Αθήνα

17 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Παπανδρέου κατά Ανδρουλάκη: «Δεν μπορεί να αναδείξει την Παράταξη- Μαζί με Παπαμιμίκο μοίραζαν καρέκλες»

AUTO

Peugeot 308 GT: Ποιοτικό, ευρύχωρο, ευέλικτο στη γρήγορη οδήγηση και ιδανικό για μεγάλα ταξίδια

Αν και δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αν θα έρθει στη χώρα μας, το νέο Peugeot 308 GT ήδη έχει τραβήξει την προσοχή όσων περίμεναν μετά από χρόνια μια δυνατή έκδοση για το μικρομεσαίο της Peugeot.

Αν και δεν έχει αποφασιστεί ακόμα αν θα έρθει στη χώρα μας, το νέο Peugeot 308 GT ήδη έχει τραβήξει την προσοχή όσων περίμεναν μετά από χρόνια μια δυνατή έκδοση για το μικρομεσαίο της Peugeot.

[adsense]

Έχει περάσει πάνω από μια δεκαετία που το ελαφρύ 306 GTi (σχεδίασης Pininfarina) έβαζε φωτιά στα όνειρα όσων έψαχναν ένα καθαρόαιμο, παλιομοδίτικο, μπροστινοκίνητο παιχνίδι-GTi.

Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr)

Με τη νέα γενιά του 308, άρχισαν να τονίζονται ξανά κάποια σπορ χαρακτηριστικά, κυρίως στην εμφάνιση (με μυώδεις γραμμές για να κρύβουν τον όγκο, φώτα Led ημέρας, όμορφοι συνδυασμοί σε χρώματα και ζάντες) η οποία συνοδεύεται από ενδιαφέροντες κινητήρες τούρμπο για την ελληνική αγορά. Το GT όμως, στοχεύει ξεκάθαρα σε πιο γρήγορες προτάσεις που ταυτόχρονα τα κάνουν όλα, είναι δηλαδή ποιοτικά, ευρύχωρα, με δυνατούς κινητήρες, ευέλικτα στη γρήγορη οδήγηση και ιδανικά για μεγάλα ταξίδια.

Η αρχή έγινε με την τοποθέτηση του υπερτροφοδοτούμενου 1,6 λίτρων κινητήρα THP άμεσου ψεκασμού, ο οποίος αποδίδει στη συγκεκριμένη περίπτωση 205 ίππους. Η ροπή εμφανίζεται από αρκετά χαμηλά κυρίως λόγω του twin-scroll τούρμπο (με διπλά ακροφύσια στην εισαγωγή των καυσαερίων, ένα για κάθε ζεύγος κυλίνδρων για άμεση απόδοση χαμηλά και ψηλά) και παίρνει τη μέγιστη τιμή της στα 285 Nm. Η απόδοση δεν είναι το μόνο πλεονέκτημα του 1,6 THP, καθώς οι ρύποι έχουν κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα (130 g/km) και η αυτονομία σε υψηλά (με τη βοήθεια Start & Stop) σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.

peugeot308_2210

Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει λίγο σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του 308 και η ανάρτηση -McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω – έχει ρυθμιστεί ώστε να μη χάσει πολλά από την άνεση, αλλά να κερδίσει περισσότερα σε ό,τι έχει σχέση με κράτημα στις στροφές και δυναμική οδική συμπεριφορά. Σε αυτό βοηθάει και η μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι, ενώ σιγουριά εμπνέουν τα δυνατά φρένα με δίσκους διαμέτρου 330mm μπροστά και 268mm πίσω. Σημαντικό για τον οδηγό που θέλει να έχει το πάνω χέρι είναι το γεγονός ότι το ESP μπορεί να απενεργοποιηθεί και με το χαμηλό βάρος του 308 GT (1165 Kg) έχει τον απόλυτο έλεγχο στους χειρισμούς.

Στο εσωτερικό, τώρα, την παράσταση κλέβει το Peugeot i-Cockpit, με την οθόνη των οργάνων να βρίσκεται μπροστά στα μάτια του οδηγού, ακριβώς πάνω απ’το μικρό τιμόνι που ίσως και να καλύπτει λίγο κάποιες ενδείξεις απ’το καντράν αλλά δεν πειράζει! Η τεράστια οθόνη πολυμέσων και χειρισμού του κλιματισμού στην κεντρική κονσόλα είναι εργονομική και εύκολη στον χειρισμό και έχει κάνει το ταμπλό του 308 να φαίνεται απλό και παράλληλα να είναι πλούσιο.

