Αθήνα

 

20 oC

αυξημένες νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

ekdilosi gynaikes mixalis aggelopulos 26
«Η πατρίδα μπορεί! Οι Έλληνες το αξίζουμε»: Το πρώτο προεκλογικό σποτ του Μιχάλη Αγγελόπουλου

ΕΛΛΑΔΑ

Thessaloniki flyover: Αυτή είναι η μεγαλύτερη εναέρια οδός στην Ελλάδα που θα δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα (ΒΙΝΤΕΟ)

Το σχέδιο για το Flyover, τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη.

Δείτε επίσης

Πύργος: Σοκάρει η απόπειρα αρπαγής 14χρονου! «Μας είπε η μαμά σου να σε πάμε σπίτι»
Πύρρος Δήμας: Τι απαντά στους πρώην συναθλητές του – «Ρίχνουν λάσπη, ώστε να καταλάβουν θέσεις»

Πρόκειται τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα, που θα ξεκινήσει άμεσα και θα ανακουφίσει την Ανατολική Περιφερειακή Οδό με τρεις τρόπους: Θα αυξήσει την κυκλοφοριακή ικανότητα, θα βελτιώσει θεαματικά την οδική ασφάλεια και δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον.

Το Flyover θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και θα σώσει ζωές, καθώς σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι επί τρεις δεκαετίες ως λύση, στην όλο και πιο επιτακτική ανάγκη να αναβαθμιστεί η Ανατολική Περιφερειακή Οδός, παρουσιαζόταν η Εξωτερική Περιφερειακή. Ένα έργο πανάκριβο, που δεν θα έπαιρνε περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Το πρωτοποριακό έργο, μοναδικό του είδους στην Ελλάδα, αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Ο προϋπολογισμός είναι 370 εκ ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ. Στην κατασκευή του θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Η εκτίμηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι ότι στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022 θα έχουμε οριστικό ανάδοχο για το έργο, ενώ η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3 – 4 χρόνια.

Πρώτον, όσον αφορά στον κυκλοφοριακό φόρτο, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το 2010, ο σημερινός δρόμος είχε ήδη εξαντλήσει ουσιαστικά τα όριά του, αφού καθημερινά κατέγραφε 150.000 οχήματα και στις δύο κατευθύνσεις. Τα επόμενα χρόνια, η τάση αντεστράφη και ο αριθμός μειώθηκε, πρώτα λόγω της οικονομικής κρίσης και τώρα τελευταία λόγω του COVID – 19.
«Όμως, η εκτίμηση των ειδικών είναι ότι το νούμερο αυτό τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αυξηθεί εντυπωσιακά και το 2030 να έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα μεγέθη ακόμα και του 2010 και να έχει φτάσει στα 220.000 οχήματα την ημέρα», πρόσθεσε και εξήγησε ότι: «Ενώ ο δρόμος είναι σχεδιασμένος για να εξυπηρετεί γύρω στα 5.000 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση, το 2030 μπορεί και να φτάσουμε στα 7.500 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση. 50% παραπάνω. Δηλαδή το απόλυτο κυκλοφοριακό χάος».

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλής ο νέος δρόμος θα μπορεί να εξυπηρετεί ικανοποιητικά, όχι 5.000 που είναι η σημερινή δυνατότητα, ούτε 7.500 που είναι η εκτίμηση για το 2030, αλλά 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση.

Όσον αφορά στο θέμα της ασφάλειας, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι συνολικά, και σε σχέση με την Αττική Οδό, ο δείκτης θνησιμότητας είναι πάνω από 12 φορές μεγαλύτερος και ο δείκτης τραυματισμών σχεδόν 14 φορές μεγαλύτερος, επισήμανε και πρόσθεσε: «Γι΄ αυτό και σας λέω ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος δεν θα βελτιώσει απλώς την καθημερινή ζωή στη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα σώσει ζωές», ενώ σχετικά με το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος, ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι αντί για διαπλάτυνση ή νέα πρόσθετη χάραξη, που θα καταβρόχθιζε εκατοντάδες στρέμματα γης και δάσους, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε να περάσει το νέο αυτοκινητόδρομο κυριολεκτικά επάνω από την υπάρχουσα χάραξη.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το συγκεκριμένο πρωτοποριακό έργο, μοναδικό στην Ελλάδα, διακρίνεται σε δύο μέρη:

• Το ένα είναι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, στο σύνολό του.

