• Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου
  • 09:08

Αθήνα

24 oC

αίθριος καιρός

Γ. Μώραλης στο TheCaller: Στις 26 Μαΐου οι Πειραιώτες θα επιλέξουν ξανά εμάς με βάση το έργο μας στην 5ετία και το πρόγραμμά μας για την επομένη θητεία

Ο Γιάννης Μώραλης βρίσκεται στο «τιμόνι» του δήμου Πειραιά σχεδόν μία πενταετία. Σε λίγες ημέρες από σήμερα, μαζί με τους συνεργάτες του και τους υποψηφίους του «Πειραιά Νικητή» διεκδικούν την επανεκλογή στο πρώτο λιμάνι.

Ο Γιάννης Μώραλης βρίσκεται στο «τιμόνι» του δήμου Πειραιά σχεδόν μία πενταετία. Σε λίγες ημέρες από σήμερα, μαζί με τους συνεργάτες του και τους υποψηφίους του «Πειραιά Νικητή» διεκδικούν την επανεκλογή στο πρώτο λιμάνι.

ΓΡΑΦΕΙ Η Τόνια Ζαραβέλα

Ο Γιάννης Μώραλης μίλησε στο TheCaller για όλα εκείνα που τον έκαναν να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα για το δήμο του Πειραιά, για τα έργα και τα πρόσωπα, τα οποία σχολιάστηκαν έντονα από την αρχή της θητεία του έως και την ανακοίνωση του νέου ψηφοδελτίου ενός συνδυασμού που έχει συνδέσει άρρηκτα την αυτοδιοικητική του παρουσία με τον Ολυμπιακό.

Ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης δε δίστασε να απαντήσει τόσο για την υποψηφιότητα Πέτρου Κόκκαλη στις Ευρωεκλογές με τον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, σχολιάζοντας: «δεν θα μπορούσε να είναι μαζί μας όταν είναι υποψήφιος ευρωβουλευτής με ένα κόμμα το οποίο επιτίθεται με χυδαίο τρόπο σε εμένα προσωπικά, στο συνδυασμό μας και στα στελέχη του». 

Επίσης, εξαίρει τη βοήθεια του Βαγγέλη Μαρινάκη στην εκτέλεση και δρομολόγηση έργων στον Πειραιά σημειώνοντας: «Η αλήθεια είναι ότι το έργο και η αρωγή του κ. Μαρινάκη προς τον Δήμο Πειραιά τα τελευταία 5 χρόνια είναι πολύ σημαντική και βοήθησε ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια της θητείας μας (...) όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα πάντα στην πόλη γίνονται χάρη στον κ. Μαρινάκη».

Ο Γιάννης Μώραλης στη συνέντευξή του στο TheCaller παραδέχεται ότι «το έργο μας στον Δήμο Πειραιά δεν έχει ολοκληρωθεί» κι αυτό γιατί τα χρονοβόρα γραφειοκρατικά ζητήματα στάθηκαν τροχοπέδη για μία σειρά από έργα. Παρόλα αυτά, τα έργα του μετρό και του τραμ προχωρούν, ο «Πύργος του Πειραιά» αναμένεται να αποκτήσει ζωή μετά από 45 χρόνια, ενώ το όραμα του Πειραιά ως αυτόνομου τουριστικού προορισμού προχωρά με γοργά βήματα...

Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη που παραχώρησε ο δήμαρχος Πειραιάς, Γιάννης Μώραλης στο TheCaller και την Τόνια Ζαραβέλα:

 

Δήμαρχε, τον Απρίλιο σχολιάστηκε πολύ η απόφαση του ΚΑΣ, με την οποία τρία σημαντικά διαμερίσματα του δήμου Πειραιά χαρακτηρίζονται ως αρχαιολογικοί χώροι. Ποια είναι σήμερα η ισχύς αυτής της απόφασης; Αν τελικά εφαρμοστεί, ποια προβλήματα βλέπετε στον ορίζοντα για τις λειτουργίες του δήμου, πολλώ μάλλον και για την οικονομία του «πρώτου λιμανιού»;

