Αθήνα

 

15 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

kokkalis 280324
Τα λόγια αγάπης του Πέτρου Κόκκαλη για τη Δήμητρα Ματσούκα

AUTO

Νέα Skoda Octavia στην Ελλάδα

Η νέα SKODA OCTAVIA iV είναι άμεσα διαθέσιμη στην Ελλάδα, τόσο στην «απλή» έκδοση των 204 ίππων όσο και στην έκδοση RS, με 245 ίππους και συναρπαστικές επιδόσεις.

Η νέα OCTAVIA iV, στην τέταρτη γενιά της OCTAVIA, είναι το δεύτερο plug-in υβριδικό μοντέλο SKODA iV, μετά το SUPERB iV. Μάλιστα, η OCTAVIA iV είναι διαθέσιμη όχι σε μία αλλά δύο παραλλαγές ισχύος, τόσο στην «απλή» όσο και στην RS έκδοση, που προσφέρει συναρπαστικές επιδόσεις και έντονες συγκινήσεις. Και οι δύο εκδόσεις παρέχουν ηλεκτρική αυτονομία έως 60 χλμ. στον κύκλο WLTP, κινούμενες αμιγώς ηλεκτρικά και με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Η OCTAVIA iV έχει ισχύ 204 PS (150 kW), με μέγιστη ροπή 350 Nm, με την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου να ορίζεται στα 220 χλμ./ώρα και η τυπική επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να διαρκεί 7,7 δευτερόλεπτα. Η πιο σπορ OCTAVIA RS iV παράγει 245 PS (180 kW) και μέγιστη ροπή 400 Nm. Στη λειτουργία Sport, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να κάνει χρήση της πλήρους ισχύος του αυτοκινήτου, η OCTAVIA RS iV, τόσο σε έκδοση GRAND COUPE όσο και SPORTSWAGON επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση με δίλιτρο βενζινοκινητήρα, η επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα είναι 2,2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη στην RS iV έκδοση.

Και οι δύο εκδόσεις OCTAVIA iV τροφοδοτούνται από έναν βενζινοκινητήρα 1.4 TSI που παρέχει 150 PS (110 kW) και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW, των οποίων οι λειτουργίες ελέγχονται ηλεκτρονικά. Κινητήρας εσωτερικής καύσης, κιβώτιο ταχυτήτων DSG και ηλεκτροκινητήρας, είναι συνδεδεμένοι σε κοινό άξονα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τριπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων με τους συμπλέκτες σε λουτρό ελαίου, ενώ η λειτουργία ελέγχεται με τεχνολογία shift by wire. Ο τρίτος συμπλέκτης χρησιμοποιείται για την απεμπλοκή του θερμικού κινητήρα από τον ηλεκτρικό κατά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τριφασικός, μόνιμου μαγνήτη, με τυπικό βαθμό απόδοσης 94% και αποτελεί τον καλύτερο τύπο ηλεκτρικού κινητήρα αυτή τη στιγμή στην αυτοκίνηση. Το ιδιαίτερο, ξεχωριστό λογισμικό στις δύο εκδόσεις είναι αυτό που παρέχει διαφορετικά επίπεδα ισχύος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, διαθέτουν πλήρως ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με άξονα 4 συνδέσμων (ένας διαμήκης υστερούν βραχίονας και τρεις εγκάρσιοι σύνδεσμοι). Το προοδευτικό τιμόνι που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και ο δυναμικός συντονισμός της ειδικά προσαρμοσμένης σπορ ανάρτησης, που είναι χαρακτηριστικός για τη σειρά RS, ανταποκρίνονται σε συμμετοχικά στυλ οδήγησης. Όπως και στην OCTAVIA iV, η απόσταση από το έδαφος είναι 143 χιλ..

