Αθήνα

25 oC

ελαφρές νεφώσεις

Σπ. Βούγιας στο TheCaller: Απαιτεί τεχνογνωσία, εμπειρία ζωής και κουλτούρα συνεργασίας η διοίκηση της Θεσσαλονίκης

Ο Σπύρος Βούγιας επέστρεψε στην κούρσα για τη διεκδίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης μετά από 17 ολόκληρα χρόνια. Με τον συνδυασμό «ΠΟΛΗ χρωμη Θεσσαλονίκη» φιλοδοξεί ότι θα καταφέρει να σταθεί άξιος δήμαρχος για την «δύσκολη και πολύπλοκη πόλη, τη γεμάτη έννοιες, συμβολισμούς, αστικούς μύθους και τραύματα, Θεσσαλονίκη» και διεκδικεί τον σταυρό των Θεσσαλονικέων έχοντας ξεκάθαρες προτεραιότητες για την συμπρωτεύουσα.

Ο Σπύρος Βούγιας επέστρεψε στην κούρσα για τη διεκδίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης μετά από 17 ολόκληρα χρόνια. Με τον συνδυασμό «ΠΟΛΗ χρωμη Θεσσαλονίκη» φιλοδοξεί ότι θα καταφέρει να σταθεί άξιος δήμαρχος για την «δύσκολη και πολύπλοκη πόλη, τη γεμάτη έννοιες, συμβολισμούς, αστικούς μύθους και τραύματα, Θεσσαλονίκη» και διεκδικεί τον σταυρό των Θεσσαλονικέων έχοντας ξεκάθαρες προτεραιότητες για την συμπρωτεύουσα.

ΓΡΑΦΕΙ Η Τόνια Ζαραβέλα

«Έχω αφήσει τα ίχνη μου στην πόλη κι αυτή, με τη σειρά της, άφησε βαθιά τα σημάδια της επάνω μου. Αυτή την περίοδο, ύστερα από αρκετό καιρό, μιλώ ξανά γι’ αυτήν με τις απόψεις και τις πράξεις μου και ζητώ την ανταπόκρισή της στην προσπάθειά μας», λέει για την επάνοδό του στα αυτοδιοικητικά τεκταινόμενα της Θεσσαλονίκης ο Σπύρος Βούγιας.

Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Σπύρος Βούγιας μιλά στο TheCaller για τους ανθυποψηφίους του και τονίζει  ότι η δεύτερη θέση που του δίνουν κάποιες από τις δημοσκοπήσεις, τον κάνει να ελπίζει ότι θα μπορέσει να κατακτήσει με τους συνεργάτες του τον δημαρχιακό θώκο. «Μέσα σ’ αυτόν τον ορυμαγδό της παραπληροφόρησης, είμαστε πολύ κοντά στη δεύτερη θέση», λέει χαρακτηριστικά. 

Επίσης, κρίνει την επιλογή της Κατερίνας Νοτοπούλου από τον ΣΥΡΙΖΑ και σχολιάζει το κλίμα στην πόλη μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών, υπογραμμίζοντας: «...ούτε η Συμφωνία των Πρεσπών ούτε τα συλλαλητήρια μπορούν να κάνουν την πόλη πιο καθαρή, λειτουργική και ανθρώπινη». 

Διαβάστε αναλυτικά τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Σπύρος Βούγιας στο TheCaller και την Τόνια Ζαραβέλα:  

Μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών το κλίμα δυσαρέσκειας στη βόρεια Ελλάδα για τις πολιτικές που ακολούθησε η κυβέρνηση σχετικά με το ονοματολογικό των Σκοπίων είναι τεταμένο. Πόσο σημαντικό είναι για τον ψηφοφόρο του δήμου Θεσσαλονίκης να έχει ξεκάθαρη εικόνα για τις θέσεις του κάθε υποψηφίου δημάρχου επί της Συμφωνίας; Ποια είναι η δική σας θέση;

