Αθήνα

17 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Δικηγόρος Ιωάννας: Δεν μπορεί να βγει στο φως- Δεν εργάζεται, είναι ένα κορίτσι με ελάχιστα χρήματα

AUTO

Οδηγήσαμε το νέο Puma στην επίσημη παρουσίαση της Ford στην Ελλάδα! (vid)

Όχι, αυτό που βλέπεις δεν είναι déjà vu. Μην κλείνεις τα ματάκια σου! Ναι, είναι ξανά το νέο Ford Puma. Όχι, δεν πρόκειται για το παλιό δίπορτο σπορ μοντέλο της Ford! 

Είναι η απάντηση της Ford σε όλα τα μικρά crossover που μοιάζουν μεταξύ τους. Αυτό δε μοιάζει με κανένα. Ξεχωρίζει από μακριά και σου μοιάζει τόσο ελκυστικό που θες μονομιάς να το οδηγήσεις.

Γιατί Puma; Είμαι σίγουρος ότι κοιτάζοντας τα μπροστινά του φώτα σίγουρα σου θυμίζει το παλιό. Σίγουρα, επίσης, η σιλουέτα του στο πλάι θυμίζει αυτό το ελουροειδές. Όμως, οι σχεδιαστές της Ford, πρώτα το έφτιαξαν και μετά το ονόμασαν. Μάλιστα, το όνομα το πήρε μετά από έρευνα. Οι καταναλωτές απάντησαν ότι το πιο ταιριαστό όνομα για αυτό το νέο σχεδιαστικό πλάνο της Ford θα ήταν το Puma. Για να λέμε και την αλήθεια, είναι, όντως, ταιριαστό. Όχι μόνο γιατί δίνει ένα hint για το παρελθόν, αλλά γιατί οι σχεδιαστικές του γραμμές σε πάνε απ’την πρώτη ματιά σε ένα τέτοιο άγριο ζώο.

 

Η σχεδίαση, λοιπόν, υπερείχε των όποιων μηχανικών εμποδίων υπήρχαν, καθώς ήταν μια εμφάνιση που είχε τεράστια αποδοχή από το κοινό και θα ήταν κρίμα να χαθεί κάτι από αυτά, εξ’αιτίας κάποιων περιορισμών στα μηχανικά μέρη και τη συναρμογή τους. Συνεπώς, η οροφή είναι αρκετά κεκλιμένη στο πίσω μέρος, δίνοντας ένα κουπέ σχήμα. Η μπροστινή κολώνα είναι καμπυλωτή επίσης, προσφέροντας μια ωραία κοίλη επιφάνεια η οποία δείχνει να μην πατά πουθενά! Floating A-pillar σαν να λέμε, όπου η βάση της κολώνας δεν είναι στο χρώμα του αμαξώματος, παίζοντας έτσι με το μάτι σου. Ακόμα και οι γραμμές των παραθύρων είναι ξεχωριστές, καθώς κάπου στη μέση η γραμμή αρχίζει να κατεβαίνει, ενώ θα περίμενες να ανεβαίνει σταδιακά, όπως σε κάθε άλλο μοντέλο. Όχι εδώ. Η επιθετική εμφάνιση συμπληρώνεται με τα πανέμορφα led φώτα στο μπροστινό μέρος και τα παραφουσκωμένα φτερά, ενώ πίσω οι ώμοι που καταλήγουν στα πίσω φώτα είναι τόσο φαρδείς που πιστεύεις ότι έκανε χρόνια body building ή στην περίπτωση αυτή, body sculpturing!

Η νέα μόδα προστάζει το λογότυπο να είναι στη μέση του πορτ μπαγκαζ και σε διάσταση που να σου βγάζει το μάτι. Τουλάχιστον στην έκδοση ST-Line X είναι μαύρο και δε φαίνεται τόσο έντονο. Α, ναι δύο είναι οι εκδόσεις, ST-Line X και Titanium. Προφανώς η ST-Line X είναι πιο σπορ με τους προφυλακτήρες και τα μασπιέ, αλλά διατηρεί το ίδιο ύψος με την Titanium, αφού πρόκειται για ένα μικρό SUV και δε θα είχε νόημα να είναι πιο χαμηλό. Μόνο πιο όμορφο εμφανισιακά.

Ας αφήσουμε για λίγο τη σχεδίαση και καλύτερα να μη μιλάω. Οι φωτογραφίες τα λένε πολύ πιο παραστατικά από μένα! Θα ήθελα μόνο να πω για δυο ξεχωριστά στοιχεία του νέου Puma. Πρώτον, η ευμετάβλητη εταζέρα που είναι ένα με την πόρτα του πορτ μπαγκαζ για να μην ψάχνεις που να την αποθηκεύσεις. Αν θες να φορτώσεις παραπάνω πράγματα, εκείνη θα γίνει χαμαιλέοντας, θα πάρει το σχήμα που έχουν και το καλύτερο είναι ότι αφήνει όλο το χώρο ελεύθερο στο πλάτος, μη έχοντας βάσεις για να πατάει. Το πιο cool στοιχείο είναι, όμως, είναι το Mega Box. Τι είναι αυτό; Θα πω απλά μια σκέψη: το Puma θα το πάρεις για να κάνεις τη ζωή σου άνετη, να ταξιδεύεις παντού, να φορτώνεις τα πάντα και να πας για μια βραδινή εξόρμηση με τους κολλητούς. Γεμίζεις το Mega Box πάγο και μπύρες και βγάζεις όλη τη νύχτα στην παραλία! Κατάλαβες νομίζω τι είναι… Ένα αδιάβροχο κουτί 80 λίτρων κάτω από το κάλυμμα, στο χώρο αποσκευών που μπορείς να βάλεις τα πάντα. Έχει μέχρι και τάπα για να στραγγίζουν τα νερά. Οπότε ο πάγος που λέγαμε… μια χαρά θα βολέψει!

