Αθήνα

15 oC

σποραδικές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Θλίψη με τον ξαφνικό θάνατο της Μαργαρίτας Ζήκου, υποψήφιας βουλευτή Ιωαννίνων με τον ΚΙΝΑΛ

AUTO

Αφήστε με να κοιμηθώ να ονειρευτώ τη… νέα Porsche Cayman GT4!

Η Porsche βάζει τον κωδικό GT4 και στη μικρότερη Cayman με μόνο στόχο να φτιάξει ένα αυτοκίνητο γεννημένο για να βάζει φωτιά

Η Porsche βάζει τον κωδικό GT4 και στη μικρότερη Cayman με μόνο στόχο να φτιάξει ένα αυτοκίνητο γεννημένο για να βάζει φωτιά στην άσφαλτο σε κανονικούς δρόμους ή σε μια πίστα. Έτσι, έκανε μια “μεταμόσχευση” το μοτέρ της Carrera S στη μικρή αδελφή και εγένετο η νέα Cayman GT4!

Το θέμα είναι, όμως, ότι η τελειομανία των Γερμανών δε σταματά στην αλλαγή του κινητήρα, αλλά συνοδεύεται με όλες τις βελτιώσεις που τοποθετούν το διθέσιο κεντρομήχανο κουπέ στην κορυφή της κατηγορίας των performance coupe αυτοκινήτων. Ας μιλήσουμε με αριθμούς.

Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr)

Ο κινητήρας είναι ένας επίπεδος 6-κύλινδρος 3,8 λίτρων που αποδίδει 385 ίππους και 420 Nm ροπής σε ένα σασί που ζυγίζει μόνο 1340 κιλά! Αυτό σημαίνει μια πολύ καλή αναλογία κιλών ανά ίππο και το κυριότερο;

Τον εκπληκτικό ήχο του ατμοσφαιρικού flat 6 που παράγεται πλέον και από την Cayman για να αντηχεί αυτή η μελωδία στα αυτιά μας. Για να το κάνουν πιο… αντρικό του έβαλαν αποκλειστικά ένα κιβώτιο 6 ταχυτήτων, χειροκίνητο, ώστε να απολαμβάνει ο οδηγός τις αλλαγές και να εμπλέκεται όσο δυνατόν περισσότερο σε ό,τι κι αν κάνει η Cayman.

porsche_gt4_2

Ακόμα και χειροκίνητα θα εκτοξευθεί μέχρι τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 4,4 δευτερόλεπτα και θα συνεχίζει σύμφωνα με την Porshe αρκετά άνετα μέχρι σχεδόν τα 300 km/h. Το κιβώτιο αυτό είναι τόσο προσανατολισμένο στη γρήγορη οδήγηση που με ένα κουμπί, τα κατεβάσματα γίνονται υπό οποιεσδήποτε συνθήκες συνδυάζοντας αυτόματα τις στροφές του κινητήρα με αυτές του κιβωτίου. Η δύναμη μεταφέρεται στον σωστό άξονα, τον πίσω και το μπλοκέ διαφορικό φροντίζει για τον έλεγχο της πρόσφυσης των τροχών.

Εκτός, όμως, απ’τον κινητήρα και το κιβώτιο, υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στο σασί της Cayman, που την κάνουν πιο πλατιά και χαμηλή, όπως πρέπει για να δεχτεί όλα τα επιπλέον σπορ χαρακτηριστικά που δανείζεται απ’την 911 GT3. Το σύστημα ελέγχου των αναρτήσεων της Porsche ρυθμίζει τα αμορτισέρ για μια πιο μαλακή ρύθμιση στο πρόγραμμα Normal, ώστε να ταξιδεύει άνετα και μια αρκετά σκληρή στο πρόγραμμα Sport που είναι καθαρά για αγωνιστική διάθεση.

porsche_gt4_3

Η γεωμετρία της ανάρτησης και τα αμορτισέρ έχουν τη φιλοσοφία των αγώνων, καθώς υιοθετήθηκαν λύσεις που μόνο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό τις συναντάμε – όπως τα “ανάποδα” αμορτισέρ upside down. Για να σταματάει δανείστηκαν ξανά από την 911 GT3 τα φρένα της. Μεγαλύτερα φρένα με δίσκους από καλύτερο και πιο ανθεκτικό υλικό και παράλληλα σύστημα ψύξης τους, ώστε να δουλεύουν άψογα και ακούραστα.

Εξωτερικά όλα συνδυάζονται για να δημιουργηθεί μια πολεμική εικόνα που να εναρμονίζεται πλήρως με το μηχανολογικό υπόβαθρο ενός performance coupe. Για το λόγο αυτό, οι τεράστιοι αεραγωγοί μπροστά και στο πλάι, η αεροτομή και οι 20άρες ζάντες με τα τερατώδη λάστιχα 295/30 (πίσω) σε προϊδεάζουν για το τι να περιμένεις στο εσωτερικό και στην οδήγησή του.

