Αθήνα

13 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Survivor: «Κράξιμο» για τη μονομαχία με βάρη – «Απάνθρωπο», «απαράδεκτο», «βασανιστήρια», έγραψαν στο Twitter

ΕΛΛΑΔΑ

Μετρό: Ξεκινούν τα έργα σε Γαλάτσι, Κατεχάκη για τη Γραμμή 4

Η ώρα να ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό επιτέλους έφθασε: μέχρι τον Μάιο θα στηθούν τα δύο πρώτα εργοτάξια στα δύο άκρα της γραμμής, στο Γαλάτσι και στην Κατεχάκη.

Τα εργοτάξια αυτά θα σηματοδοτήσουν την έναρξη μιας μακράς περιόδου αναστάτωσης για την πρωτεύουσα, κατ’ ελάχιστον (και με αρκετή αισιοδοξία) μιας δεκαετίας. Η οποία όμως θα οδηγήσει στην πιο εκτεταμένη μεταβολή του κυκλοφοριακού χάρτη της πρωτεύουσας από την μετα-ολυμπιακή εποχή, προσφέροντας ανθρώπινες συνθήκες μετακίνησης σε ορισμένες από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές της.

Μέσα στον Μάρτιο, λοιπόν, η «Αττικό Μετρό» θα υπογράψει την πρώτη από τις δύο βασικές συμβάσεις για την κατασκευή της νέας γραμμής, Αλσους Βεΐκου – Γουδί. Αφορά την «προετοιμασία» των θέσεων όπου θα κατασκευαστούν οι 15 σταθμοί και τα 9 φρέατα της γραμμής με ανάδοχο την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ. Με ποιο τρόπο θα γίνει αυτή η προετοιμασία; Σύμφωνα με την «Αττικό Μετρό» ο εργολάβος θα αναλάβει τρεις ομάδες εργασιών: τις απαραίτητες μελέτες (μεταξύ των οποίων και οι κυκλοφοριακές, για τις ρυθμίσεις που θα πρέπει να γίνουν λόγω εργοταξίων), τις αρχαιολογικές ανασκαφές και τις κυρίως εργασίες. «Η πρώτη μας δουλειά πριν στηθούν τα εργοτάξια θα είναι να αποτυπώσουμε τα 24 σημεία που θα “καταληφθούν” για το έργο», εξηγεί στην «Κ» ο Γιώργος Ρωμοσιός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΕΤΒΟ. «Τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν στα δύο φρέατα που βρίσκονται στα άκρα της γραμμής, τα οποία είναι και τα σημεία στα οποία θα συναρμολογηθούν και θα μπουν στη γη οι δύο μετροπόντικες. Γι’ αυτό και επείγει να τελειώσουν πρώτα». Η μία εργοταξιακή θέση θα δημιουργηθεί πίσω από τον σταθμό του μετρό Κατεχάκη, στη θέση που σήμερα βρίσκεται ένα πάρκινγκ. Και η δεύτερη θα βρίσκεται επί της λεωφόρου Βεΐκου, στο ρεύμα από Γαλάτσι προς Κύμης, στο ύψος του κλειστού γυμναστηρίου που βρίσκεται μέσα στο Αλσος Βεΐκου. Αυτά είναι και τα πρώτα σημεία που θα περιφραχθούν και θα «κλείσουν» για τη νέα γραμμή του μετρό.

Αυτά είναι τα πρώτα «δεδομένα». Στη συνέχεια, ο ανάδοχος θα κινηθεί κατά προτεραιότητα εκεί όπου θα του υποδείξει η «Αττικό Μετρό». Οπως αναφέρουν στην «Κ» στελέχη της εταιρείας, μεγάλη σημασία για να μην καθυστερήσει το έργο έχουν προφανώς οι θέσεις στις οποίες εκτιμάται ότι θα βρεθούν αρχαία. Πρόκειται για τους σταθμούς του κέντρου (Ευαγγελισμός, Κολωνάκι, Ακαδημία, Εξάρχεια) και ένα φρέαρ (πίσω από την Εθνική Βιβλιοθήκη). Ειδικά για τον Ευαγγελισμό και την Ακαδημία είναι μάλλον βέβαιο ότι θα υπάρξουν ευρήματα, καθώς προηγήθηκαν οι εργασίες για τους σταθμούς Ευαγγελισμού και Πανεπιστημίου. Στον Ευαγγελισμό μάλιστα θα πρέπει να μετακινηθούν και υφιστάμενες αρχαιότητες που βρέθηκαν κατά την κατασκευή της εξόδου Ριζάρη και βρίσκονται πλέον στο περίγραμμα του χώρου που θα καταληφθεί. Στη συμφωνία με τον ανάδοχο, οι αρχαιολογικές ανασκαφές έχουν προγραμματιστεί να διαρκέσουν ένα έτος. Ωστόσο θα παραταθούν όπου χρειαστεί μέχρι τη συνολική διάρκεια της σύμβασης (30 μήνες) χωρίς να γεννώνται απαιτήσεις για τον ανάδοχο. Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών έχει υπογράψει ήδη από το 2011 μνημόνιο συνεργασίας με το ΥΠΠΟ, που θα εξειδικευτεί για τη γραμμή 4 μέσα στο επόμενο διάστημα.

Πηγή: kathimerini.gr

Φονικό στο Κορωπί: Γιατί σκότωσε τον 48χρονο γιο του – Χωρισμένος πατέρας δυο παιδιών το θύμα (vid)
Φονικό στο Κορωπί: «Σκότωσα τον γιο μου, ελάτε να με συλλάβετε»-Πυροβόλησε με καραμπίνα τον 48χρονο γιο του, πατέρα 2 παιδιών (ΦΩΤΟ)
Κορωπί: Πατέρας σκότωσε τον γιο του
Σπύρος Γιατράς: Πέθανε ο στιχουργός των μεγάλων λαϊκών επιτυχιών
Κυψέλη-κορονοπάρτι: «Αφοδεύουν στις πόρτες μας και κάνουν σεξ στις πυλωτές», καταγγέλλει κάτοικος της περιοχής (vid)
Σκοτώθηκε σε τροχαίο ο 17χρονος ανιψιός του τραγουδιστή Θάνου Ανεστόπουλου (ΒΙΝΤΕΟ)