Παρά τον αιφνιδιασμό που επιχειρήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού και την τοπική εφορεία αρχαιοτήτων, μετά από πίεση και με τη συμπαράταξη σχεδόν όλης της πόλης, καταφέραμε να μην εγκριθεί η παράλογη εισήγηση, να κηρυχθεί ολόκληρη η πόλη ως αρχαιολογικός χώρος, αλλά μόνο σημεία στα οποία όντως υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα. Αν διαπιστωθεί ότι αυτή η απόφαση του ΚΑΣ, εφόσον φυσικά υιοθετηθεί από την πολιτική ηγεσία, προκαλεί προβλήματα στην αναπτυξιακή προοπτική της πόλης, στις επενδύσεις που τόσο έχει ανάγκη ο Πειραιάς και στα μεγάλα έργα που είναι δρομολογημένα από εμάς, εγώ ως Δήμαρχος Πειραιά και η Δημοτική Αρχή, θα προασπίσουμε και πάλι το συμφέρον της πόλης.

Η υποψηφιότητα του Πέτρου Κόκκαλη για τις Ευρωεκλογές με τον ΣΥΡΙΖΑ τον οδήγησε στην παραίτηση από τον συνδυασμό σας, με τον οποίο είχε εκλεγεί στο Δημοτικό Συμβούλιο του Πειραιά. Μετά από 4,5 χρόνια στενής συνεργασίας στην δημοτική παράταξη «Πειραιάς Νικητής» θεωρείτε ότι είναι αισθητή η έλλειψη του στις προεκλογικές διεργασίες ή στην πιθανή επανεκλογή σας;

Δεν θεωρώ ότι η αποχώρηση του κ. Κόκκαλη από τον συνδυασμό μας θα επηρεάσει τις αυτοδιοικητικές εκλογές στον Δήμο Πειραιά. Η αποχώρηση του δεν αφορά στα προβλήματα και την προοπτική της πόλης, αλλά ζητήματα κεντρικής πολιτικής σκηνής. Εκείνος έκανε μια πολιτική επιλογή, να αποχωρήσει από τον συνδυασμό και να τραβήξει έναν δικό του δρόμο. Από την άλλη, είναι προφανές ότι δεν θα μπορούσε να είναι μαζί μας όταν είναι υποψήφιος ευρωβουλευτής με ένα κόμμα το οποίο επιτίθεται με χυδαίο τρόπο σε εμένα προσωπικά, στο συνδυασμό μας και στα στελέχη του.

Κ. Μώραλη, έχει σχολιαστεί ποικιλοτρόπως και έντονα από το 2014 η συνεργασία σας στον δήμο με τον κ. Μαρινάκη. Πιστεύετε ότι κάποια από τα έργα που έγιναν στην πόλη δε θα μπορούσαν να έχουν υλοποιηθεί χωρίς την παρουσία του;

Η αλήθεια είναι ότι το έργο και η αρωγή του κ. Μαρινάκη προς τον Δήμο Πειραιά τα τελευταία 5 χρόνια είναι πολύ σημαντική και βοήθησε ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια της θητείας μας, δεδομένης της πολύ κακής οικονομικής κατάστασης στην οποία βρισκόταν ο Δήμος Πειραιά το 2014. Έχει φτιάξει με δικά του έξοδα πλατείες και γήπεδα, αναλαμβάνει κάθε χρόνο τις χριστουγεννιάτικες και αποκριάτικες εκδηλώσεις για τα παιδιά στις γειτονιές της πόλης μας, στηρίζει ανελλιπώς τα Κέντρα Αγάπης και Αλληλεγγύης του Δήμου μας, με δωρεάν εκδρομές και υλικοτεχνική υποδομή για τους συμπολίτες μας της Τρίτης Ηλικίας, προσφέρει καλοκαιρινά αθλητικά camps για περίπου 1.000 παιδιά το χρόνο και άλλα πολλά, τα οποία νομίζω ότι δεν θα μπορούσαμε να είχαμε επιτύχει τόσο άμεσα χωρίς τη δική του οικονομική συμβολή. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι τα πάντα στην πόλη γίνονται χάρη στον κ. Μαρινάκη ή ότι αρκετά και σημαντικά πράγματα δεν θα είχαν γίνει χωρίς τη συμβολή του.