Τα στοιχεία αλουμινίου έχουν την τιμητική τους  στους αεραγωγούς, στα χερούλια, στις πόρτες, στο τιμόνι, στο λεβιέ και στα πεντάλ. Το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα είναι δίπλα από το ηλεκτρικό χειρόφρενο, στοιχεία που δηλώνουν φωναχτά premium εξοπλισμό και όχι απαραίτητα σπορ προσανατολισμό. Ακολουθώντας τη μόδα, στον εξοπλισμό της ασφάλειας υπάρχει το σύστημα που προειδοποιεί τον οδηγό για συγκρούσεις (Emergency Collision Alert) και αν αυτός δεν… ακούσει, επεμβαίνει μόνο του και φρενάρει (Emergency Collision Braking).

Δεν αναβιώνει ο θρύλος κάποιου GTi με το νέο 308 GT, όμως σίγουρα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει χαρακτήρα και όλα τα βήματα στη νέα γενιά 308 είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Αρκεί να το αντιληφθούν και οι ίδιοι στην Peugeot πως ο κόσμος θέλει και χρειάζεται αυτοκίνητα που δεν είναι άχρωμα, ουδέτερα και δεν ξεχωρίζουν. Άλλωστε, η εταιρεία έχει ανταμειφθεί στο παρελθόν από το κοινό της για κάποιες από τις σπουδαίες κατασκευές της.

peugeot3083_2210

Περισσότερα για τα αυτοκίνητα ΕΔΩ

Ροή Ειδήσεων

09/12/2021 | 11:52

Επιστρέφουν στην Ελλάδα 47 αρχαία αντικείμενα

09/12/2021 | 11:52

Εκλογές ΚΙΝΑΛ: Ένας στους πέντε κάτω των 40 ετών – Ποιοι ψήφισαν

09/12/2021 | 11:35

Όταν ο Σταμάτης Γαρδέλης «έκαψε» on air την Ναταλία Γερμανού- Το βίντεο που δεν μπορούμε να ξεχάσουμε

09/12/2021 | 11:29

Παρασκευή Κερασιώτη: Δύσκολες ώρες για την φιναλίστ του περσινού GNTM – Πέθανε ο πατέρας της

09/12/2021 | 11:17

Λάρισα: Δίκη για ανθρωποκτονία… χωρίς πτώμα- Άρχισε η δίκη για την εξαφάνιση της μπαλαρίνας

09/12/2021 | 11:15

Ηλεκτρονικές πληρωμές: Τι αλλάζει από τις 10 Δεκεμβρίου – Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

09/12/2021 | 11:02

Γιατί ο δήμαρχος Οινουσσών ευχαρίστησε το Μαξίμου

09/12/2021 | 10:59

ΤΑ ΝΕΑ: Ο Τσίπρας πήρε άδεια ταχυπλόου- «Συγχαρητήρια» από τον Στέφανο Κασιμάτη

09/12/2021 | 10:57

Μανωλόπουλος: Lockdown για ανεμβολίαστους – Σε ποιες κατηγορίες να επεκταθεί ο υποχρεωτικός εμβολιασμός

09/12/2021 | 10:46

Το ανθρωποκυνηγητό στο Κορωπί μετά την απόπειρα ληστείας – Δείτε το βίντεο ντοκουμέντο

09/12/2021 | 10:43

Μ. Μαστρομηνάς: 1 στα 5 ζευγάρια αναπαραγωγικής ηλικίας εμφανίζει υπογονιμότητα

09/12/2021 | 10:30

H Ελένη Μενεγάκη εξηγεί γιατί δεν έκανε ποτέ bachelor: «Και τις δύο φορές που παντρεύτηκα…»

09/12/2021 | 10:17

Δύσκολες ώρες για την Ιωάννα Παλιοσπύρου: Τα άσχημα νέα από τους γιατρούς στο Παρίσι

09/12/2021 | 10:09

Βίντεο ντοκουμέντο: Πώς δρούσε η συμμορία ανηλίκων που έκλεβε καταστήματα με ταξί στα νότια προάστια

09/12/2021 | 10:01

Αυτοκτόνησε 59χρονος που είχε δουλέψει δίπλα σε γνωστούς καλλιτέχνες
Με μεγαλύτερη αυτονομία τα νέα Peugeot e-208 & 2008
Σάρωσαν τα μοντέλα της CUPRA στο θεσμό “Golden Steering Wheel 2021”
Το Mazda CX-5 επιτυγχάνει την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία πλευρικής πρόσκρουσης
Νέο Audi RS 3 Sportback & RS 3 Sedan
Νέο Ford Focus (facelift) 2022
Το νέο Honda HR-V