Αθήνα

15 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Φερεντίνος: «Η οικογένειά μου είναι η Σοφία και τα δύο μας παιδιά…»

AUTO

Ράλλυ Ακρόπολις 2015: Το ράλλυ της βροχής, ο πρωταθλητής και η… ελληνική ψυχή!

Η μεγάλη στιγμή για τη χώρα μας – σε ό,τι αφορά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό – ήρθε και πέρασε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, με το Ράλλυ Ακρόπολις. [adsense] Άφησε πίσω της πλημμυρισμένους δρόμους, λασπωμένες ειδικές διαδρομές, έναν πρωταθλητή για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ και την ελληνική σημαία να κυματίζει περήφανα στον ιστό για τον τρίτο νικητή… Σ’αυτό […]

Η μεγάλη στιγμή για τη χώρα μας – σε ό,τι αφορά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό – ήρθε και πέρασε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, με το Ράλλυ Ακρόπολις.

[adsense]

Άφησε πίσω της πλημμυρισμένους δρόμους, λασπωμένες ειδικές διαδρομές, έναν πρωταθλητή για το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ και την ελληνική σημαία να κυματίζει περήφανα στον ιστό για τον τρίτο νικητή…

Σ’αυτό το Ράλλυ Ακρόπολις τα είδαμε όλα! Άσφαλτο, χώμα, λάσπη και τέτοιες συνθήκες που δεν έχουμε συνηθίσει στον εθνικό μας αγώνα που ανάγκασαν τους διοργανωτές να ακυρώσουν τις τρεις τελευταίες ειδικές.

Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr)

Στον προτελευταίο αγώνα της σεζόν του ERC, το Ράλλυ Ακρόπολις αποδείχθηκε καθοριστικό στη μάχη των Καγιετάνοβιτς και Μπριν, καθώς ανέδειξε πρόωρα τον φετινό πρωταθλητή που δεν είναι άλλος από τον Πολωνό.

Ο νεαρός Ιρλανδός Μπριν, είχε μια τελευταία ευκαιρία να εμποδίσει τον Καγιετάνοβιτς να πάρει τον τίτλο σε έναν αγώνα που είχε κερδίσει πέρυσι, αλλά δεν τα κατάφερε, ίσως και με τη βοήθεια των «θεών», όπως είπε και ο ίδιος. Έτσι, στο Rally of Gods που μετονομάστηκε σε Seajets Rally Acropolis, οι ουρανοί άνοιξαν και βοήθησαν τον Πολωνό που βρισκόταν στην κορυφή της προσωρινής κατάταξης. Ας πάρουμε τα πράγματα, όμως, απ’την αρχή.

ralli_acropolis2_1610

Το Σάββατο η εκκίνηση δόθηκε, όπως αρμόζει σε ένα Ράλλυ Ακρόπολις, κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης στην Αθήνα, υπό βροχή. Κάτι που συνεχίστηκε και στην πρώτη ειδική Κινέτα-Λουτράκι, η οποία δεν έγινε ολοκληρωμένη, καθώς κόπηκαν – για λόγους ασφαλείας – σχεδόν τα μισά από τα 43 χιλιόμετρα που ήταν προγραμματισμένα. Οι συνήθεις ύποπτοι Καγιετάνοβιτς (Fiesta R5) και Μπριν (208 T16) έπιασαν αμέσως τις θέσεις 1-2 αντίστοιχα με 12,2 δευτερόλεπτα να τους χωρίζουν. Καλό ξεκίνημα και για το ελληνικό πλήρωμα των Αθανασούλα-Ζακχαίου με Fabia R5 στην 5η θέση, 24,9 δευτερόλεπτα απ’τον πρωτοπόρο.

Οι θεατές έσπευσαν από νωρίς να πάρουν τη θέση τους στα βουνά πάνω απ’το Λουτράκι και παρέμειναν εκεί για το δεύτερο πέρασμα των αγωνιστικών στην ίδια ακριβώς ειδική. Αυτή τη φορά, όμως, με προβολείς αναμμένους. Νύχτα. Κάθε αυτοκίνητο που έμπαινε στην ειδική, έκανε τη νύχτα μέρα και προσέφερε ένα μοναδικό θέαμα για όσους το έζησαν από κοντά. Ήταν μια από τις πιο όμορφες στιγμές του Ράλλυ με τα πυρωμένα δισκόφρενα να φωτίζουν κατακόκκινα, τα φώτα να σε τυφλώνουν, τους θεατές να ποδοπατιούνται μέσα στο σκοτάδι για να πάρουν μια καλύτερη θέση και σε κάθε ενδιάμεσο διάλειμμα μέχρι να έρθει το επόμενο αγωνιστικό οι δρόμοι να γεμίζουν με ένα τσούρμο ανθρώπους με κάθε λογής λαμπάκια ή φακούς, σα να περνάει ο επιτάφιος ένα πράγμα!