H συμφωνία των Πρεσπών είχε σοβαρές και αλυσιδωτές επιδράσεις στις δημοτικές εκλογές της Θεσσαλονίκης. Κατέστησε την πόλη πρωτεύουσα έντονης πολωτικής διαμάχης γύρω από το θέμα, οδήγησε τον Σύριζα (μετά την αποχώρηση του Γιάννη Μπουτάρη) στην καθαρά κομματική επιλογή της κ. Νοτοπούλου και ενθάρρυνε την κάθοδο αρκετών υπερσυντηρητικών υποψηφίων, που προσπαθούν να εκμεταλλευθούν τη δυσαρέσκεια και την δικαιολογημένη ανησυχία των πολιτών για το ζήτημα. Μετέθεσε, τέλος, σε μεγάλο βαθμό τη συζήτηση σε ένα θέμα εξωτερικής πολιτικής, θέτοντας σε δεύτερη μοίρα τα προβλήματα της πόλης. Ομως, ούτε η Συμφωνία των Πρεσπών ούτε τα συλλαλητήρια μπορούν να κάνουν την πόλη πιο καθαρή, λειτουργική και ανθρώπινη.
Προσωπικά, δεν κρύβω την απογοήτευσή μου για το περιεχόμενο της συγκεκριμένης συμφωνίας (που δεν τήρησε τη σύνθετη ονομασία στα θέματα της γλώσσας και της εθνικότητας), θεωρώ όμως πως η πόλη δεν πρέπει να την αντιμετωπίσει αμυντικά και φοβικά αλλά με αυτοπεποίθηση και εξωστρέφεια, για να μειώσει τα αρνητικά και να μεγιστοποιήσει τα όποια θετικά της, ώστε αυτή να συμβάλει μακροπρόθσμα στην οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης.

Το γεγονός ότι έχετε την υποστήριξη από το Κίνημα Αλλαγής πώς έχει λειτουργήσει μέχρι τώρα στην υποψηφιότητά σας; Έχουν πλέον «αξία» τα χρίσματα στην αυτοδιοίκηση;

Tο κομματικό χρίσμα στερεί από έναν υποψήφιο τη δυνατότητά να ασκήσει ανεξάρτητη και αυτόνομη πολιτική και τον υποχρεώνει να ακολουθεί τις κεντρικές κομματικές επιλογές. Αυτό γίνεται πιο έντονο όταν πρόκειται για τα δύο μεγαλύτερα σήμερα κόμματα (Σύριζα και ΝΔ) που επιδιώκουν την πόλωση και διχάζουν συστηματικά την πόλη. Στην περίπτωση της ΠΟΛΗ χρωμης ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ξεκινήσαμε μόνοι μας από πολύ νωρίς να συγκροτήσουμε μια υπερκομματική παράταξη, χωρίς να εξαρτούμε την προσπάθειά μας από την όποια απόφαση του ΚΙΝΑΛ. Αυτή ήρθε πολύ αργότερα, μετά μάλιστα από άλλες αναζητήσεις και μας πρόσφερε μεγαλύτερη θεσμικότητα και μια χρήσιμη αλλά απλώς συμβολική πολιτική στήριξη. Ετσι πρέπει να γίνονται τα πράγματα: οι δημοτικές κινήσεις να προχωρούν ανεξάρτητα και τα κόμματα στη συνέχεια, όπως έχουν δικαίωμα, να κάνουν τις επιλογές τους.

Η υποψηφιότητα τής κυρίας Νοτοπούλου, μετά την πολυσυζητημένη υπουργοποίησή της στο Μακεδονίας- Θράκης, έχει προκαλέσει αμφιθυμία σε πολλούς πολίτες στην Θεσσαλονίκη. Είχατε αναφέρει σε παλαιότερη συνέντευξή σας ότι μέσα από το υπουργείο μοιράζοντας χρήματα συνέλεγε ψήφους. Πώς κρίνετε την έως τώρα πολιτική της πορεία; Πώς σχολιάζετε την επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ;

