Αθήνα

19 oC

θύελλα με ασθενείς βροχοπτώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Γεωργία Μπίκα: «Δεν έχω να χάσω κάτι άλλο, τα έχασα όλα» – Συγκλονίζει η ανάρτησή της

ΕΛΛΑΔΑ

«Καμπανάκι» ΙΑΤΑ για τα αεροδρόμια στην Ελλάδα: Πρέπει να εκσυγχρονιστούν

Στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του εναέριου χώρου της θα πρέπει να εργαστεί η Ελλάδα, , αναφέρει η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ)

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με μελέτη της ΙΑΤΑ με τίτλο «Ελλάδα-Δείκτες Ανταγωνιστικότητας Ρυθμιστικού Πλαισίου Αερομεταφορών», από πλευράς πλήθους αεροπορικών συνδέσεων η Ελλάδα βρίσκεται στην όγδοη θέση στην Ευρώπη, με την αεροπορική συνδεσιμότητα να έχει αυξηθεί κατά 106% μεταξύ 2013 και 2018. Η συμβολή των αερομεταφορών στην ελληνική οικονομία είναι, επίσης, σημαντική, καθώς ο κλάδος υποστηρίζει 457.000 θέσεις εργασίας, ενώ η συνεισφορά του στο ελληνικό ΑΕΠ υπολογίζεται στα 17,8 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 10,2% του συνόλου.


Μάλιστα, η εν λόγω μελέτη προχώρησε σε μία σειρά κρίσιμων προτάσεων για τις αερομεταφορές στην Ελλάδα, ώστε να παραμείνουν σε τροχιά ανάπτυξης, δημιουργώντας ακόμη μεγαλύτερη αξία για την ελληνική οικονομία:

– Η Ελλάδα θα πρέπει να επιδιώξει τον εκσυγχρονισμό του εναέριου χώρου και των συστημάτων της, προκειμένου να βελτιωθεί η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και να μειωθούν οι καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου. Μεταξύ 2015 και 2017 οι σχετικές επενδύσεις ήταν πρακτικά ανύπαρκτες, με αποτέλεσμα σήμερα το σύνολο των στοιχείων ενεργητικού να βρίσκεται πολύ κάτω από το επίπεδο που έχει συμφωνηθεί στο σχετικό πλάνο απόδοσης. Επίσης, στα αεροδρόμια όπου παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση χρειάζεται να προστεθεί ένας αριθμός ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

– Η Ελλάδα θα πρέπει να προστατεύει τους επιβάτες και τις αεροπορικές εταιρείες από υπερβολικές χρεώσεις στις υπηρεσίες αεροδρομίου, ενισχύοντας την αρμοδιότητα της ρυθμιστικής Αρχής να διατηρεί τις χρεώσεις σε ευθεία συνάρτηση με το πραγματικό κόστος. Αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό, δεδομένου ότι η ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων συνεχίζεται. Περιθώριο βελτίωσης υπάρχει, επίσης, και στη σχέση κόστους-αποδοτικότητας σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας.

– Η ανάπτυξη νέων υποδομών -τερματικοί σταθμοί και διάδρομοι προσγείωσης- θα πρέπει να συνεχιστεί σύμφωνα με τα υπάρχοντα σχέδια, ώστε να μπορεί να καλυφθεί μελλοντική αύξηση της ζήτησης από την πλευρά των επιβατών. Θα πρέπει, ακόμη, να υπάρχει αποτελεσματική διαβούλευση με τις αεροπορικές εταιρείες, τους βασικούς χρήστες των αεροδρομίων, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υποδομές καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες τους και ότι το κόστος ανάπτυξης και λειτουργίας τους παραμένει προσιτό.