Αυτά τα στοιχεία δεν είναι μόνο για την εμφάνιση, αλλά κάνουν και πραγματική δουλειά στο δρόμο. Συγκεκριμένα, οι αεραγωγοί, ο πίσω διαχύτης και η αεροτομή βοηθούν αρκετά την αεροδυναμική προσφέροντας μεγάλη κάθετη δύναμη και οι τεράστιοι τροχοί τη μεγαλύτερη δυνατή πρόσφυση με την άσφαλτο. Μόλις καθίσεις στο αριστερό μπάκετ, βλέπεις αμέσως πως σ’αυτή την Cayman κάτι διαφορετικό συμβαίνει. Πρώτα το μικρότερο τιμόνι από αλκαντάρα παρμένο απ’την κορυφαία 918 και μετά το αναλογικό χρονόμετρο στο κέντρο του ταμπλό, έτσι ώστε όταν θα κάνεις ένα σωστό γύρο σε μια γνωστή πίστα, να ξέρεις το χρόνο σου! Υπερβολικό; Όχι για την Cayman GT4. Σε μια πίστα νιώθει πιο άνετα, σε μια διαδρομή που θα αναδεικνύει όλα της τα – οδηγικά – κάλλη. Γι’αυτό και το ESC απενεργοποιείται, θέλοντας να δώσουν τη χαρά στον οδηγό να τα κάνει όλα μόνος του κι ας τα κάνει λάθος, να μην επεμβαίνει κανένα ηλεκτρονικό βοήθημα στους χειρισμούς του.

porsche_gt4_4

Η Porsche Cayman GT4 είναι μια πολύ ιδιαίτερη πρόταση για όποιον θέλει ένα εξαιρετικά γρήγορο διθέσιο αυτοκίνητο. Μπορεί να σε πάει στη… δεξίωση του πρέσβη (!), κάνοντας μια κυριλέ εμφάνιση και σίγουρα θα σε πάει στον παράδεισο όταν θα το οδηγήσεις όπως του αρμόζει, γρήγορα δηλαδή. Είναι από τα αυτοκίνητα που δύσκολα θα δεις να κυκλοφορούν – ειδικά στην Ελλάδα – πόσο μάλλον να μπεις μέσα και να το οδηγήσεις. Ακόμα πιο δύσκολο-ακατόρθωτο-αδύνατο (όπως θέλετε πείτε το) είναι να το αγοράσεις. Όμως, δεν είναι κακό να ονειρευόμαστε… Dream on!

Περισσότερα για τα αυτοκίνητα ΕΔΩ

Ροή Ειδήσεων

28/11/2021 | 09:50

Δέσποινα Βανδή – Βασίλης Μπισμπίκης: Η selfie από τα μπουζούκια μετά το τέλος του J2US

28/11/2021 | 09:38

Κορονοϊός: Ξεκίνησαν να χορηγούνται σε ασθενείς μονοκλωνικά αντισώματα – Τα 10 επιλεγμένα νοσοκομεία

28/11/2021 | 09:12

Θεσσαλονίκη: Κλείνει μετά από 40 χρόνια το θρυλικό εστιατόριο τα «Νησιά» που αγαπούσε η Βουγιουκλάκη και μάγεψε Ντενέβ

28/11/2021 | 08:57

Ηράκλειο: 19χρονος προσπάθησε να αυτοκτονήσει λόγω ερωτικής απογοήτευσης

28/11/2021 | 08:45

The Voice: «Χαμός» με το ντουέτο της Έλενας Παπαρίζου και του Χρήστου Δάντη

28/11/2021 | 08:19

Survivor: Αυτοί είναι οι τρεις διάσημοι που θα ταξιδέψουν στον Άγιο Δομίνικο

28/11/2021 | 08:15

Eoρτολόγιο: Ποιο όνομα γιορτάζει σήμερα, 28 Νοεμβρίου

28/11/2021 | 08:05

«Συναγερμός» για την Παραλλαγή Όμικρον: Το Ισραήλ έκλεισε τα σύνορα για όλους τους αλλοδαπούς για 14 ημέρες

28/11/2021 | 08:01

Ιταλία: 109 γυναικοκτονίες το 2021 – Μια γυναίκα δολοφονείται κάθε 72 ώρες

28/11/2021 | 07:54

J2US: Αποχώρησε οικειοθελώς η Μαρίνα Πατούλη – Η αντίδραση του Κοκλώνη (ΒΙΝΤΕΟ)

28/11/2021 | 07:47

Ζώδια: Aστρολογικές προβλέψεις για σήμερα, Κυριακή 28 Νοεμβρίου

28/11/2021 | 07:38

Kαιρός: Συννεφιά και βροχές σήμερα, Κυριακή – Αναλυτική πρόγνωση

27/11/2021 | 23:18

Παπα-Νικόλας από Κοζάνη προς αρνητές και ανεμβολίαστους: «Απλοί παπάδες και πνευματικοί πήραν κόσμο στο λαιμό τους» (vid)

27/11/2021 | 22:53

Συγκλονίζει η Μαίρη Χρονοπούλου: «Ήμουν κάμποσες μέρες στην εντατική κλινικά νεκρή» (vid)

27/11/2021 | 22:42

Η ΑΕΚ έβγαλε χαρακτήρα στο «χαλί» των Ιωαννίνων και κράτησε… ζωντανό το πρωτάθλημα!
Σάρωσαν τα μοντέλα της CUPRA στο θεσμό “Golden Steering Wheel 2021”
Το Mazda CX-5 επιτυγχάνει την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία πλευρικής πρόσκρουσης
Νέο Audi RS 3 Sportback & RS 3 Sedan
Νέο Ford Focus (facelift) 2022
Το νέο Honda HR-V
Εγγύηση τιμής από την ελληνική αντιπροσωπεία της Peugeot