Επιμένω στην αρχή να μην σχολιάζω προσωπικά τους συνυποψηφίους μου. Οφείλουμε να απευθυνόμαστε στους Θεσσαλονικείς με τις προτάσεις μας και όχι να σχολιάζουμε ο ένας τον άλλον. Πολιτικά, η επιλογή της κ. Νοτοπούλου είναι μια στενά κομματική υποψηφιότητα, που εντάσσεται στο πλαίσιο της Συμφωνίας των Πρεσπών και στο αφήγημα της κατασκευής ενός φανταστικού «ακροδεξιού» αντιπάλου, από τον οποίο υποτίθεται ότι κινδυνεύει η πόλη. Αυτό όμως αδικεί και δυσφημεί τη Θεσσαλονίκη, που τα τελευταία δέκα χρόνια της διοίκησης Μπουτάρη έχει ανοίξει τους ορίζοντές της και έδιωξε την εσωστρέφεια και τον χρόνιο συντηρητισμό που την κρατούσε δέσμια. Τα καθημερινά, όμως, προβλήματα της πόλης (κυκλοφοριακό, καθαριότητα, ασφάλεια, ανάκτηση δημόσιου χώρου), δεν αντιμετωπίζονται με διχαστικά διλήμματα. Η Θεσσαλονίκη είναι μια δύσκολη και πολύπλοκη πόλη, γεμάτη έννοιες και συμβολισμούς, αστικούς μύθους και τραύματα. Η διοίκησή της απαιτεί τεχνογνωσία, εμπειρία ζωής και κουλτούρα συνεργασίας για τις αναγκαίες συναινέσεις.

Ήδη δημοσκοπήσεις για το δήμο Θεσσαλονίκης έχουν βρει το φως της δημοσιότητας. Σε αυτές διαφαίνεται η νίκη του ανθυποψηφίου σας Ν. Ταχιάου, με τους υπολοίπους να ακολουθείτε και την κα Νοτοπούλου να βρίσκεται χαμηλότερα από εκεί που θα ήλπιζε ο ΣΥΡΙΖΑ. Πόσο σοβαρά μπορούμε να πάρουμε τις δημοσκοπήσεις αυτές; Πώς ερμηνεύετε το γεγονός ότι σε κάποιες από αυτές έχετε τις θετικότερες γνώμες των ερωτηθέντων;

Οι δημοσκοπήσεις δυσκολεύονται, αρχικά, να εξάγουν αξιόπιστα αποτελέσματα, λόγω του υπερβολικά μεγάλου αριθμού των υποψηφίων. Επηρεάζονται, επίσης, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, όχι μόνο σε σχέση με τον κομματικό υποψήφιο που φαίνεται  να προηγείται (τον κ.Ταχιάο) αλλά και για αυτόν που ο ίδιος δηλώνει ότι προτιμά για αντίπαλό του στο δεύτερο γύρο (την κ. Νοτοπούλου). Ετσι, η κεντρική δικομματική πόλωση αναπαράγεται κατά παραγγελία, χωρίς να τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες δημοσιογραφικής δεοντολογίας.

Στην «ΠΟΛΗχρωμη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ», είμαστε ικανοποιημένοι  από το γεγονός πως, μέσα σ’ αυτόν τον ορυμαγδό της παραπληροφόρησης, είμαστε πολύ κοντά στη δεύτερη θέση. Και είναι προφανές πως, καθώς κινούμαστε στο κέντρο του πολιτικού φάσματος, αν περάσουμε στο δεύτερο γύρο, θα έχουμε πολλές πιθανότητες να κατακτήσουμε το Δήμο. Σε ότι με αφορά προσωπικά, νιώθω ευτυχής γιατί η πόλη παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον και προσοχή την προσπάθειά μας, που είναι χαμηλού κόστους αλλά υψηλής αξιοπιστίας και αισθητικής. Και πιστεύω πως τελικά οι Θεσσαλονικείς θα ψηφίσουν σωστά. Θα επιλέξουν, δηλαδή, τον δήμαρχο με κριτήριο την καταλληλότητά του για τη θέση.

20 χρόνια μετά το 1998, όταν στήσαμε εκείνη την ξέφρενη γιορτή σε μια ευφορική στιγμή για μένα και την πόλη, αισθάνομαι πάλι καινούργιος, έμπειρος και δυνατός.