Το αποτέλεσμα; Ο εκπληκτικός χρόνος του Λάμπρου Αθανασούλα στη δεύτερη ειδική, τον έθεσε επικεφαλής και για πρώτη φορά Έλληνας οδηγός τα τελευταία χρόνια παίρνει τα ηνία του Ράλλυ Ακρόπολις μετά το τέλος της πρώτης μέρας. Βέβαια, ο Καγιετάνοβιτς καραδοκούσε πίσω του στα 9,6 δευτερόλεπτα και στα 14,7 ο Μπριν, κάτι που σήμαινε ότι την Κυριακή θα δίνονταν μεγάλες μάχες για τις τρεις πρώτες θέσεις. Σε απόσταση βολής στην 4η θέση, βρίσκονταν ο Λουκιανούκ σε μια πολύ καλή εμφάνιση, ενώ στις θέσεις 5,6 και 7 ήταν οι Ταραμπούς, Τζιτς και Μπότκα – πάνω από ένα λεπτό μακριά απ’το Fabia R5 του Αθανασούλα. Τη δεκάδα συμπληρώνουν οι Μπόυτβιλας, Παντελή από Κύπρο (Lancer Evo X) και Τλούστακ (Fabia S2000). To Sτρίβειν βρέθηκε στις ειδικές και σας μεταφέρει τα καλύτερα στιγμιότυπα της πρώτης μέρας στο παρακάτω δικό μας βίντεο:

Οι οδηγοί θα έλυναν τις διαφορές τους τη δεύτερη και τελευταία μέρα του αγώνα που περιλάμβανε 7 ειδικές διαδρομές, δηλαδή 4 διαφορετικές, 3 εκ των οποίον επαναλαμβάνονταν το απόγευμα. Η καλή μέρα φαίνεται απ’το πρωί, έτσι και για τον Καγιετάνοβιτς η πρώτη ειδική στα Αθίκια του έδωσε ξανά το προβάδισμα έναντι των αντιπάλων του. Πολύ μικρό, αλλά δεν παύει να είναι προβάδισμα. Στα 6,1 δευτερόλεπτα πίσω του ο Αθανασούλας και μόλις 0,3 πιο πίσω ο Κρεγκ Μπριν που πιστεύει πως η μάχη είναι ανοιχτή και πως το Ράλλυ είναι δικό του! Αυτό έκανε στην επόμενη ειδική, όταν και πέρασε πρώτος 17,2 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Καγιετάνοβιτς, την ώρα που η Greek Team έπεφτε τρίτη 20 δευτερόλεπτα πίσω, αλλά πολύ κοντά στη δεύτερη θέση. Ταυτόχρονα ο Λουκιανούκ (Fiesta R5) που έπαθε λάστιχο στην πρώτη ειδική, τώρα έσπασε την ανάρτησή του και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Άσχημα νέα για εκείνον, τέλεια νέα για τον Σερδερίδη που ξαφνικά «βλέπει» δεκάδα για πρώτη φορά σε αγώνα ERC.

ralli_acropolis3_1610

Στην ίδια ειδική Κλένια-Μυκήνες, ο Μάρτιν, ο ομόσταυλος του Μπριν στην Peugeot, πήγε ευθεία σε μια αριστερή στροφή και έπεσε πάνω σε αυτοκίνητο θεατή τελειώνοντας εκεί τον αγώνα του. Η 5η ειδική Κεφαλάρι ήταν δύσκολη για τον Μπριν που είχε πρόβλημα με τους υαλοκαθαριστήρες, παρ’όλα αυτά έκανε τον καλύτερο χρόνο και αύξησε τη διαφορά του πάνω από μισό λεπτό απ’τον Καγιετάνοβιτς. Ο Αθανασούλας θα μπορούσε να είχε περάσει δεύτερος αν δεν έκανε ένα τετ α κέ στο τέλος της ειδικής μπροστά στην κάμερα του Sτρίβειν που τον ανάγκασε να χάσει πολύτιμα δευτερόλεπτα μέχρι να φτάσει στον τερματισμό. Για να καταλάβετε πόσο γλιστρούσε η λάσπη σκεφτείτε ότι με δυσκολία στεκόσουν στα πόδια σου μόλις πατούσες μέσα στην ειδική…

Η 6η ειδική ήταν ο εφιάλτης του Μπριν. Εκεί κρίθηκε όλος ο αγώνας. Ο συνοδηγός του δεν έβαλε τις ασφάλειες στο καπό, το οποίο σηκώθηκε, έσπασε το παρμπριζ, μπλόκαρε το οπτικό πεδίο του οδηγού και μας θύμισε Μάρκο Μάρτιν στο Ακρόπολις του 2003 με το καπό ανεβασμένο κι εκείνος flat out να βλέπει το δρόμο μέσα από μια χαραμάδα! Το ίδιο προσπάθησε να κάνει και ο Ιρλανδός, αλλά για κακή του τύχη, στα κατηφορικά κομμάτια της 6ης ειδικής Ζήρεια δεν έβλεπε τίποτα παρά μόνο κάτω το δρόμο και έχασε πολύ χρόνο πέφτοντας 10 δευτερόλεπτα πίσω απ’τον Καγιετάνοβιτς. Υπο κανονικές συνθήκες κανένα πρόβλημα. Είχε όλο το χρόνο να πάρει πίσω την πρώτη θέση μετά το μεσημεριανό service.

