ΕΛΛΑΔΑ
Ο πραγματογνώμονας Αν. Δέδες μιλώντας στον ΣΚΑΪ προσπάθησε να εξηγήσει -με τα δεδομένα που έχει έως τώρα- τον λόγο που έγινε η σύγκρουση των δύο τρένων.
Τόνισε μάλιστα το γεγονός ότι δεν υπήρχε οπτικό πεδίο έπαιξε το ρόλο του, αλλά τον σημαντικότερο είχαν οι σηματοδότες που δεν λειτουργούσαν, ούτε τώρα, ούτε στο παρελθόν.
«Προκύπτουν βασικά στοιχεία για να βγει ένα αρχικό συμπέρασμα. Τα βασικά στοιχεία είναι ότι έχουμε μια αλλαγή γραμμής, από την γραμμή ανόδου προς τη γραμμή καθόδου του συγκεκριμένου intercity που εκτελούσε δρομολόγιο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη.
Με εντολή του σταθμάρχη, γιατί δεν γίνεται ο μηχανοδηγός να αλλάξει γραμμή από μόνος του, έχει γίνει αλλαγή της γραμμής και το τρένο στη Λάρισα μπήκε στη γραμμή καθόδου αντί να συνεχίσει στην άνοδο.
Ο λόγος για τον οποίο έγινε αυτό θα αποσαφηνιστεί από τα στοιχεία τα οποία θα προκύψουν, δηλαδή αν υπήρχε πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση της ανόδου ή ότι άλλο.
Αυτό που ενίσχυσε την εξέλιξη του δυστυχήματος ήταν η μη λειτουργία του συστήματος φωτοσήματος και σηματοδότησης της συγκεκριμένης γραμμής.
Και λάθος να γίνει από μηχανοδηγό ή από σταθμάρχη και να πάρει διαφορετική γραμμή ένας συρμός, η ασφαλιστική δικλείδα είναι η φωτοσήμανση, η οποία δεν δούλεψε, όπως και δεν δούλευαν παλαιότερα.
Δεν δούλευαν καθόλου γιατί από ότι άκουσα, αν και είχαν εγκατασταθεί τα συστήματα, και στην αμαξοστοιχία και στις γραμμές, δεν είχαν επικαιροποιηθεί για να δουλέψουν. Δηλαδή δεν ήταν συμβατό το λογισμικό του τρένου με το άλλο λογισμικό.
Οι άνθρωπο έφυγαν λόγο εγκληματικής αμέλειας των υπευθύνων και λόγο του ότι τα συστήματα δεν δούλεψαν. Για εμένα υπάρχει διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, που είναι κακούργημα.
Από τα στοιχεία που έχω, η ταχύτητα του intercity μπορεί να πιάσει σε αυτό το σημείο τα 160χλμ. Αν πολλαπλασιάσουμε αυτή την ταχύτητα με τη μάζα που έχουν τα έξι βαγόνια, κοντά 300 τόνοι, θα βγάλουμε μια τεράστια ορμή.
Αντίστοιχα και σε αυτό το τρένο που κατέβαινε πάλι δεν λειτουργούσε η σηματοδότηση και δεν υπήρχε και οπτική επαφή -καθώς το ένα έβγαινε από το τούνελ- για να προλάβουν να φρενάρουν έστω και λίγο».
Ροή Ειδήσεων
27/04/2024 | 23:45
J2US – Ο Ψινάκης “πάγωσε” με το καλησπέρα τον Κοκλώνη: “Ψάχνουμε να δούμε αν είναι από σ…ξ ή γυμναστική”
27/04/2024 | 23:10
Δολοφονία Λυγγερίδη: Και έκτη προφυλάκιση – Στη φυλακή αρχηγικά στελέχη – «Κλειδί» οι προστατευόμενοι μάρτυρες
27/04/2024 | 23:00
Super League: Χαμός μεταξύ Βόλου και ΚΕΔ για αντικατάσταση χωρίς ενημέρωση στο VAR
27/04/2024 | 22:15
Απάντηση του Αυγενάκη σε Ανδρουλάκη για τον ΟΠΕΚΕΠΕ: Ατοπες και εκτός πραγματικότητας δηλώσεις
27/04/2024 | 22:00
Αιμιλία Υψηλάντη: “Ήταν το σκάνδαλο της επαρχίας, δεν καταλάβαινε τίποτα ο πατέρας μου από αυτά”
27/04/2024 | 21:40
Γιώργος Μπένος: “Δέχτηκα bullying στο γυμνάσιο, μπορεί να σε δείξει ο άλλος με το δάχτυλο γιατί κάνεις παρέα με κορίτσια”
27/04/2024 | 08:15
Ηλιάνα Παπαγεωργίου: “Το νυφικό υπάρχει από τον προηγούμενο γάμο, δεν κόστισε, 20 ευρώ έκανε”
27/04/2024 | 08:29
Σάλος στις ΗΠΑ: Η πιθανή αντιπρόεδρος του Τραμπ υπερασπίζεται το ότι πυροβόλησε τον σκύλο της
27/04/2024 | 16:10
ΠτΔ: Έκανε στον σταθμό του μετρό «Grecia» στο Σαντιάγο τα αποκαλυπτήρια αντιγράφου αγάλματος από το Μουσείο της Ακρόπολης
27/04/2024 | 15:00