ΕΛΛΑΔΑ
Για το πιο δύσκολο τρίμηνο που έχει αντιμετωπίσει στην 20ετή της πορεία η εταιρεία, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, μιλώντας σήμερα σε τηλεδιάσκεψη με τους επενδυτές, επισημαίνοντας την ανάγκη κρατικής ενίσχυσής της.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, ενώ η χρονιά ξεκίνησε πολύ καλά, με τον Ιανουάριο να καταγράφει αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 11% και ο Φεβρουάριος κατά 7%, επιδεικνύοντας ιδιαίτερα θετική πορεία, και με ένα πολύ πετυχημένο 2019 και ένα θετικό ξεκίνημα το 2020, ήρθε ο Μάρτιος – οπότε και κηρύχθηκε επισήμως από τον ΠΟΥ η πανδημία του κορονοϊού – και κατέγραψε 56% μείωση της επιβατικής κίνησης και κατά 30% περιορισμένες πτήσεις.
Ο δείκτης πληρότητας από 82% στις αρχές του έτους, έπεσε στο 57% τον Μάρτιο, ποσοστό το οποίο η εταιρεία δεν έχει αντιμετωπίσει ποτέ ξανά. Σε ό,τι αφορά τα έσοδα κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, αυτά περιορίστηκαν κατά 15%, γεγονός το οποίο οφείλεται στην κατά 59% μείωση των εσόδων τον Μάρτιο. Ο τρίτος μήνας του πρώτου τριμήνου μάλιστα, κατέγραψε 35% μείωση επιβατών, με τις ζημιές το Μάρτιο να διαμορφώνονται σε 43-44 εκατ. ευρώ.
Ο πρόεδρος της ΑEGEAN χαρακτήρισε ιδιαίτερα κρίσιμο το δεύτερο τρίμηνο του έτους, κατά το οποίο, όπως είπε, η πτητική δραστηριότητα θα είναι περιορισμένη. Ήδη τον Μάρτιο και τον Απρίλιο καταγράφηκε μείωση 90% στις πτήσεις και 98% στην επιβατική κίνηση. Για το β’ τρίμηνο της χρονιάς, ανέφερε ότι το μηνιαίο κόστος για την εταιρεία έχει περιοριστεί σε 26 έως 28 εκατ. ευρώ, με την αεροπορική να “καίει”, μηνιαίως, ρευστότητα ύψους 40 εκατ. ευρώ. Εκτίμησε ωστόσο, πως το τρίτο τρίμηνο θα είναι ελαφρώς καλύτερο, επειδή θα βελτιωθούν οι ταμειακές ροές (cash flow), αλλά όπως ανέφερε, θα απαιτηθούν μήνες ωσότου τα έσοδα μίας πτήσης να υπερβούν το κόστος (variable cost). Προέβλεψε στις αρχές του Ιουλίου να έχει επανέλθει περίπου το 25% του πτητικού έργου, το οποίο να φθάσει το 50% μέχρι τον Σεπτέμβριο. “Το 2020 θα είναι χωρίς αμφιβολία ο χειρότερος χρόνος στην ιστορία μας και θα αποτελέσει πρόκληση στην ικανότητά μας να προσαρμοζόμαστε και να επιβιώνουμε” ανέφερε και πρόσθεσε πως “δεν υπήρξε τομέας που να έχει σχέση με τις αεροπορικές εταιρείες που να μην επηρεάστηκε, είτε λίγο, είτε περισσότερο. Το θετικό είναι ότι από αυτήν την κρίση, το brand της Ελλάδας βγαίνει πιο ισχυρό”.
Σε ό,τι αφορά την κρατική ενίσχυση, τόνισε πως η εταιρεία θα πρέπει να ενισχυθεί, αφού πρόκειται για μια πρακτική που ακολουθείται από άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Όπως σημείωσε, σε περίπτωση που μία εταιρεία δεν λάβει κρατική ενίσχυση, καταλήγει να χάνει σε επίπεδο ανταγωνισμού από τις άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες που έχουν ευνοηθεί. «Δεν ζητάμε από το κράτος να πάρει όλο το βάρος της κρίσης, αλλά να συνδράμει στην προσπάθειά μας» είπε χαρακτηριστικά, ενώ απέκλεισε κάθε σενάριο κρατικοποίησής της. Τα μέτρα στήριξης θα μπορούσαν να αφορούν, είτε δανεισμό με κρατική εγγύηση, είτε και προγράμματα ενίσχυσης και επιδότησης των εργαζομένων, ώστε να διατηρούνται οι θέσεις εργασίας.
