Αθήνα

19 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Survivor: Αποβάλλουν James Καφετζή και Νίκο Μπάρτζη;

BUSINESS

H μεγάλη επιστροφή της Παπουτσάνης

Είναι από τις μακροβιότερες επιχειρήσεις της χώρας η οποία αν και βρέθηκε πριν από μερικά χρόνια σε δεινή οικονομική κατάσταση, κατάφερε να ορθοποδήσει καταφέρνοντας μέσα στα τελευταία χρόνια να υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις της.

Ο λόγος για την Παπουτσάνης που μετρά 150 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία καλλυντικών προϊόντων, είναι δε ο βασικός προμηθευτής όλων των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας ενώ εν μέσω πανδημίας εισήλθε και στην αγορά των αντισηπτικών.

Η εταιρεία διαθέτει ένα από τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά εργοστάσια στην Ευρώπη, το οποίο βρίσκεται στη Ριτσώνα. Κατάφερε δε να μέσα σε λίγα χρόνια να διπλασσιάσει το μερίδιο αγοράς της στην Ελλάδα και να επεκταθεί σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού.

Η διοίκηση της εταιρείας επενδύει συνεχώς σε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες με αποτέλεσμα το εργοστάσιο της Παπουτσάνης να θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες και πιο σύγχρονες μονάδες παραγωγής σαπώνων και ξενοδοχειακών καλλυντικών στην Ευρώπη και η μοναδική στην Ελλάδα.

Παράγει για ίδιο λογαριασμό και για λογαριασμό τρίτων σαπούνια και καλλυντικά, απευθυνόμενη συγχρόνως με ανάλογα προϊόντα, όπως αφρόλουτρα, άλλα σαμπουάν και είδη καθαρισμού και ατομικής υγιεινής, σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και κρουαζιερόπλοια. Για ορισμένα από αυτά συνεργάζεται με την εταιρεία φυτικών καλλυντικών Κορρές. Τα επώνυμα προϊόντα της φέρουν τα εμπορικά σήματα «Καραβάκι», «Κορρές», «Πράσινα παραδοσιακά», «Aromatics», «Papoutsanis Family», «Glycerine», «Natura», «Olivia», «Papoutsanis Baby», «Papoutsanis Kids», «Skin Essentials», «Personelle Papoutsanis».

Οι εξαγωγές της Παπουτσάνης για το 2020 ανήλθαν σε 20 εκατ., που αντιπροσωπεύει ποσοστό άνω του 49% του συνολικού κύκλου εργασιών, έναντι 15 εκατ. της προηγούμενης χρήσης. Το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 8% από πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά, το 53% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 14% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

Προορισμοί των προϊόντων που εξάγει και, κυρίως, των ειδών που προορίζονται για χρήση από ξενοδοχειακές μονάδες, είναι οι χώρες Αυστραλία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Κύπρος, Λεττονία, Λιβύη, Λιθουανία, Νότια Κορέα, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρωσία, Σερβία, Σλοβενία και Σουηδία.

Η εταιρεία από την περασμένη άνοιξη, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, μπήκε στην παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών με χρήση οινοπνεύματος. Διαθέτοντας την παραγωγική ικανότητα και ευελιξία να καλύψει άμεσα και στο μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες της χώρας, η εταιρεία κατάφερε να λάβει την έγκριση των αρμοδίων αρχών για την παραγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων. Η κατηγορία των αντισηπτικών προϊόντων αναπτύσσεται συνεχώς και πλέον αριθμεί μία γκάμα δέκα διαφορετικών κωδικών σε εύρος μεγεθών και συσκευασιών, προκειμένου να ανταποκριθεί σε διαφορετικές ανάγκες και περιστάσεις, τόσο σε επίπεδο ατομικής χρήσης όσο και για τις ανάγκες βιομηχανικών και εταιρικών πελατών, μεγάλων καταστημάτων και ξενοδοχείων.

