ΠΟΛΙΤΙΚΗ
[adsense]
Με ένα “αιχμηρό” μακροσκελές σχόλιό της στα social media η πρώην υπουργός και επικεφαλής του Δικτύου για τις Μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα και την Ευρώπη Άννα Διαμαντοπούλου παίρνει θέση με αφορμή τα όσα εκτυλίσσονται τις τελευταίες ώρες με την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.
Μεταξύ άλλων η κα Διαμαντοπούλου αναφέρεται στο παράδειγμα του λιμανιού του Ντούισμπουργκ και καλεί άπαντα να κάνουν αυτοκριτική για το “πως έγινε η διαχείριση των λιμανιών στη χώρα με πόσο δογματισμό και άγνοια των διεθνών εξελίξεων αντιμετωπίσθηκε η πολιτική λιμένων για να φτάσει σήμερα να υπαγορεύουν οι Κινέζοι αλλαγές στο νόμο ενώ αυτός έχει κατατεθεί στη Βουλή”.
Εν συνεχεία, “καρφώνοντας” την κυβέρνηση τονίζει εμφατικά πως “το μεγαλύτερο δράμα είναι ότι ακόμα και με αυτή τη λύση δεν υπάρχει κυβέρνηση να το πάρει στα χέρια της και να το κάνει πόλο παγκόσμιας αναφοράς, πρωτευόντως προς όφελος της Ελλάδας. Αντί αυτού, κάτι… μίζεροι τύποι που κλαίνε στη Βουλή, σηκώνουν τις γροθιές σε κλειστά κομματικά γραφεία και έχουν πλήρη άγνοια με ποιους -στο εξωτερικό και στο εσωτερικό- και πως, θα προχωρούσαν στην επιτυχή αναδιάρθρωση του λιμανιού έστω και τώρα”.
Αναλυτικά η τοποθέτηση της κας Διαμαντοπούλου:
“Βρίσκομαι για μια συνεργασία στο λιμάνι του Ντούισμπουργκ (duisburg.de) το μεγαλύτερο εσωτερικό λιμάνι του κόσμου. Βρίσκεται στη περιοχή της βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας μια περιοχή η οποία από παγκόσμιο κέντρο του χάλυβα και του άνθρακα γνώρισε τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 τρομακτική παρακμή, έχασε περίπου 200.000 θέσεις εργασίας και προσπαθεί ακόμα και σήμερα να αναδιαρθρώσει το μοντέλο ανάπτυξης.
Το Ντούισμπουργκ ενώ εξήγαγε άνθρακα και χάλυβα είδε να κλείνουν γύρω του βιομηχανίες και ανθρακωρυχεία. Μόνο η πόλη του Ντούισμπουργκ έχασε 35.000 θέσεις εργασίας μέσα σε 15 χρόνια. Το 1999 ξεκίνησε ένα σχέδιο πλήρους αναδιάρθρωσης.
Η γερμανική κυβέρνηση , το κρατίδιο της Ρηνανίας Βεστφαλίας , ο δήμος του Ντούισμπουργκ με σημαντική ενίσχυση από την ΕΕ έκλεισαν…και ξανάνοιξαν το λιμάνι.Το λιμάνι ανήκει στο δημόσιο, επελέγη ένας από τους καλύτερους μάνατζερ στο κόσμο ο οποίος έθεσε ως όρο ότι θα επιλέγει το προσωπικό και θα κρίνεται αυτός και όλοι κάθε πενταετία με βάση την επίτευξη στόχων.
Το λιμάνι έγινε ένα από το μεγαλύτερα high tech hotspots στο κόσμο προσλαμβάνοντας για τις υπηρεσίες του μερικές από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρείες στον κόσμο.
Σε 17 χρόνια δημιουργήθηκαν 40.000 θέσεις εργασίας, ισοπεδώθηκε και ξαναχτίσθηκε με σύγχρονους όρους μια τεράστια περιοχή, έγινε συνδυασμός μεταφορών με τραίνο και αεροπλάνο και επεκτάθηκε στη Βραζιλία και στο Ντουμπάι δίνοντας τεχνογνωσία και επελέγη ως ο τελικός στόχος του «εμπορικού δρόμου» Δύσης – Ανατολής από την Κίνα.
Μπαίνοντας στο λιμάνι υπάρχει μία μεγάλη γέφυρα που στο πάνω μέρος διαβάζει κανείς η «γέφυρα της αλληλεγγύης». Εκεί για 153 ημέρες διαδήλωναν δεκάδες χιλιάδες απολυμένοι ανθρακωρύχοι εργάτες στο χάλυβα και στο λιμάνι. Σήμερα από τη γέφυρα αισθάνεται κανείς μια έκρηξη ανάπτυξης.
