• Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου
  • 17:40

Αθήνα

21 oC

αραιές νεφώσεις

VW #dieselgate: Ανακαλούνται 8,5 εκ. οχήματα στην Ευρώπη

VW #dieselgate: Ανακαλούνται 8,5 εκ. οχήματα στην Ευρώπη

Με τη γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών (ΚΒΑ) να επιβάλλει σήμερα στην VW AG να προχωρήσει άμεσα στην ανάκληση 2,4 οχημάτων που χρησιμοποιούν το παράτυπο λογισμικό χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων και κυκλοφορούν… εντός των τειχών της χώρας, η εταιρεία «υποχρεώθηκε» να ανακοινώσει και επίσημα πλέον πως θα προβεί στην ανάκληση και των υπολοίπων 6,1 εκ. μοντέλων της που φέρουν το διαβόητο «defeat device» και έχουν διατεθεί σε όλες τις επιμέρους αγορές της γηραιάς ηπείρου την επίμαχη περίοδο 2009-2015.

vw1_5

Επί του θέματος, η παρέμβαση του ίδιου του Υπουργού Μεταφορών της χώρας, Alexander Dobrindt, ήταν σήμερα κάτι παραπάνω από σαφής. Σε δήλωσή του παρουσία δημοσιογράφων του διεθνούς Τύπου στην πόλη του Βερολίνου, ο Dobrindt τόνισε χαρακτηριστικά πως «η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών θα επιβλέψει η ίδια τόσο το πρώτο στάδιο της ανάκλησης των γερμανικών οχημάτων που φέρουν το παράτυπο λογισμικό, όσο και την εξέλιξή της στην πορεία». Σύμφωνα με δημοσίευμα της Bild, λίγες ώρες πριν, οι αρχές της Γερμανίας απέρριψαν με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο την πρόταση της VW για «εθελοντική» συμμετοχή των ιδιοκτητών των εν λόγω οχημάτων στο πρόγραμμα ανάκλησης. Υπό την έντονη πολιτική αυτή πίεση, οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας δε φάνηκε να έχουν πλέον περισσότερα περιθώρια για ελιγμούς και… καθυστερήσεις. Έτσι, δια στόματος του ίδιου του CEO της, Matthias Muller, υποχρεώθηκαν σήμερα να ανακοινώσουν και επίσημα τη δέσμευσή τους για ένα πρόγραμμα ανάκλησης που αφορά όχι μόνο στα «εγχώρια» μοντέλα του Ομίλου, αλλά και των σύνολο των ευρωπαϊκών.

Η ανάκληση αφορά σχεδόν 8,5 εκ. μοντέλα, αριθμός που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ειδικών, αντιστοιχεί σε κάτι λιγότερο από το 1/3 των οχημάτων που συνολικά έχει διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά ολόκληρος ο Όμιλος VW από το 2009 μέχρι και τα τέλη του περασμένου Αυγούστου. Από αυτά, τα 2,4 εκ. αφορούν οχήματα που διατέθηκαν στη γερμανική αγορά, αριθμός που υπερβαίνει κατά 500.000 το συνολικό αριθμό των οχημάτων που ανακλήθηκαν το 2014 στο σύνολο των κατασκευαστών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Σε κάθε περίπτωση, ο… εξαναγκασμός της VW AG να προχωρήσει το συντομότερο δυνατό στην «υποχρεωτική» ανάκληση των «πειραγμένων» αυτοκινήτων της, απορρίπτοντας το σενάριο της «εθελοντικής» συμμετοχής των ιδιοκτητών της στο εν λόγω πρόγραμμα, είναι κάτι το πρωτοφανές στο χώρο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, γεγονός που, αν μη τι άλλο, καταδεικνύει πως οι αρχές έχουν αρχίσει να χάνουν την υπομονή τους απέναντι στο παιχνίδι των… καθυστερήσεων που φαίνεται να παίζουν οι ιθύνοντες του Γερμανικού Ομίλου. Η πίεση προς τους τελευταίους καθίσταται ακόμα πιο έντονη, μιας και η εταιρεία είναι υποχρεωμένη, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών της χώρας, «να μοιραστεί με τις αρχές όλες τις τεχνικές πληροφορίες που αφορούν την επιδιόρθωση των οχημάτων έως τα μέσα Νοεμβρίου». Συμπλήρωσε μάλιστα πως «η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών θα δοκιμάσει τα επιδιορθωμένα οχήματα για να διαπιστώσει πως οι αλλαγές ήταν επιτυχείς».

