Αθήνα

8 oC

ελαφρές νεφώσεις

Live Τώρα TheCaller Web TV - Θοδωρής Δουλουμπέκης

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Αδέσποτα: Ο δήμος Αθηναίων τα εκπαιδεύει για υιοθεσία

ΥΓΕΙΑ - ΕΥΕΞΙΑ

SOS: Αυτές είναι οι διατροφικές αλλαγές για να μην πάρετε κιλά μετά τα 40!

Αυτό που διάβασα και με ανησύχησε, είναι ότι ο κίνδυνος καρδιακής νόσου είναι πιθανό να αυξηθεί μετά την εμμηνόπαυση

Δυστυχώς, φίλες μου, έχουμε την τάση να παίρνουν πιο εύκολα κιλά μετά τα 40, αλλά να ξέρετε αυτό οφείλεται κυρίως στην πτώση της σωματικής δραστηριότητας και όχι στις ορμονικές αλλαγές από την εμμηνόπαυση, όπως νομίζουν πολλοί.

Πάντως, διάβασα ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον άρθρο, στο health.com, για το πώς μπορείτε να μείνετε αδύνατη, να μειώσετε τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης και τον κίνδυνο του υπερβολικού βάρους για την υγεία σας, που μπορεί να αυξηθεί μετά την εμμηνόπαυση.

Η ανάγκη του οργανισμού σας σε ασβέστιο αυξάνεται μετά την ηλικία των 50 ετών, από τα 1.000 mg/ημέρα στα 1.200 mg/ημέρα. “Με λιγότερα οιστρογόνα στο σώμα, τα οστά σας δεν απορροφούν το ίδιο καλά το ασβέστιο”, λέει ο δρ Minkin. Εάν λοιπόν, πίνετε ένα ποτήρι γάλα με χαμηλά λιπαρά, έναν καφέ latte και τρώτε και ένα γιαούρτι την ημέρα, τότε θα φτάνετε περίπου στα 1.100 mg ασβεστίου. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να πάρετε ακόμα μόνο 100 mg μέσω συμπληρωμάτων.

Αυτό που διάβασα και με ανησύχησε, είναι ότι ο κίνδυνος καρδιακής νόσου είναι πιθανό να αυξηθεί μετά την εμμηνόπαυση, οπότε θα πρέπει να προσπαθήσετε να τρώτε τουλάχιστον δύο μερίδες ψάρι την εβδομάδα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αξίζει να δοκιμάσετε και συμπληρώματα ιχθυελαίου, εάν δεν καταναλώσετε αυτές τις ποσότητες.

Ξέρω, τώρα, θα μου πείτε για φούσκωμα. Πράγματι, πολλές γυναίκες έχουν αυτό το σύμπτωμα, κυρίως λόγω της διακύμανσης στις ορμόνες κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης. Ο δρ Minkin συνιστά μείωση της ποσότητας του αλατιού και των επεξεργασμένων υδατανθράκων στη διατροφή σας, καθώς αυτά αυξάνουν την κατακράτηση υγρών.

Τέλος, διαβάζω για τα ζεστά ροφήματα, ότι “φαίνεται ότι προκαλούν εξάψεις. Και η καφεΐνη στον καφέ και το τσάι θα μπορούσε επίσης να έχει ένα ανάλογο αποτέλεσμα”. Σας έχω λύση: Δοκιμάστε αντί για ζεστό καφέ το πρωί, να πιείτε κάτι δροσερό και χωρίς καφεΐνη, όπως ένα φλιτζάνι τσάι από βότανα, ή έναν ντεκαφεϊνέ παγωμένο καφέ.