• Και το άλλο, το ακόμα πιο εντυπωσιακό, είναι η δημιουργία ενός εντελώς νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου, που εντός εισαγωγικών θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό.

«Φτιάχνουμε έναν δρόμο πάνω από τον δρόμο. Τη μεγαλύτερη εναέρια οδό στην Ελλάδα» τόνισε και ανακοίνωσε ότι πρόκειται για 13 χιλιόμετρα έργου, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Χαρακτήρισε δε το Flyover ζωντανό παράδειγμα τού πώς η προνοητικότητα, η σωστή μελέτη και η αξιοποίηση της τεχνολογίας μπορούν να κάνουν τη ζωή όλων καλύτερη, χωρίς να προσβάλλουν τη φύση. Και έκανε λόγο για ένα καινοτόμο έργο που με τις γέφυρες, τα τούνελ και τις πεζογέφυρες, θα είναι τεχνολογικό αξιοθέατο.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και «εναέρια» τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.

Οι παρεμβάσεις θα είναι τεσσάρων ειδών:

• Πρώτον, στοχευμένες απλές επεμβάσεις, σε κόμβους όπως η σύνδεση με ΤΙΤΑΝ, η σύνδεση Λ. Κατσιμίδου, Τούμπας, η σύνδεση Κωνσταντινοπολίτικων.
• Δεύτερον, μείζονες επεμβάσεις, στους κόμβους στο Επταπύργιο, την Πυλαία, και το Πανόραμα.
• Τρίτον, πλήρης ανασχεδιασμός των κόμβων Πεύκων – Νεάπολης και Αγ. Παύλου.
• Και τέταρτον, κατασκευή νέου κόμβου σύνδεσης με Θέρμη – Πανόραμα – Νέα Ραιδεστό, και Γαλάτιστα, Πολύγυρο, Σιθωνία.

«Είναι ένα έργο που πραγματικά μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα σε αυτήν την πόλη», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, καθώς όπως εξήγησε θα εκτραπεί το 25%- 35% της κυκλοφορίας στο υπερυψωμένο – εναέριο επίπεδο, με αποτέλεσμα πιο γρήγορες μετακινήσεις, πολύ λιγότερη ρύπανση, ασφάλεια, πιο σταθερούς χρόνους μετακίνησης, οικονομία για τους οδηγούς, πολύ πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία στην Καλαμαριά, γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική, αλλά και τις γειτονικές πόλεις.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 370 εκ ευρώ και θα πραγματοποιηθεί με ΣΔΙΤ, ενώ θα έχει και ένα ακόμα άμεσο όφελος για την πόλη, αφού καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής του θα απασχολήσει περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους.

Ακολουθήστε το TheCaller στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

Ακρίτα: Πριν φύγει η Μαρέβα από τον οίκο μόδας της, ας ξαναράψει πρώτα τις στολές ταξιθετών του Νιάρχος

Δολοφονία Κωστή Πολύζου: Ξανά ένοχοι η μητέρα και ο πατριός- Ο τρόπος που τον σκότωσαν

Ειρήνη Μελισσαροπούλου: Tι κάνει σήμερα το «μοντέλο με την κοκαΐνη»

Ροή Ειδήσεων

giannakis paok 1

18/05/2024 | 23:59

Καλεσμένος στον τελικό του Conference ο μικρός Γιαννάκης με πρωτοβουλία Μαρινάκη

18/05/2024 | 23:45

Κουτσούμπας από Πειραιά: Με το Κ.Κ.Ε υπάρχει ελπίδα ότι μπορεί να υπάρξει μια άλλη Ευρώπη, των λαών, του σοσιαλισμού

