Audi S5 Sportback: Χλιδή, ομορφιά, δύναμη και προπάντων ρήξη με το κατεστημένο!

Είναι συνηθισμένη η τακτική των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών – κυρίως γερμανικών – στο να κάνουν ένα τριπλό «loop» και να καταλήγουν πάλι στην αρχική ιδέα, αλλά με άλλη σχεδίαση!

Συγκεκριμένα ξεκινούν από ένα τετράπορτο σεντάν αυτοκίνητο – συνήθως τα πιο δημοφιλή τους, όπως Audi A4, BMW 3, Mercedes C Class – και δημιουργούν την κουπέ έκδοσή του με 2 πόρτες. Στην Audi γεννήθηκε το A5. Όμως, τα γερμανικά μυαλά δε σταματούν εκεί και θέλουν 5 πόρτες από το δίπορτο κουπέ που δημιούργησαν απ’το τετράπορτο σεντάν! Λογική η τρέλα;

mpouloukis_kostasΓράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr)

Το αποτέλεσμα είναι ένα. Μετά από αυτόν τον «κύκλο» απ’τις 4, στις δυο και ξανά στις 4 πόρτες έχουμε ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικό αποτέλεσμα που άλλοι σιχαίνονται κι άλλοι το βρίσκουν εξαιρετικό. Αυτό γιατί δεν υπάρχει ενδιάμεση άποψη! Το σχήμα που προκύπτει από τη μετάβαση στο 4-πορτο κουπέ μαγνητίζει τα βλέμματα και είναι σίγουρα κάτι το πολύ διαφορετικό από αυτό που έχει συνηθίσει το μάτι να βλέπει. Ειδικά με την «καμπούρα» στο πίσω μέρος από το Audi A5 Sportback. Είναι η μετάβαση από το κουπέ δίπορτο στο κουπέ 4-πορτο που δημιουργεί την τραβηγμένη προς τα πίσω κεκλιμένη οροφή να μοιάζει με κάτι εντελώς ριζοσπαστικό. Σε όλα τα παραπάνω σκεφτείτε να βάλουμε και το λογότυπο S. Εκτός από ομορφιά, χάρη και χώρους, το όλο εγχείρημα αποκτά δύναμη. Αρκετή δύναμη…

Πόση; Για την ακρίβεια 354 άλογα από τον 3-λιτρο τούρμπο V6, παράγοντας 500 Nm ροπής ικανά να σου κολλήσουν τα μάτια στο πίσω μέρος του κρανίου! Μπορεί τα 1.660 kg να ακούγονται αρκετά, όμως είναι λιγότερα από το προηγούμενο S5 και με την περισσότερη δύναμη, είναι λογικό να φτάνει στα πρώτα 100 km/h σε 4,7 δεύτερα. Ας περιορίζεται ηλεκτρονικά η τελική στα 250 km/h, το πως τα πιάνει μέχρι εκεί είναι το ζήτημα και το S5 έχει τα χαρακτηριστικά να το κάνει πολύ άνετα. Βέβαια η κατανάλωση των 7,3 l/100 km είναι σίγουρο ότι θα ανέβει κι άλλο αν είσαι τέρμα γκάζι, αλλά τα 166 g CO2 είναι εξαιρετική τιμή αν σκεφτούμε τις επιδόσεις.

audis5_sportback3

Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση το S5 διαφέρει από το ήδη εντυπωσιακό Α5 Sportback, στις 18-άρες ζάντες, στην τετραπλή εξάτμιση, στα led φανάρια και στους αεραγωγούς, χωρίς να είναι κραυγαλέο, αλλά να δίνει το στίγμα του ότι πρόκειται για ένα Audi της σειράς S. Στο εσωτερικό επικρατεί εικόνα πολυτέλειας με το virtual cockpit – που είναι εξτρά εξοπλισμός – να αποτελεί ένα από τα highlights των σύγχρονων Audi.

audis5_sportback2

Η πιο σημαντική αλλαγή έρχεται στο κιβώτιο. Η Audi αποφάσισε να μην εφοδιάσει το νέο S5 με το S-Tronic διπλού συμπλέκτη, αλλά με το νέο 8-τάχυτο Tiptronic αυτόματο κιβώτιο. Στην ουσία δείχνουν να θέλουν να τονίσουν τον Grand Tourismo χαρακτήρα του S5 με ένα γρήγορο κιβώτιο με ομαλές αλλαγές και όχι να δώσουν έμφαση στη σπορ διάθεση με ένα ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη.

