Αθήνα

 

20 oC

αραιές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

ilias alexiou 160424
Ηλίας Αλεξίου: «Έχω IQ 164, από τα τηλεπαιχνίδια έβγαλα περίπου 70-100.000 ευρώ»

AUTO

DACIA: 15 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην Ευρώπη

Με αφετηρία το 2005, με ένα και μοναδικό μοντέλο, έως σήμερα, με μία πλήρη και πολυποίκιλη γκάμα μοντέλων, με 6,5 εκατομμύρια πελάτες, η Dacia, είναι το πιο επιτυχημένο case study της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Δείτε επίσης

Επίθεση με βιτριόλι: Νέα κατάθεση δίνει η 34χρονη – Κοντά στα ίχνη της δράστριδας η αστυνομία
Χρηστίδης για Πορτοσάλτε: Καταγέλαστοι όσοι επιμένουν να διαστρεβλώνουν την ιστορία του Ανδρέα και του ΠΑΣΟΚ

Επιχειρούμε μια αναδρομή σε μία επιτυχημένη ιστορία 15 ετών, ένα πραγματικό success story, από την εποχή που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το Logan στην Ευρώπη, μέχρι το 100% ηλεκτρικό Dacia Spring Electric.

Η γέννηση ενός επαναστατικού, προσιτού μοντέλου

Η ιστορία της Dacia, που ιδρύθηκε το 1966 στη Ρουμανία, ήταν πάντα συνδεδεμένη με τη Renault. Το πρώτο της μοντέλο, που ήταν διαθέσιμο μόνο στην τοπική αγορά, ήταν το Renault 8, το οποίο κυκλοφορούσε ως Dacia 1100 και πολλά από τα μέρη του κατασκευάζονταν στη Γαλλία.

Το 1999, το Groupe Renault εξαγόρασε τον πολλά υποσχόμενο κατασκευαστή αυτοκινήτων, έχοντας ένα ξεκάθαρο όραμα: να εξελίξει την τεχνογνωσία και τη γεωγραφική θέση της Dacia προκειμένου να καταστεί ικανή να διαθέσει την πιο προσιτή μπερλίνα τριών όγκων της αγοράς στην Ανατολική Ευρώπη, που ήταν τότε σε φάση αναδόμησης, μετά και την πτώση του τείχους του Βερολίνου. Επρόκειτο για ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο το Groupe Renault αποφάσισε να κάνει πραγματικότητα πηγαίνοντας κόντρα στους κανόνες.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η εξέλιξη ενός μοντέλου έγινε με βάση ένα συγκεκριμένο κόστος, με την εφαρμογή της διαδικασίας «design to cost». Ούσα πρωτοποριακή για την εποχή, αυτή τη μέθοδος άλλαξε συθέμελα τη λογική πίσω από την παραδοσιακή εξέλιξη ενός νέου μοντέλου.

Χωρίς συμβιβασμούς στην αξιοπιστία και την ασφάλεια, η βελτιστοποίηση του κόστους κατέστη θεμελιώδης αξία σε όλα τα στάδια της εξέλιξης, δίνοντας νέα διάσταση στη φιλοσοφία Value For Money. Από την αρχή μέχρι το τέλος, η τελική τιμή του αυτοκινήτου ήταν αυτή που επηρέασε όλες τις αποφάσεις στα διλλήματα που ετέθησαν. Υπό αυτό το πρίσμα, η αξιοποίηση των δοκιμασμένων μηχανικών μερών και τεχνολογιών της Renault, που είχαν κάνει ήδη απόσβεση του κόστους τους, αποδείχτηκε ένα ανεκτίμητο πλεονέκτημα. Από τη σχεδίαση, μέχρι την υλοποίηση και την παραγωγή, οι ομάδες προϊοντικής εξέλιξης της Dacia λειτουργούν όπως μία επιχείρηση start-up: ξεκινούν από λευκό χαρτί και έχουν γνώμονα τον πολύ σφιχτό προϋπολογισμό.

Πρώτα παρουσιάστηκε το Logan, το οποίο κράτησε όλες τις υποσχέσεις του, καθώς προσέφερε μια εξαιρετική σχέση μεγέθους και ευρυχωρίας, σε ασυναγώνιστη τιμή, διαθέτοντας όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Έτσι, έγινε το μοντέλο που έκανε την επανάσταση, εκδημοκρατίζοντας την αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, αφού προσφερόταν σε τιμή αντίστοιχη ενός μεταχειρισμένου. Ήταν μια πολιτική τόσο επιτυχημένη που εξαπλώθηκε σε όλη την Ευρώπη από το 2005. Έτσι, η Dacia έγινε το σημείο αναφοράς για μια γενιά που είχε πλέον καινούρια νοοτροπία στην αγορά αυτοκινήτου.

