ΕΛΛΑΔΑ
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις 12:00 θα παραστεί και θα μιλήσει στην εκδήλωση για την παράδοση του έργου του νέου οδικού άξονα «Άκτιο-Αμβρακία».
Το απόγευμα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα αναχωρήσει για τις Βρυξέλλες, όπου θα συμμετάσχει στις εργασίες της έκτακτης Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
Την πρώτη κορδέλα της χρονιάς, για τον οδικό άξονα «Άκτιο Αμβρακία», προβλέπεται να κόψει σήμερα το μεσημέρι ο Πρωθυπουργός και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών διανύοντας… το τελευταίο μίλι του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέσει την Ιόνια Οδό, με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και τον άξονα Βόνιτσας -Λευκάδας.
Με την ολοκλήρωση του έργου, υπολογίζεται ότι οι οδηγοί θα διασχίζουν κατά 45 λεπτά νωρίτερα την διαδρομή Αθήνα -Λευκάδα, συντομεύοντας το ταξίδι προς το νησί του Ιονίου σε μόλις 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ μειωμένες θα είναι και οι μετακινήσεις προς Πρέβεζα και τους υπόλοιπους προορισμούς.
Το «Άκτιο Αμβρακία», συνολικού μήκους 49,5 χιλιομέτρων, ανοίγει την αυλαία της παράδοσης των μεγάλων αλλά προβληματικών έργων που έχουν στοιχειώσει την ολοκλήρωση σημαντικών υποδομών της χώρας, καθώς συγκαταλέγεται στα έργα οδοποιίας που χρειάστηκαν πολλαπλές εργολαβίες και διαφορετικούς τεχνικούς ελιγμούς για να αντιμετωπίσουν τα εμπόδια και τις δυσκολίες.
Το έργο, δημοπρατήθηκε πριν από δεκαέξι χρόνια και έσπασε σε τέσσερις εργολαβίες, οι οποίες υπογράφτηκαν με μεγάλες εκπτώσεις το 2010 και με αναδόχους τις κατεστραμμένες (σήμερα) κατασκευαστικές εταιρείες ΑΕΓΕΚ και Ιόνιος και μια Ιταλική εταιρεία.
Χρειάστηκε να περάσουν δέκα ολόκληρα χρόνια μέχρι το νερό να κυλίσει στο αυλάκι και το έργο να μπει σε τροχιά υλοποίησης, αντιμετωπίζοντας χιονοστιβάδα προβλημάτων όπως κατολισθήσεις λόγω γεωμορφολογίας του εδάφους, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις αλλά και σοβαρά ζητήματα βιωσιμότητας των αναδόχων.
Μέχρι και το 2015, το «Άκτιο Αμβρακία», παρέμενε ανώριμο κατασκευαστικά και η πρόοδος του έργου δεν ξεπερνούσε το 50%.
Για να αντιμετωπιστούν οι ολιγωρίες, η τότε κυβέρνηση αποφάσισε να επιστρατεύσει την ΆΚΤΩΡ, μια στιβαρή μέχρι τότε κατασκευαστική εταιρεία, η οποία θα εξασφαλίσει την απόδοση στην κυκλοφορία των 17 πρώτων χιλιομέτρων την Άνοιξη του 2019.
Πρόκειται για το τμήμα που ξεκινά 1,5 χιλιόμετρο μετά την Υποθαλάσσια Σήραγγα Ακτίου-Πρεβέζης και καταλήγει στην Βόνιτσα, στο ύψος του κόμβου με την Πάλαιρο.
Όμως η κατασκευή του έργου, υπολείπεται του σχεδιασμού και ωριμάζει πλέον η ιδέα της εργολαβίας -σκούπα, προκειμένου να συμπεριλάβει σε ένα ενιαίο έργο όλες τις ημιτελείς εργασίες της πολύπαθης σύμβασης.
Η νέα εργολαβία ύψους 150 εκατ. και μήκους 32 χιλιομέτρων, αναλαμβάνεται το 2020 από την Μυτιληναίος και από τότε ξεκινά ένας αγώνας δρόμου για την ολοκλήρωση του έργου με αυστηρή τήρηση χρονοδιαγραμμάτων, παρά τις καθυστερήσεις που έφεραν τα αρχαιολογικά ευρήματα στην περιοχή του Δρυμού (πλησίον της παράκαμψης της Αμφιλοχίας) και οι κατολισθήσεις που παρατηρήθηκαν στην περιοχή Παλιάμπελα.
