Αθήνα

22 oC

ελαφρές νεφώσεις

Live Τώρα TheCaller Web TV - Θοδωρής Δουλουμπέκης

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Καίτη Φίνου: Η απάντηση για την εκταφή του Στάθη Ψάλτη – «Έγιναν πράγματα εν αγνοία πολλών»

ΥΓΕΙΑ - ΕΥΕΞΙΑ

Αρνί ή κατσίκι; Ποιο κρέας είναι πιο υγιεινό για το πασχαλινό τραπέζι

Η Κυριακή του Πάσχα πλησιάζει και οι αγορές για το τραπέζι έχουν ήδη ξεκινήσει...

Το πασχαλινό τραπέζι θα περιέχει κυρίως αρνί και κατσίκι ψητό, τηρώντας τις παραδόσεις για την Κυριακή του Πάσχα. Το ερώτημα που προκύπτει είναι, ποιο από τα δύο κρεατικά είναι καλύτερη επιλογή, όσον αφορά τις θερμίδες, αλλά και την υγεία μας.


Τα 100 γραμ. αρνιού, περιέχουν περίπου 210 θερμίδες, περιέχει όλα τα βασικά αμινοξέα, βιταμίνες Β3, Β6 και Β12, ψευδάργυρο και σελήνιο, ενώ τα εντόσθια και το συκώτι προσφέρουν στον οργανισμό σίδηρο, φώσφορο και βιταμίνη Α. Το αρνί είναι επίσης πλούσιο σε λιπαρά, παρόλα αυτά δεν υπάρχει πρόβλημα αν καταναλώνεται με μέτρο, καθώς μόνο το 35% από το λίπος του είναι κορεσμένο, ενώ το υπόλοιπο είναι μονοακόρεστα ή πολυακόρεστα λιπαρά.

Το άπαχο κρέας του αρνιού περιέχει περίπου 80mg χοληστερίνης, ενώ το περισσότερο λίπος του βρίσκεται στο εξωτερικό μέρος. Επομένως, αν δεν καταναλώσετε την πέτσα του, μειώνονται τα κορεσμένα λιπαρά.

Από την άλλη, τα 110 γραμ. κατσίκι έχουν περίπου 100 θερμίδες. Από τα λιπαρά του, που είναι λιγότερα από το αρνί, το 10% είναι κορεσμένα. Η χοληστερίνη είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το αρνί, στα 75mg, περιέχει τις ίδιες βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά, ωστόσο περιέχει περισσότερο νάτριο.

Οποιοδήποτε κρέας και να επιλέξτε, φροντίστε να το συνοδεύσετε με πιο υγιεινές επιλογές, όπως πράσινη σαλάτα. Με αυτό τον τρόπο θα μειώσετε την κακή χοληστερίνη, λόγω των φυτικών ινών που θα την απορροφήσουν από τον οργανισμό.