Αθήνα

 

23 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

Εορτολόγιο 6 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

ΕΛΛΑΔΑ

Υπουργείο Παιδείας: 7 ερωτήσεις και απαντήσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Σε επτά βασικές ερωτήσεις απαντά το υπουργείο Παιδείας σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, διαδικασία που θα εκκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα.

Στις ερωταπαντήσεις το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει πως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα βελτιώσει το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο.

Δείτε τις 7 ερωτήσεις και απαντήσεις του υπ. Παιδείας.

1. Σε τι και πώς αξιολογείται ο εκπαιδευτικός;

Η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία:

* α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε α1) γενική και ειδική διδακτική, α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και

* β) την υπηρεσιακή του συνέπεια και επάρκεια. Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).

2. Ποιοι αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς;

Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται από 3 στελέχη εκπαίδευσης:

* τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (π.χ. Σύμβουλος Φυσικής αξιολογεί τους Φυσικούς),

* τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου και

* τον Διευθυντή του σχολείου.

3. Ποια είναι η διαδικασία της αξιολόγησης;

Η αξιολόγηση εκκινεί με μια πρώτη συνάντηση μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου προκειμένου να αναλυθεί η διαδικασία και οι παράμετροι της αξιολόγησης. Στη συνέχεια, σε συμφωνημένη ώρα/ημέρα, ο αξιολογητής παρακολουθεί τον αξιολογούμενο σε δύο διδασκαλίες. Η παρατήρηση των διδασκαλιών, σε συνδυασμό με την έκθεση αυτοαξιολόγησης του αξιολογούμενου, τα σχετικά τεκμήρια που προσκομίζει, καθώς και τη διαδικασία αναστοχασμού που ακολουθεί μετά από κάθε διδασκαλία, συνιστούν τη βάση για την αξιολογική κρίση του αξιολογητή.

Για τους σκοπούς της αξιολόγησης, έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Στην εφαρμογή αυτή τηρούνται όλοι οι σχετικοί ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών εκπαίδευσης, εκπαιδευτικών, μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), μαζί με όλα τα σχετικά τεκμήρια για την αξιολόγηση (π.χ. ατομικός φάκελος/portfolio, εκθέσεις αυτοαξιολόγησης, αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών κλπ). Επιπλέον, μέσω της εφαρμογής αυτής θα μπορούν να υποβληθούν και αντιρρήσεις ή ενστάσεις. Η συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης και στις σχετικές με αυτή διαδικασίες αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον των εκπαιδευτικών.

4. Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών;

Στο πεδίο α1, το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία διδασκαλίας, β) Ετοιμότητα ως προς το γνωστικό́ αντικείμενο, γ) Διδακτική́ μεθοδολογία και πρακτικές, δ) Παιδαγωγικό́ κλίμα και διαχείριση της τάξης, ε) Αναστοχασμός της διδασκαλίας – Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού́.

Στο πεδίο α2, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας η συμβολή́ του εκπαιδευτικού́ στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού́ μεταξύ́ του ιδίου και των μαθητών στην εμπλοκή́ τους στη μαθησιακή́ διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων και στην αποδοχή́ της διαφορετικότητας. Αξιολογείται επίσης, η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού́, ως προς τη διαχείριση του παιδαγωγικού́ κλίματος της τάξης, την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του, τον εντοπισμό́ των προβληματικών σημείων στη διαχείριση του κλίματος και την υιοθέτηση σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για την αντιμετώπισή́ τους.

Στο πεδίο β, η υπηρεσιακή́ συνέπεια και η επάρκεια του εκπαιδευτικού αξιολογούνται τεκμηριωμένα από́ τον Διευθυντή́ ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, με βάση τα εξής κριτήρια: α) Συνέπεια και ενδιαφέρον κατά́ την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του, β) Ενεργός συμμετοχή́ στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της, γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους, δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς. Για την αξιολόγηση του πεδίου β, υποβάλλεται μία έκθεση από κοινού και από τους δύο αξιολογητές.

Τέλος, το αξιολογικό πλαίσιο προσαρμόζεται κατάλληλα για τις περιπτώσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και εκπαιδευτικών που είναι αποσπασμένοι σε συγκεκριμένες θέσεις.

5. Ποιες είναι οι συνέπειες της θετικής ή μη ικανοποιητικής αξιολόγησης;

Η θετική αξιολόγηση συμβάλλει στην ευρύτερη αναγνώριση και επιβράβευση του έργου του εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση θετικής αξιολόγησης, ο εκπαιδευτικός θα μπορεί να αξιοποιήσει την αξιολόγησή του ως μοριοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή του σε θέση ευθύνης (π.χ. για να αναλάβει θέση Διευθυντή Σχολείου, Διευθυντή Εκπαίδευσης, Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης) που συνεπάγεται και υψηλότερες αποδοχές. Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους ΕΕΠ ή ΕΒΠ δύναται να λαμβάνεται επίσης υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικού-εκπαιδευτικού έργου.

