Αθήνα

12 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Ελένη Τζώρτζη για Φιλιππίδη: Αισχρός τσόγλανος και γλίτσας – Η κόκα είναι κακό φάρμακο

ΕΛΛΑΔΑ

Ηλεκτρικά πατίνια: Πρόστιμα, σήμα και κράνη για το νέο δημοφιλές μέσο

Τα ηλεκτρικά πατίνια, έχουν κατακτήσει πεζοδρόμια και δρόμους, ως το νέο «πράσινο» μεταφορικό μέσο αλλά αναμένεται να αντιμετωπιστούν από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) λόγω της ταχύτητας που μπορούν να αναπτύσσουν.

Υπενθυμίζεται ότι η αρχική εισήγηση στο υπουργείο Μεταφορών για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης, βγάζει εκτός δρόμου τα πατίνια με μέγιστη ταχύτητα άνω των 6 και έως 25 χιλιομέτρων την ώρα δίνοντάς τους τη δυνατότητα να κυκλοφορούν κατά βάση σε ποδηλατόδρομους, οι οποίοι όμως είναι είδος εν ανεπαρκεία στην Ελλάδα.

Να σημειωθεί όμως ότι καμία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόμα καθώς αναμένονται και τα αποτελέσματα της συνάντησης εργασίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει προγραμματιστεί για αυτήν την εβδομάδα με στόχο να εξετάσει το θέμα.

Πάντως, στο μεταβατικό στάδιο η κυκλοφορία των πατινιών με ταχύτητα μεγαλύτερη των 6 και έως 25 χιλιομέτρων την ώρα προτείνεται να επιτρέπεται μόνο σε ποδηλατόδρομους και σε λοιπούς δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους όπου διεξάγεται δημόσια κυκλοφορία μετά από απόφαση του αρμόδιου κατά περίπτωση οργάνου λήψης μέτρων κυκλοφορίας εκτός εάν οι κατά τόπους δήμοι προσδιορίσουν οδούς, στις οποίες θα επιτρέπεται η κυκλοφορία τους.

Επίσης η χρήση κράνους θα καταστεί υποχρεωτική για την οδήγησή τους. Τόσο τα πατίνια όσο και τα υπόλοιπα οχήματα μικροκινητικότητας θα ενταχθούν στην κατηγορία των Ελαφριών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ) και θα διαχωριστούν σε τρεις βασικές κατηγορίες:

Εκείνα των οποίων η μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 6 χιλιόμετρα την ώρα, τα οποία θα θεωρούνται ως πεζοί και θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα σε πεζοδρόμια και κάθε άλλο χώρο που προορίζεται για πεζούς.

Εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 και 25 χιλιομέτρων την ώρα, τα οποία θα αντιμετωπίζονται ως ποδήλατα.

Εκείνα με ταχύτητα που υπερβαίνει τα 25 χιλιόμετρα την ώρα και θα απαγορεύεται να κυκλοφορούν στο δρόμο.

Επιπλέον οι οδηγοί των ΕΠΗΟ θα:

Απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους.

Πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή πάνω από 12 ετών εφόσον συνοδεύονται από ενήλικα.

Υποχρεούνται να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο.

Για την κυκλοφορία των οχημάτων αυτής της κατηγορίας με ταχύτητα άνω των 6 χιλιομέτρων σε πρώτη φάση θα προβλεφθεί αυτοκόλλητο σήμα, στο οποίο θα αναγράφεται μεταξύ άλλων η μέγιστη ταχύτητα και ο κωδικός ταυτοποίησης του οχήματος και βεβαίωση του οικονομικού φορέα αναρτημένη στην ιστοσελίδα του, στην οποία θα αναφέρεται κατ΄ελάχιστο η μέγιστη ταχύτητα κατασκευής ανά κωδικό ταυτοποίησης.

Παράλληλα το σχέδιο εξετάζει και την επιβολή τσουχτερών προστίμων στους παραβάτες, τα οποία θα κυμαίνονται μεταξύ 40 και 400 ευρώ. Έτσι, για όσους παρανόμως θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν πατίνια με ταχύτητα άνω των 6 και έως 25 χιλιομέτρων την ώρα, θα προβλεφθεί διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ, ενώ για τους παραβάτες που θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν ΕΠΗΟ με ταχύτητα άνω των 25 χιλιομέτρων την ώρα, το ύψος του προστίμου εκτοξεύεται στα 400 ευρώ.

Γεγονός είναι, πάντως, ότι το τοπίο παραμένει σήμερα εντελώς αρρύθμιστο έχοντας αιφνιδιάσει διεθνώς τις νομοθετικές αρχές. Αποτέλεσμα είναι σε πολλές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα να μην έχει διευκρινιστεί ακόμα ως τι εισάγονται αυτά τα οχήματα.

Δεδομένου ότι δεν υπάρχει έγκριση τύπου, δεν μπορεί κανείς να πει με βεβαιότητα εάν εισάγονται ως οχήματα ή ως παιχνίδια. Στα ερωτήματα αυτά καλείται να δώσει κάποιες πρώτες απαντήσεις η Σύνοδος που θα πραγματοποιηθεί στις 15 Μαίου. Αν και μία σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία δε θα πρέπει να αναμένεται σύντομα, οι εθνικές αρχές περιμένουν κάποιες κοινές κατευθύνσεις ώστε στη συνέχεια να ληφθούν τα πρώτα μέτρα κυκλοφορίας και προστασίας.

Γιώργος Ψάλτου: Αυτός είναι ο ηθοποιός που κατήγγειλε πως τόν «ξυλοφόρτωνε» ο Φιλιππίδης (vids)
Σκιαδαρέσης για την καταγγελία Ψάλτου: Σταματήσαμε τον Φιλιππίδη για να μη συμβούν χειρότερα!
Παναγιωτάκης: Αν «έχει στοιχεία» η Χρυσικού ότι ο Λιγνάδης δεν ήταν στην Ιθάκη τον Αύγουστο του 2015, να τα καταθέσει
Κούγιας για προφυλάκιση Λιγνάδη: Πρώτη φορά στα σχεδόν 50 χρόνια δικηγορίας που προσφεύγω κατά απόφασης ανακριτή
Μπαμπινιώτης: «Θα πάω τους απόφοιτους του Αρσακείου στον εισαγγελέα για να καταθέσουν»
«Ο Λιγνάδης είναι ένας πολύ γλυκός άνθρωπος- Δεν έφυγε από την Ιθάκη ούτε δευτερόλεπτο», λέει η Κούρκουλα