Αθήνα

25 oC

ελαφρές νεφώσεις

Live Τώρα TheCaller Web TV - Θοδωρής Δουλουμπέκης

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Αδέσποτα: Ο δήμος Αθηναίων τα εκπαιδεύει για υιοθεσία

ΥΓΕΙΑ - ΕΥΕΞΙΑ

8 sos συμβουλές από την Μαρία Ψωμά για την γρήγορη μείωση του ποσοστού λίπους στο σώμα

Ποιες είναι αυτές

Γράφει η Μαρία Ψωμά

Οι λόγοι για να χάσουμε βάρος είναι πολλοί. Πολλοί λένε η εμφάνιση αλλά ο σημαντικότερος είναι η υγεία μας. Έχοντας ένα υψηλό ποσοστό σωματικού λίπος αυξάνεται ο κίνδυνος για εμφάνιση σοβαρών προβλημάτων υγείας, όπως χρόνιες παθήσεις, καρδιαγγειακά προβλήματα αλλά και κάποιες μορφές καρκίνου.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, υπάρχουν παγκοσμίως 1 δισεκατομμύριο υπέρβαροι ενήλικες, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 200εκατομμύρια είναι παχύσαρκοι . Η περίσσεια λίπους ειδικά στην περιοχή της κοιλιάς αυξάνει την πιθανότητα χρονίων νόσων και πρόωρης γήρανσης. Τα λιποκύτταρα είναι “άρρωστα κύτταρα”, τα οποία εκκρίνουν φλεγμονώδεις ουσίες. Ακολουθήστε αυτά τα οκτώ βήματα για την πραγματική, μακροχρόνια απώλεια λίπους που συνεπάγεται για μια υγιή ζωή.

1. Επιλέξτε υγιεινές τροφές: Tο πρώτο και το πιο ουσιαστικό βήμα σε οποιοδήποτε πρόγραμμα απώλειας βάρους είναι να υιοθετήσετε ένα υγιεινό τρόπο ζωής και όχι απλά να κάνετε μια ακόμη δίαιτα.

Βγάλτε από το διαιτολόγιό σας τα επεξεργασμένα τρόφιμα, την ζάχαρη και τους απλούς υδατάνθρακες. Πιο συγκεκριμένα, αποφύγετε τα γλυκά, τα μπισκότα, το παγωτό και τα τηγανιτά φαγητά. Στην συνέχεια, αντικαταστήστε τα με τροφές θρεπτικές που θα σας προσφέρουν ενέργεια, βιταμίνες και πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως φρούτα, λαχανικά, ολικής άλεσης τρόφιμα, άπαχα κρέατα και ψάρια.

[inline_article order=”1″]

2. Καταναλώστε πολύ νερό: Αντικαταστήστε όλα τα θερμιδογόνα ροφήματα που μπορεί να καταναλώνετε μέσα στην ημέρα με νερό. Αποφύγετε τυποποιημένους χυμούς, αλκοόλ. Το νερό όχι μόνο βοηθάει το σώμα να διατηρείται ενυδατωμένο αλλά καθαρίζει τελείως τον οργανισμό από τις υπάρχουσες τοξίνες και ενισχύει τον μεταβολισμό. Πιείτε ένα ποτήρι νερό 30 λεπτά πριν από το γεύμα για να αποτρέψετε την υπερκατανάλωσης τροφής, και συνεχίστε να πίνετε καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας.

3. Ξεφύγετε σωστά: Σίγουρα το να πιείτε ένα ποτήρι κρασί σε μια έξοδό σας ή να φάτε λίγη σοκολάτα όταν έχετε λιγούρα θα σας ήταν πολύ ευχάριστο .Κάντε το αλλά κάντε σωστές επιλογές . Και το κόκκινο κρασί και η μαύρη σοκολάτα περιέχουν αντιοξειδωτικά που συμβάλλουν στην καλή υγεία λόγω της ικανότητάς τους να καταπολεμούν τις φλεγμονές. Οι λεγόμενες κατεχίνες λοιπόν που περιέχουν, συμβάλλουν και στην αποβολή λίπους!Πάντα όμως με μέτρο! Άλλες τροφές με κατεχίνες είναι το πράσινο τσάι , τα μούρα και τα μήλα. Δοκιμάστε λοιπόν σαν επιδόρπιο, φρούτα με λίγη λιωμένη σοκολάτα έτσι ώστε και να ευχαριστηθείτε και να θωρακίσετε τον οργανισμό σας.