«Ο Γιάννης Μπουτάρης έχει αφήσει ορίζοντες ανοιχτούς», είχατε πει για τον νυν δήμαρχο Θεσσαλονίκης. Η λειτουργία αποτεφρωτηρίου και η δημιουργία τζαμιού, για τα οποία ο κ. Μπουτάρης διάκειται θετικά, σας βρίσκουν υπέρμαχο;

Απολύτως. Αποτελούν θέματα ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, διασφαλίζοντας στοιχειωδώς την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Το αποτεφρωτήριο, δίνει σε  κάποιον τη δυνατότητα να αποφασίσει ο ίδιος για τον τρόπο της ταφής του, όπως αποφασίζει και για τον τρόπο της ζωής του. Η ανέγερση ενός τζαμιού εντάσσεται στο πλαίσιο της ελεύθερης και ανεμπόδιστης έκφρασης του ατομικού δικαιώματος της θρησκευτικής λατρείας και, παράλληλα διασφαλίζει ισότιμα την απαίτηση της χριστιανικής κοινότητας για ομόλογες εκκλησιαστικές υποδομές στις ισλαμικές χώρες.

Η διοίκηση Μπουτάρη κληροδοτεί στον επόμενο δήμαρχο, όποιος κι αν είναι αυτός, μία σειρά από έργα. Ποια θεωρείτε ότι είναι η θετική και ποια η αρνητική «προίκα» που αφήνει ο απερχόμενος δήμαρχος;

Η διοίκηση Μπουτάρη, την πρώτη τετραετία, κληροδότησε στην πόλη μια σειρά σημαντικών και τολμηρών παρεμβάσεων και πολεοδομικών αναπλάσεων που αναβάθμισαν αισθητικά την εικόνα της. Η πόλη έγινε πιο εξωστρεφής και φιλική και υποδέχθηκε περισσότερους επισκέπτες από τις Βαλκανικές χώρες και άλλους «επιφυλακτικούς» μέχρι τότε γείτονες (Τούρκους, Ισραηλινούς κ.ά.). Ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε το υπέροχο αστικό πάρκο της Νέας Παραλίας, η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας και μια σειρά αναπλάσεων ήπιας κυκλοφορίας στη λογική της βιώσιμης κινητικότητας. Η δεύτερη θητεία, όμως, υπήρξε απογοητευτική. Οι εσωτερικές αντιπαραθέσεις της «Πρωτοβουλίας» οδήγησαν το Δήμο σε ακυβερνησία, ο δήμαρχος αναλώθηκε σε επικοινωνιακές κινήσεις που δημιούργησαν κόπωση και, στη συνέχεια, θυμό, ιδιαίτερα όταν ενεπλάκη προσωπικά στην υπόθεση του «Μακεδονικού». Έτσι, η πόλη άρχισε να καταρρέει ακυβέρνητη, κάτω από το βάρος μιας ανυπόφορης καθημερινότητας. Κυκλοφοριακό χάος, βρωμιά παντού και κάδοι που ξεχειλίζουν, γενικευμένη παραβατικότητα, αστική βία και ανασφάλεια. Αυτή την εικόνα πρέπει να αλλάξουμε γρήγορα  και μεθοδικά, ανακτώντας ξανά το χαμένο δημόσιο χώρο και επινοώντας την καινούργια, σύγχρονη και Ευρωπαϊκή της ταυτότητα.

κ. Βούγια, είστε ένας από τους υποψηφίους δημάρχους που έχουν «βαρύ βιογραφικό». Μετά από τις εκλογές του 2002, οπότε ήσασταν και πάλι υποψήφιος δήμαρχος, επιλέξατε να βρεθείτε ξανά στην κούρσα για τη διεκδίκηση του δεύτερου μεγαλύτερου δήμου της χώρας. Τι σας παρακίνησε;

