• Παρασκευή, 23 Αυγούστου
  • 14:41

Αθήνα

33 oC

αίθριος καιρός

Ο γλύπτης των αυτοκινήτων που σμιλεύει μοντέλα αυτοκινήτων για σχεδόν είκοσι χρόνια

Μολονότι η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε απίστευτο βαθμό και τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται στα κομπιούτερ, ωστόσο το ανθρώπινο χέρι παραμένει καθοριστικός παράγοντας.

Μολονότι η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε απίστευτο βαθμό και τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται στα κομπιούτερ, ωστόσο το ανθρώπινο χέρι παραμένει καθοριστικός παράγοντας.

Για παράδειγμα η χρήση του πηλού, παραμένει ακόμα και τώρα και οι σχεδιαστές που ασχολούνται με αυτόν, γίνονται αληθινοί καλλιτέχνες. Τα χέρια τους, είναι τα βασικά εργαλεία εργασίας τους και ζωντανεύουν τα σκίτσα των σχεδιαστών αυτοκινήτων. Αυτό είναι το έργο του Κάρλος Άρκος, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τον εξωτερικό σχεδιασμό στη SEAT:

Πηλός, το βασικό συστατικό: Παράλληλα με την πρόοδο που σημειώθηκε στην εικονική πραγματικότητα ή την ύπαρξη γυαλιών 4Κ, το μοντέλο που δημιουργήθηκε με συνθετικό πηλό εξακολουθεί να αποτελεί ουσιαστικό μέρος της διαδικασίας σχεδιασμού.

"Είναι το πρώτο βήμα για να δούμε τις πραγματικές διαστάσεις του αυτοκινήτου. Μπορείτε να το δείτε, να το αγγίξετε... Το φυσικό μοντέλο είναι ασύγκριτο όταν πρόκειται να εκτιμήσει τους τέλειους όγκους και τις επιφάνειες" σχολιάζει ο κατασκευαστής μοντέλων.

Ένα ασυνήθιστο επάγγελμα: ο Κάρλος Άρκος δημιουργεί γλυπτά αυτοκίνητα για σχεδόν είκοσι χρόνια. Σπούδασε Βιομηχανικό Σχεδιασμό και ειδικεύτηκε στην μοντελοποίηση πρωτοτύπων. "Χρησιμοποιώ τα χέρια μου για να πάρω μια αίσθηση για το αυτοκίνητο, τις γραμμές του, την επιφάνεια του... Είναι μια δημιουργική δουλειά που αλλάζει καθημερινά. Γι’ αυτό είμαι παθιασμένος" εξηγεί. Κοιτάζοντας το παρελθόν της χειρωνακτικής ικανότητάς του, "το μυαλό σας πρέπει να μάθει να μετατρέπει αυτό που αντιλαμβάνεται στο 2D και να το μεταφέρει στην πραγματικότητα".

Σκάλισμα ενός νέου αυτοκινήτου: Για να μαλακώσει τον πηλό και να αρχίσει να τον χειρίζεται, πρέπει να θερμανθεί στους 60 °C. "Αυτό το υλικό είναι πολύ ευπροσάρμοστο και δροσίζει γρήγορα. Πρέπει να ξέρεις πώς να το δουλεύεις γρήγορα" λέει, καθώς αφαιρεί κάποιες ράβδους πηλού από το φούρνο. Για να τον διαμορφώσει σωστά, μία από τις προσωπικές μεθόδους που χρησιμοποιεί είναι "να κοιτάξει το αυτοκίνητο από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Όπως ακριβώς θα έκανε ο γλύπτης". Πρώτον, χρησιμοποιεί ηλεκτρικά εργαλεία όπως μια μηχανή φρεζαρίσματος για να δημιουργήσει τις αρχικές ποσότητες του μοντέλου, ακολουθούμενη από χειροκίνητη εργασία με σπάτουλες και ξύστρες για να καθορίσει το σχήμα αυτού του πρώιμου φυσικού αυτοκινήτου.

Το μεγαλύτερο γλυπτό του: Το τελευταίο μοντέλο που σχεδιάστηκε από τον Κάρλος και την ομάδα του ήταν το νέο SEAT Tarraco: «"Κάθε αυτοκίνητο απαιτεί διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση, αλλά η πρόκληση με αυτό το μεγάλο SUV ήταν να ελέγξουμε τους όγκους και τις αναλογίες". "Διαχωρίσαμε τα μέρη για να το διαμορφώσουμε. Σε αυτό το μοντέλο, είχα την ευθύνη του μπροστινού άκρου" εξηγεί. Δύο μήνες εργασίας και 5.000 κιλά αργίλου χρειάστηκαν για τη μακέτα Tarraco.

Καταλήγει ποτέ; Οι κατασκευαστές μοντέλων εφαρμόζουν τις τροποποιήσεις που έγιναν από τους σχεδιαστές ανασχηματίζοντας τον πηλό: "Εργαζόμαστε σε συνεργασία. Γνωρίζουμε τις έννοιες που έχουν κατά νου και τι θέλουν να μεταφέρουν. Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε να κάνουμε αλλαγές στο μοντέλο του πηλού, αλλά σε κάποια στιγμή πρέπει να εγκριθεί μια έκδοση. Η απόφαση αυτή ονομάζεται πάγωμα του σχεδιασμού και ορίζει το σύνολο του προϊόντος και ενσωματώνει όλες τις τεχνικές παραμέτρους που θα επιτρέψουν τη μαζική παραγωγή του". Με την πρώτη ματιά, φαίνεται αυθεντικό: είναι πλήρως βαμμένο και περιλαμβάνει στοιχεία όπως η μπροστινή μάσκα, οι προβολείς και οι καθρέπτες. "Έχει ακόμη και γυαλί στα παράθυρα, αλλά ποτέ δεν θα μπορούσατε να ανοίξετε τις πόρτες. Κάτω από όλα αυτά βρίσκεται η δημιουργία μου από πηλό" εξηγεί ο κατασκευαστής μοντέλων.

Από το πηλό μέχρι το μοντέλο παραγωγής: Ο Κάρλος μιλάει για τα διαφορετικά μοντέλα SEAT σαν να ήταν τα δικά του παιδιά. Βλέπει το έργο του σε κάθε εξωτερική γραμμή του Tarraco. "Όταν βλέπω να οδηγώ στο δρόμο θα αισθάνομαι υπερήφανος για τη συνεισφορά που έκανα" καταλήγει…

Πηγή: sport24.gr

Send this to a friend