Δημοσκοπήσεις και στοιχηματικές εταιρείες σάς εμφανίζουν νικητή στις επερχόμενες εκλογές. Σε πρόσφατη συνέντευξή σας είπατε ότι ένα ποσοστό που θα έχει ως πρώτο ψηφίο το «4», θα είναι το λιγότερο που περιμένετε. Τι σας κάνει τόσο αισιόδοξο για την έκβαση των αυτοδιοικητικών εκλογών;

Θεωρώ ότι την προηγούμενη πενταετία έγιναν πολύ σημαντικά βήματα και μπήκαν οι βάσεις για να αλλάξει ο Πειραιάς προς το καλύτερο. Είμαστε ικανοποιημένοι, διότι καταφέραμε να φέρουμε στα ταμεία του Δήμου περισσότερα από 110 εκατομμύρια ευρώ για έργα και παρεμβάσεις στην πόλη. Είχαμε πει στις εκλογές του 2014 ότι έχουμε σχέδιο για να αλλάξει ο Πειραιάς προς το καλύτερο γνωρίζοντας από την πρώτη στιγμή και που θα βρίσκαμε τα χρήματα για να το υλοποιήσουμε. Και αυτό πράξαμε. Στη διάρκεια της δικής μας θητείας δόθηκαν ή έχουν δρομολογηθεί οι λύσεις σε ζητήματα που ταλαιπωρούσαν την πόλη για δεκαετίες και κανείς έως τώρα δεν είχε μπορέσει να τα αντιμετωπίσει, όπως είναι η ανάπλαση στο Μικρολίμανο, η αξιοποίηση του Πύργου, η ανάπλαση του Στρατοπέδου Παπαδογιωργή στα Καμίνια, το οποίο μετατρέπεται μέσω της ΟΧΕ σε πάρκο αλληλεγγύης, η αγορά από πλευράς Δήμου του οικοπέδου που βρισκόταν το Λούνα Πάρκ Δελφινάκια στο Νέο Φάληρο και η μετατροπή του σε κέντρο περιβαλλοντικής αγωγής, αλλά και η αστική ανάπλαση στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, μια πρώην βιομηχανική περιοχή, η οποία για πολλά χρόνια παρέμενε εγκαταλελειμμένη και υποβαθμισμένη. Αυτά είναι έργα πνοής για τον Πειραιά, τα οποία αλλάζουν την πόλη και θεωρώ ότι με βάση αυτά θα μας επιλέξουν ξανά οι Πειραιώτες και για την επόμενη τετραετία. Διότι έχουν αντιληφθεί ότι έχουμε σχέδιο και δουλεύουμε καθημερινά ώστε να το φέρουμε εις πέρας. Φυσικά, δεν τα καταφέρνουμε πάντα, ούτε ήμασταν τέλειοι σε όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους Πειραιώτες. Όμως γνωρίζουμε τις αδυναμίες μας και αυτές θα δουλέψουμε τα επόμενα χρόνια.

Τελικά το γεγονός ότι είστε πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, θεωρείτε ότι θα οδηγήσει το φίλαθλο πνεύμα στις κάλπες; Οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού θα ακολουθήσουν τα πολιτικά βήματά σας; «Ποντάρετε» σε κάτι τέτοιο;

Είναι γεγονός πως οι περισσότεροι Πειραιώτες, και όχι μόνο, είναι Ολυμπιακοί και ίσως για κάποιους από αυτούς η δική μας υποψηφιότητα «μετρά» περισσότερο έναντι άλλων. Όμως, εμείς θέλουμε κοντά μας, όλους τους δημότες του Πειραιά, όχι μόνο τους Ολυμπιακούς. Πιστεύω ότι στις 26 Μαΐου οι Πειραιώτες θα επιλέξουν ξανά εμάς, όχι επειδή είμαστε άμεσα συνδεδεμένοι με την ομάδα της πόλης μας, τον Ολυμπιακό, αλλά με βάση το έργο μας την προηγούμενη πενταετία και το πρόγραμμά μας για την επομένη θητεία.

Τα έργα του τραμ και τα έργα για το μετρό προκάλεσαν σε πολλές περιπτώσεις ένα κυκλοφοριακό κομφούζιο στο κέντρο του Πειραιά, που έκανε καταστηματάρχες, οδηγούς και επιβατικό κοινό να αγανακτούν. Είναι έργα που αποζημιώσουν εν τέλει όσους αντιδρούν; Πότε υπολογίζετε ότι θα δοθούν στην κυκλοφορία;

