Αθήνα

14 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Survivor: «Κράξιμο» για τη μονομαχία με βάρη – «Απάνθρωπο», «απαράδεκτο», «βασανιστήρια», έγραψαν στο Twitter

CALLER'S CHOICE

Yπόκλιση στον Σωτήρη Τσαφούλια: Η υποδειγματική συνέντευξη που κάνει τον γύρο του διαδικτύου – “Δεν υπάρχει μεγάλος καλλιτέχνης αν δεν έχεις γίνει σπουδαίος άνθρωπος”

Ο σκηνοθέτης του «Έτερος Εγώ» μίλησε στο Πρωινό για τις καταγγελίες στον χώρο της υποκριτικής και στήριξε όλα τα θύματα, καθηλώνοντας το κοινό με το δομημένο λόγο και τη συγκροτημένη σκέψη του.

Ο σκηνοθέτης πήρε τον λόγο από τους παρουσιαστές και δίχως καμία διακοπή μίλησε για τα όσα ακούγονται το τελευταίο διάστημα για τον καλλιτεχνικό χώρο, τονίζοντας πως καλλιτέχνης δεν υπάρχει αν δεν έχεις γίνει σπουδαίος άνθρωπος. Δίχως να χρησιμοποιήσει μεγάλες λέξεις κατάφερε να στείλει τα σωστά μηνύματα και να θέσει βασικά ερωτήματα για όλα όσα γίνονται γνωστά το τελευταίο διάστημα σχετικά με την κακοποίηση και την παρενόχληση που δέχτηκαν δεκάδες ηθοποιοί.

Οι χρήστες του διαδικτύου είδαν τη συνέντευξη και υποκλίθηκαν στον γνωστό σκηνοθέτη, αναφέροντας πως τα λόγια του αποτελούν ελπίδα για το μέλλον τόσο του θεάτρου όσο και της ίδιας της κοινωνίας.

 

 

Όσα είπε ο σκηνοθέτης:

«Ο λόγος που βγαίνω και μιλάω είναι για να προστατέψω αυτούς έχουν το θάρρος και βγαίνουν και μιλάνε απέναντι στις φωνές παλαιότερων που δεν αρθρώνουν τον λόγο που θα έπρεπε στην παρούσα κατάσταση. Εγώ δεν ανήκω στην πολύ νέα γενιά. Για αυτή πιστεύω ότι πολεμάμε τώρα.

Εγώ δεν έχω ακούσει κάποιο από τα θύματα να βγαίνει εκτός ορίων ούτε αυτούς που μιλάνε υπέρ τους. Βλέπω μια απίστευτη ηρεμία και αγάπη. Θα σταθούμε με αγάπη και στους θύτες, γιατί κι εκείνοι έχουν παράπλευρες απώλειες. Γιατί στα θύματα θα πρέπει να υπολογίζουμε και τα παιδιά και τις γυναίκες των ανθρώπων που έκαναν αυτές τις αποτρόπαιες πράξεις. Αλλά δεν είναι ώρα να ασχοληθούμε με αυτούς. Είναι ώρα να ασχοληθούμε με τους πληγωμένους.

Είμαι ευτυχής που ξεκινάει όλο αυτό από τον χώρο του θεάτρου. Επειδή άκουσα και τον όρο “ανθρωποφαγία” που δεν τον άκουσα στην περίπτωση του Ζακ Κωστόπουλου, δεν το άκουσα όταν γίνονταν καταγγελίες την εποχή που η κοινωνία δεν ήταν έτοιμη η κοινωνία. Αν αυτό που κάνετε εσείς τώρα λέγεται τηλεδίκη και ανθρωποφαγία, το να αυτοϊκανοποιείσαι μπροστά σε μία έντρομη γυναίκα, που με κλάματα στα μάτια προσπαθεί να βγει από πόρτες που έχεις κλειδώσει και εσύ μπροστά σε αυτό το θέαμα όχι μόνο να διατηρείς τη στύση σου, αλλά να φτάνεις και σε κορύφωση, αυτό πώς ονομάζεται; Όταν βλέπεις ένα παιδί 6 ετών και γυρνάμε και λέμε ότι παραγράφηκε το αδίκημα, αλλά δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του δράστη να μηνύσει για συκοφαντική δυσφήμιση, το τραύμα στην ψυχή του Μοθωναίου στα πόσα χρόνια παραγράφεται;

Ακούω να μιλάμε για ανθρώπους που φέρονται να έχουν κάνει τις πράξεις αυτές και αποκαλούνται μεγάλοι καλλιτέχνες. Ποιος είναι ο μεγάλος καλλιτέχνης; Δεν υπάρχει μεγάλος καλλιτέχνης, αν δεν έχεις γίνει πρώτα σπουδαίος άνθρωπος. Παίρνω μια φράση από την Αντιγόνη. Τα έργα πρέπει να μετράς και όχι τα χρόνια.