20 χρόνια μετά το 1998, όταν στήσαμε εκείνη την ξέφρενη γιορτή σε μια ευφορική στιγμή για μένα και την πόλη, αισθάνομαι πάλι καινούργιος, έμπειρος και δυνατός. Δεν μπόρεσα να ολοκληρώσω εκείνη την προσπάθεια. Προφανώς, δεν ήμουν έτοιμος τότε. Στην πολιτική, όπως και στη ζωή, το να πέφτεις και να ξανασηκώνεσαι είναι γόνιμο και διδακτικό. Θα έλεγα με σιγουριά πως από τα λάθη μου έμαθα περισσότερα, παρά από τις επιτυχίες. Οι Θεσσαλονικείς με γνωρίζουν καλά, με τα θετικά και τα αρνητικά μου (αρνητικά δεν έχει μόνο όποιος δεν κάνει τίποτα). Πορεύομαι 35 χρόνια στα κοινά, ως ένας δημόσιος επιστήμονας, ένας επίμονος συγκοινωνιολόγος. Εχω αφήσει τα ίχνη μου στην πόλη κι αυτή, με τη σειρά της, άφησε βαθιά τα σημάδια της επάνω μου. Αυτή την περίοδο, ύστερα από αρκετό καιρό, μιλώ ξανά γι’ αυτήν με τις απόψεις και  τις πράξεις μου και ζητώ την ανταπόκρισή της στην προσπάθειά μας. Αισθάνομαι, ούτως ή άλλως, βαθιά ευγνώμων προς τη «ΜΗΤΕΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ» ( του Ν.Γ. Πεντζίκη) και το μόνο που θέλω είναι να της ανταποδώσω κάτι από αυτά που απλόχερα μου προσέφερε.

Είστε συγκοινωνιολόγος, θα ήταν ίσως ολίσθημα να μη σας ρωτήσουμε για την κατάσταση στον ΟΑΣΘ, την δίωξη της παλαιάς διοίκησης, αλλά και τα συχνά τροχαία ατυχήματα που έχουμε με τα λεωφορεία. Ποιες είναι οι απαιτούμενες κινήσεις για την αποσυμφόρηση κεντρικών σημείων της συμπρωτεύουσας;

Αποδείχθηκε καταστροφική για την πόλη η βίαιη  μετατροπή του ΟΑΣΘ, ενός προβληματικού, κρατικοδίαιτου οργανισμού σε κρατικό (μπορεί να φανταστεί κανείς σήμερα μια επανακρατικοποίηση της παλιάς «Ολυμπιακής»;) Φυσικά, η υπόθεση εξελίχθηκε σε μπούμερανγκ για την κυβέρνηση, αφού το «σοσιαλιστικό» πείραμα που δοκίμασε ήταν τόσο οπισθοδρομικό, που, όχι μόνο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει αλλά ταπεινώνει καθημερινά τους Θεσσαλονικείς. Αραιά δρομολόγια, παλιά και ξεχαρβαλωμένα λεωφορεία, κατάρρευση του συστήματος τηλεματικής, εισιτηριοδιαφυγή, μεγάλες καθυστερήσεις, βασανιστική ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Η ταπεινωτική αυτή κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Σε όλο τον κόσμο, οι δημόσιες συγκοινωνίες χρειάζονται δύο πράγματα για να αναπτυχθούν: επενδύσεις και τεχνογνωσία. Μέχρι το τέλος του 2019, σύμφωνα και με τη σχετική κοινοτική οδηγία, θα προκηρύξουμε ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, ώστε να έρθουν στην πόλη τα πιο σύγχρονα και καθαρά λεωφορεία, με το χαμηλότερο δυνατό κόμιστρο.

Από τις νέες προτάσεις μας ξεχωρίζει η ανάπλαση της παλιάς παραλίας, ως συνέχεια της νέας, με πεζοδρόμηση και ποδηλατόδρομο στη λεωφόρο Νίκης, από τον Λευκό Πύργο μέχρι το λιμάνι. Θα γίνει με διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, που (σε συνδυασμό και με την θαλάσσια αστική συγκοινωνία, θα αποκαταστήσει τη διαταραγμένη σχέση της πόλης με τη θάλασσα, μετατρέποντας την παλιά παραλία σε γέφυρα, αντί για εμπόδιο που είναι σήμερα. Η πρόταση συνοδεύεται από μια σειρά κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που, όχι μόνο δεν θα επιβαρύνουν αλλά θα βελτιώσουν τις μετακινήσεις Ι.Χ. και λεωφορείων στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Θα ήθελα, από την πρώτη κιόλας θητεία, να συνδέσω την παρουσία μου στο Δήμο με μια μεγάλη εμβληματική πρόταση, που θα αλλάξει κυριολεκτικά την εικόνα της πόλης, στο πιο ιστορικό και αγαπημένο της σημείο.

