LIFESTYLE
Μετά το ντόρο που έγινε με τα μπουζούκια, τα ζεϊμπέκικα, τα δημόσια φιλιά ο Βασίλης Μπισμπίκης, αφήνει για λίγο το σταθερό καλλιτεχνικό του σπίτι, το «Cartel», όπου φιλοξενήθηκαν οι επιτυχημένες παραστάσεις του «Άνθρωποι και Ποντίκια» και «Κόκκινα Φανάρια», και κατευθύνεται ολοταχώς προς την λεωφόρο Συγγρού και την Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Εκεί θα παρουσιαστεί, από τις 22 Μαρτίου έως τις 9 Απριλίου, το νέο του θεατρικό εγχείρημα το οποίο είναι βασισμένο στο κορυφαίο μυθιστόρημα Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι «Έγκλημα και Τιμωρία», με τον ίδιο υπογράφει τη δραματουργία, τη σκηνοθεσία αλλά και να πρωταγωνιστεί.
Η θεματική του έργου παραμένει η ίδια ωστόσο η πλοκή του μεταφέρεται στο σήμερα, στα σύγχρονα εγκλήματα που λαμβάνουν χώρα στους δρόμους της Αθήνας: «Τι συνιστά έγκλημα και τι τιμωρία στην Αθήνα του 2023;» είναι το βασικό ερώτημα που τίθεται με τους Ρώσους ήρωες της ιστορίας του 1866 να αντικαθίστανται από σημερινούς, καθημερινούς ανθρώπους. Ο πρωταγωνιστής Ρασκόλνικοφ μετονομάζεται σε Μιχάλης Σχίζας και το εμβληματικό κλασικό έργο μεταμορφώνεται σε ένα λαϊκό νουάρ, είδος στο οποίο έχουν εντρυφήσει, τα τελευταία χρόνια ο Βασίλης Μπισμπίκης και οι συνεργάτες του.
Υπάρχουν όμως και τα διαχρονικά ερωτήματα του έργου, άμεσα συνυφασμένα με την ανθρώπινη φύση, που παραμένουν σταθερά και αμετάβλητα όπως το εξής: «Πότε ακριβώς τελείται ένα έγκλημα; Τη στιγμή της πράξης ή τη στιγμή που το συλλαμβάνει ο δράστης στο μυαλό του; Πώς προσδιορίζεται χρονικά η μετάβαση από τη νομιμότητα στην παρανομία; Και ποια η τιμωρία της;». Και διαπιστώσεις που δεν αλλάζουν όσα χρόνια κι αν περάσουν, όπως αυτή: ««Μπορείς να τα ξεχάσεις όλα και να ζήσεις ευτυχισμένος; Αυτό που σε βαραίνει είναι μέσα σου. Όσο μακριά και να πας, θα το κουβαλάς μαζί σου. Η γαλήνη είναι σαν την αγάπη, δεν αγοράζεται».
Ο ίδιος ο συγγραφέας είχε αποτυπώσει μέσα σε λίγες γραμμές την πλοκή αλλά και την ουσία του έργου, το 1865, σε μια επιστολή του προς τον εκδότη του περιοδικού «Ρώσος Αγγελιοφόρος» , προσπαθώντας να τον πείσει να το δημοσιεύσει: ««Το μυθιστόρημα είναι μια ψυχογραφική αφήγηση ενός εγκλήματος. Ένας νεαρός φοιτητής μεσοαστικής καταγωγής που ζει σε απόλυτη ένδεια αποβάλλεται από το πανεπιστήμιο. Κάτω από επιφανειακές και αδύναμες σκέψεις, επηρεασμένος από κάποιες “ημιτελείς” ιδέες που πλανώνται στην ατμόσφαιρα, αποφασίζει να βγει γρήγορα από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει βρεθεί δολοφονώντας μια γριά γυναίκα, τοκογλύφο και χήρα κρατικού υπαλλήλου. […] Μετά την πράξη ξεδιπλώνεται η ψυχολογική διεργασία του εγκλήματος. Ερωτήματα από τα οποία δεν μπορεί να απαλλαγεί ως δολοφόνος· αισθήματα, που δεν είχε προβλέψει ή υποψιαστεί, βασανίζουν την καρδιά του. Η θεϊκή αλήθεια και ο επίγειος νόμος τον καλούν να καταβάλει το τίμημα και εκείνος αισθάνεται στο τέλος την υποχρέωση να παραδοθεί. Αισθάνεται αυτή την υποχρέωση, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι μπορεί να πεθάνει στη φυλακή, προκειμένου να νιώσει ξανά μέλος της κοινωνίας των ανθρώπων. Το αίσθημα του αποχωρισμού και της απομόνωσης από την ανθρωπότητα, τη φύση και τον νόμο της αλήθειας έχει το τίμημά του»
Αυτό που αλλάζει είναι το πλαίσιο του έργου, το φυσικό σκηνικό του, άψυχο και έμψυχο, η καθημερινότητα των ηρώων του, τα υλικά και εκφραστικά τους μέσα. Η τεχνολογία, βεβαίως, πρωταγωνιστεί, με τις κάμερες να διεισδύουν παντού σε μια προσπάθεια να αποκαλύψουν σχέδια, μυστικά, ψέματα αλλά και αληθινά συναισθήματα.
