωνσταντίνος Σιώζος, Γιώργος Σκαρλάτος, Βασίλης Τρυφουλτσάνης, Μαρία Τσιμά
Φωτογραφίες παράστασης: Κάρολ Γιάρεκ
Βίντεο παράστασης: Νίκος Πάστρας
Πληροφορίες Παραστάσεων
Ονειρόδραμα του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ
Κεντρική Σκηνή / Κτήριο Τσίλλερ
Πρεμιέρα: 20 Μαρτίου 2024
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη και Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη – Παρασκευή και Σάββατο στις 20:30.
Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices.gr και στο 210.7234567 (με χρήση πιστωτικής-χρεωστικής κάρτας)
Πληροφορίες: Ταμεία κτηρίου Τσίλλερ (Αγίου Κωνσταντίνου 22-24), τηλ. 210.5288170-171
<>
Πηγή: ertnews.gr
<>
Ροή Ειδήσεων
12/05/2024 | 02:00
Eurovision 2024: Νικήτρια η Ελβετία – Η Ελλάδα κατέκτησε την 11η θέση, η Κύπρος την 15η
11/05/2024 | 23:45
Βασίλης Καρράς – Αποκάλυψη: “5 μέρες πριν πεθάνει, με έβαλε να τα διαβάσω όλα μπροστά στη γυναίκα του”
11/05/2024 | 23:15
Μαριάννα Τουμασάτου: “Από την μέρα που ερωτεύτηκα τον Αλέξανδρο, ήθελα να είναι ο πατέρας των παιδιών μου”
11/05/2024 | 23:00
Σοφία Αρβανίτη: “Δεν βγάζουν όλοι οι τραγουδιστές το ψωμί τους με τον ίδιο τρόπο”
11/05/2024 | 22:30
Πέντε νεκροί από ξεχωριστές ουκρανικές επιθέσεις στις ρωσικές περιφέρειες Μπέλγκοροντ και Κουρσκ, αλλά και στην πόλη του Ντονέτσκ στην Ανατολική Ουκρανία
11/05/2024 | 12:40
Κωνσταντίνος Βασάλος – Σε αμηχανία με τη Σίσσυ Χρηστίδου: “Είναι αδιάκριτο αυτό που κάνεις”
11/05/2024 | 07:20
Eurovision 2024: Η ανακοίνωση της EBU για τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του ιταλικού televoting
11/05/2024 | 10:20
Αντίστροφη μέτρηση για την πλήρωση 4.800 θέσεων στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία – Τις 20.299 έφτασαν οι αιτήσεις φέτος
11/05/2024 | 08:17
Σήμερα στις 22:00 ο τελικός της Eurovision: Έτοιμη η Μαρίνα Σάττι να ρίξει και πάλι το «ζάρι» της
11/05/2024 | 07:43
Ρωσία: Τουλάχιστον επτά νεκροί από την πτώση λεωφορείου σε ποταμό της Αγίας Πετρούπολης
11/05/2024 | 07:10
Αλλάζει το πλαίσιο έγκρισης στεγαστικών: Δάνεια σε νέους έως 45 ετών έως και στο 90% της αξίας του ακινήτου
11/05/2024 | 08:48