Αθήνα

 

31 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

Βαρύ πένθος για τον γνωστό δημοσιογράφο Νίκο Μερτζάνη – Πέθανε η σύζυγός του

ΥΓΕΙΑ - ΕΥΕΞΙΑ

Δέκα «μυστικά» για το σωστό τρέξιμο – Απλοί τρόποι που θα βελτιώσουν την απόδοσή σας

Το τρέξιμο είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς, αλλά και απλούς τρόπους εκγύμνασης, καθώς είναι ανέξοδος, δεν χρειάζεται εξοπλισμό και μπορεί να γίνει παντού...

Οι ειδικοί δίνουν μερικές βασικές οδηγίες για να τρέχει κανείς περισσότερο και άφοβα:

1. Καθημερινό τρέξιμο
Η συνέπεια είναι το «κλειδί» για ένα επιτυχημένο πρόγραμμα.
Το καθημερινό τρέξιμο βοηθά το σώμα να καίει λίπος.
Επίσης διδάσκει το μυαλό πως να ξεπερνά κάθε δυσκολία, είτε σωματική είτε ψυχική.

2. Άνεση
Αθλητικά ρούχα, βαμβακερές κάλτσες και σωστά αθλητικά παπούτσια είναι η μόνη απαραίτητη προϋποθέση για να βγει κανείς έξω για τρέξιμο.
Δεν υπάρχει τίποτα πιο οδυνηρό από μια φουσκάλα στο πόδι, που είναι έτοιμη να σκάσει.

3. Θετική στάση
Γυρνώντας σπίτι, θα πρέπει να υπερισχύουν τα θετικά συναισθήματα και όχι η κόπωση και η εξάντληση.
Τα θετικά συναισθήματα θα δώσουν την ώθηση για την επόμενη μέρα, ενώ θα μειώσουν τον κίνδυνο τραυματισμών.

4. Ημερολόγιο προπονήσεων
Είναι χρήσιμο να καταγράψει κανείς τις προπονήσεις σε ένα χαρτί και να χρησιμοποιήσει διαφορετικό χρώμα ανάλογα με τα συναισθήματα που ένιωσε.
Για παράδειγμα, το κίτρινο για μια πολύ καλή προπόνηση, το πορτοκαλί για μια μέτρια προπόνηση και το κόκκινο για μια όχι και τόσο καλή προπόνηση.
Αυτή η οπτική θα βοηθήσει στο να καταλάβει κανείς πως αντιδρά το σώμα του σε διάφορες συνθήκες.

5. Ελαφρύ ντύσιμο
Το τρέξιμο αυξάνει την θερμοκρασία του σώματος.
Τα πολλά και βαριά ρούχα προκαλούν δυσφορία.
Μια συμβουλή είναι να προτιμάτε ελαφριά ρούχα, που ανταποκρίνονται σε μια θερμοκρασία περιβάλλοντος 10-15 βαθμών Κελσίου χαμηλότερη, από την πραγματική.

6. «Στοπ» στο ξενύχτι
Το αλκοόλ βλάπτει σημαντικά την ποιότητα του ύπνου και τα επίπεδα ενυδάτωσης, καθώς και την ανάκτηση των υγρών που αποβάλλει ο οργανισμός στο τρέξιμο.
Καλό είναι να αποφεύγονται τα ξενύχτια, οι κραιπάλες και η υπερκατανάλωση αλκοόλ, μία με δύο μέρες πριν την προπόνηση.

7. Διαμόρφωση της έντασης
Προκειμένου να γίνει το σώμα πιο δυνατό και να έχει περισσότερη αντοχή, χρειάζεται χρόνο για να ανακτήσει τις δυνάμεις του.
Καλό είναι να ακούει κανείς το σώμα του και να διαμορφώνει την ένταση της προπόνησης, από δύσκολη έως χαμηλή ανάλογα με τις ανάγκες του.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πιέζουμε το σώμα όταν δείχνει σημάδια καταπόνησης.

8. Όχι στον ανταγωνισμό
Πάντα θα υπάρχει κάποιος που θα τρέχει πιο γρήγορα. Δεν υπάρχει λόγος σύγκρισης και ανταγωνισμού.
Το τρέξιμο είναι ατομικό και ο καθένας θα πρέπει να είναι συγκεντρωμένος στον εαυτό του.
Δεν υπάρχει λόγος πίεσης, για να φτάσει κανείς τον μπροστινό που τρέχει ή να τον προσπεράσει.