Είχε προηγηθεί το καλοκαίρι του 2022, η παράδοση από την Μυτιληναίος της παράκαμψης της Αμφιλοχίας, πέντε μήνες νωρίτερα από το προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα.
Ο οδικός άξονας Άκτιο–Αμβρακία χωροθετείται εξ’ ολοκλήρου μέσα στον νομό Αιτωλοακαρνανίας, με σημαντικά οφέλη στο επίπεδο της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης, και της οδικής ασφάλειας.
Άμεσες υπολογίζεται ότι θα είναι οι επιπτώσεις στους δείκτες των ατυχημάτων αλλά και στην μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Ο αυτοκινητόδρομος εκτιμάται ότι θα φέρει βελτίωση στην ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος των πόλεων της Αμφιλοχίας και της Βόνιτσας, καθώς και των λοιπών ημιαστικών περιοχών (Στάνος, Σπάρτο, Παλιάμπελα κλπ), εκτρέποντας τη διαμπερής κυκλοφορία από το σημερινό οδικό δίκτυο (θόρυβος, εκπομπές καυσαερίων, οπτική ρύπανση κ.λπ.).
Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου με 2 συν 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους.
Το έργο υλοποιείται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ και αποτελεί έργο γέφυρα, καθώς ξεκίνησε με πόρους του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013.
Ροή Ειδήσεων
20/05/2024 | 11:20
Παναγιώτα Βλαντή: “Είναι άσχημο να σε βάζουν στη γωνία και να λένε ότι εσύ δεν μπορείς να κάνεις οικογένεια γιατί μεγάλωσες”
20/05/2024 | 10:52
Ο Γιώργος Λιάγκας στέλνει μήνυμα σε συγκεκριμένους συναδέλφους: «Τα βγάλατε από το μυαλό σας, να σταματήσει αυτή η βλακεία»
20/05/2024 | 10:50
Δόριζα Αρκαδίας: Εφιάλτης για 3 ηλικιωμένα αδέρφια – Ληστές τους τσάκισαν στο ξύλο μέσα στο σπίτι τους
20/05/2024 | 10:40
Κέρκυρα: 16χρονος κατέληξε στο νοσοκομείο με κατάγματα μετά από άγριο ξυλοδαρμό από 15χρονο
20/05/2024 | 10:30
Αγία Βαρβάρα: Υλικές ζημιές σε 7 αυτοκίνητα και σπίτια μετά από έκρηξη χειροβομβίδας
20/05/2024 | 10:20
Βέροια: Ένα κορίτσι 23 ετών πέθανε ξαφνικά από ανακοπή χωρίς να έχει κανένα σύμπτωμα
20/05/2024 | 10:00
Λαμία: Παρανάλωμα του πυρός εταιρεία με έτοιμα γεύματα – Είχε εμπλακεί στην υπόθεση τροφικής δηλητηρίασης μαθητών
20/05/2024 | 10:00
Η επιστολή Κ. Μητσοτάκη στη φον ντερ Λάιεν – «Ασύμμετρη δύναμη των πολυεθνικών κολοσσών ως προς την διαφοροποιημένη τιμολογιακή πολιτική»
19/05/2024 | 22:22
Ιρανική τηλεόραση: Εντοπίστηκε το ελικόπτερο – Ούτε λέξη για την τύχη του προέδρου Ραΐσι και του ΥΠΕΞ
19/05/2024 | 21:00
Ασημίνα Χατζηανδρέου: «Δεν μπορεί να μιλάει για χυδαιότητα ο Άρης Σοϊλέδης ενώ με έβριζε και με έκραζε»
19/05/2024 | 13:40
Καναδάς: Γιατροί αρνούνται μεταμόσχευση ήπατος σε 36χρονη αν και ο σύντροφός της είναι συμβατός δότης
19/05/2024 | 10:50
«Αγύρτης», «ανισόρροπος»: Οι υποψήφιοι για την προεδρία των ΗΠΑ Τραμπ και Μπάιντεν συνεχίζουν την ανταλλαγή… φιλοφρονήσεων
19/05/2024 | 22:15
ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ για μήνυμα Ερντογάν: Ο κ. Μητσοτάκης θα σιωπήσει απέναντι σε αυτή την πρόκληση;
19/05/2024 | 07:00
J2US – Ενοχλήθηκε η Φαίη Ρουμπίνη με την Κατερίνα Λιόλιου: “Εγώ είμαι coach, δεν κρίνομαι”
19/05/2024 | 19:22
Συνετρίβη το ελικόπτερο του Ιρανού προέδρου, σύμφωνα με αξιωματούχους – Αγνωστη η τύχη του
19/05/2024 | 07:30