AUTO
Το υδρογόνο ίσως γίνει το βασικό καύσιμο των αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια.
Η εκπομπή Futuris ταξιδεύει στην Αγγλία και την Δανία, η οποία είναι η πρώτη χώρα με δίκτυο σταθμών υδρογόνου. Υπάρχουν δέκα σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο στρατηγικά τοποθετημένοι στη χώρα.
Σύμφωνα με πολλούς, η συγκεκριμένη τεχνολογία, θα βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα.
Πως λειτουργεί η μηχανή ενός οχήματος υδρογόνου
Ο Τάις Γένσεν, διευθύνων σύμβουλος της “Hydrogen Denmark” εξηγεί πως λειτουργεί η μηχανή ενός αυτοκινήτου υδρογόνου: «Αντί για μπαταρία υπάρχει μια κυψέλη καυσίμου όπου το οξυγόνο αντιδρά με το υδρογόνο δημιουργώντας ηλεκτρισμό και νερό. Από αυτή την χημική αντίδραση, το νερό αποβάλλεται και αυτή είναι η μοναδική εκπομπή».
Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία, εντός δύο ετών, περίπου πενήντα σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη. Ο αριθμός των αυτοκινήτων υδρογόνου που κυκλοφορούν πρέπει επίσης να υπερδιπλασιαστεί. Σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα, το υδρογόνο έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα, σύμφωνα με τον Τάις Γένσεν:
«Η οδήγηση είναι ομαλή, ο κινητήρας δεν δημιουργεί θόρυβο. Είναι θετικό ότι ο τρόπος λειτουργίας μιας μηχανής καύσης διατηρείται. Μπορεί κανείς απλά να μεταβεί σε ένα σταθμό ανεφοδιασμού και να γεμίσει το ντεπόζιτο σε 3 έως 5 λεπτά. Κατόπιν μπορεί να διανύσει απόσταση από 4 έως 600 χλμ.».
Πως παράγεται “πράσινο” υδρογόνο
Μία από τις προκλήσεις είναι η παραγωγή “καθαρού” – “πράσινου” υδρογόνου, από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η τεχνολογία υπάρχει ήδη. Ο σταθμός στο Σέφιλντ της Αγγλίας είναι εξοπλισμένος με ηλεκτρολυτικές κυψέλες. Η ανεμογεννήτρια παρέχει την ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή υδρογόνου επί τόπου από την ηλεκτρόλυση του νερού.
«Το περισσότερο υδρογόνο σήμερα προέρχεται από ορυκτά καύσιμα, αλλά για τις μεταφορές σκεφτόμαστε πράσινες πηγές παραγωγής υδρογόνου. Με ένα μόνο καλώδιο μπορούμε να συνδέσουμε άμεσα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με την πηγή της παραγωγής και μετά με το όχημά μας», δήλωσε ο Μπεν Μάντεν, συντονιστής του προγράμματος “H2ME”.
Έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη για να βελτιωθεί η απόδοση των ηλεκτρολυτικών κυψελών, συσκευών που διαχωρίζουν το νερό σε δύο στοιχεία, το υδρογόνο και το οξυγόνο. Κατόπιν το υδρογόνο καθαρίζεται και έχει το πλεονέκτημα ότι αποθηκεύεται επί τόπου. Η εταιρεία ITM Power αναπτύσσει προηγμένες ηλεκτρολυτικές κυψέλες για την παραγωγή “καθαρού” υδρογόνου.
«Παράγουμε υδρογόνο, όταν υπάρχει πλεονάζουσα ηλεκτρική ενέργεια, όταν έχει χαμηλότερο κόστος και όταν είναι πιο οικολογικό. Και μπορούμε να το κάνουμε οπουδήποτε, επιτόπου στο βενζινάδικο ή στον σταθμό ανεφοδιασμού, όπως πρέπει να το λέμε σήμερα. Και αυτό μας επιτρέπει να εξαλείψουμε την ανάγκη για παράδοση καυσίμων μέσω τάνκερ», δηλώνει ο Τσαρλς Πάρκλες, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της ITM Power.
Πόσο κοστίζει ένα αυτοκίνητο υδρογόνου και ο ανεφοδιασμός του
Η πρόκληση αφορά επίσης στο κόστος. Η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου και του καυσίμου παραμένει προς το παρόν υψηλότερη από αυτή ενός συμβατικού αυτοκινήτου.