Τότε ήταν που τα βουντού του Καγιετάνοβιτς έπιασαν τόπο! Στο service park κατακλυσμός, στις ειδικές ποτάμια νερού και λάσπης, πρόσβαση μηδέν για ασθενοφόρα και απαγορευτικές πτητικές συνθήκες για το ελικόπτερο ασφαλείας. Τι σήμαινε αυτό; Ο αγώνας είχε πλέον λήξει. Με μια αποφασιστική κίνηση, οι διοργανωτές – για πρώτη φορά φέτος η Ο.Μ.Α.Ε. – ακύρωσαν τις τρεις εναπομείνασες ειδικές, παίρνοντας μια σοφή απόφαση που δεν θα ρίσκαρε την ασφάλεια των πληρωμάτων και δε θα έβαζε σε κίνδυνο κανέναν θεατή. Ο μόνος που αντέδρασε ήταν ο Μπριν, αφού ήξερε πως μπορούσε να το κερδίσει αυτό το Ράλλυ και ότι αυτή η απόφαση του το στερούσε. Μέχρι και στη συνέντευξη τύπου, κρατούσε μια μικρή απογοήτευση για την οριστική διακοπή του αγώνα, λέγοντας πως ήταν πολύ απότομη και ότι ίσως αν περίμεναν μία με δύο ώρες, όλα θα ήταν πολύ καλύτερα. Βέβαια, σεβάστηκε την απόφαση αυτή και δήλωσε πως είναι σίγουρος ότι πάρθηκε για το συμφέρον όλων των οδηγών. Η μόνη του παρηγοριά ήταν το τρόπαιο Colin McRae που του απονεμήθηκε στο τέλος, ώστε να τον επιβραβεύσουν για την πολύ γρήγορη οδήγηση και την άποψη του «ποτέ δεν το βάζω κάτω» όπως και ο αδικοχαμένος McRae.

ralli_acropolis5_1610

Ο Καγιετάν Καγιετάνοβιτς έγινε πρωταθλητής με μια νίκη σε ένα από τα πιο δύσκολα Ράλλυ Ακρόπολις όλων των εποχών. Σε μια ονειρική σεζόν με μια ιδιωτική ομάδα, κέρδισε σε κάθε επιφάνεια και κατέκτησε επάξια τον τίτλο για το 2015 στο ERC. Όμως, η πραγματική επιτυχία είναι αυτό το τεράστιο κατόρθωμα των Ελλήνων, του Λάμπρου Αθανασούλα και του Νίκου Ζακχαίου που με σοβαρότητα, υπευθυνότητα, πάθος, υπερπροσπάθεια και μεγάλη ψυχική δύναμη έφτασαν στο τρίτο σκαλί του βάθρου και έκαναν όλους εμάς υπερήφανους, δείχνοντας προς τα έξω πόσο καλά μπορεί να οδηγεί ένα ελληνικό πλήρωμα και ταυτόχρονα να το ευχαριστιέται και να περνάει τόσο καλά με το αμάξι που «γνώρισαν» μόλις πριν λίγες μέρες… Επίσης, έδειξαν και το μεγαλείο της ψυχής τους, προσφέροντας τα χρήματα που τους δόθηκαν απ’το ERC (5000 ευρώ) στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Λουτρακίου.

ralli_acropolis4_1610

Εκτός, όμως, από την ελληνική αυτή επιτυχία, πρέπει να θεωρηθεί επιτυχημένο ένα τέτοιο Ράλλυ Ακρόπολις που προβάλλει τη χώρα μας στο εξωτερικό και φωνάζει σ’αυτούς που θέλουν να κάνουν κάτι να επιστρέψει στο καλεντάρι του WRC. Σ’αυτήν την κατεύθυνση κινούνται και οι προσπάθειες της Seajets που στήριξε οικονομικά και με κάθε μέσο τον φετινό αγώνα. Η εταιρεία αναζητά κάτι μακροπρόθεσμο και είναι στα σχέδιά της να προσπαθήσει να κάνει το καλύτερο δυνατό για το Ράλλυ Ακρόπολις με στόχο την επιστροφή στο WRC. Οι οικονομικές συγκυρίες στη χώρα μας δεν επιτρέπουν σπατάλες, αλλά ένας τέτοιος αγώνας μόνο οφέλη μπορεί να προσφέρει. Μακάρι, όλοι οι υπεύθυνοι να το καταλάβουν και σύντομα μάλιστα. Μόνο αν προσπαθήσουμε όλοι μαζί και συνεννοηθούμε θα έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα…

Περισσότερα για αυτοκίνητα ΕΔΩ

Νέο Volkswagen Polo: μοντέρνο, όμορφο, ψηφιακό και πολύ hi-tech
Το νέο Honda HR-V e:HEV στην Πανευρωπαϊκή του παρουσίαση
H Mitsubishi Motors παρέδωσε το Space Star στον νικητή του GNTM
H νέα Mercedes EQS: το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας
Renault KADJAR: Με την καλύτερη σχέση τιμής – εξοπλισμού της κατηγορίας
Η μοναδική Ford Mustang Mach 1 στην Ελλάδα