Αθήνα

32 oC

αίθριος καιρός

Ζήσης Λιούπας για τον 112: Όλη η κακοδαιμονία της χώρας σε 3 ψηφία

Την εκτίμηση ότι πίσω από τα τρία ψηφία του 112 κρύβεται όλη η κακοδαιμονία της Ελλάδας, εξέφρασε ο Γενικός Διευθυντής της CyberStream, Ζήσης Λιούπας και περιγράφει πως από το 2009 η εταιρεία του είχε αναλάβει τη σύνταξη μελέτης για τον εκσυγχρονισμό της υποδομής της υπηρεσίας 112 που από τότε συνιστούσε πανευρωπαϊκή υποχρέωση των χωρών.

Την εκτίμηση ότι πίσω από τα τρία ψηφία του 112 κρύβεται όλη η κακοδαιμονία της Ελλάδας, εξέφρασε ο Γενικός Διευθυντής της CyberStream, Ζήσης Λιούπας και περιγράφει πως από το 2009 η εταιρεία του είχε αναλάβει τη σύνταξη μελέτης για τον εκσυγχρονισμό της υποδομής της υπηρεσίας 112 που από τότε συνιστούσε πανευρωπαϊκή υποχρέωση των χωρών.

Το 112 είναι ο αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης που λειτουργεί εδώ και χρόνια στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης… όχι όμως και στην Ελλάδα.  Είναι ο αριθμός που οι Έλληνες αλλά και οι επισκέπτες σε αυτή τη χώρα δεν διαθέτουν εάν βρεθούν σε μια επικίνδυνη για τη ζωή τους στιγμή.

Ωστόσο σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκη, μέχρι το τέλος του έτους θα είναι διαθέσιμο το σύστημα 112. Αυτό διαβεβαίωσε ο υπουργός ς. Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρακολούθησε την Παρασκευή  την επίδειξη της πλατφόρμας, την πιλοτική λειτουργία και τη δοκιμαστική εκπομπή μηνυμάτων εκτάκτου ανάγκης μέσω των δικτύων κινητής τηλεφωνίας.

Ο Ζήσης Λιούπας με ανάρτησή του στο Facebook εξηγεί τους λόγους που καθυστέρησε να τεθεί σε λειτουργία ο συγκεκριμένος τριψήφιος αριθμός.

Διαβάστε αναλυτικά την ανάρτησή του:

112 - ΟΛΗ Η ΚΑΚΟΔΑΙΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΣΕ ΤΡΙΑ ΨΗΦΙΑ

Το 2009 με την εταιρία μου αναλάβαμε τη σύνταξη μελέτης για τον εκσυγχρονισμό της υποδομής της υπηρεσίας 112, που ήδη από τότε συνιστούσε πανευρωπαϊκή υποχρέωση των χωρών. Φυσικά, μεταξύ των υπόλοιπων λειτουργιών που προδιαγράψαμε, υπήρχε και η υπηρεσία μαζικών ειδοποιήσεων εντός γεωγραφικών περιοχών.

10 χρόνια μετά, και διαπιστώνοντας ότι τέτοιο σύστημα δεν δουλεύει ακόμη, δε μπορώ να αφήσω ασχολίαστο το θέμα, ειδικά βλέποντας μερικές πολύ ενδιαφέρουσες «κραυγές αγανάκτησης». Η αλήθεια, λοιπόν, είναι ότι τέτοιο σύστημα θα μπορούσαμε να είχαμε από τότε αν:

• Η πολιτική ηγεσία δεν πορευόταν με τη νοοτροπία (και δεν την εξέφραζε ρητά) ότι καλύτερα να πληρώνουμε και κανένα πρόστιμο στην ΕΕ παρά να μπαίνουμε σε κοπιώδη προσπάθεια (και αντιπαράθεση με συμφέροντα)

• Πολλές εταιρίες τηλεφωνίας δεν έδιναν λυσσώδη μάχη για να αποφύγουν να αναλάβουν οποιαδήποτε υποχρέωση σε σχέση με την υλοποίηση συναφών μηχανισμών για να υποστηρίξουν τα απαιτούμενα. Υπήρξαν εκπρόσωποι που ισχυρίστηκαν ότι δεν πρόκειται να κουνήσουν το δαχτυλάκι τους αν δεν εξαναγκαστούν με νόμο!

• Οι «διαχειριστές» των «ΕΣΠΑ» θεωρούσαν υποχρέωσή τους να φέρουν κάποιο αποτέλεσμα άλλο από την κατανάλωση κονδυλίων για να υποστηρίξουν τη μισθοδοσία τους

• Οι επίδοξοι υλοποιητές της υπηρεσίας ενδιαφερόντουσαν να κάνουν το σωστό και όχι μόνο να μασουλήσουν έναν προϋπολογισμό δεκαπλάσιο από αυτόν που προδιαγράψαμε τότε.

Θυμάμαι χαρακτηριστικά έναν διάλογο με Σουηδό μηχανικό τηλεφωνίας που είχα τότε όταν τον ρώτησα: «Εδώ με το σκεπτικό ότι τα δεδομένα θέσης των συνδρομητών είναι ευαίσθητα/προσωπικά, ακόμη και όταν υπάρχει έκτακτη ανάγκη, οι εταιρίες δηλώνουν ότι κωλύονται να μοιραστούν τέτοιες πληροφορίες. Στη Σουηδία έχετε περάσει κάποιο νόμο σχετικά;». Πήρα την εξής απάντηση: «Τι να σου πω ρε φίλε. Στη Σουηδία όταν το κράτος ζητάει κάποια δεδομένα από τις εταιρίες, θεωρούμε δεδομένο ότι για κάποιο καλό λόγο τα χρειάζεται!».

Πιο πολύ από όλα πάντως, βρίσκω ότι για την εν λόγω αποτυχία, όπως και για τόσες άλλες, ευθύνεται η συλλογική ανακήρυξη της απραξίας σε υπέρτατη αξία. Όταν τα χρήματα και η τεχνογνωσία υπάρχουν, το μόνο αίτιο που μπορεί να παρεμποδίζει την εξέλιξη είναι οι άνθρωποι!

Send this to a friend