4. Να γίνετε ειδικός στο μενού: Τρώγοντας σε ένα εστιατόριο δεν μπορείτε να προσδιορίσετε πόσες θερμίδες θα έχει το εκάστοτε πιάτο ή πώς μπορεί να είναι μαγειρεμένο κάποιο φαγητό . Δεν πειράζει όμως, αρκεί να κάνετε έξυπνες επιλογές. Κοιτάξτε προσεκτικά το μενού και ρωτήστε τους υπεύθυνους για τον τρόπο προετοιμασίας του φαγητού που θα επιλέξετε. Καταναλώστε σαλάτες πολύχρωμες , βρασμένα λαχανικά, ψητά, ή στον ατμό και ζητήστε να προσθέσετε μόνοι σας το ελαιόλαδο, έτσι ώστε να έχετε τον έλεγχο των λιπαρών. Αποφύγετε τις πολλές σάλτσες και τα τηγανητά!

5. Κάντε διαλείμματα κατά την διάρκεια των γευμάτων: Μην βιάζεστε και τρώτε λαίμαργα το φαγητό σας, πάρτε το χρόνο σας και να μασάτε αργά έτσι ώστε να το απολαμβάνετε. Σκεφτείτε πως ο εγκέφαλος χρειάζεται τουλάχιστον 20 λεπτά για να συνειδητοποιήσει πως το στομάχι είναι γεμάτο. Το να τρώτε αργά θα αποτρέψει την υπερκατανάλωση τροφής, που στην ουσία δεν χρειάζεστε μεγάλες ποσότητες για να επέλθει ο κορεσμός.

Αποφύγετε να τρώτε μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή γιατί το τσιμπολόγημα θα είναι ασταμάτητο!

6. Προσθέστε μπαχαρικά στα πιάτα σας: Αν έχετε λίπος στην περιοχή της κοιλιάς, δοκιμάστε να προσθέσετε λίγη κανέλλα στο πρωινό σας γεύμα, ή στο γάλα ή στο γιαούρτι σας. Η κανέλα αποτελεί είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό και μπορεί να συμβάλλει στην μείωση του ενδοκοιλιακού λίπους, καθώς κρατάει σε μια ισορροπία το σάκχαρο του αίματος , παράγοντας συγχρόνως λιγότερη ινσουλίνη που συμβάλλει στην συσσώρευση λίπους στον οργανισμό.

7. Γυμναστείτε: Το άλλο κομμάτι πέραν της διατροφής που θα σας βοηθήσει να κάψετε λίπος είναι η άσκηση. Εντάξτε 2 με 3 φορές την εβδομάδα υψηλής έντασης άσκηση, ή τρέξιμο, ποδηλασία, ελλειπτική προπόνηση, ξεκινώντας πάντα με ελαφριά προθέρμαση. Η γυμναστική θα σας βοηθήσει να κάψετε περισσότερο λίπος γραμμώνοντας συγχρόνως το σώμα σας.

8. Προσθέστε περισσότερη δραστηριότητα στην ημέρα σας: Οι 2-3 έντονες προπονήσεις την εβδομάδα μπορούν να σας βοηθήσουν να κάψετε λίπος, όμως το σημαντικό είναι να κινήστε και καθημερινά λίγη ώρα. Αλλάξτε συνήθειες που θα καλυτερεύσουν την ζωή και το σώμα σας, περπατήστε λίγη ώρα έξω, χρησιμοποιήστε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ ή ακόμη κανονίστε πεζοπορία με φίλους συνδυάζοντας διασκέδαση και υγεία.