Αθήνα

8 oC

ασθενείς βροχοπτώσεις

WSJ: Ελληνικές εταιρείες αρνούνται να εξυπηρετήσουν το ιρανικό τάνκερ - «Όχι» και από την Κύπρο

Σοβαρά εμπόδια αντιμετωπίζει το ιρανικό δεξαμενόπλοιο που απελευθερώθηκε από το Γιβραλτάρ και κατευθύνεται προς την Καλαμάτα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Wall Street Journal», εγείροντας ακόμα και το ενδεχόμενο εγκλωβισμού του στην Μεσόγειο Θάλασσα.

Σοβαρά εμπόδια αντιμετωπίζει το ιρανικό δεξαμενόπλοιο που απελευθερώθηκε από το Γιβραλτάρ και κατευθύνεται προς την Καλαμάτα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Wall Street Journal», εγείροντας ακόμα και το ενδεχόμενο εγκλωβισμού του στην Μεσόγειο Θάλασσα.

Το Adrian Darya 1 σχεδίαζε να αγκυροβολήσει ανοιχτά της Καλαμάτας, να παραλάβει προμήθειες τροφίμων και καυσίμων και να μεταφορτώσει το πετρέλαιο που μεταφέρει σε άλλο τάνκερ, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εταιρείες παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών.

Αρχικά ελληνικές εταιρείες εξέτασαν το ενδεχόμενο να συνεργαστούν με το Adrian Darya 1, όμως οι επανειλημμένες προειδοποιήσεις των Ηνωμένων Πολιτειών ότι όποια μεσογειακή χώρα παράσχει βοήθεια στο ιρανικό πλοίο θα υποστεί κυρώσεις έθεσαν τέλος σε αυτές τις σκέψεις.

Οι διαχειριστές του ιρανικού πλοίου έχουν εξετάσει την Κύπρο ως εναλλακτικό προορισμό για ανεφοδιασμό, σύμφωνα με το δημοσίευμα, όμως ούτε κυπριακές εταιρείες εμφανίζονται πρόθυμες να αψηφήσουν τα μηνύματα της Ουάσιγκτον, αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα.

Από την πλευρά του, Ευρωπαίος διπλωμάτης δήλωσε στην WSJ ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι επίσης απρόθυμη να επιτρέψει στο τάνκερ να μεταφορτώσει τα βαρέλια που μεταφέρει ενώ βρίσκεται σε ελληνικά ύδατα.

Υπενθυμίζεται ότι χθες, Τετάρτη, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης δήλωσε ότι η Ελλάδα έχει διαμηνύσει πως δεν θα διευκολύνει με οποιονδήποτε τρόπο την πλεύση του τάνκερ, ειδικά εάν προορισμός του φορτίου του είναι η Συρία. Απέφυγε όμως να διευκρινίσει τι θα πράξει η Αθήνα σε περίπτωση που το Adrian Darya 1 αγκυροβολήσει ανοιχτά των ελληνικών ακτών.

Κύριος φόβος της Αθήνας είναι ότι τυχόν αμερικανικές κυρώσεις θα περιλαμβάνουν ακύρωση βίζα που έχουν χορηγηθεί σε ελληνικά πληρώματα. Τέτοια εξέλιξη θα έπληττε την ελληνική ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία διαδραματίζει κομβικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο.

Με τα υφιστάμενα δεδομένα πάντως είναι ορατό το ενδεχόμενο το Adrian Darya 1 να ακινητοποιηθεί άπραγο στην Μεσόγειο Θάλασσα, καθότι δεν βρίσκει λιμάνι κατάπλου, ουδείς δέχεται να το ανεφοδιάσει και δεν έχει επαρκή καύσιμα ώστε να επιστρέψει στο Ιράν.

Send this to a friend