Αθήνα

28 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Η εκδίκηση του Σπύρου Παπαδόπουλου στον ΣΚΑΪ: Το φυσάνε και δεν κρυώνει στο κανάλι με το «Στην υγειά μας ρε παιδιά»

ΕΛΛΑΔΑ

Έρχονται τα ηλεκτρονικά διόδια

Στο διαγωνισμό της «χρέωσης διοδίων ανά χιλιόμετρο», προχωρά το Υπουργείο Υποδομών, προχωρώντας στην πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου.

Το νέο, σύγχρονο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων με αναλογική χρέωση, ο οποίος αναμένεται να υλοποιηθεί με το μοντέλο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και το κόστος του έχει εκτιμηθεί σε περίπου 90 εκατ. ευρώ.

Μέρος του προϋπολογισμού του έργου (περί τα 65 εκατ ευρώ) θα προέλθει από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Με βάση το νέο μοντέλο διοδίων που προωθείται, θα υπάρχει ένας ενιαίος πομποδέκτης, ο οποίος θα χρεώνει αναλογικά τους χρήστες με το χιλιόμετρο, δηλαδή σε σχέση με την απόσταση που διανύουν εντός του οδικού άξονα.

Έτσι στην περίπτωση που ο χρήστης δεν διανύσει όλη τη απόσταση του αυτοκινητοδρόμου (από το σύνολο των διοδίων που καταβάλλει για αυτό το τμήμα), τότε τα χρήματα θα του επιστρέφονται.

Να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα των διοδίων χρέωσης ανά χιλιόμετρο, εφαρμόζει από 1η Ιανουαρίου 2021 η Ολυμπία Οδός.

Το «Υβριδικό σύστημα» της Ολυμπίας Οδού εξασφαλίζει έως και 76% χαμηλότερη χρέωση στους χρήστες, ενώ εξασφαλίζει «ελεύθερη ροή» (free flow) στον αυτοκινητόδρομο, δηλαδή ταξίδι χωρίς καθυστερήσεις, όπου το όχημα δεν απαιτείται να σταματήσει για τη συναλλαγή διοδίων.

Ειδικότερα το σύστημα αναγνωρίζει το όχημα στην είσοδο του αυτοκινητοδρόμου και χρεώνει τον πομποδέκτη του. Όμως η μεγάλη διαφορά του συστήματος είναι πως πλέον στην έξοδο, υπάρχουν ηλεκτρονικές διατάξεις που αναγνωρίζουν εκ νέου το όχημα και αν δεν έχει διανύσει το πλήρες διάστημα χρέωσης, τότε γίνεται άμεσα και αυτόματα επιστροφή του ποσού στον λογαριασμού του χρήστη.

Oριστικό τέλος στα δορυφορικά διόδια

Με την εν λόγω απόφαση του Υπουργείου μπαίνει τέλος στο διαγωνισμό για τα δορυφορικά διόδια.

Ο εν λόγω διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ ακυρώθηκε από το ΣτΕ, μετά από προσφυγή της μειοδότριας κοινοπραξίας καθώς κρίθηκε ότι και οι δύο προσφορές δεν κάλυπταν το σύνολο των απαιτήσεων του διαγωνισμού.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του διαγωνισμού «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση», θα γινόταν ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου.

Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείτο ένα διττό σύστημα επιβολής τελών:

Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα είχαν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επέτρεπε την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS), ενώ τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονταν αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο και επιτόπου θα επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

Σοκ στην Θεσσαλονίκη: Θείος βίαζε επί 6 χρόνια την ανήλικη ανιψιά του!
Λάρισα: Σοβαρό ατύχημα σε φούρνο – Ακρωτηριάστηκε εργαζόμενος
Παγώνη για εμβόλιο AstraZeneca: «Να βγει η Πρόεδρος της Επιτροπής Εμβολιασμού και να δώσει άμεσα σαφείς οδηγίες»
Διάρρηξη στο γραφείο του Τσακαλώτου: Χειροπέδες σε γιο δικηγόρου και 18χρονο φίλο του
Εμβόλιο Astrazeneca: Ξέσπασε ο σύζυγος της άτυχης 44χρονης – «Θέλω η επιτροπή να εξηγήσει στα παιδιά μου γιατί χάθηκε η μητέρα τους»
Κορoνοπάρτι στο ΑΠΘ: Μάχη να μη χάσει το πόδι του δίνει 23χρονος που τον παρέσυραν με σκαπτικό μηχάνημα