[adsense]
Όλες οι κοινωνίες σε όλες τις χώρες ηχούν τις πολύ δύσκολες στιγμές τους. Κυβέρνηση, κόμματα, αυτοδιοίκηση, συνδικάτα και φυσικά επιχειρηματίες δούλεψαν μαζί και άλλαξαν τα δεδομένα. Στο λιμάνι δημιουργήθηκαν 40.000 θέσεις εργασίας (1.200 στο δημόσιο τομέα). Το λιμάνι έμεινε στα χέρια του γερμανικού λαού κρατώντας την ιδιοκτησία της γης και την τελική απόφαση και δίνοντας προς τον ιδιωτικό τομέα με όρους και κανόνες και κυρίως αντίληψη του τι σημαίνει παγκόσμιος ανταγωνισμός, όλα όσα μπορεί να κάνει καλύτερα.
Ας σκεφτούμε όλοι κάνοντας κριτική και αυτοκριτική πως έγινε η διαχείριση των λιμανιών στη χώρα με πόσο δογματισμό και άγνοια των διεθνών εξελίξεων αντιμετωπίσθηκε η πολιτική λιμένων για να φτάσει σήμερα να υπαγορεύουν οι Κινέζοι αλλαγές στο νόμο ενώ αυτός έχει κατατεθεί στη Βουλή. Το μεγαλύτερο δράμα είναι ότι ακόμα και με αυτή τη λύση δεν υπάρχει κυβέρνηση να το πάρει στα χέρια της και να το κάνει πόλο παγκόσμιας αναφοράς, πρωτευόντως προς όφελος της Ελλάδας.
Αντί αυτού, κάτι… μίζεροι τύποι που κλαίνε στη Βουλή, σηκώνουν τις γροθιές σε κλειστά κομματικά γραφεία και έχουν πλήρη άγνοια με ποιους -στο εξωτερικό και στο εσωτερικό- και πως, θα προχωρούσαν στην επιτυχή αναδιάρθρωση του λιμανιού έστω και τώρα”.
Ροή Ειδήσεων
02/05/2024 | 00:28
Τροχαίο στην Πειραιώς: Αυτοκίνητο παρέσυρε πέντε άτομα – Ανάμεσά τους τρία παιδιά, το ένα διασωληνωμένο
01/05/2024 | 23:30
Survivor: «Ό,τι πει η Δαλάκα το κάνουν, την έχουν επιλέξει σαν μάνα που προσέχει τα παιδιά της»
01/05/2024 | 23:19
Μεσανατολικό: «Ανεπίτρεπτη κλιμάκωση» χαρακτηρίζει ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ ενδεχόμενη επίθεση του ισραηλινού στρατού στη Ράφα
01/05/2024 | 22:48
Χάος στα αμερικανικά πανεπιστήμια: Πάνω από 1.600 συλλήψεις – Συγκρούσεις σε διαδηλώσεις για τη Γάζα
01/05/2024 | 21:53
Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης: Η Τουρκία θα στηρίξει την προσφυγή της Νότιας Αφρικής κατά του Ισραήλ
01/05/2024 | 21:16
Δημήτρης Παπανικολάου: «Η κόρη μου δέχθηκε μπούλινγκ, διωξίματα από σχολεία και απομόνωση για τον αυτισμό»
01/05/2024 | 15:00
Κασσελάκης: «Μην λέτε ότι είμαι η ελπίδα σας. Δεν θέλω να γίνω μακάβριος αλλά ένα άτομο δεν πρέπει ποτέ να είναι η ελπίδα. Κάτι μπορεί να μου συμβεί εντάξει;»
01/05/2024 | 12:40
Κρήτη-Τραγωδία στην πλατεία Κορνάρου: 44χρονη έπαθε ανακοπή μπροστά στα μάτια του ανήλικου παιδιού της – Tο είχε χάσει νωρίτερα
01/05/2024 | 12:55
Μάιος: Η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς – Αναλυτικές προβλέψεις για όλα τα ζώδια – Δημιουργική ανακατωσούρα, ασυνεννοησίες αλλά και ένα σωρό ευκαιρίες
01/05/2024 | 13:46
Ηρώ Καριοφύλλη: «Υπάρχει μία δύσκολη στιγμή στη δική μου ζωή, εδώ και έναν χρόνο έχω αναθεωρήσει πολλά πράγματα»
01/05/2024 | 10:58
Η επική απάντηση Μεϊμαράκη για Άρη Σπηλιωτόπουλο: Με πήρε η Φον ντερ Λάιεν τηλέφωνο και μου είπε έχετε τέτοιες μετακινήσεις; Τι γίνεται εκεί πέρα;»
01/05/2024 | 11:17
Βάσια Τριφύλλη: Η επική αντίδραση όταν ακούει για πρώτη φορά το Ζάρι – «Την τσιμπάνε;»
01/05/2024 | 08:44
«Κλείδωσε» ο καιρός για την Κυριακή του Πάσχα: Βροχές το πρωί στο νότιο Αιγαίο και το μεσημέρι στην ηπειρωτική Ελλάδα
01/05/2024 | 15:30
Πάσχα με συννεφιά, βροχές και καταιγίδες – Η αναλυτική πρόγνωση για τις επόμενες ημέρες
01/05/2024 | 15:12