Ιστορία 150 χρόνων και το παρ΄ολιγον λουκέτο

Η ιστορία της Παπουτσάνης ξεκινά από το νησί της Λέσβου το 1870. Το κατάφυτο από ελαιόδεντρα νησί του Βορείου Αιγαίου, εμπνέει τον οραματιστή και επιχειρηματία της εποχής Δημήτρη Παπουτσάνη, για την κατασκευή του πρώτου ατμοκίνητου εργοστασίου παραγωγής ελαιόλαδου και σαπωνοποιείου της περιοχής. Με εκλεκτές πρώτες ύλες τα αγνά φυτικά έλαια, αρχίζει να παράγει πράσινο σαπούνι ελαιόλαδου και ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία μιας ιστορικής εταιρίας.

Το 1913 η εταιρία μεταφέρει τη μονάδα παραγωγής της από το νησί της Λέσβου, στον Πειραιά και γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, με την κατασκευή ενός από τα πρώτα εργοστάσια παραγωγής σαπουνιού στην Ελλάδα. Το 1917 ξεκινάει από το εργοστάσιο του Πειραιά η παραγωγή πράσινου σαπουνιού μπουγάδας για τις νοικοκυρές της εποχής αλλά και η παραγωγή κύβων σαπουνιού Μασσαλίας για ευρεία κατανάλωση. Το 1936 η παραγωγή του εργοστασίου καινοτομεί ξανά και επεκτείνεται στον τομέα της αρωματικής σαπωνοποιίας παρουσιάζοντας κάτι πρωτόγνωρο στην ελληνική αγορά της εποχής: Σαπούνι με άρωμα πασχαλιάς και σαπούνι «Φλώρα», το πρώτο σαπούνι σε συσκευασία ζελατίνας. Στις αρχές της δεκαετίας του ’50, με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου της ελληνικής κοινωνίας, η εταιρία Παπουτσάνης βρίσκει πρόσφορο έδαφος και παρουσιάζει στην αγορά το εμβληματικό «Καραβάκι», ένα αρωματικό σαπούνι που γνωρίζει διαχρονική επιτυχία μέχρι και σήμερα.

Το 1967 μεταφέρει τις εγκαταστάσεις της στην Κάτω Κηφισιά και επεκτείνεται σε νέες μονάδες παραγωγής λιπαρών οξέων-γλυκερίνης, καλλυντικών και βρώσιμων ελαίων και λιπών.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, το νέο εργοστάσιο της Κηφισιάς κατασκευάζει το πρώτο σαπούνι γλυκερίνης με την υπογραφή Παπουτσάνης.

Το 1990 η Παπουτσάνης πωλείται στον Όμιλο Δαυίδ και ονομάζεται σε Plias. H πορεία δεν ήταν η αναμενόμενη. Μάλιστα το 2010 η εταιρεία βρέθηκε ένα βήμα πριν το λουκέτο, καθώς οι ζημιές της αλλά και ο δανεισμός ήταν υψηλός ενώ οι εργαζόμενοι βρισκόταν σε απεργιακές κινητοποιήσεις λόγω απολύσεων.
Η λύση ήρθε από τους Γεώργιο Γκάτζαρο και Μενέλαο Τασσόπουλο, που βρίσκονται και τώρα στο τιμόνι που σταδιακά απέκτησαν και την πλειοψηφία των μετοχών από τον όμιλο Δαυίδ. Ακολούθησε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αποπληρωμή υποχρεώσεων και συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού για να μπορέσει η Παππουτσάνης να κάνει δυναμικό comeback στο ελληνικό επιχειρείν.

Η Ολυμπία Οδός υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας
Beat: Ανακοίνωση με αφορμή την αναπαραγωγή Fake News
Η SKY express αλλάζει τα δεδομένα ξανά! Διάλεξε εσύ ναύλο, υπηρεσίες και ανέσεις και ταξίδεψε όπως σου αξίζει
Πασχαλινά Αβγά ΑΒ: Η ΑΒ Βασιλόπουλος διπλασιάζει την αγάπη για τα παιδιά της Αμυμώνης
Η υγειονομική κρίση στάθηκε εμπόδιο στην ανάπτυξη
Το 5G ήρθε, το 3G φεύγει