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, περισσότερα από 3,6 εκ. οχήματα θα χρειαστούν εκτενείς αλλαγές (βλ. αντικατάσταση ή πλήρη ανακατασκευή επιμέρους εξαρτημάτων), γεγονός που σίγουρα θα εκτοξεύσει σε υψηλά επίπεδα το κόστος της ανάκλησης που -φυσικά- θα επιβαρύνει αποκλειστικά την ίδια τη γερμανική εταιρεία. Για τα υπόλοιπα οχήματα εκτιμάται πως ένας απλός(;) επαναπρογραμματισμός της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου θα επιφέρει θα επιθυμητά και συμβατά με την ευρωπαϊκή και όχι μόνο νομοθεσία αποτελέσματα.

Εν τω μεταξύ, όπως σας είχαμε αποκαλύψει πριν μια ακριβώς εβδομάδα με σχετική ανάρτησή μας (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ), πληθαίνουν οι φήμες που θέλουν την γερμανική εταιρεία να χρησιμοποιεί ένα δεύτερο λογισμικό ως «βοηθητικό σύστημα ελέγχου των εκπομπών ρύπων» στους MY2016 πετρελαιοκινητήρες της στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Σύμφωνα με πηγές προερχόμενες από τις ΗΠΑ, το νέο λογισμικό είναι ικανό να ζεστάνει τον καταλύτη πιο γρήγορα, κάτι που βελτιώνει την απόδοση του συστήματος AdBlue, το οποίο με τη σειρά του διασπά τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε οξυγόνο και άζωτο.

Εν τω μεταξύ, δημοσίευμα του περιοδικού Der Spiegel, επικαλούμενο πηγές που βρίσκονται πολύ κοντά στις ανακριτικές, αναφέρει σήμερα πως περισσότερα από 30 διευθυντικά στελέχη του Ομίλου VW γνώριζαν για την ύπαρξη του παράνομου λογισμικού χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων. Αξιοσημείωτο, πάντως, είναι το γεγονός πως, από τη μεριά της, η VW δεν διέψευσε την ουσία της είδησης, καθώς περιορίστηκε στο να… διευκρινίσει απλώς πως «ο αριθμός αυτός δεν είναι βάσιμος»!

Σημερινά, επίσης, δημοσιεύματα του πρακτορείου Reuters αλλά και της Wall Street Journal αναφέρουν πως ο Falko Rudolf, ο οποίος διετέλεσε υπεύθυνος εξέλιξης των κινητήρων ντίζελ της VW AG κατά την περίοδο 2006-2010, τέθηκε σε διαθεσιμότητα. Σήμερα, ο Rudolf κατέχει διευθυντική θέση στο εργοστάσιο κατασκευής συστημάτων μετάδοσης του Ομίλου στην πόλη Kassel. Προς το παρόν, η γερμανική εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει την παραπάνω είδηση.

Κλείνοντας με τις νεότερες εξελίξεις επί του όλου θέματος, αξίζει να σταθούμε στη νέα… έφοδο των εισαγγελικών και αστυνομικών αρχών, αυτή τη φορά στη γειτονική μας Ιταλία, στα κεντρικά γραφεία της VW στην πόλη της Βερόνα, όσο και στην έδρα της Lamborghini στην Σαντ’ Άγκατα της Μπολόνια.

Πηγή

Send this to a friend