Αθήνα

9 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Έξαλλος ο Παπαδάκης με Κούγια: Του έκλεισε το τηλέφωνο ο δικηγόρος – «Όταν δεν σας συμφέρει κλείνετε το τηλέφωνο κύριε Κούγια» (ΒΙΝΤΕΟ)

ΕΛΛΑΔΑ

Επεκτάσεις στην Αττική Οδό: Σχέδια για κέντρο Αθήνας, σήραγγα Αργυρούπολης, έξοδο Πετρούπολης

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικές Διαδρομές Βασίλης Χαλκιάς κατέθεσε νέα πρόταση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού από το βήμα της εσπερίδας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) με θέμα τις Αστικές Μεταφορές στην Αττική.

Στις επεκτάσεις συμπεριλαμβάνεται η Πετρούπολη αλλά και το κέντρο της πόλης μέσω της Πανεπιστημιούπολης ως την Ούλωφ Πάλμε και μένουν εκτός το Λαύριο και κυρίως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης που αντιμετωπίζεται όμως ως αυτόνομο και βιώσιμο έργο.

Υπενθυμίζεται ότι η συζήτηση για τις επεκτάσεις ξεκίνησε το 2001, όταν παραδόθηκε το πρώτο τμήμα του αστικού αυτοκινητόδρομου.
Ενώ η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης φτάνει προς την ολοκλήρωσή της το 2024, αναζωπυρώνεται η συζήτηση για τις επεκτάσεις.

Ο κ. Χαλκιάς έκανε λόγο για έργα μικρής κλίμακας, τα οποία δεν θα μπορούσαν να «ζήσουν» από μόνα τους ακόμα κι αν είχαν διόδια.

Συγκεκριμένα, στην πρόταση του κάνει λόγο για επεκτάσεις και βελτιώσεις εντός του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου. Αυτές είναι η νέα ράμπα εξόδου στον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, η αναβάθμιση σε 4 από 3 λωρίδες του κεντρικού τμήματος (πλην δηλαδή της Περιφερειακής Υμηττού) και οι ανισόπεδες αναστροφές στους ανισόπεδους κόμβους Λεονταρίου και Παλλήνης.

Επίσης, περιλαμβάνει συμπληρώσεις της Αττικής Οδού με την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, τη σύνδεση με το κέντρο της πόλης κατεβαίνοντας μέσα από την Πανεπιστημιούπολη ως το σημείο που πέφτει στην Ούλωφ Πάλμε, τη σύνδεση με την Πετρούπολη (όπου διυλιστήρια και ναυπηγεία δημιουργούν μεγάλη ζήτηση). Ακόμη, τη σύνδεση με τη Ραφήνα και τη Βόρεια Πύλη του αεροδρομίου Αθηνών και τέλος τη σύνδεση με το Ελληνικό μέσω της σήραγγας Αργυρούπολης.

Πρόκειται για ένα πακέτο προτάσεων προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται βάσει μιας σειράς εξελίξεων. Η μεγάλη ανάπλαση στο Ελληνικό, η αναβίωση δραστηριοτήτων στα δυτικά του νομού Αττικής χάρη και στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, η εντυπωσιακή αύξηση του τουρισμού και της επιβατικής κίνησης στις βασικές «πύλες» της πόλης (αεροδρόμιο και λιμάνια) είναι μερικές από αυτές.

Όσο για την πολυσυζητημένη Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, η οποία και θα ενώνει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, δίνοντας λύση στο καθημερινό κυκλοφοριακό πρόβλημα, αυτή αν και μέχρι σήμερα φιγουράριζε ανάμεσα στις σίγουρες επεκτάσεις, δεν περιλαμβάνεται στην προτεινόμενη λύση. Αυτό διότι θεωρείται ότι η διώροφη σήραγγα μπορεί να είναι μόνη της βιώσιμη, είτε με διόδια, είτε με πληρωμές διαθεσιμότητας, είτε κι ως δημόσιο έργο. Σημειώνεται ότι οι εκτιμήσεις ανάγουν τη μέση ημερήσια κυκλοφορία σε 40.000 οχήματα.

Σήμερα, στην Αττική Οδό σημειώνονται -ημερησίως- 225.000 διελεύσεις. Από το 2004 μέχρι το 2009 ο αυτοκινητόδρομος κατέγραφε 310.000 διελεύσεις ημερησίως, αλλά το 2010 μειώθηκαν κατά 38% στις 196.000.

Γιώργος Ψάλτου: Αυτός είναι ο ηθοποιός που κατήγγειλε πως τόν «ξυλοφόρτωνε» ο Φιλιππίδης (vids)
Σκιαδαρέσης για την καταγγελία Ψάλτου: Σταματήσαμε τον Φιλιππίδη για να μη συμβούν χειρότερα!
Μπαμπινιώτης: «Θα πάω τους απόφοιτους του Αρσακείου στον εισαγγελέα για να καταθέσουν»
Κούγιας για προφυλάκιση Λιγνάδη: Πρώτη φορά στα σχεδόν 50 χρόνια δικηγορίας που προσφεύγω κατά απόφασης ανακριτή
Μπιμπίλας μετά την προφυλάκιση Λιγνάδη: Σε γνώρισα στα ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ της ΕΡΤ… Λυπάμαι Δημήτρη (ΦΩΤΟ)
Στη φυλακή ο Δημήτρης Λιγνάδης – Κούγιας: Δικογραφία χωρίς στοιχεία, θα προσφύγουμε!