Tα καλοκαιρινά φιλικά τι προσφέρουν στον τηλεθεατή; Ένα χαμένο μπάνιο...

Την περασμένη Τετάρτη ο Παναθηναϊκός αντιμετώπισε σε φιλικό αγώνα στην Ολλανδία, την Άλκμααρ.

Γράφει (και προσπαθεί να δώσει απάντηση) ο Μιχάλης Τσαμπάς

Μια από τις μεγαλύτερες δυνάμεις του ολλανδικού πρωταθλήματος οπότε εκ των πραγμάτων θα ήταν ένα δυνατό τεστ για το σύνολο νεαρών παικτών που με... μύρια προβλήματα ο Δώνης προσπαθεί να κάνει ομάδα, όσο το δυνατό πιο αντάξια του ονόματος που φέρει.

Για πρώτη φορά, μετά από τουλάχιστον 15 χρόνια, από τότε που η συνδρομητική τηλεόραση ακολουθεί τους «μεγάλους» του ελληνικού πρωταθλήματος στις προετοιμασίες, το φιλικό των «πράσινων» δεν είχε τηλεοπτική μετάδοση.

Γεγονός που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τους οπαδούς του Παναθηναϊκού, που θεώρησαν αυτό ως ένα ακόμη σημάδι ότι έχει... μικρύνει πάρα πολύ η ομάδα τους τα τελευταία χρόνια με την διοικητική ανυπαρξία.

Πέρα από αυτό όμως, που είναι λογικό αφού αλλιώς έχουν συνηθίσει όλοι τα καλοκαίρια, τι θα πρόσφερε στον φίλαθλο να δει το πρώτο φιλικό προετοιμασίας μιας ομάδας ντάλα καλοκαίρι;

Γιατί να ξοδέψει στα μέσα Ιουλίου δύο ώρες μπροστά στην τηλεόραση και κάτω από το aircondition αντί να απολαμβάνει ένα καφέ ή μια παγωμένη μπύρα στην πιο κοντινή παραλία;

Τι συμπεράσματα θα έβγαζε δηλαδή αν έβλεπε live ένα σύνολο παικτών, από την Κ20 οι περισσότεροι που με δυσκολία άλλαζαν τρίτη πάσα; Πως θα ένιωθαν; Τι προσδοκίες θα είχαν; Τι θα συζητούσαν με τους φίλους τους; Κι αυτό δεν ισχύει μόνο για τον Παναθηναϊκό που βρίσκεται σε... ειδικό καθεστώς.

Αυτό ισχύει και για «κανονικές» ομάδες όπως είναι ο Ολυμπιακός, η ΑΕΚ, ο ΠΑΟΚ, τα φιλικά των οποίων είδαμε σε live μετάδοση. Με τα... σχόλια να ποικίλουν. Για τις λύσεις στην άμυνα ή την επίθεση, για τα... καμπανάκια ενόψει ευρωπαϊκών αγώνων, για το ρόστερ που θέλει ενίσχυση κλπ. Να είμαστε ειλικρινείς.

Τα φιλικά γίνονται μόνο για τον προπονητή και τους παίκτες του. Όλοι οι άλλοι, ειδικά όσοι τα παρακολουθούν τηλεοπτικά ό, τι και να πουν κινδυνεύουν μερικούς μήνες μετά να πάνε «στον κουβά». Είτε μιλήσουν τώρα με καλά λόγια, είτε με επικριτικά.

Οι προπονητές βλέπουν αυτά που θέλουν, προβληματίζονται με αυτά που πρέπει και δεν ενθουσιάζονται με ότι αρέσει σε εμάς, ούτε σκάνε με αυτά που εμείς αντιμετωπίζουμε ως προβλήματα.

Προφανώς για εμπορικούς λόγους, οι ομάδες αλλά και τα κανάλια άνοιξαν αυτή την... φάμπρικα πριν από χρόνια και το συνεχίζουν ως τώρα.

Σε ένα καλοκαίρι που είναι «νεκρό» βρίσκουν τρόπο να γεμίζουν τηλε-ώρες, αλλά να γεμίζουν και ταμεία από διαφημιστικά έσοδα. Λογικό. Μπίζνα είναι. Απόλυτα κατανοητό.

Ο φίλαθλος όμως που έτσι κι αλλιώς όλο το χειμώνα θα έχει να ασχολείται με τις ομάδες γιατί θα πρέπει να... σκάει και να προβληματίζεται στους 40 βαθμούς;

Απολαύστε τα μπανάκια σας και ό, τι άλλο κάνετε κι αφήστε τα φιλικά για αυτούς που ασχολούνται σοβαρά μαζί τους. Κανείς, ποτέ, δεν βγήκε... πρωταθλητής καλοκαιριού.

Send this to a friend