Αθήνα

32 oC

αίθριος καιρός

Ποιο ζαμπόν… κυρ Στέφανε! Οι Έλληνες κόβουν ακόμη και το γάλα και το ψωμί για να τα βγάλουν πέρα

Ποιο ζαμπόν… κυρ Στέφανε! Οι Έλληνες κόβουν ακόμη και το γάλα και το ψωμί για να τα βγάλουν πέρα

Στην ταινία «Μοντέρνα Σταχτοπούτα» του 1964-5 που αποτύπωνε μεταξύ άλλων και τη φτώχεια που υπήρχε εκείνη την εποχή, η σκηνή που η φτωχή Κατερίνα (Αλίκη Βουγιουκλάκη) προσλαμβάνεται και τηλεφωνεί στον μπακάλη της γειτονιάς τον περίφημο κυρ Στέφανο για να παραγγείλει και ζαμπόν έμεινε στην ιστορία.

Τα στοιχεία όμως για την κατανάλωση τροφίμων από τα νοικοκυριά δείχνουν πως ορισμένοι Έλληνες όχι ζαμπόν, αλλά ούτε ψωμί και γάλα δεν αγοράζουν.

Τα στοιχεία για πτώση πωλήσεων σε γάλα και ψωμί δημοσιοποίησε από το βήμα της γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων  ο πρόεδρος, Ευάγγελος Καλούσης. Τους δύο πρώτους μήνες του 2017 καταγράφεται πτώση πωλήσεων στα δύο αυτά βασικά είδη διατροφής από 5%-7%. Σύμφωνα με τον κ. Καλούση η μείωση των πωλήσεων στις δύο αυτές κατηγορίες είναι πρωτοφανής και αποδίδεται στη μείωση της καταναλωτικής δύναμης και στην ανάγκη των καταναλωτών να περιορίσουν τις δαπάνες τους στις απολύτως αναγκαίες.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι- σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, τον Ιανουάριο ο τζίρος από πωλήσεις τροφίμων στα σούπερ μάρκετ υποχώρησε κατά 10%, ενώ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου η πτώση ανήλθε στο 15%, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες περσινές περιόδους.

Μόνο τον Φεβρουάριο καταγράφηκε μικρή αύξηση στις πωλήσεις, της τάξης του 2,9%, γεγονός που αποδίδεται ωστόσο στην κατανάλωση της Καθαράς Δευτέρας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις για όλο το 2017, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αναμένεται να υποχωρήσουν κατά 3,6% σε σύγκριση με το 2016.

Επιπλέον τα στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών  δείχνουν ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ στην Ελλάδα μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σουπερμάρκετ πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του.

Send this to a friend