Αθήνα

19 oC

σποραδικές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Παπαχελάς για Δένδια-Τσαβούσογλου: Δεν πήγε καλά – Θα μπορούσε να χειροτερέψει η κατάσταση με μονομερή ενέργεια της Τουρκίας

AUTO

Renault Clio RS 220 Trophy: Μια ιδιαίτερη πρόταση για τον ψαγμένο οδηγό, που θέλει να ξεχωρίζει απ’ τη… μάζα

Όταν η Renault βάζει τη λέξη Trophy σε κάποιο δημιούργημά της, τότε όλοι γνωρίζουμε πως κάτι καλό θα βγει στην παραγωγή. Κάτι που να είναι καλύτερο, γρηγορότερο και πιο σπορ

Όταν η Renault βάζει τη λέξη Trophy σε κάποιο δημιούργημά της, τότε όλοι γνωρίζουμε πως κάτι καλό θα βγει στην παραγωγή. Κάτι που να είναι καλύτερο, γρηγορότερο και πιο σπορ από πολλά αυτοκίνητα του ανταγωνισμού.

Του Κώστα Μπουλούκη (strivein.gr)

Έτσι και τώρα, το νέο Clio RS 220 ήρθε για να ταράξει τα νερά των μικρών hot hatcbacks και να δώσει ένα γερό μάθημα στα αυτοκίνητα που νομίζουν ότι έχουν σπορ χαρακτήρα. Είναι η πιο hardcore έκδοση του Clio και το όνομα Trophy επανήλθε μετά από το Clio RS Trophy 182 του 2005, ώστε να δώσει μια συλλεκτική χροιά στο νέο Clio. Άλλωστε κι εκείνα τα προηγούμενης γενιάς Clio, είχαν το χαρακτηριστικό να τα βλέπεις σπάνια στο δρόμο, αλλά ταυτόχρονα να είναι πολύ οδηγοκεντρικά.

renault_clio2_0711

Δεν είναι, λοιπόν, τυχαία η επιλογή του ονόματος και αν κρίνουμε από τον εξωφρενικά σκληροπυρηνικό χαρακτήρα του πρόσφατου Megane RS 265 Trophy, το μικρότερο συνονόματο αδερφάκι του θα έχει πολλά να μας πει στο δρόμο. Το Clio τέταρτης γενιάς κυκλοφορεί τα τελευταία δύο χρόνια και μάλιστα υπάρχει διαθέσιμο το RS με 200 ίππους. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δέχτηκε κριτική για το ότι δεν εστιάζει όσο θα έπρεπε στον οδηγό, ειδικά με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο που δε δίνει πρωτοβουλίες στον οδηγό και δεν υπακούει σε όλες τις εντολές του. Οπότε, έπρεπε να φτιάξουν ένα καλύτερο από το ήδη υπάρχον και να βελτιώσουν όλα τα τρωτά του σημεία. Έτσι κι έγινε.

Το Clio RS 220 Trophy, όπως λέει και το όνομά του, έχει 220 άλογα που παράγονται από τα 1618 κ.εκ. του τούρμπο κινητήρα. Οι μηχανικοί της Renault φρόντισαν να αυξήσουν την ισχύ και τη ροπή (260 Nm), καθώς και να βελτιώσουν το EDC κιβώτιο, την ανάρτηση και το τιμόνι. Με μια νέα χαρτογράφηση του κινητήρα, μεγαλύτερο τούρμπο, νέα εισαγωγή αέρα και βελτιωμένη εξάτμιση δημιουργείται ένας εκρηκτικός συνδυασμός για καυτές επιδόσεις. Ο οδηγός θα φτάσει την κάθε ταχύτητα μέχρι τον κόφτη στις 6.800 στρ/λεπτό, ενώ στην 4η και 5η θα έχει επιπλέον τη λειτουργία turbo boost που αυξάνει τη διαθέσιμη ροπή στα 280 Nm! Σε ό,τι αφορά το κιβώτιο, έγιναν σημαντικές αλλαγές για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα του απλού RS.