Και οι δύο εκδόσεις iV της OCTAVIA διαθέτουν μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, χωρητικότητας 37 Ah, με ονομαστική ενέργεια 13 kWh. Σε ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, η γεννήτρια ήχου E-noise κάτω από το δεξί μπροστινό φτερό, παράγει ένα συγκεκριμένο ήχο, προκειμένου το αυτοκίνητο να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

Συνολικά, οι εκπομπές CO2 ανέρχονται μόνο σε περίπου 30 γρμ./χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο πληροί ήδη τις απαιτήσεις για το μελλοντικό πρότυπο εκπομπών Euro 6d. Παράλληλα, αυτό συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.

Η μπαταρία μπορεί εύκολα να φορτιστεί χρησιμοποιώντας μια τυπική πρίζα οικιακού τύπου ή ένα Wallbox. Σε μια πρίζα 230 V, χρειάζονται 3 ώρες 45 λεπτά για να επαναφορτιστεί από άδεια στο 80% και 5 ώρες στο 100%. Όταν χρησιμοποιείται ένα Wallbox 3,6 kW, χρειάζονται μόλις 2 ώρες 33 λεπτά ή 3 ώρες 33 λεπτά αντίστοιχα. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται πίσω από ένα καπάκι στο μπροστινό φτερό στην πλευρά του οδηγού, το οποίο ανοίγει πατώντας ένα κουμπί στο πλαίσιο της πόρτας. Το τυπικό κόστος φόρτισης είναι περίπου στα 2 €.  Εκτός από την μπαταρία έλξης και οι δύο OCTAVIA iV διαθέτουν την κλασική μπαταρία 12 V, που τροφοδοτεί τα συστήματα χαμηλής τάσης του αυτοκινήτου.

Το γνωστό μας από άλλα μοντέλα SKODA, Driving Mode Select, στις OCTAVIA iV και OCTAVIA RS iV, διαθέτει τις λειτουργίες Eco, Normal, Sport και Individual καθώς και την επιλογή Comfort αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με Dynamic Chassis Control (DCC). Επιτρέπει ρυθμίσεις για το τιμόνι ή τον κινητήρα και τον έλεγχο μετάδοσης. Παράλληλα, είναι δυνατή η επιλογή μεταξύ ηλεκτρικής (E) και υβριδικής (Hybrid) λειτουργίας στην οθόνη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Σε ηλεκτρική λειτουργία E, οι OCTAVIA iV και OCTAVIA RS iV τροφοδοτούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, καθιστώντας αυτή τη ρύθμιση ιδανική για οδήγηση σε αστική κίνηση. Εάν η μπαταρία έχει επαρκή φόρτιση και η εξωτερική θερμοκρασία είναι πάνω από 10° C, το όχημα εκκινεί αποκλειστικά ηλεκτρικά. Για τεχνικούς λόγους, αυτή η λειτουργία δεν είναι διαθέσιμη σε θερμοκρασίες κάτω των -10° C. Χρησιμοποιώντας μόνο την ηλεκτρική κίνηση, η μέγιστη ισχύς είναι 85 kW ενώ η τελική ταχύτητα σε αυτή τη λειτουργία είναι 140 χλμ./ώρα.

Δείτε περισσότερα για τη νέα Octavia στο Sτρίβειν και μπείτε στο κανάλι μας στο YouTube για να δείτε τα βίντεο δοκιμών.

 

Ακολουθήστε το TheCaller στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

Ακρίτα για Θεοδωράκη: Μαθαίνω ότι είναι τόσο πικραμένος από όλο αυτό, που θέλει να φύγει από την Ελλάδα

Χαμός στην Αμφιλοχία: Γέμισε ψάρια η θάλασσα – Γαρίδες, τεράστιες τσιπούρες και καβούρια

Γκάγκα: Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν μειώνονται τα κρούσματα στη Θεσσαλονίκη

Ροή Ειδήσεων

6167830

28/03/2024 | 23:01

Βουλή: Καταψηφίστηκε η πρόταση δυσπιστίας για τα «Τέμπη» με 159 «Όχι»

