Αθήνα

27 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Κρίσιμη τηλεδιάσκεψη για τον κορονοϊό – Στα “κόκκινα” από νέα κρούσματα και διασωληνωμένους σε ΜΕΘ

CALLER'S CHOICE

(ΦΩΤΟ) Αυτό ήταν το μοιραίο ελικόπτερο της Αεροπορίας Στρατού που συνετρίβη στο Σαραντάπορο

Το μοιραίο ελικόπτερο που στοίχισε τη ζωή σε τέσσερα άτομα, εκτελούσε την πτήση Λάρισα – Κοζάνη, ήταν για το θρυλικό και πολύ γνωστό αμερικάνικο «Χιούι» (UH- H1 Huey) και αποτελεί μοντέλο «βετεράνος» που χρησιμοποιήθηκε στο Βιετνάμ.

Το μοιραίο ελικόπτερο που στοίχισε τη ζωή σε τέσσερα άτομα, εκτελούσε την πτήση Λάρισα – Κοζάνη, ήταν για το θρυλικό και πολύ γνωστό αμερικάνικο «Χιούι» (UH- H1 Huey) και αποτελεί μοντέλο «βετεράνος» που χρησιμοποιήθηκε στο Βιετνάμ.

Η ιστορία πίσω από τον θρύλο του «Χιούι»:

Τα αμερικάνικα ελικόπτερα UH-1H, γνωστά και ως «Huey», ξεκίνησαν την στρατιωτική τους πορεία ως Βell Model 204 το 1956 και εγκαινίασε την εποχή των στροβιλοκινητήρων για τον στρατό των ΗΠΑ. Εισήλθε στην ενεργό υπηρεσία ως το ΗU-1 (αργότερα ως UH-1) Iroquois και πρωτοεμφανίστηκε στο Βιετνάμ το 1963.

Το συγκεκριμένο που έπεσε ήταν ένα /Π 9 θέσεων, πολλαπλών ρόλων το οποίο άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και την σχεδίαση των επιχειρήσεων, προδίδοντας νέα έννοια στην 3η διάσταση του πεδίου της μάχης, εκτελώντας αεροδιακομιδές (MedEvac), εναέριες εφόδους, μαζικές μεταφορές μικρών κλιμακίων χωρίς τη χρήση αλεξιπτωτιστών καθώς και αποστολές εγγύς υποστήριξης. Περισσότερα από 5.000 Ε/Π χρησιμοποιήθηκαν στα μέτωπα της ΝΑ Ασίας.

Το 1963 παραδόθηκε το UH-1D (Model 205), με μακρύτερη άτρακτο για τη μεταφορά 12 στρατιωτών πλην του πληρώματος, βελτιωμένους κινητήρες και ακτίνα δράσης καθώς και την δυνατότητα να φέρει ποικιλία οπλικών συστημάτων (πυροβόλο 20mm, ρουκέτες 2,75 inc και αντιαρματικούς πυραύλους). Η MedEvac έκδοση UH-1V μπορεί να μεταφέρει 6 φορεία και έναν νοσοκόμο. Το UH-1H (Model 205 A-1) ξεκίνησε την παραγωγή το 1967 και είναι όμοιο με το UH-1D με βελτιωμένο κινητήρα για αύξηση της μεταφορικής ικανότητας. Έχει ληφθεί άδεια παραγωγής του τύπου από την Κίνα, την Τουρκία και την Ιταλία (ΑΒ-205). Περισσότερα από 9.000 τεμάχια όλων των τύπων έχουν κατασκευαστεί μέχρι τώρα και είναι σε υπηρεσία σε περίπου 40 χώρες.

Στην Αεροπορία Στρατού τα Ε/Π UH-1H άρχισαν να παραδίδονται σταδιακά από το 1969 μέχρι το 1981. Το 1993 παρελήφθη αριθμός μεταχειρισμένων Ε/Π από το στρατό των ΗΠΑ. Παρά την προχωρημένη ηλικία τους, παρέχοντας μεγάλο βαθμό αξιοπιστίας και ασφάλειας, αποτελούν το βασικό μέσο της ΑΣ ευρισκόμενα σε ενέργεια σε όλες τις Μονάδες αυτής.



Τεχνικά Χαρακτηριστικά

·         Επιχειρησιακή χρησιμοποίηση: E/Π Γενικής Χρήσης

·         Εταιρεία κατασκευής: Αgusta-Bell

·         Κινητήρες: 1 LYNCOMING T53-L-13B 1400 HP

·         Μήκος: 45 feet 5 inc (13,65 m)

·         Ύψος: 13 feet 7 inc (4,1 m)

·         Πλήρωμα: 2 Xειριστές, 1 Μηχανοσυνθέτης

·         Επιβάτες: 11 (α)

·         Ασθενείς επί φορείων: 6+1 νοσοκόμος

·         Μέγιστη ταχύτητα: 120 knots (222 km/h)

·         Ταχύτητα πλεύσης: 90 knots (167 km/h)

·         Βασικό βάρος: 4900 lbs (2.220 Kgr)

·         Βασικό βάρος: 4900 lbs (2.220 Kgr)

·         Μέγιστο βάρος: 9500 lbs (4.310 Kgr)

·         Ωφέλιμο φορτίο: 4600 lbs (2.080 Kgr)

·         Μέγιστο εξωτερικό φορτίο: 4000 lbs (1.810 Kgr)

·         Αυτονομία (Χωρίς Εφεδρικές Δεξαμενές): 2 ώρες 30 λεπτά (β)

·         Αυτονομία (Με 2 Εφεδρικές Δεξαμενές): 5 ώρες 30 λεπτά (β)

·         Παρατηρήσεις: (α) Με 1 ή 2 εφεδρικές δεξαμενές ο αριθμός των επιβαινόντων μειώνεται ανάλογα.
(β) Ενδεικτικά. Ποικίλει ανάλογα με τις συνθήκες πτήσης

πηγή: army.gr

Όταν ο Ντίνος Χριστιανόπουλος έριχνε «άκυρα» στην Πόπη Τσαπανίδου!
Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Δευτέρα 10 Αυγούστου
Καρβουνόπουλος: Η πρόταση της στρατιωτικής ηγεσίας που απέρριψε η κυβέρνηση για το Oruc Reis
Σπάνια εξομολόγηση Μ. Βαρδινογιάννη για την εξορία: Μέναμε με τον Βαρδή σε ένα δωμάτιο χωρίς ηλεκτρικό και θέρμανση
Φίλης: Θα πάμε σε αποκλιμάκωση με την Τουρκία, αλλά όχι άμεσα
Κάνει τη διαφορά ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος: Ας φοράμε προσεκτικά τη μάσκα για προστασία της υγείας