renault_clio_0711

Τοποθετήθηκε ένα λογισμικό – όχι παράνομο σαν της VW! – που κάνει πιο γρήγορες τις αλλαγές στο μισό χρόνο σε σχέση με το παλιό EDC στη θέση «Race». Μείωσαν ακόμα και τη διαδρομή που κάνει το χειριστήριο στο τιμόνι κατά 30%, ώστε να κερδίσουν κι άλλο χρόνο, να γίνονται αστραπιαία οι αλλαγές. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι πλέον το κιβώτιο αφήνει τον οδηγό να κάνει τις αλλαγές που θέλει, όταν τις θέλει, ακόμα και κοντά στον κόφτη, ενώ δε θα επέμβει να του κατεβάσει ή ανεβάσει ταχύτητα χωρίς να ζητηθεί. Με το launch control και τη λειτουργία του κιβωτίου να κατεβάζει όσες ταχύτητες θέλει ο οδηγός κρατώντας πατημένο το κουμπί στο τιμόνι, το Clio RS 220 Trophy φωνάζει από μακριά πως θέλει να μπει σε πίστα να λιώσει όλα του τα λάστιχα! Μια και είπαμε λάστιχα, η Renault το φρόντισε και αυτό, βάζοντας τα Michelin Pilot Super Sport στις 18άρες ζάντες του για να κολλάει στην άσφαλτο. Εκτός αυτού, η ανάρτηση χαμήλωσε κατά 2 εκατοστά μπροστά και 1 πίσω, ενώ παράλληλα έγινε πιο σφιχτή για πιο καλό και άμεσο στρίψιμο.

Για να ολοκληρωθεί το πακέτο της οδηγικής απόλαυσης, το τιμόνι είναι πια πιο γρήγορο και αφήνει τον οδηγό να διορθώνει άμεσα και με ακρίβεια την τροχιά του μέσα σε μια στροφή ή αν κάτι δεν πάει καλά στο δρόμο. Για να είναι ακόμα πιο θελκτικό -ειδικά στους νέους που βράζει το αίμα τους (!) – φορτώθηκε με το κατάλληλο bodykit, μαύρη οροφή, εντυπωσιακές ζάντες και το σήμα Trophy σε κάθε γωνιά του. Στο ίδιο μοτίβο και το εσωτερικό, όπου το σπορ δερμάτινο τιμόνι με τα τεράστια, σταθερά “αυτάκια”-χειριστήρια από πίσω του, τα αλουμινένια πεντάλ και το κουμπί start-stop δημιουργούν μια έντονα σπορ ατμόσφαιρα.

renault_clio4_0711

Το Renault Clio RS 220 Trophy δε θα το αγοράσει κάποιος για να κάνει τα ψώνια του στην πόλη, ούτε να πηγαίνει ταξίδια, ούτε για να μην καταναλώνει πολλά. Θα το αγοράσει για να ευχαριστηθεί την οδήγηση, να χαρεί ένα πραγματικά σπορ hatchback σε έναν δρόμο με στροφές και γιατί όχι σε μια πίστα. Από τις πίστες έχει γεννηθεί και το 220 Trophy, από μια εταιρεία με παράδοση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό που έχει κερδίσει πρωταθλήματα στη Formula 1 και εκεί είναι ο προορισμός του. Άσχετα που στην Ελλάδα δεν έχουμε πίστες. Ακόμα κι αν είχαμε, βέβαια, λίγοι είναι εκείνοι που θα το επέλεγαν. Αυτό είναι που το κάνει και τόσο ξεχωριστό…

Περισσότερα για τα αυτοκίνητα ΕΔΩ

Η μοναδική Ford Mustang Mach 1 στην Ελλάδα
Νέα Skoda Fabia: μεγαλύτερη, πιο σπορ, ακόμα πιο ασφαλής
Νέο Volkswagen Tiguan: πλήρης γκάμα, αιχμή του δόρατος το eHybrid
Mazda MX-5. Το θρυλικό roadster γίνεται ακόμα καλύτερο
Νέο Hyundai Tucson Plug-in Hybrid 4×4
Το Peugeot 208 πρώτο σε πωλήσεις στην Ευρώπη