Μάλιστα, ακόμα κι η κλιμάκωση έχει την κατεύθυνση προς την οικονομία και τη λογική χρήση. Δηλαδή, οι πρώτες ταχύτητες είναι αρκετά κοντές και οι υπόλοιπες είναι μακριές για να πέφτουν οι στροφές του κινητήρα με πολλά km/h και συνεπώς να πέφτει και η κατανάλωση. Είναι επίσης ρυθμισμένο έτσι ώστε κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το πόδι απ’το γκάζι, το κιβώτιο να δουλεύει σαν να ήταν σε νεκρό για να υπάρχει μια πιο ελεύθερη κίνηση των τροχών. Αυτό μπορεί να γίνει από τα 55 μέχρι τα 160 km/h. Όπως όλα τα μοντέλα S, έτσι και το S5 έχει το σύστημα τετρακίνησης Quattro της Audi. Δίνοντας περισσότερη δύναμη στον πίσω άξονα σε κανονική οδήγηση, αλλά και μεταφέροντας ολόκληρη τη ροπή στον άξονα με την περισσότερη πρόσφυση, το μόνο σίγουρο είναι ότι το S5 θα εκτοξεύεται στην εκκίνηση σαν αεριωθούμενο! Ακόμα, η ροπή μπορεί να ελεγχθεί σε καθέναν απ’τους τροχούς για καλύτερο στρίψιμο και εξάλειψη της υποστροφής, ενώ το εξτρά σπορ διαφορικό μπορεί να διανείμει τη ροπή καλύτερα ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς.

audis5_sportback4

Τα σπορ χαρακτηριστικά δε σταματούν εκεί. Η ανάρτηση είναι νέα, 5 συνδέσμων εμπρός και πίσω, έχει περισσότερη άνεση από πριν χωρίς να χάνει κάτι από τη σπορ συμπεριφορά της. Με την κρεμαγιέρα του τιμονιού να μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα, η οδήγηση γίνεται πιο εύκολη και σε προδιαθέτει για γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης χωρίς συμβιβασμούς. Αν κινείσαι γρήγορα θα είναι μακρύ, ενώ σε πιο χαμηλές ταχύτητες θα είναι πιο κοντό για να χρειάζονται μόνο μικρές κινήσεις στα χέρια. Μέσω του CDC, ο οδηγός μπορεί να ελέγχει όλα αυτά τα συστήματα, επιλέγοντας ανάμεσα σε διάφορα προγράμματα να κάνει το S5 λίγο ή περισσότερο σπορ στην ανάρτηση και στον κινητήρα. Τα 6-πίστονα φρένα 350 mm μπροστά είναι η δύναμη που κάνει το S5 να σταματά σε κάθε εμπόδιο και χωρίς αμφιβολία οι βαμμένες κόκκινες δαγκάνες με το S, προσθέτουν στην εξωτερική εμφάνιση.

audis5_sportback1

Συμπέρασμα: ένα και μοναδικό! Δε χρειάζεται να πάτε να αγοράσετε ένα άσχημο SUV, επειδή αυτό επιτάσσει η μόδα της εποχής. Μπορείτε να πάρετε ένα πανέμορφο σπορ κουπέ που να είναι τετράπορτο και να έχει τους ίδιους χώρους με ένα μεσαίο οικογενειακό σεντάν. Αυτό που γεννήθηκε από την επιμονή των εταιρειών να παράγουν ταυτόχρονα κουπέ-σπορ-οικογενειακά αυτοκίνητα και τούμπαλιν, είναι η μοναδική κατηγορία των τετράπορτων κουπέ.

Χλιδή, ομορφιά, δύναμη και προπάντων ρήξη με το κατεστημένο. Σπάστε κι εσείς το δεσμό με το κατεστημένο που θέλει να κάνουν τρελές πωλήσεις μικρά, μεσαία η μεγαλύτερα SUV που ούτε τόσο όμορφα είναι, ούτε πιο φθηνά, ούτε – στην τελική ανάλυση – SUV με την κυριολεκτική σημασία, όταν είσαι περιορισμένος εντός ασφάλτου. Με 62.500 αρχική τιμή στην ευρωπαϊκή αγορά από τις αρχές του 2017, το S5 είναι το dream car που μπορεί να γίνει εφικτό και να εκπληρώσει την κάθε επιθυμία του οδηγού του – όπως το να πηγαίνει γρήγορα, να είναι μέσα στην πολυτέλεια και να τραβάει τα βλέμματα στο πέρασμά του…

audis5_sportback5

Περισσότερα για τα αυτοκίνητα ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Όχι δεν τρελάθηκε η Audi να μοιράσει δωρεάν αμάξια! Χιλιάδες χρήστες του facebook «την πάτησαν» με τη νέα απάτη

Μια νέα απάτη κάνει από χθες το βράδυ το γύρο των social media και ειδικότερα του facebook, μετά από εκείνες με τα σούπερ μάρκετ και τα αυτοκίνητα Mercedes...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *