Εξαιρετικό κρασί αναμένεται να δώσει το νέο έτος ο τρύγος του 2019 | TheCaller Εξαιρετικό κρασί αναμένεται να δώσει το νέο έτος ο τρύγος του 2019 - TheCaller

Αθήνα

28 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Γλυκά Νερά: Γιατί έβαλε το παιδί πάνω στη νεκρή Καρολάιν; – Tι απάντησε ο 32χρονος δράστης στον ανακριτή

ΕΛΛΑΔΑ

Εξαιρετικό κρασί αναμένεται να δώσει το νέο έτος ο τρύγος του 2019

Από τα καλύτερα κρασιά των τελευταίων ετών αναμένεται να απολαύσουν οι οινόφιλοι εντός του 2020. Ο τρύγος του 2019 σε Μακεδονία και Ήπειρο δημιουργεί εξαιρετικές προσδοκίες για το... ποτό του Διονύσου.

Αναμένονται λευκοί και ροζέ οίνοι με έντονα ποικιλιακά αρώματα, υψηλή οξύτητα και γεμάτη γεύση, ενώ τα ερυθρά κρασιά εμφανίζονται υψηλόβαθμα, με πολύ καλό φαινολικό δυναμικό, βελούδινα, με εξαιρετικά αρώματα και μεγάλη δυνατότητα παλαίωσης.

Ο … διπολισμός του ελληνικού κρασιού

Πάντως, αν σε όρους ποιοτικούς το 2019 εξελίχθηκε σε πολύ καλή χρονιά, στο εμπορικό κομμάτι το ελληνικό κρασί γενικά φαίνεται πως «σαφώς περνά μια περίοδο διπολισμού», όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο οινοποιός Στέλλιος Μπουτάρης, πρόεδρος της ένωσης οινοπαραγωγών «Οίνοι Βορείου Ελλάδος».

«Λέω “διπολισμό”, γιατί από τη μια διαβάζουμε για πτώση παραγωγής και τιμών, εγκατάλειψη αμπελώνων και δυσκολίες στις μεγάλες οινοπαραγωγικές εταιρείες και από την άλλη βλέπουμε μια σειρά μικρών οινοποιητικών επιχειρήσεων, που έχουν αναδειχτεί και ξεκινήσει πολύ ωραία πορεία» σημειώνει.

Από τα 800 στα 1400 οινοποιεία σε λίγα χρόνια

Στη διάρκεια της κρίσης, εξηγεί, δημιουργήθηκαν νέες οινοπαραγωγικές επιχειρήσεις, κυρίως από αμπελουργούς της επόμενης γενιάς, η οποία θέλει να προσθέσει αξία στο προϊόν, δεδομένου ότι το κρασί είναι επώνυμο και αναγράφει «product of Greece» στη φιάλη, γεγονός που το καθιστά έναν από τους πρεσβευτές της ελληνικής οικονομίας.

«Η αύξηση του αριθμού των οινοποιείων από 800 πριν από λίγα χρόνια σε πάνω από 1400 σήμερα είναι ένα καλό σημάδι, όπως και η ανάπτυξη του οινοτουρισμού, ο οποίος ανεβαίνει πάρα πολύ, με αποτέλεσμα στην Κρήτη, π.χ., να υπάρχουν οινοποιεία που ζουν μόνο από τον τουρισμό» υπογραμμίζει.

Ελληνικά εστιατόρια: πώς ένα πρόβλημα εξελίχθηκε σε …showroom

Σε ερώτημα για τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ελληνικά εστιατόρια, εντός και εκτός συνόρων, στη διαφήμιση ή δυσφήμιση του ελληνικού κρασιού, ο κ. Μπουτάρης, επισημαίνει: «Αυτό ήταν ένα μεγάλο πρόβλημα τα προηγούμενα χρόνια. Ο ξένος καταναλωτής ερχόταν σε επαφή με το ελληνικό κρασί, είτε σε ένα ελληνικό εστιατόριο στη Γερμανία, ή την Αγγλία, που μπορεί να ήταν κατωτάτου επιπέδου, είτε σε ένα από τα τουριστικά μέρη στην Ελλάδα, που κι αυτό ήταν συχνά πολύ χαμηλού επιπέδου. Βλέπουμε πια ότι αυτό έχει αλλάξει. Παντού υπάρχουν εστιατόρια και ταβέρνες, που έχουν ανεβάσει το επίπεδό τους, αναβαθμίσει τις πρώτες ύλες, αναδείξει την ελληνική κουζίνα. Και τα ελληνικά εστιατόρια στο εξωτερικό έχουν αναβαθμιστεί. Σαφώς ναι, το ελληνικό εστιατόριο είναι πλέον η “μπουτίκ” μας, το “showroom”, εκεί που αναδεικνύεται το ελληνικό κρασί».

Τα λευκά – “αστέρια” και οι υποψήφιοι κόκκινοι “σταρ”

Τα λευκά κρασιά έχουν ήδη βρει τον δρόμο τους στις αγορές του εξωτερικού. Τι συμβαίνει όμως με τα κόκκινα; «Σαφώς τα λευκά κρασιά από ελληνικές ποικιλίες έχουν ένα προβάδισμα», λέει ο κ. Μπουτάρης και επισημαίνει πως «Το ασύρτικο είναι η αιχμή του δόρατος. Ακολουθούν το μοσχοφίλερο και η μαλαγουζιά. Είναι γεγονός ότι τα λευκά είναι λίγο πιο “τεχνολογικά” κρασιά. Τα κόκκινα κρασιά, στα οποία η δουλειά γίνεται κυρίως στον αμπελώνα, θέλουν χρόνο, είναι λίγο πίσω. Θεωρώ, όμως, ότι η επένδυση που έχει γίνει την τελευταία 20ετία από τους Έλληνες παραγωγούς στον αμπελώνα μάς φέρνει σε μια φάση που θα δούμε πολύ ωραία ερυθρά κρασιά. Θεωρούμε ότι το ξινόμαυρο μπορεί να πάει πολύ καλά, το αγιωργίτικο επίσης. Ακολουθούν η μαυροδάφνη, η μανδηλαριά, οι ποικιλίες της Κρήτης, ποικιλίες όπως της Λημνιώνας, το Λημνιό κ.α».

Εξαγωγές στις ΗΠΑ: αύξηση 120% στη μέση τιμή σε 10 χρόνια

Υπενθυμίζει, ακόμη, τους καρπούς που απέδωσε η συστηματική δουλειά που ξεκίνησε προ δεκαετίας περίπου, όταν, όπως λέει: «καθίσαμε όλοι οι παραγωγοί μαζί και φτιάξαμε ένα στρατηγικό σχέδιο υπό την ομπρέλα της εθνικής διεπαγγελματικής οργάνωσης αμπέλου και οίνου. Θέσαμε βάσεις και στόχους και εκπονήσαμε ένα σχέδιο που απευθυνόταν κυρίως σε Τρίτες χώρες. Το σχέδιο που χρηματοδοτήθηκε και από την ΕΕ και από το δημόσιο έθετε ως στόχο την αύξηση της αξίας του ελληνικού οίνου. Και το καταφέραμε!».

«Στην Αμερική», εξηγεί, «οι εξαγωγές την τελευταία δεκαετία αυξήθηκαν κατά 50%, αλλά το σημαντικό είναι ότι η μέση τιμή πώλησης του ελληνικού κρασιού έχει ανέβει κατά 120%». Με την ευκαιρία σημειώνει πως αγορές όπως η Κίνα, η Αυστραλία, η Ιαπωνία, η Κορέα και ο Καναδάς είναι αγορές «στόχοι» για το ελληνικό κρασί.

Στην Κίνα θέλουν …chateau

Αναφερόμενος ιδιαίτερα στη Κίνα λέει πως είναι αγορά στόχος, αλλά με αυξημένη δυσκολία. «Οι Κινέζοι μπορεί να είναι ένα δισεκατομμύριο, αλλά από αυτούς ούτε 50.000.000 πίνουν κρασί. Είναι αγορά, που όπως και άλλες ανερχόμενες, ακολουθεί κάποια στερεότυπα: π.χ., το κρασί να είναι γαλλικό και να λέει “chateau” πάνω» λέει ο κ.Μπουτάρης και προσθέτει ότι εσχάτως ενεργοποιήθηκε το Greek Wine Academy, «ώστε να πλησιάσουμε Κινέζους sommelier, οινοχόους κι εκπαιδευτές και να τους μιλήσουμε για το ελληνικό κρασί. Θεωρώ ότι είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική, που θα έχει επιτυχία» καταλήγει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ροή Ειδήσεων

24/06/2021 | 23:53

Ρωσία: Συντριβή στρατιωτικού ελικοπτέρου στην Αγία Πετρούπολη – Τρεις νεκροί

24/06/2021 | 23:31

Γλυκά Νερά: Όταν ο 32χρονος πιλότος είχε κάνει… guest στην εκπομπή του Σπύρου Σούλη (ΒΙΝΤΕΟ)

24/06/2021 | 23:10

ΑΕΚ: Μόνο οι ανακοινώσεις μένουν για Τζαβέλλα

24/06/2021 | 22:52

Πακιστάν: Χαμός με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού – «Για τους βιασμούς φταίει το ελαφρύ ντύσιμο των γυναικών»

24/06/2021 | 22:21

Έντονη κινητικότητα Γερουλάνου

24/06/2021 | 22:07

Τζόκερ – κλήρωση 2302: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί για σήμερα Πέμπτη 24/6

24/06/2021 | 22:07

Θρήνος στην Καβάλα: Αυτοκτόνησε αγρότης! Είχε χάσει σύζυγο και παιδί από κορονοϊό

24/06/2021 | 21:57

Στο Βερολίνο ο Τσίπρας με τους Σοσιαλιστές και με ατζέντα τις κοινωνικές ανισότητες

24/06/2021 | 21:56

Σταύρος Δαϊλάκης: Πέθανε ο πρώην βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας

24/06/2021 | 21:51

H Microsoft παρουσίασε τα Windows 11- Δωρεάν η αναβάθμιση από τα Windows 10

24/06/2021 | 21:42

Κορονοϊός – Σουρβίνος για μετάλλαξη Δέλτα: Νέοι και ανεμβολίαστοι τα νέα κρούσματα

24/06/2021 | 21:39

Γλυκά Νερά: «Ρουκέτα» Κατερινόπουλου – «Μήπως ήξερε κάτι η Καρολάιν για τον 32χρονο και απειλούσε να τα βγάλει στη δημοσιότητα»;

24/06/2021 | 21:23

Τσίπρας: Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι σημαντικό βήμα, αλλά πρέπει να γίνουν πολύ περισσότερα

24/06/2021 | 21:12

Δημοσκόπηση Interview: 14,8% μπροστά η ΝΔ από τον ΣΥΡΙΖΑ- Στο 7% το Κίνημα Αλλαγής

24/06/2021 | 21:06

Αθωώθηκε ο Mr Bitcoin για τη συντριπτική πλειονότητα των κατηγοριών- Η δήλωση της Κωνσταντοπούλου
Γλυκά Νερά: Γιατί έβαλε το παιδί πάνω στη νεκρή Καρολάιν; – Tι απάντησε ο 32χρονος δράστης στον ανακριτή
Γλυκά Νερά – Νέα δεδομένα: Τα τελευταία λεπτά πριν το έγκλημα – Τι “έδειξε” το smartwatch της Καρολάιν (vid)
Γλυκά Νερά – Μητέρα της Κάρολαϊν: «Δεν μπορώ να διανοηθώ ότι το παιδί θα μεγαλώσει με την οικογένεια του καθ’ ομολογίαν δολοφόνου»
Σταύρος Δογιάκης: Η… περίεργη αυτοκτονία και τα ερωτήματα – Γιατί δεν έχει «κλείσει» η υπόθεση (vids)
Φρίκη στην Κομοτηνή: 12χρονος βίασε 6χρονο
Άγιος Παντελεήμονας: Έγκυος, με νοητική υστέρηση, χωρισμένη και με δυο παιδιά η 25χρονη που βίασαν – Τη βίασαν δυο φορές