Αρχικά θεωρώ πως η αντίδραση κατοίκων, επιχειρηματιών και επισκεπτών για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των έργων του τραμ και του μετρό είναι απολύτως δικαιολογημένη. Μια ολόκληρη πόλη, ειδικά το κέντρο του Πειραιά, έχει ταλαιπωρηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, όντας ένα απέραντο εργοτάξιο όλα αυτά τα χρόνια. Ειδικά για το τραμ, εμείς βρήκαμε ένα έργο που είχε ξεκινήσει,  ένα ευρωπαϊκό έργο, το οποίο  έχει χρηματοδοτηθεί και δεν γινόταν να σταματήσει. Οι Πειραιώτες εναντιώθηκαν στο τραμ λόγω της μεγάλης καθυστέρησης στην ολοκλήρωση των έργων, αλλά και των λαθών στον σχεδιασμό των μονοδρομήσεων που έγινα μόλις ξεκίνησαν τα εργοτάξια. Πιέσαμε την Κυβέρνηση για τη γρήγορη εκτέλεσή του, αλλά δυστυχώς οι πιέσεις μας δεν έπιασαν τόπο. Θα πάρει πολύ καιρό στην πόλη μας να συνηθίσει το τραμ. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτό και να το εντάξουμε στην καθημερινότητά μας και στις μετακινήσεις μας, προκειμένου να αποσυμφορηθεί λίγο το κέντρο από τα αυτοκίνητα. Δεν μπορώ να σας πω με βεβαιότητα πότε θα ξεκινήσει η λειτουργία του τραμ ούτε του Μετρό, διότι ως τώρα, όλα τα χρονοδιαγράμματα που μας έχουν δώσει δεν έχουν τηρηθεί.

Το λιμάνι του Πειραιά είναι για εκατομμύρια τουρίστες απλά ένας σταθμός μετεπιβίβασης. Μπορεί να γίνει ένα σημείο μακροχρόνιας διαμονής για τους τουρίστες και τους επισκέπτες του; Είναι εφικτό ή ζητούμενο για την οικονομία του Πειραιά κάτι τέτοιο;

Ο Πειραιάς έχει όλες τις προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί τουριστικά: ιστορία, πολιτισμό, αξιοθέατα, θάλασσα, παραλίες, μαρίνες, εμπορικό κέντρο, πάρα πολλές επιλογές σε καταστήματα εστίασης και διασκέδασης και φυσικά την κρουαζιέρα. Η κρουαζιέρα είναι, κατά κάποιο τρόπο, το μέσο και η ευκαιρία για να αναδειχθεί διεθνώς ο Πειραιάς σε προορισμό. Η καμπάνια Destination Piraeus, την οποία δημιουργήσαμε στην αρχή της θητείας μας, τον Δεκέμβριο του 2014, με την υποστήριξη του Βαγγέλη Μαρινάκη και της Π.Α.Ε. Ολυμπιακός, αποσκοπεί στο να γίνει ο Πειραιάς αυτόνομος τουριστικός προορισμός και να σταματήσει να είναι πέρασμα προς την Αθήνα ή προς τα νησιά μας. Βάλαμε το θέμα της τουριστικής ανάπτυξης του Πειραιά στο τραπέζι. Έχουμε διανείμει περίπου 2.000.000 ενημερωτικούς οδηγούς σε τουρίστες στο λιμάνι του Πειραιά. Εκπονήσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο τουριστικής δράσης, το οποίο έχει λάβει την έγκριση του ΕΟΤ. Με άξονα τη θάλασσα και ειδικά την κρουαζιέρα θεωρώ πως ναι, είναι εφικτό ο Πειραιάς να γίνει τουριστικός προορισμός και αυτό σίγουρα θα επηρεάσει την τοπική οικονομία. Όμως κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη και δεν αρκούν μόνο οι προσπάθειες μιας δημοτικής αρχής για μια πόλη με τη σημασία που έχει ο Πειραιάς ως το κεντρικό λιμάνι της χώρας.

