Αποκάλυψη Μαρκουλάκη: «Υπάρχει πράγματι το ενδεχόμενο να ξανακάνουμε το Λόγω τιμής»

Υπάρχει πράγματι το ενδεχόμενο να ξανακάνουμε το Λόγω τιμής. Η σειρά ήταν μια καθαρή ακτινογραφία. Το 1996, σκέψου, ζούσαμε σε μιαν άλλη χώρα. Η Μιρέλα Παπαοικονόμου κατάφερε να καθρεφτίσει μια εποχή. Η μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου, από την άλλη, έδωσε ένα ειδικό βάρος μοντέρνας ελληνικότητας.

Πώς είναι να σκηνοθετείς;

Πάνω από όλα, μια ματιά του κόσμου που την μοιράζεσαι από τον συγγραφέα.

Μήπως ο συγγραφέας έχει ήδη σκηνοθετήσει με το γράψιμο;

Σίγουρα, γι' αυτό επιλέγουμε συχνά έργα ρεπερτορίου. Με ενδιαφέρει πολύ το κείμενο, διαλέγω ένα έργο που συμβαδίζω. Να φτιάξεις ένα μικρό σύμπαν κατά τη διάρκεια της παράστασης. Είναι πιο αληθινό από την πραγματική ζωή, βάζοντας στο χάος κάποια μορφή τάξης.

 Υπάρχει λαϊκισμός στο θέατρο;

Ναι. Και σε όλες τις τέχνες. Ακόμη και στον Αριστοφάνη θα βρεις στοιχεία. Απλά είναι μεγάλος ποιητής, πολύ συχνά χάιδευε το κοινό του. Συνηθισμένη παγίδα στην τέχνη, π.χ. στα αμερικάνικα μπλοκμπάστερς. Στην τέχνη βέβαια κάπως δικαιολογείται. Ο λαϊκισμός στην υπόλοιπη ζωή μας, στην πολιτική, στην παράθεση ιδεών είναι πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα.

Send this to a friend