Αθήνα

20 oC

σποραδικές νεφώσεις

Τραγωδία στον Πόρο: Καταγγελίες ότι δεν έχει άδεια το ελικοδρόμιο στον Γαλατά

Νέα στοιχεία για το ελικοδρόμιο στο Γαλατά που λειτουργεί, σύμφωνα με καταγγελίες, χωρίς άδεια από την ΥΠΑ, έρχονται στο φως της δημοσιότητας, μετά τη μοιραία πτώση του ελικοπτέρου το μεσημέρι της Τρίτης, 28 Αυγούστου 2019.

Νέα στοιχεία για το ελικοδρόμιο στο Γαλατά που λειτουργεί, σύμφωνα με καταγγελίες, χωρίς άδεια από την ΥΠΑ, έρχονται στο φως της δημοσιότητας, μετά τη μοιραία πτώση του ελικοπτέρου το μεσημέρι της Τρίτης, 28 Αυγούστου 2019.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Armyvoice.gr, τα οποία καλείται να διερευνήσει ο εισαγγελέας το ελικοδρόμιο δεν έχει άδεια λειτουργίας. Όπως αναφέρουν με εκτιμήσεις έμπειρων πιλότων ελικοπτέρων τα πρώτα στοιχεία από το βίντεο δείχνουν πως το μοιραίο ελικόπτερο βρισκόταν στην πλευρά του Γαλατά προσγειωμένο σε κατασκευασμένο από τσιμέντο δαπέδου προσγειώσεως ελικοπτέρων λίγα μέτρα από τη θάλασσα.

Στην ευρεία περιοχή έπνεαν ισχυροί ριπαίοι άνεμοι βορείων διευθύνσεων, καθώς το συγκεκριμένο σημείο βρισκόταν στην υπήνεμη πλευρά με ασφάλεια μπορεί να θεωρηθεί πως οι ριπές του ανέμου θα μπορούσαν να ξεπερνούν και τους 25 κόμβους. Στον δίαυλο ανάμεσα στον Γαλατά και στον Πόρο, από σημείο περίπου 300 μέτρα ανατολικότερα από το σημείο απογείωσης του ελικοπτέρου περνά τριπλή γραμμή καλωδίων πιθανότερα υψηλής τάσης που ηλεκτροδοτεί το νησί.

Από τα πρώτα στοιχεία φαίνεται πως το ελικόπτερο φυσιολογικά αποπειράθηκε μια απογείωση με βόρεια-βόρειο ανατολική κατεύθυνση ώστε να περάσει τα καλώδια σχεδόν κάθετα. Δυστυχώς, το ατύχημα συνέβη και πιθανότερα το ελικόπτερο βρήκε πάνω στα καλώδια (και μάλλον σε περισσότερο από ένα) και με μικρή ταχύτητα αέρος, γεγονός που δεν έδινε στον χειριστή μεγάλο περιθώριο ελιγμών.

Τα καλώδια δεν ήταν σημασμένα και θεωρούνται από τους υψηλότερους κινδύνους στατιστικά παγκοσμίως, για πρόκληση ατυχημάτων, καθώς είναι πολύ δύσκολο οι χειριστές ελικοπτέρων να τα διακρίνουν, ενώ η ΕΔΑΑΠ (Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων) με σύσταση ασφαλείας από ετών έχει εισηγηθεί την σήμανση καλωδίων ιδιαίτερα κοντά σε περιοχές που υπάρχουν πτήσεις ελικοπτέρων.

Το σημείο από το οποίο απογειώθηκε το ελικόπτερο δεν είναι αδειοδοτημένο ως ελικοδρόμιο από την ΥΠΑ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες ένα ελικόπτερο επιτρέπεται να προσγειωθεί σε πεδία εαν υφίσταται τα εξής :

1) να περιγράφεται στο OPERATION MANUAL της εταιρίας

2) να υπάρχει στα χαρτιά του εκπαίδευση με εκπαιδευτή και αξιολόγηση ότι μπορεί να πάει

3) άδεια από τον ιδιοκτήτη του χώρου έγγραφη με ενοικιαστήριο

Send this to a friend