18/05/2024 | 23:30

Συγκινεί η Φωτεινή Δάρρα: “Με έχει σημαδέψει θετικά και αρνητικά το φευγιό της, ενηλικιώθηκα”
dsdsdsds 1

18/05/2024 | 23:15

Έγραψε ιστορία η αήττητη Λεβερκούζεν | Σώθηκε στο τέλος η Ουνιόν

18/05/2024 | 23:00

«Κοκτέιλ» σκόνης και ζέστης μέχρι την Τετάρτη – Ανεβαίνει το θερμόμετρο και στην Αθήνα

18/05/2024 | 22:50

Επαναληπτικές εκλογές σε 7 εκλογικά τμήματα της Βόρειας Μακεδονίας θα διεξαχθούν στις 22 Μαϊου – Αντιδρά το αλβανικό κόμμα
skrekas 1

18/05/2024 | 22:40

Σκρέκας: Πυλώνες ανάπτυξης, καινοτομίας και εξωστρέφειας στο επιχειρηματικό οικοσύστημα τα Επιμελητήρια

18/05/2024 | 22:30

Όλαφ Σολτς: Υποσχέθηκε την αλληλεγγύη του κράτους στην περιοχή που επλήγη από τις βροχοπτώσεις

18/05/2024 | 22:20

Κασσελάκης για Συνθήκη των Πρεσπών: Η ΝΔ καπηλεύτηκε το ζήτημα και τώρα πληρώνει την κωλυσιεργία της
astynomia8 768x512 3

18/05/2024 | 22:13

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 39χρονου για υποκίνηση μέσω του διαδικτύου σε πράξεις βίας ενόψει του αγώνα Άρη-ΠΑΟΚ

18/05/2024 | 22:10

“Ερυθρόλευκος” περίπατος στα Άνω Λιόσια πριν το Final Four, 68-100 την ΑΕΚ ο Ολυμπιακός

18/05/2024 | 21:50

Αποκλεισμός στα ημιτελικά του προολυμπιακού γυναικών για Μαναβή, Τριανταφυλλίδη και Αλεξόγλου, Πασχαλάκη
nousias82

18/05/2024 | 21:45

Τάσος Νούσιας: “Όλο αυτό είναι στρεσαριστικό, η πρώτη μου αντίδραση ήταν να μην το κάνω στη Μάγισσα”

18/05/2024 | 21:40

Μενίδι: Θρήνος στην κηδεία της 40χρονης που έγινε στην Αλβανία – Τραγικές φιγούρες τα παιδιά της

18/05/2024 | 21:30

Δάφνη Μπόκοτα: “Μου έχει μείνει πίκρα για τον τρόπο που με σταμάτησε η ΕΡΤ από τη Eurovision”
alepou 1
Αλεπουδάκι έπεσε θύμα τροχαίου στη Χαλκιδική
menidi zeugari xr 1
Μενίδι: Τη Δευτέρα η απολογία του 50χρονου καθ’ ομολογίαν δολοφόνου – Ο εφιάλτης και η φρίκη της ζωής της 40χρονης
6223930
Διατήρηση των αυξημένων συγκεντρώσεων αφρικανικής σκόνης – Άνοδος της θερμοκρασίας
menidi 1
Γυναικοκτονία στο Μενίδι: Βίντεο ντοκουμέντο με το δράστη λίγα λεπτά πριν τη δολοφονική επίθεση
karabatsis taft 4 1024x576 1
Εξαφάνιση στον Πτελεό: «Είχε χρήματα από κληρονομιά, αλλά το έμαθαν κι άλλοι…»
red arrow
Αεροπορική επίδειξη των Red Arrows στο Φλοίσβo – Βίντεο με τις εντυπωσιακές πτήσεις