Το Dacia Logan πωλείται ακόμα και σήμερα με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Η νικηφόρα 3άδα

Έχοντας την ορμή της επιτυχίας που σημείωσε το Logan, το 2008 η Dacia επέκτεινε τη γκάμα της με το Sandero και την SUV εκδοχή του, το Sandero Stepway. Συνδυάζοντας τις συμπαγείς διαστάσεις, με το πληθωρικό εσωτερικό, το μοντέλο αποδείχτηκε ικανό να εξυπηρετήσει πολλές και ετερόκλητες ανάγκες.

Μια νέα εποχή ξεκίνησε για τη Dacia με την παρουσίαση του Duster το 2010. Ήταν το μοντέλο που κατάφερε να κάνει την κατηγορία των SUV, που μέχρι τότε απαρτιζόταν κυρίως από πολυτελή και ακριβά μοντέλα, πιο προσιτή σε περισσότερους αγοραστές. Γι’ αυτό και έγινε αμέσως best seller.

Πιστό στις αξίες της Dacia, το Duster δημιούργησε και μερικές, νέες, εντελώς δικές του – κορυφαία ευρυχωρία, απλότητα, στιβαρότητα και μια ασυναγώνιστη τιμή. Έτσι και τα δύο νέα μοντέλα της Dacia έκαναν τεράστια εμπορική επιτυχία.

Τo Sandero (μαζί με το Sandero Stepway) ήταν το μοντέλο με τις υψηλότερες πωλήσεις λιανικής στην Ευρώπη το 2018, ενώ από την ώρα που κυκλοφόρησε η 1η γενιά του και μέχρι σήμερα έχει πουλήσει πάνω από 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αντίστοιχα, το Duster από το 2010 έχει πουλήσει πάνω από 1,6 εκατομμύρια μονάδες.

Φυσικά, η Dacia συνέχισε να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών της με αξιόπιστα και στιβαρά αυτοκίνητα, απαλλαγμένα από τις περιττές πολυτέλειες. Η γκάμα της διευρύνθηκε με το Logan MPV (2007), και αργότερα τα Lodgy (MPV) και Dokker (MPV & Van), το 2012.

Χάρη στον ενθουσιασμό των πελατών της, η Dacia έχει τη χαρά να διαθέτει μια ενεργή πελατειακή κοινότητα. Έτσι, αυτή τη στιγμή, απολαμβάνει την 5η θέση των λιανικών πωλήσεων στην Ευρώπη, αποδεικνύοντας ότι η δουλειά που έχει γίνει είναι πολλή και ουσιαστική.

Με το βλέμμα στραμμένο στο αύριο

Τόσο οι προσδοκίες των πελατών, όσο και ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο αλλάζουν συνεχώς. Η Dacia παραμένει μια σύγχρονη μάρκα που αφουγκράζεται τα αιτήματα των πελατών της και έχει επίγνωση των προκλήσεων που τίθενται από τις μετακινήσεις του μέλλοντος. Έτσι, αποκρινόμενη στις περιβαλλοντικές προκλήσεις, η Dacia είναι η μόνη μάρκα που προσφέρει μοντέλα με κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG) σε όλη τη γκάμα της.

Βασιζόμενη πάνω στη 10ετή εξειδίκευση του Groupe Renault, η επόμενη επανάσταση για τη Dacia περιλαμβάνει τα προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Μόλις το Μάρτιο που μας πέρασε, αποκάλυψε το πρωτότυπο Spring Electric, το πρώτο της, 100% ηλεκτρικό μοντέλο. Λίγο ή πολύ, πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της Dacia, με 5θυρο αμάξωμα, που προσφέρει χώρο για 4 επιβάτες και ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 200 χιλιομέτρων.

To Spring είναι η απόδειξη ότι η Dacia μπορεί να εξασφαλίσει βιώσιμες μετακινήσεις προσβάσιμες από όλους, παραμένοντας πιστή στις θεμελιώδεις αξίες της.