Τον πρωταγωνιστικό ρόλο του έργου έχει αναλάβει ο Θοδωρής Σκυφτούλης ενώ, εκτός από τον Βασίλη Μπισμπίκη και τον καταξιωμένο Λιθουανό καλλιτέχνη Τσέζαρις Γκραουζίνις, παίζουν επίσης οι ηθοποιοί Λευτέρης Αγουρίδας, Μπέττυ Βακαλίδου, Γιανμάζ Ερντάλ, Μάνος Καζαμίας, Διονύσης Κοκκοτάκης, Edgen Lame , Άννα Μάσχα, Έρρικα Μπίγιου, Δημήτρης Παπάζογλου, Φοίβος Παπακώστας, Νατάσα Παπανδρέου, Νίκη Σερέτη, Γιώργος Σιδέρης, Στέλιος Τυριακίδης , Κώστας Φαλελάκης, Ιώβη Φραγκάτου και Νικολέτα Χαρατζόγλου.
Ροή Ειδήσεων
19/05/2024 | 11:20
Έκρηξη χειροβομβίδας στην Αγία Βαρβάρα – Φθορές σε οχήματα και την είσοδο πολυκατοικίας
19/05/2024 | 11:10
Για τη Γάζα συζήτησαν ο πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας και ο σύμβουλος εθνικής ασφαλείας των ΗΠΑ
19/05/2024 | 11:00
Προκαλεί ο Ερντογάν την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων: Ξεσηκωθήκαμε ενάντια στην εχθρική κατοχή
19/05/2024 | 10:50
«Αγύρτης», «ανισόρροπος»: Οι υποψήφιοι για την προεδρία των ΗΠΑ Τραμπ και Μπάιντεν συνεχίζουν την ανταλλαγή… φιλοφρονήσεων
19/05/2024 | 10:45
Μητσοτάκης: Η διεθνής κοινότητα να αναγνωρίσει και επίσημα τη Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού
19/05/2024 | 10:40
Τουσκ: Η Βαρσοβία σχεδιάζει να διαθέσει δισ. ευρώ στη βελτίωση της προστασίας κατά μήκος του ανατολικού της συνόρου
18/05/2024 | 10:40
Δέσποινα Βανδή για Βασίλη Μπισμπίκη: “Έγιναν όλα τόσο γρήγορα που από το σοκ δεν πρόλαβα να σκεφτώ τι μπορεί να πάθει”
18/05/2024 | 12:10
Συνεχίζεται η αυξητική τάση τιμών στην αγορά ακινήτων – Οι Έλληνες και οι ξένοι αγοραστές, οι κατηγορίες ακινήτων
18/05/2024 | 09:36
Μητσοτάκης: Η κυβέρνηση των Σκοπίων να χρησιμοποιεί μόνο το όνομα Βόρεια Μακεδονία
18/05/2024 | 20:50
Youth Pass: Όσα πρέπει να ξέρετε για τους δικαιούχους και τη διαδικασία – Πότε καταβάλλεται, πού εξαργυρώνεται
18/05/2024 | 19:46
«Η πατρίδα μπορεί! Οι Έλληνες το αξίζουμε»: Το πρώτο προεκλογικό σποτ του Μιχάλη Αγγελόπουλου
18/05/2024 | 19:20
Γερμανού: “Δεν έχω δικαίωμα να κλαφτώ σαν Έλληνας φορολογούμενος για τη Eurovision, τα λεφτά μου τα πήρα πίσω”
18/05/2024 | 19:00
Σίσσυ Χρηστίδου για την αντιπαράθεση Λιάγκα – Πετρογιάννη: “Ένιωσα τόσο αμήχανα και άσχημα για αυτό το κορίτσι”
18/05/2024 | 13:05
Στην πρεμιέρα του Αργυρού ο Κασσελάκης με τον Τάιλερ, το γλέντησαν από σουίτα με υψωμένη γροθιά – Δείτε βίντεο
18/05/2024 | 11:15
Τέιλορ Σουίφτ: Μεταβαίνει για συναυλία στη Στοκχόλμη – Ανησυχία για… αύξηση του πληθωρισμού
18/05/2024 | 09:30
Μπιμπίλας για το χασμουρητό της Σάττι: «Εγώ είμαι μαζί της, ο καλλιτέχνης πρέπει να έχει πολιτική άποψη»
18/05/2024 | 21:30
Δάφνη Μπόκοτα: “Μου έχει μείνει πίκρα για τον τρόπο που με σταμάτησε η ΕΡΤ από τη Eurovision”
18/05/2024 | 07:30