Μπορεί να σας ακουστεί σκωπτικό, αλλά φιλοδοξείτε ότι, αν τελικά εκλεγείτε δήμαρχος Θεσσαλονίκης για την τετραετία 2019-2023, θα είστε εκείνος που θα παραδώσει στο επιβατικό κοινό κάποιους από τους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης; Τον περασμένο Δεκέμβρη είχαμε και τα εγκαίνια υπό τον Αλέξη Τσίπρα.

Πραγματικά, θα είναι ένα πολιτικό και συγκοινωνιακό παράδοξο να παρευρεθώ ως δήμαρχος στα πραγματικά εγκαίνια του μετρό της Θεσσαλονίκης (που θα κάνει ο τότε υπουργός) το 2021, 35 χρόνια μετά την απόρριψη της πρότασής μου για το σύγχρονο επιφανειακό τραμ και την διάνοιξη της «τρύπας Κούβελα», «με χρηματοδότηση FM100”!

Θα είμαι, χαρούμενος, πάντως, εκείνη τη μέρα, αφού η πόλη θα βγαίνει από μια τραυματική περιπέτεια που την έβλαψε πολύ και παρά το γεγονός οτι δεν θα λειτουργούν όλοι οι σταθμοί (αφού στη Θεσσαλονίκη τα συγκοινωνιακά έργα μετατρέπονται συνήθως σε αρχαιολογικά). Από την πρώτη μέρα της θητείας μου, όμως, θα πίεζα έντονα την όποια κυβέρνηση, να ολοκληρώσει τους απαραίτητουςσταθμούς μετεπιβίβασης και να ετοιμάσει εγκαίρως την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών που θα λειτουργούν τροφοδοτικά στη γραμμή του μετρό, με βάση και την εμπειρία  της Αθήνας.

Ποιες είναι οι προτεραιότητες που θέτετε για το δήμο Θεσσαλονίκης μέσα στις ζοφερές συγκυρίες που καλούνται να δράσουν, να παράγουν και να αναπτυχθούν (και) κοινωνικά οι δήμοι;

Τις προτεραιότητες, τις θέτουν διαχρονικά οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς: Κυκλοφοριακό (με συγκοινωνίες και στάθμευση), καθαριότητα και ασφάλεια.Θα πρόσθετα και την ανάγκη για κοινωνική συνοχή, σε μια πόλη ανθεκτική και συνεκτική. Παρά τα τεράστια προβλήματα πάντως και την , όντως, ζοφερή καθημερινότητα, η Θεσσαλονίκη δεν έχει ανεπίστρεπτα καταστραφεί. Εκτιμώ, μάλιστα, πως θα μπει σύντομα σε μια σταδιακή φάση ανάπτυξης. Οι προβλεπόμενες επενδύσεις για την επέκταση του λιμανιού, η κατασκευή του νέου επιβατικού αεροσταθμού, η πολυαναμενόμενη ολοκλήρωση του μετρό και η ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου προς την Αθήνα, θα επεκτείνουν το φάσμα της επιρροής και της ακτινοβολίας της στον ευρύτερο χώρο της ΝΑ Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτό, το όραμά μας δίνει προτεραιότητα σε μια βιώσιμη αναδιανομή του δημόσιου χώρου, υπέρ των πιο ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου (πεζοί και ΑΜΕΑ, ποδηλάτες, επιβάτες λεωφορείων) έναντι των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Έτσι, θα συμβάλουμε και στην πλανητική μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής και του φαινομένου του θερμοκηπίου, επιτυγχάνοντας τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της πόλης. Πιστεύω, πραγματικά, πως μια ανθρώπινη, σύγχρονη και λειτουργική Θεσσαλονίκη, είναι ακόμη εφικτή.

Send this to a friend