«Τα αποτελέσματα της μελέτης έρχονται να μας υπενθυμίσουν ότι η ύπαρξη αξιόπιστων αεροπορικών συνδέσεων συνεπάγεται πολλά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία. Οι αερομεταφορές δημιουργούν θέσεις εργασίας, διευκολύνουν τον τουρισμό, στηρίζουν το διεθνές εμπόριο και αποτελούν σημαντικό παράγοντα της ελληνικής οικονομίας. Με περισσότερους από 25 εκατομμύρια επιβάτες να αναχωρούν από τα ελληνικά αεροδρόμια κάθε χρόνο, υπάρχουν πολλοί λόγοι να είναι κανείς περήφανος για όσα έχει πετύχει ο κλάδος των αερομεταφορών στη χώρα. Παρ’ όλα αυτά, η Ελλάδα έχει μία μοναδική ευκαιρία να διασφαλίσει ότι ο κλάδος είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις του μέλλοντος, εντείνοντας τις προσπάθειες για αύξηση της ανταγωνιστικότητας στον τομέα των αερομεταφορών. Η IATA είναι έτοιμη να προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις και διεθνή εμπειρία, ούτως ώστε να βοηθήσει την Ελλάδα να αποκομίσει τα μέγιστα από τον κλάδο των αερομεταφορών, προς όφελος του ελληνικού λαού και της οικονομίας της», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Ροή Ειδήσεων

18/05/2022 | 23:22

ΑΑΔΕ: Λιγότεροι οι οφειλέτες στην εφορία τον Μάρτιο του 2022

18/05/2022 | 23:04

Σασμός: Η Μαρίνα κάνει μια αποκάλυψη στην Κατερίνα που θα τη σοκάρει

18/05/2022 | 22:53

Συναγερμός στην Εύβοια: Άνδρας αγνοείται στη Δίρφυ

18/05/2022 | 22:38

Survivor: Ο Εμμανουήλ, ο… Μήτσος και ο «ακατανόμαστος»

18/05/2022 | 22:30

Παναθηναϊκός-ΠΑΟΚ: Μπακογιάννης και Ζέρβας θα δουν μαζί τον τελικό

18/05/2022 | 22:23

Κορονοϊός: Η χαλάρωση των μέτρων έφερε αύξηση στα κρούσματα στην Αμερική

18/05/2022 | 22:17

Μαγιορκίνης για την ευλογιά των πιθήκων: Πρώτη φορά βλέπουμε εξάπλωση σε πάνω από μία ευρωπαϊκές χώρες

18/05/2022 | 22:15

Σφοδρές καταιγίδες στην Αττική

18/05/2022 | 22:04

Tζο Μπάιντεν: Xαιρετίζει και στηρίζει την «ιστορική υποψηφιότητα» Φινλανδίας και Σουηδίας

18/05/2022 | 21:58

Οι συσχετισμοί δυνάμεων στην νέα Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

18/05/2022 | 21:47

Θλίψη στη Θεσσαλονίκη: Κατέληξε ο 26χρονος ο οποίος είχε πέσει από τα κάγκελα της Αρχαίας Αγοράς

18/05/2022 | 21:35

Σεισμός 4,2 Ρίχτερ στα Δωδεκάνησα

18/05/2022 | 21:23

Σήφης Βαλυράκης: Δύο ψαράδες κατηγορούνται για ανθρωποκτονία από πρόθεση για τον θάνατό του

18/05/2022 | 21:16

Συνάντηση Ανδρουλάκη – Βενιζέλου: Τι συζήτησαν

18/05/2022 | 21:06

Συνάντηση Πλεύρη με τους γονείς της 3χρονης από τη Θεσσαλονίκη που πέθανε ξαφνικά
Γεωργία Μπίκα: «Δεν έχω να χάσω κάτι άλλο, τα έχασα όλα» – Συγκλονίζει η ανάρτησή της
Η γυναίκα που εκφώνησε τον επικήδειο της Καρολάιν υπερασπίστηκε τον Μπάμπη Αναγνωστόπουλο στο δικαστήριο
Ρούλα Πισπιρίγκου: Αναζητούσε κεταμίνη στη “μαύρη αγορά”; Η μαρτυρία χρήστη – «Πιστεύω ότι ήταν αυτή»
Κάτω Πατήσια: Με τη ζώνη του αυτοκτόνησε ο 14χρονος – Πέθανε σε 7 λεπτά σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση
Ρούλα Πισπιρίγκου: Διάσημος μεγαλοδικηγόρος αναλαμβάνει την υπεράσπισή της;
Αυτοκτονία 14χρονου στα Κάτω Πατήσια: Τι έδειξε η έρευνα στο κινητό του μαθητή