Σε περίπτωση μη ικανοποιητικής αξιολόγησης, δεδομένου ότι ο στόχος της αξιολόγησης είναι κυρίως διαμορφωτικός και όχι τιμωρητικός, ο αξιολογηθείς υποψήφιος θα πρέπει να παρακολουθήσει υποχρεωτική επιμόρφωση, βάσει υλικού που εκπονεί το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

6. Πώς διασφαλίζεται περαιτέρω η διαδικασία αξιολόγησης;

Ενδεικτικά:

* Είναι τρεις οι αξιολογητές κάθε εκπαιδευτικού.

* Η αξιολογική έκθεση όλων των αξιολογητών είναι υποχρεωτικά τεκμηριωμένη και, αφού καταχωριστεί στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή, γνωστοποιείται στον αξιολογούμενο που αφορά.

* Προβλέπεται ειδική διαδικασία ένστασης.

7. Τι ισχύει ανά την Ευρώπη αναφορικά με την αξιολόγηση;

Η συντριπτική πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης ειδικότερα εφαρμόζει αξιολόγηση εκπαιδευτικών. Πληθώρα εκθέσεων από Ευρωπαϊκούς φορείς υπογραμμίζουν την αξία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως μια διαδικασία η οποία συμβάλλει στην ποιοτική αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, ενισχύοντας παράλληλα και τα επίπεδα εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών.

Ροή Ειδήσεων

sxoleio1

06/05/2024 | 17:00

Στάσεις εργασίας της ΟΛΜΕ από 13 έως και 31 Μαΐου

06/05/2024 | 16:56

Ξεκίνησε η επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα – Αυξημένη αλλά χωρίς προβλήματα η κίνηση στις εθνικές οδούς

06/05/2024 | 16:52

Πέθανε ο Kύπριος ηθοποιός Σώτος Φιλιππίδης
ergazomenoi

06/05/2024 | 16:50

Έρχονται οι εργαζόμενοι 65άρηδες – Πόσο και σε ποιες ηλικίες θα αυξηθεί η απασχόληση

06/05/2024 | 16:40

 «Δίκαιο» ανταγωνισμό της Ευρώπης με την Κίνα θα ζητήσει η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν από τον Σι Τζιπίνγκ

06/05/2024 | 16:39

Το Ισραήλ βομβάρδισε δύο συνοικίες της Ράφας, στους κατοίκους των οποίων είχε δώσει εντολή εκκένωσης
20240506versalies aktivistes11

06/05/2024 | 16:39

Ακτιβιστές σκόρπισαν πορτοκαλί σκόνη μέσα στο Ανάκτορο των Βερσαλλιών – Δύο συλλήψεις

06/05/2024 | 16:37

Επίσκεψη Στ. Κασσελάκη στους Παξούς – Από την Τρίτη περιοδεία σε Θεσπρωτία, Πρέβεζα και Άρτα

06/05/2024 | 16:35

Δύο αστροναύτες της NASA θα ταξιδέψουν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό με νέο σκάφος
ekklisia mesa

06/05/2024 | 16:30

Στην ομηρική διάλεκτο και σε δώδεκα γλώσσες διαβάστηκε απόσπασμα του Αναστάσιμου Ευαγγελίου

06/05/2024 | 16:20

Παραλίγο τραγωδία στην Καλαμάτα – Έπεσε ναυτική φωτοβολίδα σπίτι τους, τραυματίστηκαν πατέρας και κόρη

06/05/2024 | 16:10

Πώς ένας έφηβος χάκερ έγινε ο πιο καταζητούμενος εγκληματίας της Ευρώπης (long read)
adedy

06/05/2024 | 16:00

AΔEΔY: 24ωρη Πανελλαδική απεργία στις 21 Μαΐου για αντιμετώπιση της ακρίβειας και για αυξήσεις μισθών

06/05/2024 | 15:45

Ρωσία: Στρατιωτικά γυμνάσια με εξάσκηση στη χρήση τακτικών πυρηνικών όπλων ζήτησε ο Πούτιν

06/05/2024 | 15:30

Ουγγαρία: Χιλιάδες πολίτες σε αντικυβερνητική διαδήλωση στο προπύργιο του κόμματος του Όρμπαν
Εορτολόγιο 6 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα
astynomia peripoliko
Πατροκτονία στη Σάμο: «Δεν άντεχα άλλο και τον σκότωσα» – «Λύγισε» στα κρατητήρια η 49χρονη
giannis kallianos 250424
Η ανάρτηση του Γιάννη Καλλιάνου με τον γιο του λίγες μέρες μετά το θάνατο του πατέρα του
asthenoforo 12
Ηλεία: Τροχαίο ατύχημα με τρεις 22χρονες τραυματίες – Η μία νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση
1 peripoliko astynomia 0 0
Πατέρας και κόρη στην Καλαμάτα τραυματίστηκαν από ναυτική φωτοβολίδα – Συνελήφθη ένας 58χρονος
fwtia agia paraskeui 4
Τραγωδία σε διαμέρισμα στην Αγία Παρασκευή – Γυναίκα βρέθηκε απανθρακωμένη έπειτα από πυρκαγιά