9. Ένα φλιτζάνι καφέ
Ένα φλιτζάνι καφέ πριν την προπόνηση φαίνεται ότι βοηθά τους δρομείς να είναι πιο αποδοτικοί.
Επίσης, όπως δείχνουν οι έρευνες, ο καφές βοηθά το σώμα να «κάψει» περισσότερες θερμίδες.
Η αναλογία καφέ που συστήνουν οι ειδικοί είναι 3mg ανά κιλό σωματικού βάρους.

10. Κοινωνικοποίηση
Το τρέξιμο μπορεί να είναι μια μοναχική άσκηση, αλλά υπάρχει ένα πραγματικό πλεονέκτημα στο να βρεις άτομα που έχουν τον ίδιο χόμπυ. Επίσης, το τρέξιμο με παρέα δίνει κίνητρο και ενισχύει την προσπάθεια.

Παρόλα αυτά, κάποιες ταινίες που βλέπω με βάζουν σε σκέψη και ειλικρινά σκέφτομαι τα λάθη που κάνω. Πρέπει να χαλαρώσω στη ζωή, να μην σκέφτομαι τόσο πολύ, να φροντίζω τον εαυτό μου, γιατί στο τέλος, οι δυο μας θα μείνουμε.

Ροή Ειδήσεων

08/08/2022 | 12:37

Σοκ στο Ρέθυμνο: Την μέθυσαν και την βίασαν ομαδικώς – Στην ασφάλεια οι δράστες

08/08/2022 | 12:27

Ο ελαιοχρωματιστής που μεταμόρφωσε το χωριό του με έργα τέχνης σε… τενεκέδες και φιγούρες-γλάστρες!

08/08/2022 | 12:19

Κλέλια Ρένεση: Ξεσπά κατά του Δήμου Γαύδου – «Τα παιδιά δεν μπορούν να περπατάνε τόση ώρα μέσα στο λιοπύρι του Λιβυκού»

08/08/2022 | 12:14

Πλεύρης: «Η επισύνδεση του κ. Ανδρουλάκη, δεν είναι θέμα υποκλοπών, είναι νόμιμη – Τελούσε εν αγνοία του πρωθυπουργού»

08/08/2022 | 12:05

Μαρία Μπεκατώρου: «Δεν τους θέλω καθόλου δίπλα μου αυτούς τους ανθρώπους»

08/08/2022 | 12:04

Ο πυρηνικός σταθμός της Ζαπορίζια λειτουργεί κανονικά, δηλώνει η Ρωσία

08/08/2022 | 11:56

Βγαίνει αύριο το γεωτρύπανο Αbdulhamid Han: Με «επιστράτευση» των συμμάχων απαντά η Ελλάδα

08/08/2022 | 11:55

Περιστέρι: Νέα προθεσμία για να απολογηθεί αύριο πήρε ο 22χρονος – Καλλιακμάνης: Η 17χρονη δεν ήταν σε προστατευτικό περιβάλλον

08/08/2022 | 11:39

Σήμερα η δήλωση Μητσοτάκη για την υπόθεση Ανδρουλάκη – Στο στόχαστρο Ντογιάκου υπάλληλοι της ΕΥΠ και ΑΔΑΕ για τις διαρροές απόρρητων εγγράφων

08/08/2022 | 11:35

Κορονοϊός: Πότε έρχονται τα νέα εμβόλια και ποιες παραλλαγές θα καλύπτουν

08/08/2022 | 11:19

Περιστέρι: Στον Ανακριτή ο 22χρονος Πακιστανός που σκότωσε τη 17χρονη Νικολέττα

08/08/2022 | 11:15

«Βόμβα» από την Ανθή Βούλγαρη για metoo: «Υπάρχει και στα media απόστημα που πρέπει να σπάσει»

08/08/2022 | 11:01

Γιάννης Οικονόμου για παρακολούθηση Ανδρουλάκη: «Αν το ήξερε ο Μητσοτάκης, δεν θα είχε συμβεί – Δεν συνδέεται με το Predator»

08/08/2022 | 10:45

Σπύρος Μπιμπίλας: Ποζάρει με τις γάζες στο κεφάλι για πρώτη φορά μετά τη μεταμόσχευση μαλλιών

08/08/2022 | 10:21

Ανδρέας Σπυρόπουλος: Ο Πρωθυπουργός έχει τεράστιες ευθύνες και πρέπει να απολογηθεί στον ελληνικό λαό
Καίτη Φίνου: Η απάντηση για την εκταφή του Στάθη Ψάλτη – «Έγιναν πράγματα εν αγνοία πολλών»
Τι προκαλεί την στυτική δυσλειτουργία στους άντρες;
Bluestone τι είναι;
Πώς να χάσετε βάρος γρήγορα
Πρόωρη εκσπερμάτιση: Θεραπεια, Αιτίες
Τα σεξουαλικά οφέλη του αυνανισμού για την υγεία