Κλείνοντας, σημείωσε πως τα νέα δεδομένα απαιτούν στενή συνεργασία μεταξύ του κλάδου, των εργαζομένων σε αυτόν, των προμηθευτών του αλλά και της ΕΕ. Υστερα από επαναδιαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές της και έχοντας εντάξει το 70% του προσωπικού της στο κρατικό πρόγραμμα αναστολής εργασίας τα σταθερά έξοδα της Aegeanδιαμορφώνονται για το διάστημα Απριλίου – Μαΐου – Ιουνίου στα 26-28 εκατ. ευρώ. Σε οτι αφορά το εργατικό της δυναμικό θα λάβει αποφάσεις μετά την ανακοίνωση των κρατικών προγραμμάτων στήριξης, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε πάγωμα προσλήψεων εποχικών συνεργατών και ακύρωση συμβάσεων ξένων πιλότων.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ειδήσεις σήμερα:
Μέρκελ- Μακρόν προτείνουν ευρωπαϊκό ταμείο ανάκαμψης ύψους 500 δισ. ευρώ
Επίδομα 534 ευρώ: Μέχρι πότε εργαζόμενοι και επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους
Κορονοϊός: Παράταση έως τέλος Μαΐου στην υποχρεωτική καραντίνα όσων εισέρχονται στην Ελλάδα
Ροή Ειδήσεων
28/03/2024 | 19:47
Στην εντατική ο τραγουδιστής Δημήτρης Κόκοτας – Υπέστη έμφραγμα – Nοσηλεύεται στο νοσοκομείο Γεννηματάς
28/03/2024 | 18:59
Χαρίτσης: Να παραιτηθεί ο Φλωρίδης – Ανεπίτρεπτη και αντιθεσμική η συμπεριφορά του
28/03/2024 | 18:42
Ιωάννα Ασημακοπούλου: Μου έχει τύχει ζηλιάρης σύντροφος που μου το έλεγε μετά από καιρό, ήταν τοξικό
28/03/2024 | 17:43
Πάολα: Η απάντηση για τα επικριτικά σχόλια μετά τις εμφανίσεις της κόρης της στα νυχτερινά κέντρα όπου τραγουδούσε
28/03/2024 | 17:23
The Chase-Ο «αδέκαστος επιθεωρητής» Ηλίας Αλεξίου: «Είπα στη γυναίκα μου πάω να σου πάρω ένα αυτοκίνητο και έρχομαι… και το κέρδισα»
28/03/2024 | 17:05
My Style Rocks- «Κόκκαλο» η Κατερίνα Καραβάτου με τo κορμάκι του Λάκη Γαβαλά: «Είναι πέρα από κάθε φαντασία»
28/03/2024 | 16:59
Live: Ξεκίνησαν οι ομιλίες των πολιτικών αρχηγών στη Βουλή – Μετωπική σύγκρουση στη Βουλή για την πρόταση δυσπιστίας
27/03/2024 | 14:14
Λάμπρος Κωνσταντάρας για Γιούλικα Σκαφιδά: «Το κρύβει η ίδια;» – Φαίη Σκορδά: «Πιο ξεκάθαρη δεν γίνεται»
27/03/2024 | 08:43
Ελεωνόρα Ζουγανέλη: «Πολλοί σύντροφοί μου δεν μπόρεσαν να με διαχειριστούν, γι’ αυτό και δεν μείναμε μαζί»
27/03/2024 | 09:54
Βασίλης Σίμος: Ο πρόεδρος της ιχθυαγοράς Αθηνών αναλαμβάνει πολιτικός εκπρόσωπος στο κόμμα Δημοκράτες
27/03/2024 | 13:38
Χειροτονείται ο εγγονός του Ανέστη Βλάχου: «Εύχομαι κάποια στιγμή να ηγηθεί της εκκλησίας» λέει ο πατέρας του
27/03/2024 | 10:27
Αντώνης Ρέμος: «Εξαφάνισαν» την εκκλησία από την υπερπολυτελή βίλα του στη Μύκονο
27/03/2024 | 12:54
Νέες δηλώσεις Ταμήλου μετά τη διαγραφή του: Εμείς οι Τρικαλινοί δεν ευθυνόμαστε για τις διαδικασίες απονομής της Δικαιοσύνης
27/03/2024 | 11:24