28/03/2024 | 22:46

Θοδωρής Αθερίδης: Μου αρέσει πάρα πολύ το Ζάρι της Μαρίνας Σάττι, σίγουρα θα είναι μέσα στην τριάδα

28/03/2024 | 22:42

Νέο τζακ ποτ στο Τζόκερ – Δείτε ποιοι αριθμοί κληρώθηκαν
6167625

28/03/2024 | 22:26

Σωκράτης Φάμελλος: Σχέδιο συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών με ευθύνη Μητσοτάκη, να γίνει Προανακριτική για τον Καραμανλή

28/03/2024 | 22:20

MasterChef-Απών ο Σωτήρης Κοντιζάς: «Δεν είμαστε όλοι καλά, δεν ακολούθησε τις οδηγίες»

28/03/2024 | 22:05

Νίκος Ανδρουλάκης: Εδραιωμένη η πεποίθηση στον λαό πως η κυβέρνηση λειτουργεί ως μηχανή διαφθοράς
screenshot 21

28/03/2024 | 21:57

Πυροβολισμοί στα ΚΤΕΛ Κηφισού- Ένας τραυματίας

28/03/2024 | 21:53

Survivor-Αλέξης Παππάς: Η Χρύσα απείλησε την ομάδα ότι στη μονομαχία θα περπατά

28/03/2024 | 21:47

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Δεν ντρέπεστε να λέτε ότι μέλημά μου ήταν να αλλάξω τους διαλόγους;» – Ουδέποτε υπήρξε εντολή για συγκάλυψη, κοιτώ στα μάτια τους συγγενείς των θυμάτων
 ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ

28/03/2024 | 21:34

Κασσελάκης σε Μητσοτάκη: Επαναφέρω την πρόταση για αξιοπρεπή αποχώρηση προτού το παρακράτος καταρρεύσει πάνω σας

28/03/2024 | 21:23

ΚΚΕ για παραιτήσεις υπουργών: Αδιαμφισβήτητες οι σχέσεις της κυβέρνησης με μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα

28/03/2024 | 21:12

Δημήτρης Κόκοτας: Σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο μετά το έμφραγμα
zestos kairos

28/03/2024 | 20:57

Καιρός αύριο Παρασευή: Ανοιξιάτικος σε όλη τη χώρα με θερμοκρασίες μέχρι και 26 βαθμούς Κελσίου

28/03/2024 | 20:51

Αλέξης Χαρίτσης: Δεσμευτείτε για σύσταση Προανακριτικής – Ο Φλωρίδης οφείλει να παραιτηθεί

28/03/2024 | 20:40

ΣΥΡΙΖΑ για παραιτήσεις Παπασταύρου και Μπρατάκου: Καλή τύχη στους επόμενους…
byd launch in greece 281529
Ο Όμιλος Σφακιανάκη εγγυάται για το πανελλήνιο δίκτυο BYD- Έτοιμες ήδη οι δύο πρώτες εκθέσεις
p90527419 lowres the new bmw m 1000 x
Αυτές είναι οι επιτυχίες και τα βραβεία που έλαβε η BMW Motorrad
alfa romeo montreal alfa romeo anoigma
Αυτά είναι τα 10+1 πιο ξεχωριστά ανακλινόμενα φώτα στην ιστορία της αυτοκίνησης
bmw group plant regensburg 281229
Το BMW Group συνεχίζει με 600 προσλήψεις στο ψηφιοποιημένο εργοστάσιο του Ρέγκενσμπουργκ
davanti tyres gr 2024 01
Ένας χρόνος επιτυχημένης παρουσίας των ελαστικών Davanti στην Ελλάδα
byd atto 3 1
BYD: Με ένα SUV και ένα sedan κάνει ποδαρικό στην Ελληνική αγορά- Με προηγμένη τεχνολογία και ανάλογες τιμές