Αθήνα

24 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Παρουσιαστής του ΣΚΑΪ βγήκε on air με γύψο… ΠΑΣΟΚ (ΦΩΤΟ)

AUTO

VW Golf 1.0 TSI Bluemotion: Απ’ το 1989 έχουμε να δούμε ένα Golf με κινητήρα 1.000 κυβικών

Απ’ το 1989 έχουμε να δούμε ένα Golf με κινητήρα 1000 κυβ. εκ. και ήρθε η ώρα να επανεμφανιστεί! Προφανώς κι ευτυχώς όχι ο ίδιος που απέδιδε μόλις 45 ίππους.

Απ’ το 1989 έχουμε να δούμε ένα Golf με κινητήρα 1000 κυβ. εκ. και ήρθε η ώρα να επανεμφανιστεί! Προφανώς κι ευτυχώς όχι ο ίδιος που απέδιδε μόλις 45 ίππους.

Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο με πρωτοποριακές τεχνολογίες, που με τη χρήση τούρμπο φτάνει τα 115 άλογα. Αν και η Ford και η Toyota διαθέτουν ήδη το Focus και το Auris αντίστοιχα με 1000άρη (και 1200άρη) τούρμπο, ήταν σειρά της πρώτης διδάξασας του downsizing, της VW να βγάλει κι εκείνη αντίστοιχη έκδοση στο μικρομεσαίο της, αντικαθιστώντας μ’αυτόν τον τρόπο τον 1,2 TSI που κυκλοφορούσε ήδη απ’ το Golf προηγούμενης γενιάς.

Του Κώστα Μπουλούκη (Strivein.gr)

Ο νέος κινητήρας με κωδικό EA211, ξεκίνησε ως ατμοσφαιρικός απ’ το μικρό up! Και με τις κατάλληλες ρυθμίσεις τοποθετείται πλέον και στο Golf.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά: τρικύλινδρος κινητήρας 1 λίτρου (1000 κυβ. εκ.) με υπερτροφοδότηση καυσαερίων (τούρμπο), άμεσο ψεκασμό καυσίμου, μειωμένο βάρος και άψογη διαχείριση του συστήματος ψύξης. Η μέγιστη ισχύς του είναι 115 ίπποι, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 200 Nm διαθέσιμη από χαμηλά, τιμές οι οποίες είναι καλύτερες απ’τις αντίστοιχες του 4-κύλινδρου 1,2 TSI.

golf3_2410

Δεν είναι μόνο η καλύτερη απόδοση αυτού του συνόλου που το κάνει ξεχωριστό, αλλά όλες αυτές οι καινοτομίες στα μηχανικά μέρη. Το βάρος του κινητήρα είναι μόλις 89 κιλά και οι εκπομπές ρύπων έχουν κρατηθεί κάτω απ’τα 100 gr CO2/Km, κάτι που σημαίνει απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας. Η μείωση στο βάρος έχει γίνει με τη βοήθεια πιο ελαφρών υλικών και απ’ το ότι όλα τα βασικά εξαρτήματα όπως η αντλία νερού, ο κομπρέσορας του A/C και το δυναμό είναι ενσωματωμένα στον κινητήρα χωρίς επιπλέον θήκες ή στηρίγματα.

Επίσης ενσωματωμένη πλήρως στο καπάκι της κεφαλής είναι η πολλαπλή εξαγωγή. Λόγω των διαφορετικών θερμοκρασιών υπάρχει άλλος θερμοστάτης για την κυλινδροκεφαλή κι άλλος για τον στροφαλοφόρο, ενώ οι κυψέλες του ψυγείου ανοίγουν με βάση τις ανάγκες ψύξης. Τέλος, για τη μείωση των τριβών έχει τοποθετηθεί οδοντωτός ιμάντας χρονισμού των βαλβίδων, ο οποίος μάλιστα είναι και εφ’όρου ζωής! Αναλυτικά ρίξ’ τε μια ματιά στον κινητήρα στην παρακάτω διαφωτιστική φωτογραφία:

golf_2410

Το νέο Golf TSI φτιάχτηκε να έχει και δυναμικά χαρακτηριστικά. Έτσι, η ροπή είναι αρκετή (175 Nm) ήδη απ’τις 1500 στρ/λεπτό και λόγω της ηλεκτρικής βαλβίδας αποβλήτων καυσαερίων (wastegate) η πίεση του τούρμπο ρυθμίζεται ανάλογα με τις αντίστοιχες συνθήκες με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία υστέρηση στα χαμηλά και ομαλή, σωστή λειτουργία όσο κι αν πατήσουμε ή αφήσουμε το γκάζι. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων (ή 7 DSG) που μπορεί να φτάσει τη μέση κατανάλωση στα 4,3 l/100 km, ενώ ταυτόχρονα να φτάσει το Golf στα πρώτα 100 km/h σε 9,7 δευτερόλεπτα και να συνεχίζει με το γκάζι στο πάτωμα μέχρι τα 204 km/h.

Ως Bluemotion έχει όλα τα εξωτερικά χαρακτηριστικά της έκδοσης, δηλαδή τη μπροστινή μάσκα που δεν αφήνει να περνάει αέρας, πίσω αεροτομή, 16άρες ζάντες αλουμινίου (έκδοση Comfortline) με ειδικά λάστιχα χαμηλής τριβής και χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 1,5 εκατοστό σε σχέση με το κανονικό Golf. Αν και διαθέτει το μπλοκέ διαφορικό XDS+, οι σπορ δυνατότητες του Golf περιορίζονται με το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως και με το ηλεκτρικό χειρόφρενο, αφού – όπως έχουμε ξαναπεί- σκοτώνουν με τη μία κάθε επιθυμία του οδηγού να γνωρίσει τη φυσική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο όριο.

Η νέα έκδοση του Golf 7 ταιριάζει γάντι στα δεδομένα της ελληνικής αγοράς και είναι σίγουρο πως θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία από τις αντίστοιχες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Άλλωστε, γιατί να πάρεις ένα πετρέλαιο όταν υπάρχει ένα τέτοιο, συγκριτικά πιο γρήγορο, βενζινοκίνητο που καταναλώνει ελάχιστα και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας; Η απάντηση δική σας…

golf4_2410

Περισσότερα για τα αυτοκίνητα ΕΔΩ

Νέο Volkswagen Polo: μοντέρνο, όμορφο, ψηφιακό και πολύ hi-tech
Το νέο Honda HR-V e:HEV στην Πανευρωπαϊκή του παρουσίαση
H Mitsubishi Motors παρέδωσε το Space Star στον νικητή του GNTM
H νέα Mercedes EQS: το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της πολυτελούς κατηγορίας
Renault KADJAR: Με την καλύτερη σχέση τιμής – εξοπλισμού της κατηγορίας
Η μοναδική Ford Mustang Mach 1 στην Ελλάδα