Εκτός από τους χώρους και τις καινοτόμες ιδέες, η Ford θέλησε να βάλει κι άλλα πράγματα στο ήδη ελκυστικό πακέτο που προσφέρει. Κι αυτό δεν αφορά την πρακτικότητα, αλλά την οικονομία με τη μέγιστη δυνατή απόδοση στους κινητήρες. Έτσι οι Ecoboost με 100 και 125 άλογα, βγάζουν πλέον 125 και 155 αντίστοιχα με τη βοήθεια ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V, δίνοντας μέχρι και 240 Nm μέγιστης ροπής. Ταυτόχρονα η ροπή με τη βοήθεια ηλεκτροκινητήρα είναι ακαριαία διαθέσιμη από τις 1000 στροφές. Όχι η μέγιστη, αλλά 100 Nm με το ξεκίνημα, δε χρειάζεται καν να σκεφτείς το γκάζι όταν ανεβαίνεις ακόμα κι ανηφόρα.

Η Ford Motor Hellas μας προσκάλεσε στην παρουσίαση του νέου Puma στο Αστεροσκοπείο Πεντέλης και προφανώς κατευθυνθήκαμε για να το οδηγήσουμε προς το βουνό της Πεντέλης. Τα 125 άλογα είναι ακριβώς αυτό που περιμένεις και η ροπή με το συνδυασμό του ηλεκτροκινητήρα σε κάνει να ξεχνάς ότι είσαι μια ταχύτητα πάνω κι απλά συνεχίζεις. Αυτό το νιώθεις από το πρώτο πάτημα του γκαζιού, δε θα διστάσει, μια κι έφυγες. Το μόνο που νιώθεις πιο έντονο, είναι το κόψιμο όταν αφήνεις γκάζι. Φορτίζει όταν δεν πατάς και το κάνει να κόβει λίγο περισσότερο από ένα που δεν έχει το υβριδικό σύστημα. Έχει μια εξαιρετική ανάρτηση. Σε πολλές περιπτώσεις στους ελληνικούς δρόμους όπου κλείνεις τα μάτια και περιμένεις τη λακκούβα να την «ακούσει» όλο το πλαίσιο, το Puma σε εξέπλητε τόσο θετικά που έλεγες… μάλλον δεν την πάτησα! Ταυτόχρονα ήταν πολύ σταθερό στις στροφές, διατηρώντας τη σπορ φιλοσοφία της Ford. Εντάξει, δε θα στρίψει όπως ένα Fiesta, είναι πιο ψηλά το κέντρο βάρους και παίρνει περισσότερες κλίσεις, αλλά πραγματικά, δε νομίζω ότι θα στρίψουν καλύτερα αυτοκίνητα στην ίδια κατηγορία. Να μπορείς δηλαδή να έχεις τις χάρες ενός B-SUV  και ταυτόχρονα να περνάς όμορφα σε έναν στριφτερό δρόμο.

 

Έχει 5 προφίλ οδήγησης, τρία για κανονικές συνθήκες, δηλαδή Eco, Normal, Sport, το Slippery για χαμηλή πρόσφυση και το Trail για ρυμούλκηση. Δοκιμάσαμε το Eco και το Sport όπου έχει διαφορά στην απόκριση του γκαζιού, στο τιμόνι και στη σπορ αίσθηση όταν αλλάξεις το πρόγραμμα. Στον αυτοκινητόδρομο είναι ήσυχο, ταξιδιάρικο και ο κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής του αμαξώματος έρχεται να σου κλείσει το μάτι, όχι μόνο για τους μειωμένους θορύβους, αλλά και για τη βοήθεια στην κατανάλωση. Άλλο ένα λιθαράκι στο να περνάς καλά μέσα στο Puma έρχονται να προσθέσουν τα στάνταρ καθίσματα μασάζ στην έκδοση Titanium. Φυσικά, είναι γεμάτο από βοηθήματα για τον οδηγό, αυτόνομη οδήγηση σε λωρίδες, αυτόματο παρκάρισμα, ενώ το Ford Pass του δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνεί με άλλα οχήματα για πιθανόν ατυχήματα ή κινδύνους που υπάρχουν πιο μπροστά στο δρόμο, για την κίνηση ή ακόμα και να γίνει wi-fi hotspot για τους επιβάτες του.

Αν τα βάλεις κάτω να τα σκεφτείς όλα αυτά, δύσκολα θα τα βρεις κάπου αλλού. Σχεδίαση που γυρνάει κεφάλια, χώροι, τεχνολογία, καφάσι για μπύρες, μασάζ, εύκολη οδήγηση χωρίς να κάνει πίσω σε σπορ ανησυχίες και αυτό το άφησα για το τέλος: 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. Οκτώ. Κι ένα επιτόκιο για δόσεις αρκετά ευνοϊκό. Δε νομίζω ότι χρειάζονται άλλα να πω…

 

Νέο Volkswagen Polo: μοντέρνο, όμορφο, ψηφιακό και πολύ hi-tech
Το νέο Honda HR-V e:HEV στην Πανευρωπαϊκή του παρουσίαση
H Mitsubishi Motors παρέδωσε το Space Star στον νικητή του GNTM
H νέα Mercedes EQS: το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας
Renault KADJAR: Με την καλύτερη σχέση τιμής – εξοπλισμού της κατηγορίας
Η μοναδική Ford Mustang Mach 1 στην Ελλάδα