Η Dacia υπήρξε πρωτοπόρος στην αυτοκινητοβιομηχανία, τα τελευταία 15 χρόνια, αλλά η επανάσταση γι’ αυτή μόλις ξεκίνησε!

Άλλες ειδήσεις:

Ζέτα Δούκα: Υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση- «Οδηγήθηκα να αφαιρέσω κάτι που ήξερα ότι υπάρχει…» (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Σερβετάλης για Θεία Κοινωνία: Αν ήταν να κοινωνώ με πλαστικά κουταλάκια, θα έπαιρνα μαζί μου να τη βάλω στην κατάψυξη

Κοτανίδου: Πρέπει να εμβολιαστούν όλοι για τη γρίπη για να μην έχουμε συνδυασμό με κορονοϊό

Ροή Ειδήσεων

screenshot 26

16/04/2024 | 23:14

MasterChef: Έβαλε τα κλάματα με τα σχόλια που άκουσε από τους κριτές – «Κάπου κάπου το χάνω»

16/04/2024 | 22:44

Ισραήλ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις αποφάσισαν πώς θα χτυπήσουν το Ιράν, αλλά όχι πότε – Αμερικανοί αξιωματούχοι μιλούν για χτύπημα περιορισμένης έκτασης

16/04/2024 | 22:38

Τζόκερ κλήρωση 2741: Οι τυχεροί αριθμοί σήμερα
xamogelo tou paidiou 1

16/04/2024 | 22:02

«Χαμόγελο του Παιδιού»: Εξαφανίστηκε από νοσοκομείο στο Ηράκλειο η 17χρονη Μαρία-Φιλοθέη

16/04/2024 | 21:31

Σία Κοσιώνη: Φωτογραφίζει τον Κώστα Μπακογιάννη με τον γιο τους – «Λίγους μήνες έλειψε»

16/04/2024 | 21:08

Η σπάνια αναφορά του Αιμίλιου Χειλάκη στην περιπέτεια υγείας του – «Είχα έναν καλοήθη όγκο στο κρανίο»
mitsotakis arthrou 08

16/04/2024 | 21:04

Ο Μητσοτάκης ανακοίνωσε το Ταμείο Απανθρακοποίησης για να «πρασινίσουν» τα νησιά – Έως €2 δισ. η χρηματοδότηση

16/04/2024 | 20:50

Κατερίνα Γιατζόγλου: «Ήμουν στους πρώτους 40 που έκαναν Facebook και Instagram στην Ελλάδα»

16/04/2024 | 20:12

Γιάννης Χατζηγεωργίου: «Εμετικό και απαίσιο» το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι
screenshot 18

16/04/2024 | 20:06

Άρης Σοϊλέδης: Το μήνυμα του μετά τον χωρισμό από την Μαρία Αντωνά και το ατύχημα στο κεφάλι

16/04/2024 | 19:35

Πασαλιμάνι: Συνελήφθη ο εργολάβος του κτιρίου που κατέρρευσε – Το χρονικό που οδήγησε στον θάνατο τον 31χρονο αστυνομικό

16/04/2024 | 19:23

Συγκλονίζει ο Φώτης Μεταξόπουλος: «Το μόνο που θυμάμαι από τη μητέρα μου είναι να τη βγάζουν με το φέρετρο»
screenshot 14

16/04/2024 | 19:04

Φαίη Σκορδά: «Ξέρω ποιος σε έχει βάλει να τα κάνεις όλα αυτά σήμερα»

16/04/2024 | 18:33

Τάσος Ιορδανίδης: «Η Ελεονώρα Μελέτη ήταν η ωραία του σχολείου, δεν μας έδινε καμία σημασία»

16/04/2024 | 17:51

Πέθανε η τραγουδίστρια Βάσια Παππά
zs (4).movie snapshot
Sτρίβειν Test – MG ZS
gti (3).movie snapshot
Sτρίβειν Test – Volkswagen Polo GTI (2024) 207hp
1
Το Jeep Compass 4xe Business είναι ετοιμοπαράδοτο
suzuki swift (blue front)
Το νέο Suzuki Swift στην Ελλάδα
byd launch in greece 281529
Ο Όμιλος Σφακιανάκη εγγυάται για το πανελλήνιο δίκτυο BYD- Έτοιμες ήδη οι δύο πρώτες εκθέσεις
p90527419 lowres the new bmw m 1000 x
Αυτές είναι οι επιτυχίες και τα βραβεία που έλαβε η BMW Motorrad