Ποιο θέατρο κινδυνεύει; Μετράει 3000 χρόνια. Ο Λιάγκας και ο Τσαφούλιας που δεν είναι καλά σαν άνθρωποι επειδή το πάτησαν για 30-40 χρόνια θα κινδυνέψει το θέατρο από αυτούς. Το θέατρο είναι οι άνθρωποί του…

Το ζητούμενο είναι να προσέξουμε τι λέμε, απέναντι σε αυτούς που υψώνουν ανάστημα και ορθώνουν λόγο. Το “κάτσε φρόνιμα” λοιπόν πρέπει να πάει σε όσους αδυνατούν να διαχωρίσουν το φλερτ από την παρενόχληση. Πρέπει να πάει σε αυτούς που απέναντι σε βιασμένες ψυχές και κορμιά αναζητούν ευκαιρίες να ξεθάψουν την καριέρα τους. Σε αυτόν που δεν μπορεί να παραδεχτεί το λάθος του και να ζητήσει μια συγγνώμη. Γιατί τώρα; Άκουσα ότι ένας άνθρωπος που φέρεται να έχει καταγγελθεί για όλα αυτά, θα αποταθεί σε κλινική απεξάρτησης από το σeξ. Εδώ κολλάει το γιατί τώρα; Γιατί δεν αποτάθηκε στην κλινική όταν ένιωσε την πρώτη ορμή; Μετά τον πρώτο βιασμό; Μετά τον δεύτερο, τον τρίτο. Γιατί τώρα; Αυτό δεν είναι ανθρωποφαγία. Τώρα είναι η στιγμή.

Αγαπάμε τη Δικαιοσύνη αλλά φτιάχτηκε από ανθρώπους και είναι ατελής. Με αγάπη προς όλους θα αλλάξουμε τα κακώς κείμενα παντού. Ο σκηνοθέτης που τραυματίζει τον ηθοποιό δεν είναι σκηνοθέτης, είναι οπερατέρ. Η τέχνη χρησιμοποιεί το ψέμα για να πει μια αλήθεια. Ο καλλιτέχνης δεν είναι επάγγελμα. Καλλιτέχνης είναι η εξέλιξη του ανθρώπου. Ο κύριος Μοθωναίος είναι τεράστιος καλλιτέχνης, όχι γιατί ασκεί την υποκριτική, αλλά γιατί έχει υποστεί τόση ασχήμια από το ανθρώπινο είδος και ξυπνάει κάθε πρωί και λέει στον εαυτό του ότι αξίζει τη χαρά και δέχεται την αγκαλιά ενός ανθρώπου. Αυτό είναι καλλιτεχνία. Δεν είναι να στέκεσαι στην Επίδαυρο και να τραβάς μονολόγους και να συντονίζονται οι πέτρες. Οι πέτρες και τα σανίδια δεν είναι τίποτα χωρίς τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι είμαστε σημαντικοί και κάνουμε σημαντικά και τα πράγματα γύρω μας».

 

Σπάρτακος Σταμπουλίδης: Ο Έλληνας που άνοιξε σουβλατζίδικο στη Νορβηγία και απέκτησε «οπαδούς» – Πόσο κοστίζει το σουβλάκι
Μιχάλης Γεώργαλος: Ποιος είναι ο Έλληνας από τη Χίο που έφτιαξε ένα από τα πιο δημοφιλή γλυκά της Αργεντινής (φωτογραφίες)
Μπαλάσκας για κορονοπάρτι: Υπάρχουν οικογενειάρχες, μπαχαλάκηδες και ακραίοι – Γιατί δεν επεμβαίνουμε
Δερμιτζάκης: Οι μαγαζάτορες στις πλατείες θα μπορούσαν να βάλουν τάξη καλύτερα από την αστυνομία – Μπορούν να επιτραπούν οι μετακινήσεις με self test
Βέρα Γκεντρόιτς: Το Doodle της Google τιμά την πρώτη γυναίκα στρατιωτικό χειρουργό στη Ρωσία
Παπαχελάς: Δεν μπορούμε να τα βρούμε σήμερα με την Τουρκία