Για τον Μπεν Μάντεν, συντονιστή του προγράμματος “H2ME”, σύντομα το εμπόδιο αυτό θα ξεπεραστεί:
«Αυτό που ελπίζουμε είναι ότι μέχρι το 2025, θα έχουμε ισοδύναμο κόστος για την απόκτηση οχήματος υδρογόνου και την τροφοδοσία του σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα σήμερα. Αυτός είναι ο στόχος»
Μπορούν τα αυτοκίνητα υδρογόνου να ανταγωνιστούν τα αυτοκίνητα με μπαταρίες; Σύμφωνα με τον Tάις Γένσεν, στον δρόμο υπάρχει χώρος για διάφορα είδη αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων:
«Το όχημα του μέλλοντος θα είναι ένας συνδυασμός μπαταρίας και υδρογόνου, ενώ ήδη βλέπετε ότι υπάρχει σύστημα υβριδικής μπαταρίας υδρογόνου στο δρόμο… και νομίζω ότι θα δούμε και τις τρεις λύσεις, αλλά πρέπει πάνω απ’ όλα να πολεμήσουμε ενάντια στις τεχνολογίες ορυκτών καυσίμων».
Απώτερος στόχος είναι σε βάθος δεκαετίας το υδρογόνο να χρησιμοποιείται για την κίνηση εκατοντάδων χιλιάδων οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους.
Πηγή: gr.euronews.com
Ροή Ειδήσεων
20/04/2024 | 15:10
Σταματίνα Τσιμτσιλή: “Δεν δέχομαι αυτήν την ταμπέλα για τον Δημήτρη Παπανώτα, τον αδικεί”
20/04/2024 | 15:00
Ολλανδία: Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων καλεί την κυβέρνηση να μην χρησιμοποιεί το Facebook
20/04/2024 | 14:50
Σε Καρδίτσα και Σκόπελο καταγράφηκαν τα μεγαλύτερα προβλήματα – Σε επιφυλακή οι αρχές
20/04/2024 | 14:40
Καίτη Κωνσταντίνου: Το απίστευτο περιστατικό την εποχή των Εγκλημάτων – «Ήταν σοκαριστικό αυτό»
20/04/2024 | 14:40
Καταγγελία σε βάρος Αμερικανού μπασκετμπολίστα του Περιστερίου για ενδοοικογενειακή βία
20/04/2024 | 14:20
Δημήτρης Μακαλιάς για Σταματίνα Τσιμτσιλή: “Δεν μου αρέσει καθόλου να το ακούω σαν δικαιολογία”
20/04/2024 | 14:00
Gaming: Ζωή μπροστά σε μία οθόνη – Η σύγχρονη μάστιγα του εθισμού σε βιντεοπαιχνίδια
20/04/2024 | 13:50
Ο Δημήτρης Παπανώτας παρενέβη στο «Χαμογέλα και πάλι» μετά τις δηλώσεις Αχτσιόγλου
20/04/2024 | 13:40
Ρωμανός για Ν. Φαραντούρη: Όταν σε όλη την Ευρώπη «έβρεχε» ανάπτυξη στον ΣΥΡΙΖΑ κάποιοι κρατούσαν ομπρέλα
19/04/2024 | 15:55
Ο Τζολάκης αποκρούει και Τούρκος οπαδός κλωτσάει ό,τι βρίσκει μπροστά του – Δείτε βίντεο
19/04/2024 | 14:56
Γιώργος Λιάγκας-Ναταλία Ανδρικοπούλου: Απίθανη εμπλοκή στον αέρα – «Άμα με αφήσεις κάποτε να μιλήσω»
19/04/2024 | 16:03
Ανδρουλάκης: «Στις 9 Ιουνίου να υπάρχει δύναμη αποδοκιμασίας σε ένα σύστημα εξουσίας»
19/04/2024 | 09:49
Έλλη Στάη: Είμαι 70 χρονών, υπήρξα σκληρή επίτηδες, δεν κάνω διατροφή αλλά γυμνάζομαι
19/04/2024 | 08:46
Ελένη Μενεγάκη: Με τρομάζετε και δεν το θέλω αυτό, είπε μετά την είδηση ότι αποχωρεί από το MEGA
19/04/2024 | 09:43
Αφροδίτη Γραμμέλη σε Γιώργο Λιάγκα: «Μη μας κουνάς το δάχτυλο κάθε πρωί, για όνομα του Θεού δηλαδή – Ξαφνικά βγήκε ο Γιώργος και έκανε πάλι διάγγελμα»
19/04/2024 | 10:18