CALLER'S CHOICE
Τους ισχυρισμούς των Βρετανών περί ύπαρξης οθωμανικού φιρμανιού για την κατοχή των γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο απορρίπτει, αρχαιολόγος – επικεφαλής του αρμόδιου τμήματος του Υπουργείου Πολιτισμού της Τουρκίας.
Μιλώντας αποκλειστικά στο ertnews.gr, η Δρ. Ζεϊνέπ Μποζ, επικεφαλής της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού της Τουρκίας επισημαίνει πως η επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα από τη Βρετανία στην Ελλάδα είναι θέμα ηθικό και όχι νομικό.
Σχετικά με το αν έχουν βάση τα επιχειρήματα των Βρετανών, ότι δικαίως έχουν στην κατοχή τους τα γλυπτά του Παρθενώνα και πως δεν έχει υπάρξει επίσημο έγγραφο που να ανάγεται στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, η Τουρκάλα αξιωματούχος απαντά:
«Εδώ και αρκετά χρόνια, οι βρετανικές αρχές αναφέρονται στο φιρμάνι ως το νομικό τους έρεισμα για να κρατήσουν τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Πρώτα απ’ όλα, προσωπικά, πιστεύω ότι αυτό το θέμα δεν πρέπει να συζητηθεί σε μία νομική βάση, επειδή αυτό είναι ένα ηθικό θέμα. Μιλάμε για ένα κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς, το οποίο μία χώρα θεωρεί ως την ταυτότητά της.
Δεν έχω υπόψη μου ένα φιρμάνι, ως υπάλληλος που εργάζεται στα οθωμανικά κρατικά αρχεία σε καθημερινή βάση, ως μέρος του επαγγέλματός του».
Στην ερώτηση του ertnews.gr αν υπάρχει απλά ένα έγγραφο με ιταλική μετάφραση, η Δρ. Ζεϊνέπ Μποζ ξεκαθαρίζει:
«Για να αποτελεί κάτι μετάφραση, θα απαιτούσα ένα έγγραφο αναφοράς για να δω τουλάχιστον αν είναι ακριβής, αν είναι σχετική, αν είναι σωστό το μεταφρασμένο κείμενο. Αλλά όλα αυτά είναι ένα κομμάτι χαρτί, όμορφα γραμμένο στα ιταλικά».
Απαντώντας αν το έχει ποτέ δει, αναφέρει πως «όχι αυτοπροσώπως, αλλά έχω διαβάσει πολλά άρθρα σχετικά με αυτό το ιταλικό έγγραφο. Τα περισσότερα από αυτά – όλα – λένε ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη για σφραγίδα ή υπογραφή του Σουλτάνου της εποχής».
Άρα στην εκτίμηση για το πού μπορεί να βασίζεται η μετάφραση αυτού του «εγγράφου – φάντασμα», η κορυφαία αρχαιολόγος της Τουρκίας απαντά:
«Στην πραγματικότητα, κατά τη στιγμή της απόκτησης των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο, υπήρχε ένας τεράστιος δισταγμός. Το μόνο έγγραφο που προσκομίστηκε ήταν το ιταλικό έγγραφο το οποίο χαρακτήριζαν ως μετάφραση του φιρμανιού και από τότε έγινε αποδεκτό ως τέτοιο.
Κατά συνέπεια, «ο Λόρδος Έλγιν δεν ήταν ο νόμιμος ιδιοκτήτης των αρχαιοτήτων, καθώς τις αποσπούσε παράνομα από την Ελλάδα και στη συνέχεια αυτές οι αρχαιότητες εισήχθησαν, το ίδιο παράνομα στη Βρετανία». καταλήγει η Δρ. Ζεϊνέπ Μποζ.
Ροή Ειδήσεων
15/01/2025 | 20:40
Επιβεβαιώνει τα σενάρια για εκ νέου προεδρική υποψηφιότητα Ερντογάν ο εκπρόσωπος του ΑΚΡ
15/01/2025 | 20:20
Σερβία-Κόσοβο: Λουκέτο σε δομές τους σερβικού κράτους έβαλε η αστυνομία του Κοσόβου
15/01/2025 | 19:50
Κικίλιας για Τασούλα: Με την ευγένεια και το πολύ υψηλού επιπέδου χιούμορ του, έχει καταφέρει να ξεπεραστούν πολλές δυσκολίες στο Κοινοβούλιο
15/01/2025 | 19:45
Μάξιμος Μουμούρης για Κάλλας: «Έμαθα ότι η πρεμιέρα μας πήγε πολύ καλά, μπράβο μας»
15/01/2025 | 19:40
Ιάσονας Τριανταφυλλίδης για Διαμαντάκου: «Δεν μπορεί να γράφει κριτική ο καθένας, όταν δεν έχει ιδέα από μυθοπλασία»
15/01/2025 | 19:25
Μαρίνα Σταυράκη για την ψευτογιατρό που νοίκιαζε το σπίτι της: «Ήμουν θύμα εξαπάτησης»
15/01/2025 | 19:15
Κορίνα Βασιλείου: «Εντέχνως δεν υπάρχω πουθενά στην ταινία για τον Στέλιο Καζαντζίδη, οι πληροφορίες ήταν ελεγχόμενες»
15/01/2025 | 19:10
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε σχέδιο δράσης για την προστασία του τομέα της υγείας από κυβερνοεπιθέσεις
15/01/2025 | 07:43
«Πρεμιέρα» για τις ανέπαφες πληρωμές σε μετρό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ – Τα οφέλη για τον επιβάτη
14/01/2025 | 20:45
«Ο ιδιοκτήτης του Can Can μου έκανε δώρο τον Χριστοδουλόπουλο, να διώχνει τους καλλιτέχνες να τους παίρνουμε εμείς»
14/01/2025 | 08:16