Πρόσφατα από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πειραιά, πέρασε το ζήτημα της αξιοποίησης του Πύργου – «φάντασμα» που στέκει άδειο στο λιμάνι. Για ποια χρήση προορίζεται το 22οροφο κτήριο;

Η αξιοποίηση του Πύργου αποτελεί ορόσημο ότι η πόλη αλλάζει, όπως είχαμε υποσχεθεί. Ο διεθνής διαγωνισμός για την αξιοποίησή του έχει προκηρυχθεί και βασίζεται αφενός στις ανάγκες της πόλης, αφετέρου σε παραμέτρους που μπορούν να προκαλέσουν επενδυτικό ενδιαφέρον. Το κτίριο αυτό βρίσκεται σε μια προνομιακή θέση στο κέντρο του λιμανιού του Πειραιά και  προσφέρεται είτε για γραφεία σε όλες τις επιφάνειες των ορόφων, είτε για αυτοτελή ξενοδοχειακή μονάδα, είτε για μεικτή χρήση γραφείων και ξενοδοχειακής μονάδας. Θα αξιοποιηθεί με μακροχρόνια μίσθωση ή μακροχρόνια παραχώρηση. Όπως αντιλαμβάνεστε, ο Δήμος Πειραιά θα λαμβάνει ετησίως ένα πολύ σημαντικό ποσό από την αξιοποίησή του, το οποίο θα διοχετευτεί στη βελτίωση της καθημερινότητας. Επιπλέον, το κτίριο αυτό που δικαίως έχει χαρακτηριστεί «φάντασμα», καθώς παραμένει αναξιοποίητο για περισσότερα από 45 χρόνια, θα «πάρει ζωή» και θα αναβαθμιστεί η γύρω περιοχή, καθώς θα δημιουργηθούν νέες οικονομικές δραστηριότητες γύρω από αυτό.

Δήμαρχε, τι σας παρακινεί ώστε να δηλώσετε εκ νέου την υποψηφιότητά σας για τον δήμο Πειραιά; Υπάρχουν έργα που δεν προλάβατε να ασχοληθείτε και βρίσκονται σε πρώτη προτεραιότητα για την πιθανή δεύτερη θητεία σας;

Δυστυχώς, το ασταθές πολιτικό περιβάλλον της περασμένης πενταετίας, αλλά και γραφειοκρατικά ζητήματα, τα οποία ομολογώ ότι δεν φανταζόμουν ότι θα μπορούσαν να είναι τόσο χρονοβόρα, δεν μας επέτρεψαν να ολοκληρώσουμε το έργο μας στον Δήμο Πειραιά. Για παράδειγμα η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση, η οποία αποτελεί το βασικό μας εργαλείο για την ανάπτυξη του Πειραιά, άργησε πάρα πολύ να εγκριθεί και να έρθει η χρηματοδότηση στον Δήμο, ώστε να ξεκινήσουμε τα έργα. Συνεπώς, προτεραιότητά μας αποτελεί η υλοποίηση αυτών των συγκεκριμένων παρεμβάσεων, οι οποίες αφορούν την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας, τη στήριξη ευάλωτων κοινωνικά ομάδων και φυσικά αναπλάσεις που θα αλλάξουν την εικόνα της πόλης.  Παράλληλα, προχωράμε άμεσα στην υλοποίηση μεγάλων αστικών παρεμβάσεων άνω των 23 εκ. για την ανάπλαση εμβληματικών περιοχών της πόλης όπως είναι η ακτή Δηλαβέρη και το Παραλιακό Μέτωπο της Ακτής Θεμιστοκλέους, η περιοχή της Πειραϊκής.

Φέρετε τη στήριξη του ΚΙΝΑΛ και έχετε να αναμετρηθείτε -μεταξύ άλλων- με τον κ. Μπελαβίλα, ο οποίος φέρει το χρίσμα του ΣΥΡΙΖΑ και τον κ. Βλαχάκο που υποστηρίζεται από την ΝΔ. Μπορούμε να μιλήσουμε πλέον για κομματικές δεξαμενές ψηφοφόρων στις αυτοδιοικητικές εκλογές;

Όπως το 2014, έτσι και τώρα θα πορευτούμε στις εκλογές ακομμάτιστα, με υποψηφίους από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους, από το ΚΚΕ, έως τη Ν.Δ. Η άποψή μου είναι ότι οι πολίτες δεν ψηφίζουν πλέον για Δήμαρχο με βάση το κόμμα που τυχόν υποστηρίζουν στις εθνικές εκλογές. Ψηφίζουν με βάση τα προγράμματα του κάθε υποψηφίου για την πόλη τους, για τη γειτονιά τους και πάνω σε αυτό το πλαίσιο θα θέλαμε να κρίνουν και εμάς. Στις εκλογές ψηφίζουμε για Δήμαρχο, όχι για Πρωθυπουργό.

Send this to a friend